Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskiko teidän veroprosentti uudessa verokortissa?

Vierailija
29.12.2016 |

Uudessa verokortissa veroprosenttini on 24% kun vanhassa se on 29%. Tulot ja vähennykset ovat ennallaan, mikään ei ole muuttunut, enkä kuulu niihin tuloryhmiin, jotka verotoimisto ilmoitti unohtuneen verokorteista ja joilla veroprosentit on väärin.

Onko hallitus vaalivuoden kunniaksi alentanut tilapäisesti verotusta näin paljon? Vai pitäisikö olla huolissaan ja tarkastaa prosentti huolellisesti?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pienempi%.

Vierailija
2/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa tarkistaa. Minun vero% oli 2,5 ja tuloraja 15000e.

En usko että on ihan oikein.

Vierailija
4/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se prosenttihan oli ihmisillä "väärin" koska oli arvioitu väärin vuositulot, liian alhaisiksi kun ei oltu huomioitu kaikki tuloja. Tsekkaa ensin vaikuttavatko kuukausi- ja vuositulot oikeilta.

Vierailija
5/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskenut. Nyt 6 %. Pakko varmaan nostaa, kun vielä ensi vuonna voi nostaa, sitten seki ilo loppuu.

Vierailija
6/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna oli 0% ja ensi vuodelle tuli 3,5% verokortti. Vuositulot vajaa 20 tuhatta.

Vierailija
7/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä iso kuin ennen. 27%

Vierailija
8/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskenut 21:stä 17 prosenttiin. Kuulun siihen ryhmään, jolta viedään osa lomarahoista, jne. Tiedot vaikutti olevan ihan oikein verokortissa, mutta eihän tuon prosentin nyt noin paljoa pitänyt laskea?

Rahaa tuskin jää enempää kuin aiemminkaan, kun autosta, bensasta, jne. saa maksaa aiempaa enemmän.

Vierailija
9/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut verokortti vielä, Espoossa asun.

Vierailija
10/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla matalampi. Tänä vuonna 32, ensi vuonna 29,5. Samat tulot, kotikunta, seurakuntaan kuulumiset jne....kävin vielä laskemassa vero.fi-sivustolla ja siinä se pysyi. Joku tiesi kertoa, että valtio kevensi ansiotuloverotusta koska tuli se kiky.

Vierailija
11/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Posti on varmaan taas jakanut meidän verokortit naapuritaloon, joten eipä ole näkynyt :(

Vierailija
12/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se prosenttihan oli ihmisillä "väärin" koska oli arvioitu väärin vuositulot, liian alhaisiksi kun ei oltu huomioitu kaikki tuloja. Tsekkaa ensin vaikuttavatko kuukausi- ja vuositulot oikeilta.

No siinähän se syy on. Yleensä verottaja on olettanut että tulot nousee vähän joka vuosi ja nostanut tulorojajaa muutaman tonnin. Kuluvan vuoden verokortissa tuloraja on 62t ja uudessa 52t. Tosin jos en tee suuremmin ylitöitä tai saa boonuksia, niin tuo uusi raja riittää. Ehkä alempi raja johtuu siitä että edellissenä vuona en tehnyt juurikaan ylitöitä ja tulot jäi aika paljon verottajan arvioimasta.

Ehkä jätän kuitenkin muuttamatta, kyllähän se lopullinen veron määrä korjaantuu, koska myös kuukausittainen lisäväeroraja on alempana, jos sattuu tulemaan hyviä tilejä. Parisataa enemmän käteen perustilistä on ihan hyvä juttu.

Vierailija
13/14 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se tulee itse tarkistaa. Itse en ole ikinä käyttänyt valmiiksi tullutta verokorttia juurikin liian pienen prosentin takia. En tiedä, miksi ne on aina laskettu päin hanuria

Vierailija
14/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee joka vuosi hieman.