mies lähti kun huomasin olevani raskaana, sanoi ettei hän tai hänen sukunsa halua olla asian kanssa missään tekemisissä..
Sanoi tosiaan, ettei hänen sukunsa halua olla missään tekemisissä tämän lapsen kanssa eikä myöskään hän itse. Oltiin 7vuotta yhdessä, ja tunsin hänen perheensä ja lähisukulaisensa todella hyvin, varsinkin miehen äidin kanssa oltiin kun paita ja peppu. Eron jälkeen en kuitenkaan ole hänestäkään kuullut mitään, vaikka ennen juteltiin lähes päivittäin. Miehen vanhemmat on juuri sitä luokkaa, että tekevät mitä tahansa lastensa mieliksi ja hyväksi, etten sinänsä ihmettele. Mutta olen huomannut tämän miehen äidin stalkkaavan minua sosiaalisessa mediassa, tämä kun on esimerkiksi instagramissa lähettänyt muutamaankin otteeseen seuraamispyynnön jonka sitten poistanut, varmaankin kun tajunnut että näen sen. Tilini oli pitkään kaikille näkyvä, etten tiedä sitten kuinka kauan siellä pyörinyt katselemassa :-) Nyt siis yksityinen. Samaten facebookissa onlinessa ollessani paristi kaveripyyntö varmaan vahingossa napsautettu tulemaan kun samantien kadonnut näkyvistä? Lapsesta minulla kuitenkin löytyy profiileistani kuvia jotka näkyvät vain kavereilleni. Olen miettinyt, onkohan mies puhunut omiaan tässä asiassa, etteivät sukulaisetkaan haluaisi olla tekemisissä? Erikoista sinänsä, että jos miehen äitiä ei lapsi tippaakaan kiinnosta niin silti selvästi on melko usein yrittänyt päästä tämän kuvia katsomaan ja varmaan niitä lukuisia näkikin ennenkuin laitoin tilini yksityiseksi. Poika on kuitenkin jo pian puolivuotias, ja aivan kuin ilmetty isänsä. Minulle tilanne on ollut alusta asti ok, mutta ihmetyttää jos pelkästään miehen mielipide minusta voi vaikuttaa siihen ettei isovanhemmat saisi olla pojan kanssa missään tekemisissä?
Eipä tällä keskustelulla ollut juurikaan pointtia, kunhan tulin pohtimaan..
Kommentit (20)
Ilmoittaisin isovanhemmille ja sukulaisille silti lapsen tapaamismahdollisuudesta ilman isääkin. Lapsen etu. Kuinka tyhmiä ne kaikki sukulaiset oikein voivat olla?
Minkä ihmeen takia mies ei halua oman lapsensa kanssa olla tekemisissä?
Sukulaiset varmaan tekevät mitä mies haluaa, mies on kuitenkin lapsen isä.
Onko jonkun muun kulttuurin edustaja kuin tavis suomalaisen?
Sitähän ei tiedä mitä mies on puhunut. Jos suku sun mielestä on ok niin "tarjoa" ihmeessä tilaisuus tutustua poikaan.
Mulla taas tilanne että miehen takia kestän sukuaan, eli jos mies löis täysin välit poikki tollaisessa tilanteessa ja tuolla tavalla niin ne ois sitte poikki (suvussaan siis pahoja päihde- ja mt-ongelmia jotka kielletään ja on hoitamattomia, itsekin aikoinaan saanut pari mustelmaa kun anoppi tarrannut humalassa kiinni käsivarteen).
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies halua olla tekemisissä? Olitte kumminkin yhdessä 7 vuotta:0
Ilmeisesti oli jo jonkun aikaa kierroksessa ollut toinen nainen mun selän takana, en siitä tiedä että ovatko yhdessä mutta se ainakin selittäisi. Koko ero oli aivan naurettava, kun itse luulin että erottiin hyvissä väleissä mutta eipä sitten ilmeisesti...
Suomalaiset ovat ihan yhtä pissipäitä. Kokemuksella.
Oletko laittanut miehen tunnustamaan isyytensä?
Oon tosiaan miettinyt tuota yhteydenottoa ainakin miehen äitiin, mutta oon tosiaan melko varma että mies on musta jotain soopaa siellä jauhanut kun eipä sitä kovin pienestä omaa lastenlasta kuitenkaan unohdeta. Tutuille oli ainakin väittänyt minun pettäneen häntä, vaikka sitä itse harrasti... Ja kyllä ne sukulaiset vaan voi olla typeriä tommoisten suhteen, ja varsinkin kun satun nämä vanhemmat tuntemaan niin tiedän että mikä tahansa heidän lapsen laukoma paskapuhe uskotaan. Harmittaa vain, että se on mun pojalta pois.
Ja ihan suomalainen herra on kyseessä.
Onpa taas yllättävää. Paljaalla kyllä huvittaa paneskella mutta sitten kun pitäisi vastuuta ottaa niin luikitaan häntä koipien välissä pakoon.
Ompa lapsellinen jätkä. Todella kylmää käytöstä, ei muka omaa lapseaan halua lainkaan nähdä. Onko kyseessä nuorikin kaveri, joka ei missään tapauksessa halua vielä olla valmis isäksi? Anopin "kiinnostuksen" ymmärrän, kyllähän kaikilla täys-järkisillä äiti-ihmisillä vauvat kiinnostaa, varsinkin kun kyseessä oma lapsenlapsi! Sinuna laittaisin anopille viestiä ja kysyisin hienovaraisesti, onko
loukkaantunut sinulle jostain.
Varmaan valehdellut perheelleen jotta lapsi vieraan. Mikäli lapsi on kuin ilmetty isänsä laittaisin kansikuvaksi lapsen kuvan ja pari julkista kuvaa lapsesta. Eiköhän joku jossain vaiheessa tajua jotta lapsi on omaa sukua ja verta.
Kenen lapsi on? Todistettavasti ex-miehen?
Jos niin on, niin tietenkin pitäisi välit lasten sukulaisiin kunnossa. Soopa sisään ulos, lapsen tulevaisuus on nyt tärkeintä se ja sama mitä susta on puhuttu. Ehkä niiden selvittämisen aika tulee joskus.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi tosiaan, ettei hänen sukunsa halua olla missään tekemisissä tämän lapsen kanssa eikä myöskään hän itse. Oltiin 7vuotta yhdessä, ja tunsin hänen perheensä ja lähisukulaisensa todella hyvin, varsinkin miehen äidin kanssa oltiin kun paita ja peppu. Eron jälkeen en kuitenkaan ole hänestäkään kuullut mitään, vaikka ennen juteltiin lähes päivittäin. Miehen vanhemmat on juuri sitä luokkaa, että tekevät mitä tahansa lastensa mieliksi ja hyväksi, etten sinänsä ihmettele. Mutta olen huomannut tämän miehen äidin stalkkaavan minua sosiaalisessa mediassa, tämä kun on esimerkiksi instagramissa lähettänyt muutamaankin otteeseen seuraamispyynnön jonka sitten poistanut, varmaankin kun tajunnut että näen sen. Tilini oli pitkään kaikille näkyvä, etten tiedä sitten kuinka kauan siellä pyörinyt katselemassa :-) Nyt siis yksityinen. Samaten facebookissa onlinessa ollessani paristi kaveripyyntö varmaan vahingossa napsautettu tulemaan kun samantien kadonnut näkyvistä? Lapsesta minulla kuitenkin löytyy profiileistani kuvia jotka näkyvät vain kavereilleni. Olen miettinyt, onkohan mies puhunut omiaan tässä asiassa, etteivät sukulaisetkaan haluaisi olla tekemisissä? Erikoista sinänsä, että jos miehen äitiä ei lapsi tippaakaan kiinnosta niin silti selvästi on melko usein yrittänyt päästä tämän kuvia katsomaan ja varmaan niitä lukuisia näkikin ennenkuin laitoin tilini yksityiseksi. Poika on kuitenkin jo pian puolivuotias, ja aivan kuin ilmetty isänsä. Minulle tilanne on ollut alusta asti ok, mutta ihmetyttää jos pelkästään miehen mielipide minusta voi vaikuttaa siihen ettei isovanhemmat saisi olla pojan kanssa missään tekemisissä?
Eipä tällä keskustelulla ollut juurikaan pointtia, kunhan tulin pohtimaan..
Hyvät vanhemmat pitävät lastensa puolia aina ja joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin isovanhemmille ja sukulaisille silti lapsen tapaamismahdollisuudesta ilman isääkin. Lapsen etu. Kuinka tyhmiä ne kaikki sukulaiset oikein voivat olla?
Kyse ei ole tyhmyydestä vaan siitä että he pitävät perheensä puolta. Niin minäkin tekisin.
Isyyttä ei ole tunnustettu, enkä sitä ole halunnut tehdä itsekään. Jos lapsen isä ei halua lapsen elämässä olla niin en siihen pakota, en tietenkään ymmärrä miten joku voi elää toisaalla tietäen että oma lapsi on jossain. Itsestä tuollainen tilanne tuntuisi ainakin ihan pirun pahalta ja omaatuntoa söisi. Vähän alta kolmekymppisiä tässä ollaan, ettei mitään teinejä enää :)
Lapsi on tosiaan eksäni, isyyttä ei ole tunnustettu mutta jokainen joka tämän tuntee niin huomaa jo selvästi naamasta että siinäpähän yrittäisi väittää lapsen olevan jonkun toisen miehen. Muita vaihtoehtoja kun ei edes ole. Tekisi oikeastaan mieli pyytää tätä eksän äitiä vaikka kahville, mutta tosiaan jos eksäni on tämän käsityksen musta muuttanut paskapuheillaan niin mietin että mitähän siitäkin tulisi. Helpointa olisi, jos tulisi vaikka sattumalta törmättyä kaupungilla häneen mutta melko turha toivo.. :D Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ja mainittakoon, että tuo perhe on juurikin niitä jotka pitävät toistensa puolta vaikka henki menisi. En silti tajua mitä puolta tässä pitää pitää, mulla ei ainakaan ole mitään ketään vastaan enkä miehelle ole tehnyt MITÄÄN mikä selittäisi tuon soopanjauhamisen.. Kummiskin lapsi on ihan viaton tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mainittakoon, että tuo perhe on juurikin niitä jotka pitävät toistensa puolta vaikka henki menisi. En silti tajua mitä puolta tässä pitää pitää, mulla ei ainakaan ole mitään ketään vastaan enkä miehelle ole tehnyt MITÄÄN mikä selittäisi tuon soopanjauhamisen.. Kummiskin lapsi on ihan viaton tilanteeseen.
No se lapsikin kuuluu nyt siihen sukuun. Sinuna kyllä ottaisin ehdottomasti yhteyttä ja haluaisin selvittää asiat. Aina parempi niin kuin että lopun ikää mietit mitä on tapahtunut. Niin ja olet sitten ainakin yrittänyt niin et voi kokea siitä syyllisyyttä.
Mun mielestä olet jo nyt tehnyt väärin lasta kohtaan, kun et ole vaatinut isyyden vahvistusta. Me veronmaksajat maksamme lapsesi elarit, ei lapsen todellinen isä. Kun kerran lapsen päätit pitää, on myös hänen etu, että annat Lapsen olla tekemisissä sukunsa kanssa. Jos soittaminen hämmentää, voit laittaa viestin lapsen isovanhemmalle ja tarjota mahdollisuutta olla lapsen kanssa tekemisissä. Mies voi olla puhunut mitä soopaa tahansa ja muutenkin, jos et kertaakaan ole puhunut äitinsä kanssa asiasta, on mun mielestä sun velvollisuus olla yhteydessä. Jos hän vielä sen jälkeen päättää jättää mahdollisuuden käyttämättä, on se hänen ongelma. Lapsen isä on tehnyt oman valintansa, mutta mielestäni suvulle ei ole annettu edes mahdollisuutta päättää, kun he eivät tiedä totuutta. Muista, että vaikka pärjäät hyvin lapsen kanssa, on ne ihmiset sun lapsen sukua.
Mieti asiaa myös lapsesi kannalta. Miten hänen kannaltaan olisi parasta hoitaa asia? Ensisijaisesti tässä on kysymys lapsen oikeudesta tietää isästään eikä siitä, kuka levittelee minkäkinlaisia juttuja. Jos eksäsi ei sitä ymmärrä, ole sinä kuitenkin fiksumpi.
Jos ei itse ja sukunsa halua olla jälkeläistensä kanssa tekemisissä, niin miksi ei käyttänyt tuppeloa? Tarpeeksi tanakkaa kumia, niin ei ratkea kriittisellä hetkellä.
Miksei mies halua olla tekemisissä? Olitte kumminkin yhdessä 7 vuotta:0