Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin outoihin vanhojen ihmisten uskomuksiin olet törmännyt?

Vierailija
28.12.2016 |

Mun äiti uskoo että appelsiinin tai mandariinin valkoiset osat on myrkyllisiä. Siksi ne pitäisi tarkkaan nyppiä pois.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella aurinko on kauempana ja kesällä lähempänä.

Tähän harhaluuloon törmää kyllä nuoremmillakin.

No mutta tämähän on ihan totta. Vaikka maapallo on samalla etäisyydellä auringosta niin me täällä Suomessa ollaan kesäisin aurinkoa lähempänä ja talvella kauempana.

Itse asiassa juuri päinvastoin.

No ollaanhan me ainakin päivällä lähempänä aurinkoa ;)

Vierailija
62/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätiset ihmiset ovat paholaisen merkitsemiä.

Kurkkukipu parantuu homeista leipää syömällä.

Vauvoja ei saa imettää kuin neljän tunnin välein. Muussa tapauksessa on kyse liikasyöttämisestä.

Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

Tukka tummuu, jos juo kahvia.

Tukka kasvaa nopeammin, jos kuljet paljain päin kesäsateessa.

Kuukautisten aikana ei voi esimerkiksi uida ja liikuntaa pitää välttää.

Kuohukerma ei vatkaudu ukkosilmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä pitää paikkansa. Sanomalehden painomuste sisältää nokea, joka aiheuttaa syöpää. Niillä englantilaisilla pikkupojilla oli kivessyöpää myöhemmin, jotka lapsena laitettiin nuohoamaan piippuja kiipeillen niissä sisällä.

Jalat kastelemalla tulee helpsti kylmä jalkoihin ja sitä kautta altistuu flunssalle (jota on koko ajan saatavilla ihmisessä. Viruksiahan on kaikkialla.) Mekanismia ei täysin tunneta mutta liittyy jotenkin ääreisverenkierron jäähtymiseen.

Vierailija
64/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää paikkansa, sanomalehtimuste on ollut aika karsinogeenistä, siksi onkin hauskaa, miksi sen saamista käsiin pitää niin varoa vaikka sitä on voinut huoleti pyyhkiä pyllyynsä :D

Vierailija
65/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maahanmuuttajista olisi enemmän kustannuksia kuin hyötyjä. Että suvaitsemattomuudessa olisi jotakin hienoa, tai ylipäänsä vanhuudessa.

Vanhojen ihmisten juttuja kuullessani en voi käsittää, miten nyky-Suomessa jopa äänioikeus voi olla ihmisellä, joka ei ole käynyt edes peruskoulua, lukiosta puhumattakaan, ei osaa yhtään vierasta kieltä tai ei ole matkustanut naapurimaita kauempana ja kenties jopa asunut samalla paikkakunnalla koko ikänsä.

Vierailija
66/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla on sama isä mutta eri äiti, ovat he täyssisaruksia.

Jos lapsilla on sama äiti mutta eri isä, ovat he sisarpuolia.

Vierailija
67/74 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valkoinen osa appelsiinissa maistuu tosi karvaalle.Olen minäkin kuullut,että olisi myrkyllistä.Ei kai ole,mutta mielellään sen nyppiikin pois niinpaljon kuin saa irti.Matot eivät hajoa tamppauksesta,kyllä pölyt paremmin lähtee kun ne joskus hakkaa ulkona.Ei tietenkään mitään erikoispersialaisia,mutta kellä tavallisella ihmisellä niitä on.

Ei hitto, olen ihan tavis ja mulla on lattialla käsinsolmitut persialaiset matot Iranista. Niitä ei tampata.

Mun mummo uskoi että jos aviopari ei nuku öitään saman peiton alla tulee avioero.

Vierailija
68/74 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmällä istumisesta tulee automaattisesti vti.

Hiuksia täytyy leikata että ne kasvaa.

Vierailija
69/74 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylpytynnyri. Äitini mielestä olemme ihan edesvastuuttomia hulluja, kun käymme siellä talvella. Saamme kuulemma kuolemantaudin. Emmehän me siellä kylmässä vedessä istu, vaan 38-asteisessa. Ja kun noustaan pois, kävellään 10 metriä ja ollaan sisällä. 

Saman ihmisen mielestä tietysti myös sairastuu heti, jos on ulkona vähissä vaatteissa.

Ah, tuli ihan anoppi mieleen. Hän uskoo, että flunssa johtuu aina ja vain siitä, että on saanut kylmää ja palellut. Ja kun vauva aivastaa (ja pienet vauvathan aivastelevat usein), niin joka kerta lähdetään etsimään syytä, mistäs nyt tulee kylmää tai vetoa. Vaikka olisi 30 asteen helle. Tokihan varjossa voi silti paleltaa, tai vetoa olla.

Ei se mitään, saahan sitä mielipiteitä olla. Jos itse joskus tulen mummoksi, varmaan minullakin on vakaita uskomuksia, jotka ovat nuoremman polven mielestä ihan hulluja. Mitä jos vaikka tulevaisuudessa aletaan väheksyä imetystä ja uskoa että soijakookoskorvike on paljon parempaa, kyllä minä silloin olen jääräpäinen vanhaan jämähtänyt mummo, joka ei millään usko😨

Vierailija
70/74 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti uskoo että appelsiinin tai mandariinin valkoiset osat on myrkyllisiä. Siksi ne pitäisi tarkkaan nyppiä pois.

Just näin meille aikoinaan opettiin :)

t. vanhempi ihminen

Vierailija
71/74 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella aurinko on kauempana ja kesällä lähempänä.

Tähän harhaluuloon törmää kyllä nuoremmillakin.

No mutta tämähän on ihan totta. Vaikka maapallo on samalla etäisyydellä auringosta niin me täällä Suomessa ollaan kesäisin aurinkoa lähempänä ja talvella kauempana.

Itse asiassa juuri päinvastoin.

No ollaanhan me ainakin päivällä lähempänä aurinkoa ;)

Maapallo on lähempänä aurinkoa silloin, kun pohjoisella pallonpuoliskolla on talvi. Tämä johtuu siitä, että maapallon rata auringon ympäri ei ole täysin pyöreä vaan ellipsi ja kiertoradan massakeskipiste on ellipsin toisessa keskipisteessä.

Vierailija
72/74 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta töihin menemisestä, perustuu varmaan siihen, että vielä 70-luvulla näin tosiaan tehtiin. Olin nuori silloin ja sain aina sen työpaikan mitä menin hakemaan. Monilla isoilla yrityksillä oli työhönottokonttorit. Sinne vaan lappua täyttämään ja sieltä soitettiin viikon sisällä. Alaikäisenäkin olin ihan kunnon töissä. Nyt on hyvinvointiyhteiskuntaa lyöty niin alas ettei enää mennä töihin muuten kuin suhteilla. Monet sellaiset ihmiset jotka eivät seuraa aikaansa eivät tätä tajua.

Vierailija
73/74 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hyviä.

Lisää!

🌞🌞🌞

Vierailija
74/74 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla matkustaminen on lähes ilmaista (ei alennusalueilla).

töitä saa kun kävelee jonkun firman konttorista sisään.

Tehdastyöhön ei tarvi koulutusta ja sitä on tarjolla.

Kaupungin asunnoissa saa ilmaiseksi asua.

Kaikki myynnissä oleva ruoka on suomalaista.

Viranomaiset ovat aina oikeassa,

Kesällä ei saa istua kivillä (virtsatietulehdus),

Taksikuskit tienaa

Kaupan "myyjä" on ammatti, jolla voi elättää koko perheen missä vaan.

Jokainen voi poimia marjoja tai kalastaa hengensä pitimiseksi (asuinpaikasta riippumatta)