Mitä mieltä? Olin tupareilla, jossa tarjottiin vai sipsejä ja boolia. Vein oikein tuparilahjan, ei edes kaffia keitetty!
Vähän ihmetytti. Oltiin siellä pitkälle yähön vai sipsejä syöden? Onko tämä nykypäivänä normaalia? Minä olisin ainakin tarjonnut syötävää; makeaa ja suolapalaa ym.
Kommentit (19)
ja jos on PAKKO jotkut pippalot pitää niin stressi on ihan hirvee...
Tuliko nyt varmasti syötyä ja juotua tuparilahjasi verran? Katsoithan ainakin, että sellaiset saivat vähemmän sipsejä, joilla oli halvempi lahja?
vietettiin nyyttäri-periaatteella! Jokainen toi jotakin.
Lisäksi hankimme porukalla pienen lahjan, vaikka uutta kotiaan juhlivat eivät olisi mitään halunneet. Huumorimieltä mukaan ;)
Vierailija:
Tuliko nyt varmasti syötyä ja juotua tuparilahjasi verran? Katsoithan ainakin, että sellaiset saivat vähemmän sipsejä, joilla oli halvempi lahja?
Kutsussa ilmoitettiin että tarjotaan pimeetä viinaa ja pikkusuolaista. Tarjottiin kaikille (n.20 vierasta) oluet ja boolit. Oli ruokaisia salaatteja, piirakkaa, cocktail-lihapullia, suolakeksejä, tuorejuustoja, sipsejä, dippiä ym. Minusta kuuluu tarjota. Meidänkin vieraat kyllä toivat jokainen kivoja lahjoja, vaikka emme niitä odottaneetkaan. Mm. viherkasveja, viinilaseja, viinipulloja ym.
Minunkin mies muuten aina sanoo että ei tarvi niin erikoisia tarjoiluja. Minä laitan kuitenkin aina viimesen päälle, ja sitten mies on tosi polleana kun vieraat kehuu ja tykkää tarjoiluista. Jälkikäteen sitten sanoo että olipa kiva kun laitoit niin hyvät tarjoilut.
ehdottomasti kahvia/teetä ainakin.
ei silloin tule välttämättä edes mieleen sitä keitellä iltasella.
Ja sitten jos keität kahvia tullaan valittamaan, että ei ollut muuta tarjolla, olis nyt edes pikkuleipiä ja pullaa?
tuorejuustoja ja luulevat että oli hyvät tarjoilut. Naurattaa aina nämä " vapputarjoilut" eli valmis perunasalaatti, valmiit lihapullat, nakit ja iän ikuiset tuorejuustot ja chipsit...
" ja nro 10 voi heti alkuunsa lakata pilkkaamasta parikymppisiä."
tapaamaan muita ihmisiä. Sinne viedään pullo jotakin juotavaa, ja jotain muuta, esim pieni leipomus tai mitä nyt haluaakin. Ja sinne mennään hyvällä ja iloisella tuulella, tiskejä ei ole tarkotus tehdä, eikä isäntiä rasittaa. Ei ole tarkoitus majoittautua, 2 tuntia on sopiva vierailuaika, ja sitten jatkoille kenen kanssa lystää. Lahjat on yleensä kamalia, ja parasta viedä juotavaa, sehän säilyy, jos tarvis, ja siitä on iloa kaikille. Ilta ei muutenkaan ole kahvi aikaa. Ystäväpiiriä kannatta aina silloin tällöin rajata reippaasti, itse en jaksa pahemmin valittelioita ja juoruajia.
Voihan tuparit silti pitää. Vaikka nyyttäri periaatteella.
Ja pakkoko se on viedä kallista tuparilahjaa, jos odottaa sitten viiden ruokalajin tarjoilua?
Kyllä kunnon juomat ovat puna- ja valkoviini, kuohuviini/shamppanja sekä olut.
onhan se tosi säälittävää ja nolottaa aina " emännän tai isännän" puolesta, mutta olen jo totuunut siihen, ettei nälkäisenä mennä juhliin.
Se on muuten huvittavaa, että tälläiset sips- tyypit tulee meidän juhliin niin nälkäisinä, että syövät esim. voileipäkakkua kun ruokaa.. : (
Ja kerran niiden lapset huusi koko kastetilaisuuden, " koska syödään meillä on nälkä" : (
Vierailija:
tapaamaan muita ihmisiä. Sinne viedään pullo jotakin juotavaa, ja jotain muuta, esim pieni leipomus tai mitä nyt haluaakin. Ja sinne mennään hyvällä ja iloisella tuulella, tiskejä ei ole tarkotus tehdä, eikä isäntiä rasittaa. Ei ole tarkoitus majoittautua, 2 tuntia on sopiva vierailuaika, ja sitten jatkoille kenen kanssa lystää. Lahjat on yleensä kamalia, ja parasta viedä juotavaa, sehän säilyy, jos tarvis, ja siitä on iloa kaikille. Ilta ei muutenkaan ole kahvi aikaa. Ystäväpiiriä kannatta aina silloin tällöin rajata reippaasti, itse en jaksa pahemmin valittelioita ja juoruajia.
Kyllä kunnon juomat ovat puna- ja valkoviini, kuohuviini/shamppanja sekä olut.
Jos nuita vaan tarjotaan niin minä en jois sit mitään! Inhoan viinejä, shamppanjaa ja olutta. Booli ja siideri menee. Siksipä otankin tupareihin aina omat juomat mukaan.
Mulla on ikää 22v. ja kun kotiini vieraita kutsun juhlistamaan, niin tarjoan kyllä itseleivottua kakkua, torttuja ja niiden kanssa kahvia sekä teetä sitten suolaisena voileipäkakkua, itseleivottua pizzaa, olutta, viiniä JA alkoholittomia juomia. Vielä en ole ikinä sipsejä ja suolakeksejä tarjoillut, mutta ei kyllä haittaa, jos itse juhliin menen, jossa niitä tarjoillaan. Yksi kaveri piti myös tuparit, joissa tarjoiltiin vaan olutta - " silti" kuului olevan kivaa kaikilla!
[/quote]
Minunkin mies muuten aina sanoo että ei tarvi niin erikoisia tarjoiluja. Minä laitan kuitenkin aina viimesen päälle, ja sitten mies on tosi polleana kun vieraat kehuu ja tykkää tarjoiluista. Jälkikäteen sitten sanoo että olipa kiva kun laitoit niin hyvät tarjoilut.
[/quote]
Eikö täällä naiset osaa olla polleana??? Pitääkö kaikki aina kokea oman miehen kautta? Täytyy kyllä sanoa, että osa tällä palstalla olevista naisista kuulostavat täysin airheadeiltä jotka tepsuttavat läpi elämänsä toivoen saavansa aviomiestensä heille armollisesti heittämiä kehuja.
Tarjottiin tomaattikeittoa, jusstoja ja leipäpuolta sekä kahvin kanssa kakkua. Juomaksi sangriaa, viinejä ja olutta. Sipsi- ja karkkiosasto oli tietysti myös, monet tuovat mukanaan. Musta se oli ok ja helppo tehdä etukäteen.
Sinahan se varmasti tunnetkin henkilokohtaisesti jokaisen suomalaisen 20 vuotiaan? ja yli kolmekymppisilla on sitten varmaan aina tupareissa pitopalvelu! Me ei ainakaan mitaan lahjanvinkumis tupareita pidetty, jokainen sai tulla kylaan silloin kun sopi ja ihan itse leivottuja pullia tai kakkuja tarjottiin.
Mun mies on sitä mieltä että sipsit riittää tarjottavaksi, jopa dippikastike on kuulemma hienostelua.
Onneksi mies ei päätä meillä mitä pöytään laitetaan:o)
Sit kun värkkään hienot salaatit, piirakat ja dipit niin jälkeenpäin kyllä aina kiittelee kun oli hyvät tarjoilut...