Annoin miehelle kaksi vaihtoehtoa
Kun aloin maksaa remonttia tähän hänen taloonsa ja laittaa mm. takkoja ym. kallista, hän lupasi purkaa avioehdon että tälo on yhteinen.
No vuosi on kulunut ja mitään ei ole tapahtunut. Sanoin että joko purat sen ehdon tai maksat mulle kaiken mitä multa on tähän mennyt. Mies ei vastaa mitään. Tyhmä kai olin kun uskoin sitä nyt tää on ainakin tunteita kylmentänyt miestä kohtaan. Voi olla että lopulta otan eron.
Kommentit (19)
omistuksesta! Auttaisko jos pyytäisit jotain ulkopuolista ihmistä selvittämään tuota sotkua?
olisin varmaan itsekin ollut sinisilmäinen kyseisen asian suhteen. Koittakaa selvittää asianne!!
Miksi menitte naimisiin, jos kerran et halunnut jakaa omaisuutta miehen kanssa?
Jos ei ole valmis omaisuuttaan jakamaan tai siitä toiselle antamaan, niin kuinka sitten sänkynsä?! Tuota en ole koskaan voinut koskaan ymmärtää, koska antaahan seksissä paljon enemmän!
suullisesti lupautunut purkamaan avioehdon talon osalta. Eri asia jos avioehtoa ei olisi, niin silloin kaikki puolittuis.
Siis talostako kuuluisi sinulle puolet kun olet remontoinut sitä mm. takan lisännyt. Ei se nyt ihan vielä ole kovinkaan lähellä talon kokonaisarvosta joku takan lisääminen.
Esimerkki: nainen ostaa upouuden mersun. Mies ostaa siihen talvirenkaat. Sitten autosta kuuluu puolet miehelle. Onko näin?
Maksetaan eläminen yhdessä, minä hoidan meidän lapset jne. Niin miksi omaisuus ois vaan mun miehen? Sopiihan se sille että jos vaikka kyllästyy niin ajaa vaan mut ulos eikä tule mitään seuraamuksia. Mun ois tietenkin pitänyt hankkia vaikka sijoitusasunto itselle eikä miehen omaisuutta parantaa...Mutta tarkoitus oli tehdä YHTEISESTÄ kodista kaikille kivempi. On se vaan miehellekin kovasti sopinut että taloa parannellaan.
Ei tarvitse purkaa avioehtoa näin.
Ehkäpä miehellä on muutakin omaisuutta, minkä vuoksi haluaa avioehdon säilyttää? Tässä ymmärrän kyllä miestä.
Tämä taitaa olla minulle aika tutun henkilön kirjoittama.
Talon arvo on noin 200 t¿ ja remonttien arvo alle 10 t¿. Ja tämä on tosi.
Lisäksi vaimo on itse ehdottanut kyseisiä remontteja joihin mies on suostunut vaimoa miellyttääkseen. Lopputulos on kylläkin miellyttänyt myös miestä.
Ja mitä tulee elämiskulujen maksamiseen yhdessä, niin vaimo on kotiäiti. Mies käy töissä, maksaa asuntolainan, sähkö-, vesi- ja vakuutusmaksut eli asumiskulut, sekä ylläpitää kahta autoa.
Tälläkö perusteella vaimolle kuuluu puolet talosta?
Ei kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vain toisen osapuolen kertomuksen perusteella.
Eli niin kauan kuin avioliitossa elävät, on toisellakin asunto. Ja jos ero tulee, menee talo hälle, joka sen on maksanut. Tämähän on täysin reilua ja oikein. Ei kenellekään kuulu avioliiton kautta osuus toisen omaisuuteen (niin, ellei sitten avioehto ole unohtunut tehdä..)
Mikäli maksat toisen taloon remontin, tee sopimus miten takaisinmaksu hoidetaan.
Älä maksa äläkä poista avioehtoa ainakaan ennen tuota sopimusta.
Olisiko ko. tapauksessa avioehdon poistaminen tehnyt remontin " tarpeettomaksi" ?
ennen remonttia tehty avioehdon poistaminen...
Täytyy sanoa, että teillä on AP miehesi kanssa avioliitto loistavalla pohjalla, kun mietitte vain sitä, kuka saa EROTILANTEESSA mitäkin. Mulla ja miehelläni ei ole avioehtoja eikä me olla niin tarkkoja siitä kumman tililtä mikäkin asia maksetaan. Tämä siksi, ettei olla aikeissa erota. Ja vielä vähemmän jaksettais pohtia mahdollista eroa etukäteen. Kyllä tässä mielummin suunnitellaan tulevaisuutta yhdessä kuin erikseen, omaisuuden kanssa tai ilman. Kasvakaahan aikuisiksi, ei lasten kuulu mennä naimisiin ollenkaan.
Jos siis nainen on kotiäitinä ja mies elättää.
puuttumatta tuohon talon omistusasiaan,
Jos nainen on ollut ilmaisena piikana miehen kotona, niin eikö nainen olisi oikeutettu vaatimaan mieheltä korvausksia tekemästään työstä ja ansionmenetyksistä omalla alallaan?
Ja jos kerran naisella on ollut varaa remonttiin laittaa 10 000 euroa, niin miksei olisi varaa osallistua enemmän talon ylläpitokustannuksiin, jne?
Vierailija:
Kun aloin maksaa remonttia tähän hänen taloonsa ja laittaa mm. takkoja ym. kallista, hän lupasi purkaa avioehdon että tälo on yhteinen.
No vuosi on kulunut ja mitään ei ole tapahtunut. Sanoin että joko purat sen ehdon tai maksat mulle kaiken mitä multa on tähän mennyt. Mies ei vastaa mitään. Tyhmä kai olin kun uskoin sitä nyt tää on ainakin tunteita kylmentänyt miestä kohtaan. Voi olla että lopulta otan eron.
Nyt sitten jos mies ei maksa niin ei kai auta muu kuin sitten elää vaikka vuosi miehen rahoilla. Yksinkertaisesti kieltäydyt osallistumasta ruoka ym. kustannuksiin ja säästät rahat tilille, joten saat nuo remonttirahat kasaan.