Mitä tehdä alkoholipitoisille joululahjoille?
Kysyn "isäntäni" puolesta. Hän ei käytä itse, koska kuuluu sellaiseen seurakuntaan, missä ei käytetä mitään alkoholia missään muodossa. Minä en tartte niin paljon ja osa on jotain liköörejä ja viskejä, ei mee ei. Mulla ei ole lähipiirissä kelle antaa, eikä hänelläkään. Pari viinipulloa otin. Kannattaako vaan kaataa viemäriin ja saako kaataa? Ei nyt aleta tuntemattomillekaan jakaa.
Kommentit (21)
Niistä saa ihan hyviä koristeita lasikaappeihin.
Onko jotain naapureita tai mökkinaapureita kenelle lahjoittaisi tai sukulaisia
Niitä voi muutenkin käyttää kuin juoda. Ja vahvat juomat kuten likööri tai viski ei mene edes pilalle vaikka pitempään säilyttää. Viski sopii hyvin omenahilloon ja liköörit moneen esim kuivakakkuun
Viski menee kakkuun. Jos / kun haluaa holit pois, viskiä voi kuumentaa (etanoli kiehuu 78 C) tai kaataa hiukan taikinaan, jolloin kuumuus haihduttaa alkoholin. Itse olen käyttänyt molempia tekniikoita.
-myös alkoton
Sinullakin taitaa olla se klassinen alkoholiongelma. Jaksa vain, kyllä pääset parasiittiin
loppujen lopuksi,
Meillekin tulee paljon työn kautta yhteistyökumppaneilta pulloja. Ja oma käyttö on tosi vähäistä, yksi konjakkipullo kestää kolme vuotta. Sukukaan ei paljon käytä. Mutta pari lähisukulaista sentään on, joille kelpaa. Mutta ei niillekään ylenmäärin viitsi antaa. Sitten on illanviettoihin viety viemisiksi, niin siellä miesjoukko kuluttaa pullon helposti. Näin on jokunen pullo saatu hyötykäyttöön.
Nyt kun ollaan niitä aktiivisemmin jaettu, niin kaapeissa ei paljon enää ole. Joskus on se kyllä vähän huvittuneesti ihmetyttänyt, että pikkulapsiperheelle tuodaan niin aktiivisesti pullolahjoja. Ei niitä silloin saa mitenkään kulumaan, kun lapsia / vauvoja on hoivattava kellon ympäri. Isompien lasten kanssa sentään tulee joskus nukkumaanlaiton jälkeen huikattua.
Minä ain edellisessä työpaikassa yhteistyökumppaneilta jopa parikymmentäkin pulloa jouluna. Punaviinit pidin itse ja loput vein putkikassilla siskon miehelle, joka vissiin joi osan ja laittoi loput kiertoon.
Kiitti. No ehkä mä otan ne ja leivon niistä jotain. Viskin voisin saada serkulle, vaikka en varmaan näe ennen kesää. Hänelle ei ole kuitenkaan mikään ongelma. Toinen työntekijä on myös uskis samasta seurakunnasta. Nämä eivät tosiaan syö edes liköörikonvehteja tms. PS. Ei kannata tosiaan alkolahjoja viedä, jos ei tunne vastaanottajaa riittävän hyvin.
Tarkoitus oli sanoa että paratiisiin, ei siis Pariisiin eikä parasiittiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti. No ehkä mä otan ne ja leivon niistä jotain. Viskin voisin saada serkulle, vaikka en varmaan näe ennen kesää. Hänelle ei ole kuitenkaan mikään ongelma. Toinen työntekijä on myös uskis samasta seurakunnasta. Nämä eivät tosiaan syö edes liköörikonvehteja tms. PS. Ei kannata tosiaan alkolahjoja viedä, jos ei tunne vastaanottajaa riittävän hyvin.
Viski säilyy hyvänä vuosia, joten hyvin voit vielä kesällä antaa sen serkulle
Polta äkkiä viinan piru talosta pois! !! Joudut vielä puhhuuvven teille.
Tiskipöytä on tosi näppärä pestä pirtulla tai votkalla ennen leivontatöitä.
Sokerittomia alkoholeja voi myös käyttää tuulilasinpesunesteinä, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla ettei jätä kalvoa.
Jos muut tutut kuin lahjan antaja ei käytä alkoholia antaisin takaisin hänelle. Kiitäisin lahjasta mutta sanoisin että valitettavasti minulla ei sille ole käyttöä. Tai vaihtoehtoisesti tarjoaisin näitä viinaksia tuoville kun käyvät kylässä.
Firman kautta tulee aina pulloja jouluisin. Itse olen sitten pitkin vuotta antanut niitä eteenpäin esimerkiksi kiitoksena, lahjana, tuliaisena vierailuilla tai muuten vaan ystävällisenä eleenä. Kyllä se autokorjaamonkin kaveri (joka teki todella hyvää työtä) hymyili melko leveästi kun iskin sille konupullon kouraan.
Älä vaan missään nimessä heitä pois kalliita juomia. Jos haluat vain päästä eroon noista, niin käväise vaikka jossain paikallisessa pubissa ja anna viinakassi jollekin asiakkaalle. Varmasti tulee hyvä joulumieli ja juomat hyötykäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan missään nimessä heitä pois kalliita juomia. Jos haluat vain päästä eroon noista, niin käväise vaikka jossain paikallisessa pubissa ja anna viinakassi jollekin asiakkaalle. Varmasti tulee hyvä joulumieli ja juomat hyötykäyttöön.
Alkoholistien rappiota ei pitäisi pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin....koska pubit tunnetusti ovat täynnä rappioalkoholisteja, ei mitään muuta.
*pyörittää silmiään*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukkahattutätejä pitäisi ampua singolla päähän
Vaikea uskoa, että Suomessa olisi kellään vaikeuksia päästä ilmaisesta alkoholista eroon. Kesällä olin Suomessa käymässä häissä ja ilmainen viina upposi ihmisiin kuin vesi kuivaan pesusieneen... ;)
Kaada pois vaan, mitä noita säilyttelemään.