Hevoset pitää kieltää
Poikani 9v tippui hevosen selästä ja mursi kätensä. Hevoset on todella vaarallisia, ne pitää kieltää heti!
Kommentit (58)
Oletpa typerä mamma. Tottakai sun pitäisi olla tietoinen, että eläinten kanssa toimimisessa on aina riskinsä. Mitäs päästit poikasi ratsastamaan, jos et ole valmis hyväksymään mahdollista loukkaantumista?
No joo. Kielletään kaikki. Miksi päästit tenavan hevosen selkään? Laitetaanpa sutkin kiellettyjen listalle.
Ja tyhmät ihmiset lopettaa! Mulla on molemmat kädet murtuneet kun olen tippunut hevosen selästä + muut pienemmät vammat mutta syytän siitä itseäni, en hevosta. Ja kyllä, meillä myös lapsi ratsastaa ja tiedostaa riskit.
Kielletään maa, koska poika tippui maahan hevosen selässä ja maahan osuminen oikean vaurion aiheutti.
Kaikki me tiedetään ettei hevosurheilua/ratsastusta tulla lopettamaan.
Mutta tosiasia on kuitenkin se, että hirveä määrä tyttöjä/naisia ympäri maailman on kuollut/loukkaantunut vakavasti vuosien varrella tuon harrastuksen vuoksi ja hirveän suuri määrä tulee kokemaan saman kohtalon tulevaisuudessakin......koska tärkeämpää on se että hevosurheilua saa jatkossakin harrastaa.
Aina vaan joko syyllistetään uhreja tai vähätellään sitä että kuinka usein niitä vahinkoja sattuu. Ja näin se tulee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosiasia on kuitenkin se, että hirveä määrä tyttöjä/naisia ympäri maailman on kuollut/loukkaantunut vakavasti vuosien varrella tuon harrastuksen vuoksi ja hirveän suuri määrä tulee kokemaan saman kohtalon tulevaisuudessakin......koska tärkeämpää on se että hevosurheilua saa jatkossakin harrastaa.
Aina vaan joko syyllistetään uhreja tai vähätellään sitä että kuinka usein niitä vahinkoja sattuu. Ja näin se tulee jatkumaan.
Tämä.
Se on ratsastajan oma vika. Hevoset ovat todella herkkiä ja aistii todella hyvin. Joten en ihmettele jos kakara repii hevosta suusta tai muuten vahingoittaa. Olen tippunut 200 kertaa omalta hevoseltan ija siitä pit itse uskaltaa uudelleen .
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee moneen urheiluun, heti kärjessä jääkiekko, jalkapallo...
Jenkeissähän ratsastuskouluhevosiin pumpataan rauhoittavia aineita. Ei tipu lapset mutta....
Vierailija kirjoitti:
Hei pliiis, en ees nauranu.
Älä viitti, näitä hysteerisiä akkoja on ihan oikeasti. Mun mies valmentaa nappulafutista, siis alle 10v ikäisiä. Yksi mamma soitti, sellaisten 5-6v ikäisten, treenien jälkeen miehelleni tuohtuneen puhelun, kun hänen poikansa oli HENGÄSTYNYT treeneissä.. että mitä ihmeen keskiaikaista kidutusta siellä harrastetaan, kun lapsi joutuu hengästymään. Jalkapallotreeneissä. Mies sitten totesi lakonisesti, että jos ei voi/halua hengästyä, on parempi vaihtaa samantien harrastusta, seuraavissakin treeneissä nimittäin juostaan ja hengästytään. Ei näkynyt poikaa eikä äitiä sen koommin....
Vierailija kirjoitti:
Se on ratsastajan oma vika. Hevoset ovat todella herkkiä ja aistii todella hyvin. Joten en ihmettele jos kakara repii hevosta suusta tai muuten vahingoittaa. Olen tippunut 200 kertaa omalta hevoseltan ija siitä pit itse uskaltaa uudelleen .
Shetlanninponi pukitti alas ratsailta penskana. Noloa joo, mutta opin että jokaisella oliolla on oma luonteensa ja pienintäkään ei saa aliarvioida. Ihan hyvä elämänohje. Näykkimisiä ja kaviolla huitomisia hevosien kanssa myös, mutta siten oppii toimimaan elävien otusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee moneen urheiluun, heti kärjessä jääkiekko, jalkapallo...
Jenkeissähän ratsastuskouluhevosiin pumpataan rauhoittavia aineita. Ei tipu lapset mutta....
Ratsastaminen on vakavilla onnettomuuksilla mitattuna paljon vaarallisempaa kuin lätkä tai fudis. Se pitäisi minusta ihan oikeasti kieltää.
Hevonen yritti vain auttaa kasvattamaan lapsesta hysteerisen kaupunkilaisen!