<3 LOKAMAMMOJEN (2??) Tiistaitarinat<3
Kommentit (17)
Ekaluokkalainen syöttää vauvaa, että äiti saa tehä tärkeämpiä..Heh, ei vainen, meillä isommat kisaa siitä, kenen vuoro antaa vauvalle sosetta..
Eikös niitä soseita voi antaa niin paljon, ku vauvaan uppoaa, jos on jo soossi hyväksi todettu? Niin mä ainaskin tekisin, ja itsehän mä nää kokeiluannokset annan aina aamupäivästä, että luulen ehtiväni kärsimään vauvan vatsavaiva-huudot ihmisten aikaan, enkä yöllä..Mullahan on siis se kumma peikko alitajunnassa, että jos alkaa kaameet vatsanväänteet.. Joskus muuten sain neuvolasta, luultavasti vuonna kivi, semmosen vinkin, että kantsis aloittaa marja-ja hedelmäsoseet kotimaisilla, miedoilla marjoilla, niin yleensä sopii vauvalle hyvin..Ei esim.ekaks mangoa, ananasta tmv. Vaan just mustikkaa, ruusunmarjaa, vattua jne..
Mulla tuli napiaisten vaatejutskasta kans mieleen se, miten miehet noiden vaatevalintojen kanssa ovatkin niin " persoonallisia" : Meijän kakkonen syntyi juhannusaattona, ja tosi kuumana sellaisena..Ekaks tuli naapuripedin mies katsoo vaimoaan ja vauvaansa, ja oli heittänyt niin kaameet määrät Menneniä naamaan, että koko huone haisi kaks päivää sen jälkeen tosi kaameelle partavedelle, ja sitten tuli oma kultani esikoisen kanssa, ja voi helevetti! Poitsulla oli päällä semmonen oikein tosi lämmin collegepuku! Mua oikeesti nolotti, kun lämmintä oli varmaan 25 astetta, ja poika naama punasena collegepuku päällä hikoili..Kas kun ei pipoa ollut löytänyt siihen hätään...
Nyt mun on kyllä todettava, että meikämamman kohdalla on tainnut jo umpeutua toi " Parasta ennen" -päiväys:o). Mulla on näkö huonontunut (ei siis tietenkään tämä hehkeä ulkonäkö, vaan silmien näkö!) niin, että jos yölläkin yritän kelloa katsoa kännystä, niin pitäs olla pari metriä pidempi käsivarsi, että nään sen oikein..Käynti optikolla ehkä auttas..
Ei anna vauva armoa, ja taas on jätettävä juttu pahasti kesken..
Saatan kuvitella istuvani tällä paikalla vielä kertaalleen tänään..
Morjens!
T
Bonnie: ma ostan Gerberin orgaanista purkkiruokaa (1st food). Purkkikoko on aika pieni ja voi olla etta pikkasen uppois lisaakin tytolle, mutta kun siihen paalle annan viela rintaa nukuttamiseen niin mun mielesta annos on aika sopiva. Ainakin toistaiseksi...
Jaaha, nyt tuli kyyti. Se on moro!
BT
Yritän tässä syödä samalla ja pitää kolmannella kädellä vaavia sylissä.
Joo, ihan tavallista kaurapuuroa me syödään. Itseasiassa se on jotain missä on kauralesettäkin mutta tänä aamuna olikin niin kuitupitoiset kakat että en tiedä onko se hyväks noin pienelle.. lähdetään kohta kauppaan ja taidan ostaa ihan normi kaurapuurohiutaleita.
Täytynee lähteä valmistelemaan beibeä..
Pitkää pinoa sillä aikaa!
T: Mari
Oon siis ylittänyt itseni, ja käynyt jo ruokakaupassakin! Sitten tuli kyllä niin tyhjä aatos siellä, etten kuiteskaan oikeestaan ruokaa osannut ostaakaan:o(. No, lihapullat ja muussi putoo aikas hyvin, että jos ei sen " gurmeempaa" tänään vääntäs.
Yö meni taas ihan persiilleen: Nukkumaan sain Milon jo kasin maissa, ja itsekin hyppäsin petiin puoli ysi..Ekan kerran olikin syötettävä jo 23, ja sitten loppuyö menikin silleen parin tunnin syöttöväleillä..Aivan kuin ois vastasyntynyt kotona taas.. Taidanpa antaa tänään ruokaa siihen tahtiin, että jos ees alkuyöstä tulis muutaman tunnin unipätkä..
Millasia puuroja ootte antaneet ekana? Teettekö itse, vai käytättekö jotain Tuttelin valmiita??
Mä alan dementoitumaan tämän univelan vuoksi, ei niin ajatus kulje millään..Mutta toisaalta onhan tässä jo yli 4kk:tta herännyt joka yö useamman kerran vauvan kanssa ja sitä ennenkin pari vikaa kuukautta raskaudessa oli kans niin katkonaisia öitä, että huhhuh.. No, joutaahan tuota haudassa maata, sanois vanha kansa.
Ja tässäpä pärähtää taas päivän onnittelut: ONNEA 5-kuisille ja mammoille!!
Eipä näytä tänään kovin keväiseltä tuo sää, mutta onneks lämpötila on sentäs suht säädyllinen..
Jahas, taidan lopettaa jaaritteluni näinkin lyhyeen, ja piipahtaa välillä toisaalla..
Ollaanpas kuulolla ahkerasti!
Truutta
Huh kun päivät alkaa aikaisin nykyään, tänäänkin 0630. Mieskään ei ollut vielä töihin lähtenyt. Mistä tulikin mieleen että;
- kuinka paljon teillä isät osallistuu lapsen/lasten hoitoon?
Meillä arki-illat yllättävän aktiivisesti, siis syöttää leikkii vaihtaa yökkärin jne, joskus tosin voisi toimia vähän nopeammin... Perjantaisin hän on niiiin väsynyt viikon töistä että pe-ilta menee sohvalla torkkuen. No mähän en käy töissä (!) joten pitäisi jaksaa virkeänä myös viikonloppuisin...onneksi sentään saan nukkua sen la-su yön yksin. Mutta välillä ärsyttäääää....
PUURO: olen antanut valmispuuroa, vaihtelevalla menestyksellä syöty nyt banaani-riisipuuroa jonne sekaan vähän jotain hedelmäsosetta. Taitaa olla joku Nestlen puuro. Kertokaahan lisää puurovinkkejä...syötänkö aivan väärää puuroa?! Th jankuttaa sitä kaurapuuroa koko ajan. Mitens nämä Tuttelin tetrapuurot?
- Kuinka usein vaihdatte tutit ja tuttiosat pulloista? Itse olen joka kuun eka ostanut uudet osat ja tutit.
Jeps..poika nukkunut aamupäikkäreitä jo tunnin...sen siitä saa kun herää niin aikaisin hillumaan että jo ennen ysiä on ekat päikkärit. Hyvä vaan että nukkuu.
Torstaina olisi taas babybio ja Saippuaprinssi. Muuten olisi ollut kiva mennä mutta sydänasialuennoilla ollaan koko päivä. Vanhemmat tulevat huomenna reissusta ja hoitaa poikaa sen päivän että pääsemme kahden sinne kuuntelemaan.
Äitini on ompelija (eläkkeellä jo) ja taidan kysyä häneltä jaksaisiko hän ommella sellaiset korkeat pinnasängynsuojat sitten kun laitetaan pohja alas. Mistähän saisi täytettä? Tietääkö kukaan? Etola?
Tänään mammatreffeille ja mieskin tulee kuulemma aikaisin kotiin tänään, flunssassa.
No mutta tässä asiaa ja asiattomuutta tälle kerralle. Kenties kuullaan taas illalla.
Mukavaa ' kevätpäivää' vaikka se aurinko jossain piilossa pysytteleekin!
Sain just tytyn nukkumaan pihalle aamupäikkäreitä. Meilläkin aamu alkoi jo puoli 7. Olis kyllä NIIN nukuttanu että!
No jaksaahan sitä kun aurinkokin paistaa. Eilen innostuin vaihtelemaan keväisempiä verhoja. Olen oikein koti-ihminen joka nauttii kaikesta näpertämisestä kotona.
Mä annoin eilen ekaa kertaa riisijauhoista tehtyä puuroa. Ei oikein maistunu mut lisäsin sitten reilusti sosetta niin menihän se. Maissijauhojakin olen ostanu. Viljoja en ole vielä aloittanut. Enkä sitä lihaa vaikka th sanoikin että vois jo alottaa.
Meillä iskä kyllä hoitaa tytyä, mutta yllättäen kakkavaipat ja muut semmoset hoitotoimet jää mulle. Seurusteleminen ja leikkiminen on iskän hommaa. Mä olen koko ajan hoitanu yösyötöt ja muut vaikka pullovauva onkin. Eihän tuo köriläs edes herää vaikka neiti kirkuis kun viimeistä päivää!!!!!!! Ne miehet...
Mä en ole vaihtanu pullotutteja ollenkaan. Meillä yhteensä 13 pulloa joten käyttötiheys ei niin korkea, että olis hirveesti kuluneet. Tutteja olen ostanut muutaman kerran uusia. Lähinnä suurempaa kokoa ja luonnonkumisia entisten silikonisten tilalle. Pysyvät paremmin neitosen suussa nuo kumiset.
Ostin kirpparilta makuupussin tuohon pinnikseen kun joku täällä oli laittanu siihen yöksi nukkumaan. Toimi meilläki hyvin kun tuo neiti aina potkii peitot pois. Hyvä vinkki siis tuli teiltä sisaret (oisko ollu napiaiset vai kuka?)
Truutta ymmärrän kauppaunohtelut täysin! Joskus kun menee kauppaan niin sitä on ihan hoomoilasena että mitähän sitä pitikään ostaa. Ja sit kotona vasta muistaa mitä olis pitänyt ostaa sen tavaramäärän sijaan... Pitäis aina laatia lista jo kotona.
Letkeää tiistaita kaikille,
anilla
Mulla alko uus elämä! Mä todella kävin eilen kunnon vaunulenkillä, ja tänään pinkasin jo ysiltä liikkeelle! Oikeen reipasta kävelyä, niin että hikeä pukkas. Matkan varrella näin pajunkissoja ja tuli niiin kevätfiilis, että ois tehny mieli pomppia! Pienestä tän mamman nuppi sekookin.. :) Nyt asiaan.
Mun MIES osallistuu vauvan hoitoon.. voisko sanoa ihan nätisti että.. vaihtelevasti, eli ei ainakaan yhtään liikaa! Joskus sapettaa ihan kympillä, kun itse ois tekemässä jotain (ruuanlaittoo, pyykkien ripustamista..) ja yks vaan kattoo telkkaria, vaikka tyttö kiljuu täysillä. Kyllä se sit hoitaa, kun mä pyydän, mutta oma-aloitteisuus on hukassa. No okei, se lähtee aamulla aikasin töihin, tekee fyysisesti raskasta hommaa päivän ja huolehtii ihan kiitettävästi isommista lapsista, joten.. enpäs valitakaan. Sitäpaitsi mä nautin ihan suunnattomasti meidän viimesen vauvelin hoidosta, ja monesti pitää purra huulta ettei menis sekaantumaan isin ja tytön kahdenkeskisiin hetkiin.
Meillä ei ole maisteltu PUUROJA vielä ollenkaan. Pitäis vissiin jossain vaiheessa kokeilla.
(PULLO)TUTIT tulee vaihdettua sit kun ne näyttää " vanhoilta" , eli aika harvoin. En vaihda siis mitenkään säännöllisesti.
No niin, nyt mun mussukkani kutsuu! Äitee rientää apuun! Ehkä palaan, ehkä en. ;)
Heipat,
Pähkis
Anilla! Meilläkin makuupussi käytössä, ja muistaakseni napiaisilla myös. Toimii tosi hyvin! Kiva kun täältä saa noita vinkkejä ihan pyytämättäkin :)
Lyhyestä virsi kaunis, siispä moi!
P
Heippa!
Ulkona niin tylsä keli, että en lähtenyt kävelylle, vaan tulin koneelle. Tämähän piristääkin :) No mieltä ainakin.
Meillä oli myös viime yö aika kauhea. Atte heräsi tunnin-kahden välein. Tutti ei kelvannut eikä mikään muu kuin tisu. Nälkäkään ei joka kerta ollut, kohta nukahti siihen melkein heti. EI ole kiva olla huvitutti. No, itsepähän tuohon suostun, mutta ei sitä huutoa jaksa montaa kymmentä minuuttia kuunnella yöllä kolmen aikaan. Vinkkejä kenelläkään mitä tehdä? Ollaan syötetty velliä iltaisin, joskus menee jopa 200 ml. Harkitsen tässä juuri, että antaisin iltapuuroa. Tuntuu että velli ei ole niin täyttävää. No, meillä on 5 kk neuvola 5 kk päivänä eli perjantaina. Kyselen sielläkin hieman asiasta.
ROM kyseli tuteista. Mä olen vähän huono/laiska niitä vaihtamaan. Tutkailen niitä kyllä, mutta ovat mielestäni ihan ok, joten en ole vaihtanut. Tosin Atte ei ole paljoa saanut maitoa pullosta, niin eihän ne tutit kulukaan. Vai kuluvatko ne kaapissa?? Vellitutit ovat olleet käytössä pari viikkoa. Ne voisin vaihtaa kyllä uusiin parin viikon päästä, koska ovat joka päivä käytössä. Hyvä kun otit puheeksi, en tuollaista taas muistanutkaan.
Kuten Truuttakin kirjoitti, unen puute alkaa näkyä täälläkin...
MIES hoitaa Attea aina kun ehtii/pyydän/en itse ehdi. Eli koen aika tasapuoliseksi homman iltaisin ja viikonloppuisin, siis silloin kun on kotona. Joskus mulla on menoa, joskus hänellä, mutta niistä on sovittu, niin asia ok. Kylvetys ja vellin syöttö on miehen homma joka ilta. Parhaimmat naurut saa aikaan vain isä leikkiessä ja hullutellessa Aten kanssa (olen hieman kade....) Vaihtaa vaipat, myös ne kakkaisemmat.
Eilinen päivä meni ohi ihan huomaamatta. Tänään yritän ommella toisne unipussin valmiiksi ja korjata ekan olkaimia. On vähän liian pitkät. Joten moikka ja mukavaa päivänjatkoa kaikille!
t. harju ja nukkuva Atte
Ja onnea päivänsankareille minunkin puolestani! :)
Meillä on ukolla kans oma-aloitteisuus aika hukassa ja sitten se logiikka!!! Eli missä järjestyksessä asiat PITÄÄ tehdä (siis minun mielestäni;)), Eli Dinalla esim. ei kannata vaippoja vaihtaa ruuan jälkeen koska se puklaa niin helposti muutenkin. Eli ensin vaipat sitten ruoka ja ruuan voi kuitenkin tehdä jo valmiiksi odottamaan. Ja hommaan on hyvä ryhtyä jo silloin kun Vauva alkaa ekoja kertoja ilmoittelemaan nälästään eikä vasta sitten kun kiljutaan jo täyttä häkää, ei siinä enää sitten vaippoja vaihdella. Ja ripeydessä on kyllä kans parantamisen varaa. Ukko vaan hyssyttelee tyttöä sylissä vaikka toinen kiljuu täysiä nälkäänsä eikä tajuu antaa sitä ruokaa HETI!
Tämmöstä meillä...
Muuten ihan hyvin hoitaa ja osallistuu. :)
Kyllähän se on selvää että kun itse on vauvan kanssa lähes 24h vuorokaudessa niin tuleehan siihen ne omat rutiinit ja toimintatavat ja tyttökin niihin tottuu. Sitten kun iskä vähäisemmällä ruutinilla hoitelee niin se näyttää niin hitaalta ja vaivalloiselta että tosiaan tekis mieli ite mennä tekee että siitä tulis joskus valmista! :)
Mutta sitten kun ollaan autolla liikenteessä niin osat vaihtuvatkin. Tulee neuvoja ja kommentteja ja jopa tyyliin; Anna minä parkkeeraan sen, eihän tuosta tule mitään!!! ;)
Mutta niin se vaan on että harjoitus tekee mestarin eikä ikinä voi oppia jos ei harjoittele.
No niin, se siitä, ihan hyvä mies tuo kuitenkin on ja ainakin sydämmellään täysillä mukana tässä vauva touhussa jos nyt ei muuten aina oikein ehdi/jaksa/tajuu ollakaan.
Mitäs muuta täällä olikaan.. Unohtuikin kaikki muu tässä tuoksinnassa.
Ai niin puuroista!
Me syötiin tänään Dinan kanssa aamupalaksi puuroa ja persikka-omena sosetta. Naaam, sanoi Dina! :)
Meillä oli yksi semmoinen tuttelin kauravelli tetra mutta eipä sitä tullutkaan sitten annettua kun muutama tippa johonkin ruuan sekaan ja eilen oli sitten laittanut sen jo valmiiksi pulloon että iskä antaisi sen Dinalle kun mä olin eläinlääkärissä, mutta niinhän tuo oli unohtanut sen ja antanut vain maitoa ja mä sitten illalla nukkumaan mennessäni lämmitin se pullon että annan sen Dinalle kun se herää mutta tyttö nukkuikin niin pitkään että eihän sitä enää voinutkaan antaa. Joten periaatteessa aloitettiin heti tuolla oikealla kaurapuurolla. Toivottavasti en nyt sitten syöttänyt sitä liikaa.. niin hyvin vaan maistui. :)
ROM: Varmaan kaikissa hyvinvarustetuissa kangaskaupoissa tms. on jotain matskuu mitä sinne suojuksiin vois laittaa, et samalla kun ostaa kangasta niin katsoo sieltä myös sellasta täytettä. Riippuen tietty miten jämäkät niistä haluu et voiko se täyte olla vaan jotain sellasta vanulevyä vai haluutko ihan jotain muovia tms? Vaik en kyllä ole asiantuntija et älä mua ihan täysillä usko! ;)
Täytyy lähtee laittaa pyykkejä kuivuu & koneeseen, palaillaan tuonnempana!
T: Mari
Nythän mulla varsin karkas mopo käsistä kun oon täällä kolmannen kerran tänään! Tais toi aamulenkki saada mut ihan sekasin. Huomenna en ehdi ollenkaan koneelle, kun on muuta meininkiä, niin tarinoin tänään sit senkin edestä.
Mari ja Truutta! Mä liityn " Kädettömiin käsityöläisiin" ! Mun ala-asteella aloittamat villasukat ei koskaan tulleet valmiiksi. Homma tyssäsi kantapäähän. Säärystimistä (ehdoton asuste 80-luvun alussa!!) tuli liian löysät, ne valui aina nilkkaan. Lapasista en viitsi edes kertoa. Kaulaliina sentään onnistui..
En osaa ompelukoneellakaan tehdä mitään. Verhokappa taitaa olla viimeisin saavutus, siis todella haastava homma, suoraa ommelta. ;)
Voivoi kun ikävää, ettei osa porukasta saa nukkua tarpeeksi. :( Meillä ei enää syödä yöllä ollenkaan, tuttia vaan joutuu joskus laittamaan. Nyt alan vihdoin tottua tytön ähinään ja puhinaan, enkä pomppaa joka kerta vieterinä pystyyn, vaan käännän kylkeä.
Tsemppiä mammat, en osaa tuohon muuta sanoa.
Ei pitäis unilla kehuskella, nyt toi pirpana heräs päikkäreiltä! Eihän sen vielä pitäny kun mullon juttu kesken.. ;) Juu, on mun mentävä. Katotaan teenkö oman enkan ja tuun vielä kerran.. :)
Smoi!
Pähkis
Pitkästä aikaa on aikaa/jaksaa hetkeksi istahtaa kirjoittelemaan! Ollaan aloiteltu uusia harrastuksia (uinti ja muskari) niin että äitiä on hirvittänyt miten pienokainen jaksaa ottaa uutta vastaan mutta mainiosti on mennyt! Eikä tuo tytsi nyt enää olekaan niin pieni (eilen 5kk!!) että nyyh ja jippii yhtä aikaa!
Puuroista on syöty maissi- ja kaurapuuroa joista ensin mainittu on suurta herkkua. Seuraavaksi ajattelin ostaa nalle riisi hiutaleita. Valmis puurot olkoon hätävarana kaupan hyllyillä vielä kun äidillä intoa köksäilyyn on riittänyt...
isä hoitaa aika tasa-arvoisesti tytsiä aina kun kotona vaan on. Ihmeen hyvin olen (ainakin omasta mielestä) malttanut antaa heidän touhuta ihan omalla tyylillään. Hauska huomata miten pienikin jo tajuaa että iskä tekee asiat hieman eritavalla kuin äiti !
Pullotutteja ja huvitutteja ei kauhean usein tule vaihdeltua kun niitä on käytössä sen verran useat... On kyllä päässyt unohtumaankin asia, hyvä kun muistuttelitte!
Ostettiin muuten eilen aurinkolasit neidille! On aikast huvittava näky tummissa laseissaan :)))
Äh, nyt herättin itkuisena päikkäreiltä ja äitiä tarvitaan!
Aurinkoterkuin,
mutumuori
Kivan pinon oli mammat saaneet aikaiseksi, kun tulin taas ihan vaan piipahtaa..Milo vihaa, kun olen koneella! Aivan tarkkaan alkaa kaamean älämölön, jos istahdan koneelle (ja niinkuin harvoin mäkin täällä istun), oli se sitten itse sitterissä tai sylissä..
ROM: Nolona tunnustaa täytyy, että tosi harvoin tullut noi pullotutit vaihdettua. Meillä on Nuk:in " koliikkipullo" käytössä, ja siihen ei kans niitä tutteja taida ees saada, kun isoista marketeista, ei ainaskaan Prismasta tai ees Jättijaosta tai Tarjoustalosta..Seli, seli..Mä kun ostin ihan ontsana ne siniset Unikko-tutit ja ovat silikoniset, niin paskis sentäs, eihän toi kundi oikein osaa imeä niitä.Oon saman huomannut pullotuteista, että vanhassa vara parempi, ei silikonia meille..Oliko se niin, että kun hampaita tulee, niin silikonitutit ois paremmat??
Mari: Teitkö siis ihan tavallista kaurapuuroa Dinalle, vai jotain niitä vauvoille tarkoitettua jauhe-puuroa? Meillä ei kyllä oo kellekään lapsista puuro uponnut (mannapuuro kyllä edelleen on kaikkien suosiossa), mutta mieleeni hiipi pelottava ajatus, että onko vika kokissa? Siispä maybe voin perustaa myös kädettömät kokit-klubin sen käsityöläisten lisäksi?
Isien osallistumisesta: Kiitettävästi puuhaa noiden isompien kanssa ja Milon hoitaa kunnialla, jos en ole kotona, muttamutta,jos olen kotona, niin yhtäkkiä ei osaakaan tehdä mitään, kun " SE vaan itkee" ja äijä istuu kuin mätäs (sallikaa taas sanamuotoni) telkkarin ääressä kaukosäädin kourassa ja volumenappula pohjassa! No, ehkei nyt aina, mutta kyllä tosissaan meinaa välillä perkileet lennellä ja totuuden nimissä tunnustan, että lenteleekin.
Niin kaameat kurkkuäänet heitti Milo nyt peliin, että heihei!
Truutta
Onkos Bonnien talo pystyssa tornadojen jaljilta?
Taalla myos tunnustautuu yksi kadeton kasityoihminen, huono tuttien vaihtaja ja onneton kokki eli ns varisuora! Mun suurin kasityosaavutus on kun vaihdoin ruokapoydan tuoleihin uudet istuinkankaat eika siihenkaan tarvittu neulaa tai lankaa vaan sakset ja nitoja. Koulussa en saanut valmiiksi villasukkia vaan pyysin aitiani tekemaan ne loppuun (ja hanella oli kasitoista kutonen!).
Ollaan lahdossa tanaan laskettelureissulle (mikali siella nyt enaa mitaan lunta on...) ja palaan takaisin vasta perjantaina, joten pitakaahan pino korkealla!
Terkuin,
BT
Hirveä tuuli, mutta ei sen pahempaa eilen. Tänään onkin sitten miinusasteita ja lumisadetta (!)
???Kysyn nytten vielä kerran jos joku tietäisi että paljon niitä soseita saa antaa? Niin paljon kuin uppoaa, vai? Kun musta tuntuu että poju söisi vaikka kuinka paljon.
PUUROISTA minä olen antanut kaurapuuroa. Olen pistänyt ihan normaalit hiutaleet tehosekoittimella jauheeksi. Olen lisännyt siihen luumusosetta ja hyvin on maistunut. Annoin ensin riisipuuroa mutta se aiheutti ummetusta.
MIES osallistuu hienosti vauvanhoitoon. Ei niin mielellään vaihda vaippoja mutta kaikki muu onnistuu. Kylpeminen on miehen ja vauvan kahdenkeskeinen juttu. Ja jostain syystä mies saa kaikista suloisimmat kikatukset aikaseksi, minä en näköjään ole yhtä hauska :(
BT: hyvää matkaa teille!
Bonnie
Tää mamma kävi tänään sitten kampaajalla ja hullu kun olen, annoin kampaajalle jälleen vapaat kädet toteuttaa itseään... ZIISÖS!?! Siis en uskalla katsoa peiliin, koska blondasi sitten hiukseni. Vaalea olen kyllä aina ollut, mutta ei se ennen ole 5 km:n päähän näkynyt. Vaan ei passaa valittaa, itsehän annoin tilaa luovuudelle ;).
Kädettömät käsityöläiset saa minustakin uuden jäsenen =D! Oon siis NIIN surkee eikä yksinkertaisesti kärsivällisyys riitä. Onneksi mummi saa aikaan ihania villasukkia =).
PUUROISTA
Napiaiset saivat eilen ekan kerran puuroa Lasten kaurapuuro -jauheesta. Oli jotenkin omituisen oloista (näköistä ja makuista). Neitiin kyllä upposi (niinkuin kaikki), mutta poika kakoi ja yökki. Tänään kyllä maistui jo vähän paremmin pojallekin. Saatiin tuo puurojauhe Nestlen tuotepaketissa ja todennäköisesti sen loputtua " saavat tyytyä" ihan tavan puuroihin.
ISI OSAA...
Mun täytyy kyllä nostaa miehelleni hattua, osallistuu napisematta kaikkiin hommiin. Tosin tuo tuplakitinä saattaa hiukan nostaa isinkin aktiivisuustasoa ;). Minussa on vaan ollut vähän " bitchin" vikaa, kun en ole oikein meinannut antaa isin touhuta ihan omaa tahtiaan napiaisten kanssa. Liian usein suusta putkahti " annas tänne, eihän tuosta mitään tule, mitä ihmettä sä laitoit niille päälle, ymym..." Nyt kuitenkin pistin pipon löysemmälle ja koitan olla puuttumatta niiden hommiin, siitäkin huolimatta, että " taas se laittoi noi hirveät potkuhousut..." ;).
Nyt en kyllä muista mistä muusta oli puhetta, täytyy kerrata pino ja palata astialle.
Tää on kyl vika kerta tänään, mammaa tarvitaan muualla, MUTTA:
Bonnie: Mä annan esim. hedelmäsosetta kerralla semmosen 125g purkillisen. Ei meidän tyty varmaan paljon enempää jaksaiskaan. Sitten lisäksi hetken päästä maitoa. Mutta yksilöllistä on varmaan tämäkin. Eiköhän vauva nipistä suun kiinni kun sapuska riittää, joten mä sanoisin, että anna palaa!
Niin siis ekoilla kerroilla toki säännöstelin soseita, että masu tottuu, mutta nyt menee jo enemmän. Mites muut tän asian järkeilee?
Aaarrgh! Ei täst tuu mitään kun on neljä jalkaa ja kättä koneella, liikaa sormia näppiksessä kiinni! Mikä tästä tytöstäkin tulee.. :)
Illanjatkoja!
Pähkis