Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on herkkyyden vastakohta?

Vierailija
28.12.2016 |

Entä tunteellisuuden? Tunteeton tietysti, mutta entä olisiko sille synonyymiä?694

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä.

Vierailija
42/48 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotetut sanat eivät sovi siihen, että joku kärsii vaikka herkästä ihosta. Silloin vastakohta on normaali, terve iho.

Itse olen kylmänherkkä eli en kestä vetoisuutta tai kylmä, enkä oikein tarkene kesälläkään ilman paksua vaatetusta. Olen nykyisin myös pahuksen herkkä suuttumaan (olen siinä iässä). Näidenkin vastakohta on mielestäni terve keho, joka ei reagoi liian voimakkaasti kylmään tai sellainen keho, joka tuottaa tarvittavan määrän hormooneja ja muita kemikaaleja, että tasapaino pysyisi. Fysikaalinen tasapaino pitää terveenä ja tasapainoisena.

Mieleltään herkällä sitten synapsit ja välittäjäaineet eivät toimi optimaalisesti?

Vierailija
44/48 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotetut sanat eivät sovi siihen, että joku kärsii vaikka herkästä ihosta. Silloin vastakohta on normaali, terve iho.

Itse olen kylmänherkkä eli en kestä vetoisuutta tai kylmä, enkä oikein tarkene kesälläkään ilman paksua vaatetusta. Olen nykyisin myös pahuksen herkkä suuttumaan (olen siinä iässä). Näidenkin vastakohta on mielestäni terve keho, joka ei reagoi liian voimakkaasti kylmään tai sellainen keho, joka tuottaa tarvittavan määrän hormooneja ja muita kemikaaleja, että tasapaino pysyisi. Fysikaalinen tasapaino pitää terveenä ja tasapainoisena.

Mieleltään herkällä sitten synapsit ja välittäjäaineet eivät toimi optimaalisesti?

Keskinkertainen tai keskimääräinen voisi olla tässä tapauksessa herkän vastakohta?

Vierailija
45/48 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostumaton. Epähienostunut.

Tympeä.

Ankea.

Karkea.

Kova.

Jäykkä.

Kansanomainen.

Tyly.