Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UNNA vaiko ESSI tytölle nimeksi?

05.07.2008 |

Viikko olisi aikaa päättää, kumpiko pikkuneidistämme tulee, Unna vaiko Essi. Miehen kanssa tykätään molemmista, mutta ei vain saada pikkuista näyttämään selvästi kummaltakaan. ;)

Eli kerrohan mielipiteesi pienen peikkotytön nimestä, kumpiko sopisi paremmin -nna loppuisen isosiskon nimen pariksi ja -nen loppuiseen sukunimeen.

Unna Amanda

Essi Amelia.

Toisia nimiä saa muokata ja ehdotella uusia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiskos olla essi unna amelia/amanda

Vierailija
2/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siskolla on nna-loppuinen nimi, niin Unna on kyllä liian samanlainen minusta. Essi siis tässä tapauksessa parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei mun nimimakuun kolahdakaan..hieman lempinimimäinen.

Hieman erikoinen..just pienen peikkotytön nimi;)

Essistä en innostu ollenkaan.

Essin sijasta kauniimpi olis Emmi!

Ja Unnaa nimimäisempi olis Inna.

Amanda ja Amelia on kumpikin tosi kauniita nimiä! Voisin laittaa lapselle etunimeksi.

4/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden nimien pieni sekoitus..

Eli Enna!!?

Vierailija
5/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettiin nimien yhdistämistä siten, että tytölle tulisi esimerkiksi nimeksi Essi Unna Amanda. Ehdotus ei ole hassumpi, mutta koska isosiskollakaan ei ole kuin kaksi nimeä, niin ei jätetä häntä "heikommalle" antamalla pikkusiskolle kolmea. ;)

Emmi olisi mieluinen, mutta on jo kaverilla käytössä.

Ja Ennasta tykkään mutta osuu jo tosi liki isosiskon nimeä, joten on siksi pois laskuista.

Inna on liian liki kaverin lapsen nimeä, muutoin kiva. Sinnakin on ollut omalla listalla.

Amanda ja Amelia olisivat ihania myös kutsumaniminä, mutta jostain syystä haluaisin kaksitavuisen etunimen.

Ja tuota nimien samankaltaisuutta olen itsekin pohtinut, koska nimien loppu täysin sama. U korostuu kuitenkin Unnassa siten, että kuulostaa EHKÄ tarpeeksi erilaiselta.

Ja saa edelleen ehdotella ja kommentoida vanhoja ja uusia nimiä. =)

Vierailija
6/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen valinnassa ollaan ehkä päädytty joko Unnaan tai Essiin, mutta edelleen pyöritän muitakin oman listan nimiä mielessäni. Vielähän tässä on aikaa näitä pohtia, vaikka kohta ei pään raavinnalta ole hiuksia päässä jäljellä.. ;)

Muita mietittyjä

Neea

Keea

Eena (serkun nimi alkaa myös ee-, joten osuu ehkä liian liki)

Neela

Elsa

Elna

Ella (joudutaan luopumaan, koska tunnetaan jo monta ellaa)

Nella

Ohoh onpas e ja a voittoisia =)

Mielipiteitä?

7/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kannatusta :)

Eikä mun mielestä todellakaan haittaa yhtään, vaikka serkulla samoin alkava nimi!!

Eena ja Neela on kauniita nimiä, eikä ihan tavanomasia!!

Eena Amanda

Neela Amelia

?

Vierailija
8/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee vielä miehelle tyrkyttää Eenaa ja Neelaa, vielä ei ole niille lämmennyt. Ja kohta kyllästyy jo mun nimien pohdintaan, kun en aina vain näitä pyörittelen. ;) Mutta onhan se iso juttu, joten kyllähän siihen ajatusta kannattaa "tuhlata".

Joten Eena Amanda ja Neela Amelia pääsee vielä mahdollisten listalle!

Varsinkin tykkään Eena Amandasta (vai osuuko liian lähelle Jennaa?) Neelakin on ollut kauan suosikkejani (nimim. teho-osastoa seuraava)

Vierailija
9/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun makuun liian samanlaisia Jennan siskolle ovat myös Neea, Neela, Elna ja Nella. Elsa on kiva nimi, mutta aika eri tyylinen kuin Jenna. Keea sopisi kyllä. Mites Sella, Siina, Seela, Velsa (ei vielä kellään nimenä), Milna tai Milja?

Vierailija
10/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on vetää raja juuri siihen, mikä on liian lähellä siskon nimeä ja mikä taas mukavasti samankaltainen, jotta sointuu mukavasti yhteen. Ei ole kiva, jos jatkuvasti nimet sotkeutuvat toisiinsa. Vaikka voisihan se olla käteväkin, kun saisi kaksi vastausta yhdellä komennolla. ;) Jos kuulevat vain nimen loppuosan -nna.

Sella -lienee liian lähellä Ellaa, kuten Nellakin

Siina -ihan ok

Seela -mies torjuu

Velsa -jotenkin ei taitu mun suussa

Milna -nätti, mutta mies ei tykästy

Milja -tutun lapsonen

Mites Monna? Taasko liippaan liian lähelle Jennaa? Mitenköhän tästä oikein uisi aivan uusille vesille.. ;)

Vierailija
11/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnassa on persoonallisuutta, ei ihan tusinanimi. En ole itse pehmeiden lässynimien suosia, mutta Unnasta jostain syystä pidän. Ellat, Ennit, Essit, Annit jne. on mulle hmm vieraita.

Eli Unna ja kakkosnimistä tykkään kovasti Ameliasta mutten niinkään Amandasta. Silti paremmin sointuisa linee Unna Amanda, vaikkei Unna Ameliakaan pöllömpi ole.

Vierailija
12/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unni ei olisi hassumpi vaihtoehto, olisi enemmän eroa Jennaan. Laitetaan mietintään.

Kävisikö Unni Amanda? Unni Amelia? Vai mikä?

Vierailija
13/13 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siskosten nimet olla Jenna ja Unna? Vai mitä mieltä Jenna ja Unni yhdistelmästä?

Onko Jenna ja Unna liian liki toisiaan? Vai sopivasti sointuvia?

Mielipiteitänne kaivataan, sillä mä olen näitä jo liiaksi pyöritellyt, joten en enää näe enkä kuule missä raja sopivasti samankaltaisista nimistä kulkee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme