Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa äiti sairastaa?

Vierailija
29.12.2016 |

Koko joulunaika sairastettu ja mies palannut töihin. Eilen illalla sairastuin uudelleen, olo on ihan hirveä. Esikoinen itkee ja huutaa etten rakasta häntä, kun yritän selittää että olen kipeä enkä jaksa touhuta kokoajan. Pikkusisko itkee ja kitisee, varmaan sekin on sitä mieltä että olen paska äiti. Omat vanhemmat on myös kipeänä kotonaan ja niillä on X määrä hommia, ennenkuin pääsevät edes hetkeksi auttamaan, ovat itekin jo ihan poikki tästä sairastamisesta ja meidän auttamisesta ja kyllä heidänkin pitää saada levätä rauhassa pois sairautta.

Tuntuu ettei minusta ole tähän kotiäitileikkiin, oon kipeä, haluan mennä vaan lepäämään enkä puhua kenellekkään mitään. Ihan on voimat loppu. Vituttaa niin että silmissä sumenee, tää on ihan silkkaa paskaa aamusta iltaan olla sairaana lasten kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne lapset tv:n/tabletin/puhelimen ääreen . Näin voi kyllä mun mielestä sillon tällöin tehdä kun on pakko.

Vierailija
2/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotahan se on. Nyt on teinien loma-aika joten kannattaa kysellä naapurustosta josko joku teini tarvitsisi rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Minusta outoa jos osaavat jo puhua ja valitella, mutta tarvitsevat äitiä leikittämään. Makaa sohvalla ja heitä legot lattialle tai leffa pyörimään. Ymmärrän väsymyksen jos sulla on joku vuosikas siinä jota tarvii kokoajan vahtia.

Vierailija
4/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni kamalin päivä kun olin oksentanut 30 min välein koko yön. Aamulla mies läksi töihin. Mulle jäi hoidettavaksi 10 kk vanha ja 3-vuotias. Isompi kiipes jakkaralla jääkaapille hakemaan kylmiä nakkeja syötäväksi, kun minä makasin kylppärin lattialla ja oksensin ämpäriin, oli voimat niin loppu etten pytylle jaksanut nousta. Loppupäivän makasin jonkinnäköisessä koomassa olkkarin lattialla ja lapset katsoi lastenohjelmia, tabletteja, repi kaapista kamoja, söi nannaa..... 

Mut hei, siitäkin selvittiin! Tsemppiä!

Vierailija
5/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3.v ja puolivuotias. Puolivuotiasta tarvii vielä nukuttaa/imettää/kanniskella/viihdyttää ja leikki-ikäinen uhmailee huvikseen, taitaa silläkin olla vähän kipeä olo niin ei voi takapihalle yksin laittaa. Padi pyörii, vauvaa pakkosyötän ja pidän tissillä sen minkä viihtyy, että saan makailla. Hiki valuu ja odotan vain iltaa. Mutta sehän se kun ei saa yölläkään levätä, vauva herättelee parin tunnin välein.

Olen ihan täyspäinen ihminen, vailla minkäänlaista mt-taustaa, mutta näissä tilanteissa jotenkin ymmärrän sen miten pienet asiat meidät ihmiset voi suistaa raiteiltaan ja sitten luetaan niitä iltalehden teaagisia otsikoita.

Vierailija
6/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 siis Ap

Vierailija
7/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset kahden vuoden ikäerolla ja nuoremmalla astma. Itselläni autoimmuunisairaus, minkä takia imuroin kaikki pöpöt. Samaten tietenkin kuin tuo astmalapsikin.

Ne sairasteluvaiheet oli kamalia.

Saatiin mm sikainfluenssa. Mies työmatkalla Etelä-Amerikassa, minä ja nuorin kipeenä. Vanhin piti saada esikouluun 15 kilsan päähän.

Seitsemän viikkoa hoipertelin ja vikana iltana kun tiesin miehen tulevan kotiin seuraavana päivänä, hain seitsemän lastenleffaa ja nukahdin sohvalle. En ees hampaita lapsilta pessyt. Makasin koomassa varmaan kolme vuorokautta.

Vierailija
8/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joku leffa pyörimään tms?

Mulla on vain yksi lapsi, 2,5-vuotias, ja asumme kaksin. Hän kyllä osaa viihdyttää itseään ne hetket, kun (harvoin tosin) olen kipeänä. Ei ole kauaa siitä, kun olin aivan järkyttävän migreenin kourissa ja makasin 7 tuntia ihan paskana sängyssä. Lapsi katsoi vieressä puhelimeltani ohjelmia, välillä kävi olkkarissa leikkimässä ja välillä tuli taas viereen makoilemaan.

Joskus haen myös sänkyni petarin olkkarin lattialle ja makoilen siinä (kuten kerran vatsataudissa), sitten leikit rakentuu siihen patjan ympärille. Ja tuossakin vatsataudissa sain nukutuksi kolmen tunnin päikkärit, vaikka lapsi olikin kotona siinä.

Kyllä hän ne harvat päivät pärjää "itsekseen", kun kerron että nyt äiti on kipeä ja äitin pitää levätä. Eihän se kivaa varmasti ole, mutta niitä sitten kompensoidaan yhdessäololla kaikki muut ajat :)

Vierailija
9/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni kamalin päivä kun olin oksentanut 30 min välein koko yön. Aamulla mies läksi töihin. Mulle jäi hoidettavaksi 10 kk vanha ja 3-vuotias. Isompi kiipes jakkaralla jääkaapille hakemaan kylmiä nakkeja syötäväksi, kun minä makasin kylppärin lattialla ja oksensin ämpäriin, oli voimat niin loppu etten pytylle jaksanut nousta. Loppupäivän makasin jonkinnäköisessä koomassa olkkarin lattialla ja lapset katsoi lastenohjelmia, tabletteja, repi kaapista kamoja, söi nannaa..... 

Herranjestas mikä painajainen! Siihenhän se väistämättä menee, lapset on miten on. Onneksi selvisitte.

Olisikohan sellasella kotipalvelulla kysyntää, josta voisi tilata lastenhoitoapua 24/7, millon vain? Olen suunnitellut tällaista palvelua lapsiperheille, nimenomaan vanhempien sairastuessa. Sen verran on alkanut pelottaa tämä yhtälö jota liikaa ympärillä näkee sekä myös omakohtaisesti, miten heitteillä lapsiperheet tässä maassa on.

-Ap

Vierailija
10/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas mikä painajainen! Siihenhän se väistämättä menee, lapset on miten on. Onneksi selvisitte.

Olisikohan sellasella kotipalvelulla kysyntää, josta voisi tilata lastenhoitoapua 24/7, millon vain? Olen suunnitellut tällaista palvelua lapsiperheille, nimenomaan vanhempien sairastuessa. Sen verran on alkanut pelottaa tämä yhtälö jota liikaa ympärillä näkee sekä myös omakohtaisesti, miten heitteillä lapsiperheet tässä maassa on.

-Ap

Niitä on jo. Ei vaan tahdo saada ihan lyhyellä varoajalla ketään.

Vierailija
11/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan joku leffa pyörimään tms?

Mulla on vain yksi lapsi, 2,5-vuotias, ja asumme kaksin. Hän kyllä osaa viihdyttää itseään ne hetket, kun (harvoin tosin) olen kipeänä. Ei ole kauaa siitä, kun olin aivan järkyttävän migreenin kourissa ja makasin 7 tuntia ihan paskana sängyssä. Lapsi katsoi vieressä puhelimeltani ohjelmia, välillä kävi olkkarissa leikkimässä ja välillä tuli taas viereen makoilemaan.

Joskus haen myös sänkyni petarin olkkarin lattialle ja makoilen siinä (kuten kerran vatsataudissa), sitten leikit rakentuu siihen patjan ympärille. Ja tuossakin vatsataudissa sain nukutuksi kolmen tunnin päikkärit, vaikka lapsi olikin kotona siinä.

Kyllä hän ne harvat päivät pärjää "itsekseen", kun kerron että nyt äiti on kipeä ja äitin pitää levätä. Eihän se kivaa varmasti ole, mutta niitä sitten kompensoidaan yhdessäololla kaikki muut ajat :)

Ihana itsenäinen ja reipas lapsi sinulla! Hyvä että ootte keksineet keinoja ja pärjänneet noinkin hyvin. Voin vaan kuvitella, miten hankalaa on ollut. Mutta hienosti ootte selvinneet. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi