Kamala ahdistuskohtaus
Kuinka tämän saa taltutettua? Ei ole lääkitystä eikä diagnoosia, mutta tämän vuoden aikana enemmän tai vähemmän on tullut näin hirveitä oloja, epätoivo, alakulo, itseinho, huoli, kova syke, huimaus, levottomuus, lista olisi loputon mutta pointtini oli se, että te keille on tuttuja samat oireet, kuinka olette parannelleet oloa?
Kommentit (11)
Viina on vanha, suomalaisten suosima lääkitys.
Ajattele vain että kaikki elämässä menee ohi. Hyvä ja paha, tämäkin. Asiat aina jotenkin selviää. Ala tekemään juttuja vaikka ahdistaa, laita pyykit pyörimään tai käy kaupassa. Kyllä se siitä. Ei siihen auta oikeisti mikään muu kuin että et jää sitä vatvomaan vaan jatkat eteenpäin. Lue Echart Tollen Läsnäolon voima.
Kyllä sinä selviät, ei ole mitään hätää juuri nyt ja voit elää vain tässä hetkessä joten ei tarvitse huolehtia tulevasta tai murehtia menneitä.
Alkoholia menee melko vähän ja elämäntyylini on suhteellisen säännöllinen rytmeineen. Muuhun voin panostaa enemmän. Minusta tuntuu että olen pian psykoosissa, en osaa kuvailla enää oloani. En tiedä kuinka lähestyn lääkäriä, täälläpäin on todella surkeaa terveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
Viina on vanha, suomalaisten suosima lääkitys.
Viina on depressantti, joka lisää ja aiheuttaakin ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele vain että kaikki elämässä menee ohi. Hyvä ja paha, tämäkin. Asiat aina jotenkin selviää. Ala tekemään juttuja vaikka ahdistaa, laita pyykit pyörimään tai käy kaupassa. Kyllä se siitä. Ei siihen auta oikeisti mikään muu kuin että et jää sitä vatvomaan vaan jatkat eteenpäin. Lue Echart Tollen Läsnäolon voima.
Kyllä sinä selviät, ei ole mitään hätää juuri nyt ja voit elää vain tässä hetkessä joten ei tarvitse huolehtia tulevasta tai murehtia menneitä.
Tämä oli hyvin sanottu
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö? Itselläni auttoi Sertralin-lääkitys ja terapia. Ns. kotikonstit eivät ikävä kyllä minua auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia menee melko vähän ja elämäntyylini on suhteellisen säännöllinen rytmeineen. Muuhun voin panostaa enemmän. Minusta tuntuu että olen pian psykoosissa, en osaa kuvailla enää oloani. En tiedä kuinka lähestyn lääkäriä, täälläpäin on todella surkeaa terveydenhuolto.
Ihan vaan terveyskeskuslääkärille aika ja kertomaan, mitä täällä kerroit.
Itselläni on kyllä ykkönen tuo liikunta. Jos pystyn aloittamaan lähes jokaisen päivän hikiliikunnalla (ei siis mitään kevyitä kävelylenkkejä) niin olen hyvinkin tasapainoinen ihminen.
Hyvät ja riittävät yöunet, riittävästi vitamiineja päivittäin (kalaöljy, d-vitamiini, magnesium, sinkki) ja joku ahdistusta ja stressiä rauhoittava luontaisvalmiste kuten L-teaniini (antistress vahva)
Hengittele syvään muutama kerta aina kun tuntuu että hätäännyt, rauhoitu kuuntelemaan youtubesta meditaatio- ja rentoutumisharjoituksia esim. ennen nukkumaan menoa.
Kokeile itsesi tarkkailun sijasta tarkkailla enemmän ympäristöäsi, niin et kuvittele "tulevasi hulluksi". Ahdistuneena sitä alkaa kiinnittää enemmän huomiota omaan päähän, ruumiiseen ja se lisää vain ahdistusta.
Vältä masennuslääkkeitä, ne ovat aivokemikaaleja jotka sekoittaa pään, ja niistä voi olla yhtä helvettiä päästä eroon joskus.
Pyydä bentsoja, joita voi ottaa vain silloin kun pahin ahdistus iskee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö? Itselläni auttoi Sertralin-lääkitys ja terapia. Ns. kotikonstit eivät ikävä kyllä minua auttaneet.
Minulla on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, ja sain ssri-lääkkeistä kamalan allergiareaktion. Naama turposi, raajoja kutitti ja menivät aika ajoin tunnottomiksi, oksentelin, ripuloin, lopulta pyörryin.
Sain beetasalpaajat jotka pitivät pahimman ahdistuksen ja jännittyneisyyden kurissa, eivätkä aiheuttaneet sivuoireita. Pitivät migreenin myös poissa, niitähän käytetään migreenin estolääkkeenä myös.
Opamoxit ovat olemassa jos tulee ahdistuskohtaus, niitä olen ottanut vain yhden pillerin kolmen kk aikana.
Sitten lopulta päätin turvautua kotikonsteihin eli rentoutusta, sopivasti liikuntaa ja rinnalle luontaistuotteita koska emme saa kaikkia tarvittavia vitamiineja ym. ruuan muodossa.
Liikunta, säännölliset elämäntavat, ei alkoholia, riittävästi unta. Mutta jos ei kotikonstein pärjää niin ei ole mikään häpeä hakea lääkitystäkään.