Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alkoholistit harvoin näkevät ulospäin käyttäytymistään.

Vierailija
28.12.2016 |

Niin, olen miettinyt tätä. Osalla puolitutuista ollut tätä orastavan alkoholistin vikaa. Tuntuu että käyttäytyvät hyvinkin yllättävästi erilaisissa tilanteissa.

Monesti kavereitten kanssa on ollut aina keskustelua, jos juo itse tai kaveri juo liikaa ja siitä huomauttaa, mutta ei siitä kukaan ota pahakseen. Kuitenkin tämmöisille tietynlaisille ihmisille ei uskalla mennä mitään sanomaan, kun odottaa vihamielistä reaktiota.

Nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä, mutta missä se suurkuluttajan ja alkoholistin raja menee, vai onko sellaista olemassakaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat sairaita.

Vierailija
2/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ehdotonta rajaa ole kuka on suurkuluttaja ja kuka alkoholisti. Eri porukoilla on lisäksi erilaisia määritelmiä. Esim. jos menet AA:han ja tunnustat olevasi alkoholisti, niin siellä sen jälkeen sinua pidetään alkoholistina, ja sinulle vakuutetaan että olet todella alkoholisti, ja yksi tippakin voi viedä rappion teille. Toisaalta jossain muissa yhteyksissä alkoholistina pidetään vasta täysin elämänhallinnan menettänyttä ihmistä joka ei enää pysty käymään töissä tai muutenkaan hoitamaan normaalia elämää, pakonomaisen juomisen takia. Ja kaikkea tältä väliltä.

Jokaisella ihmisellähän on oikeus juoda sen verran kun huvittaa, ellei vastattavana ole esim. lapsia joiden hoitamiseksi pitäisi olla kunnossa. Sen takia se juomiseen puuttuminen ärsyttää, että se on jokaisen omaan itsemääräämisoikeuteen puuttumista, ja omien normien asettamista toisen päälle. Se mikä sinusta on liikajuomista ja ongelma, voi toisesta olla vaan hauskaa irtiottoa ja ihan valittu juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tutut tajunneet ottaa videolle.

Suosittelen ottamaan semmoisen normaalin elokuvan mittaisen setin ja katsomaan sen sitten yhdessä

pääosan esittäjän kanssa.

Vierailija
4/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei normaalisti voi lopettaa sen ensimmäisen jälkeen. Sitten sisältä kaivautuu sellainen hirviö, joka tarvitsee lisää alkoholia. Jos on jo juonut paljon, niin kaikkea huonoa käytöstä ei muista enää seuraavana päivänä.

Vierailija
5/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on aina itsekästä.

Alkoholisti on itsekeskeinen. Narsistipsykopaatit juovat, koska heidän aivonsa tarvivat enemmän stimulaatiota.

Ihminen pärjää mainiosti ilman alkoholia.

Vierailija
6/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ottamaan semmoisen normaalin elokuvan mittaisen setin ja katsomaan sen sitten yhdessä

Ei tuo läheskään kaikkiin toimi. Esim. mun miehellä on paljon kavereita, kovapalkkaisia it-ja liike-elämän ammattilaisia joilla on vähintään hurjat tavat juhlia. Niitä vaan naurattaa jotkut kännykkävideot joissa joku kusee lavuaariin keittiössä, toinen naama punaisena seisoo pöydällä ja pyörittää munaansa huutaen "HELIKOPTERI, HELIKOPTERI" ja ihan mitä vaan. 

Mä joskus tosiaan kokeilin itse kuvata ja niiden mielestä video oli mielettömän hauska ja toi mieleen hyviä muistoja illasta. Jopa housuun paskantaminen juovuksissa on niiden mielestä lähinnä hieno juttu. Juuri joulun aikaan miehen baarikaveri kertoi ihan häpeämättä mun kuuullen, miten hän paskoi karaokeillan jälkeen housuun ja meni laittamaan paskaiset kalsarit pyykkikoneeseen, ja sen jälkeen koko pyykki haisi lievästi paskalta... 

Itseäni inhotti tuo meno nuorempana, mutta nykyään lähinnä naurattaa, ajattelen että joo, voi sitä näköjään noinkin rennosti ottaa. Lapsia meillä ei ole eikä tule, sitten ei varmasti naurattaisi jos niitä olisi kuvioissa. 

Vierailija
7/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti ei normaalisti voi lopettaa sen ensimmäisen jälkeen. Sitten sisältä kaivautuu sellainen hirviö, joka tarvitsee lisää alkoholia. Jos on jo juonut paljon, niin kaikkea huonoa käytöstä ei muista enää seuraavana päivänä.

Tuolla perusteella jo opiskelijabilettäjistä puolet olisi alkoholisteja. Kyllä minä ainakin muistan, että lukemattomat kerrat kävi niin että päätin että otan 1-3, mutta kun sain sitä kaljaa koneeseen, se tuntui niin hyvältä että join kunnes olin niin kännissä ettei uponnut enää. Ja filmi poikki oli ihan normisettiä. 

Kuitenkin opiskeluajan jälkeen juominen ihan itsestään rauhoittui kun työelämä ei oikein salli viikolla päiväkrapuloita. Eikä ollut edes mitenkään vaikeaa vähentää juomista, joten järin riippuvainen en selvästi ollut.

Vierailija
8/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on aina itsekästä.

Alkoholisti on itsekeskeinen. Narsistipsykopaatit juovat, koska heidän aivonsa tarvivat enemmän stimulaatiota.

Ihminen pärjää mainiosti ilman alkoholia.

Itse asiassa monet juovat myös rauhoittavaksi lääkkeeksi. Alkoholihan on pohjimmiltaan rauhoittava ja lamauttava aine, vaikka humalatilan alkuvaiheissa voikin tuntua että se aktivoi, kun sen rauhoittava vaikutus ulottuu vasta sosiaalisista estoista vastaaviin aivojen osiin. 

Kyllä paljon on muitakin kuin narsistijuojia, on myös niitä hyvin herkkiä ja levottomia, jotka juovat rauhoittaakseen itsensä, ei stimuloidakseen lisää. Taiteiljoissa on kautta alkaen ollut paljon päihdeongelmaisia, mikä varmaan liittyy ammatissa välttämättömään herkkyyteen joka usein tässä maailmassa tuottaa liikaa tuskaa.

Vierailija
9/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo läheskään kaikkiin toimi. Esim. mun miehellä on paljon kavereita, kovapalkkaisia it-ja liike-elämän ammattilaisia joilla on vähintään hurjat tavat juhlia. Niitä vaan naurattaa jotkut kännykkävideot joissa joku kusee lavuaariin keittiössä, toinen naama punaisena seisoo pöydällä ja pyörittää munaansa huutaen "HELIKOPTERI, HELIKOPTERI" ja ihan mitä vaan. 

Mä joskus tosiaan kokeilin itse kuvata ja niiden mielestä video oli mielettömän hauska ja toi mieleen hyviä muistoja illasta. Jopa housuun paskantaminen juovuksissa on niiden mielestä lähinnä hieno juttu. Juuri joulun aikaan miehen baarikaveri kertoi ihan häpeämättä mun kuuullen, miten hän paskoi karaokeillan jälkeen housuun ja meni laittamaan paskaiset kalsarit pyykkikoneeseen, ja sen jälkeen koko pyykki haisi lievästi paskalta... 

Itseäni inhotti tuo meno nuorempana, mutta nykyään lähinnä naurattaa, ajattelen että joo, voi sitä näköjään noinkin rennosti ottaa. Lapsia meillä ei ole eikä tule, sitten ei varmasti naurattaisi jos niitä olisi kuvioissa. 

No onhan tuo käytös nyt tosi lapsellista ja typerää, mutta silti harmitonta. Kuinkahan moni nauraisi, jos videolla vedettäisiin kaveria turpaan niin, että veri roiskuu tai kähmittäisiin kaverin vaimoa haarovälistä...?

Vierailija
10/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ehdotonta rajaa ole kuka on suurkuluttaja ja kuka alkoholisti. Eri porukoilla on lisäksi erilaisia määritelmiä. Esim. jos menet AA:han ja tunnustat olevasi alkoholisti, niin siellä sen jälkeen sinua pidetään alkoholistina, ja sinulle vakuutetaan että olet todella alkoholisti, ja yksi tippakin voi viedä rappion teille. Toisaalta jossain muissa yhteyksissä alkoholistina pidetään vasta täysin elämänhallinnan menettänyttä ihmistä joka ei enää pysty käymään töissä tai muutenkaan hoitamaan normaalia elämää, pakonomaisen juomisen takia. Ja kaikkea tältä väliltä.

Jokaisella ihmisellähän on oikeus juoda sen verran kun huvittaa, ellei vastattavana ole esim. lapsia joiden hoitamiseksi pitäisi olla kunnossa. Sen takia se juomiseen puuttuminen ärsyttää, että se on jokaisen omaan itsemääräämisoikeuteen puuttumista, ja omien normien asettamista toisen päälle. Se mikä sinusta on liikajuomista ja ongelma, voi toisesta olla vaan hauskaa irtiottoa ja ihan valittu juttu.

Mun puolesta ihmiset saavat juoda ihan miten paljon tahansa, mutta siitä huolimatta omaa käytöstä täytyy pystyä kontrolloimaan. Itsellä on aivan liikaa niitä kokemuksia kun eräs tuttu juo liikaa, alkaa halveeraamaan ja haukkumaan muita ympärillään olevia ja sitten tuleekin iholla ja käy käsiksi! Nyt en enää pysty menemään tapahtumiin, joihin kyseinen ihminen tulee, koska hänen käytöksensä oikeasti ahdistaa minua jo aivan liikaa. Kun tästä on maininnut, niin minä olen se nipottaja yms. Alkoholi ja känni ei saa antaa syytä käyttäytyä kuin sika!!

Vierailija
11/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta ihmiset saavat juoda ihan miten paljon tahansa, mutta siitä huolimatta omaa käytöstä täytyy pystyä kontrolloimaan. Itsellä on aivan liikaa niitä kokemuksia kun eräs tuttu juo liikaa, alkaa halveeraamaan ja haukkumaan muita ympärillään olevia ja sitten tuleekin iholla ja käy käsiksi! Nyt en enää pysty menemään tapahtumiin, joihin kyseinen ihminen tulee, koska hänen käytöksensä oikeasti ahdistaa minua jo aivan liikaa. Kun tästä on maininnut, niin minä olen se nipottaja yms. Alkoholi ja känni ei saa antaa syytä käyttäytyä kuin sika!!

Joo, totta kai itseään tai läheisiään saa suojella, ja toisen juomiseen puuttua jos se juominen aiheuttaa konkreettista haittaa kuten tuossa tapauksessa. Meidän suvussa nämä tapaukset jätetään kutsumatta kaikkiin häihin jne. Joskus kokeiltiin kyllä sitäkin, että juhlissa ei tarjoiltu tippaakaan alkoholia, mutta olihan näillä sankareilla mukana omat taskumatit ja auton takakontissa pontikkaa, ja sitten mentiin taas.

Vierailija
12/12 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi aiheuta mitään ongelmia. Sehän on valtion virallinen huume. Se on se cannabis, joka ne häiriöt tekee. Tietenkin, SE on vaarallinen HUUME!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan