Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤KESÄKERTTUSET TIISTAINA¤¤¤

14.03.2006 |

Eipä tainnut vielä olla pinoa,joten kyhätään sellainen!

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesimpä kerrankin ensimmäisenä!

Täälä ollaan ihan virkeenä taas. Kuuden maissa aamulla heräsin armottomaan nälän tunteeseen. No eipä auttanut muuta kun mennä kyhäämään aamupalaa :)

Vaavilla aamu alkoi hikalla. Voi raasua! Mies luuli,että sillä on joku hätänä kun koko masu hytkyy. No minä unisena ennen kuutta rauhoittelin miestä, että se on vain hikkaa. Ei mitään vaarillista. On se ennenkin tuntenut masun läpi vauvan hikan,mutta ei jotenkin yhdistänyt sitä sitten.

Mä olin tosi pettynyt eilen kun mentiin hakemaan vaavilla sitä sänkyä. Ne olikin myynyt kaikki varastosta ja eivät sitten olleet muistaneet että meillä oli varaus yhteen :( No onneksi tehtaalta sai vielä yhden sängyn. Mutta se tulee vasta torstaina. Olin niin asennointunut,että saadaan se eilen kasaan.

Tänään on sitten se synnytysvalmennus sielä synnärillä. Miestä ihan jänskättää! Mua ei niinkään. Pitää nyt vain ottaa tämä päivä tässä ihan iisisti että pystyy sinne sitten lähtemään.

Odotan taas postia ihan innoissani. (niin kuin joka päivä) Jos vaikka tänään tulis ny sitten ilmoitus siitä äippäpaketista!Siitä on nyt tasan kolme viikkoa kun olen paperit postittanut.

Lilli81 29+1

Vierailija
2/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten vastaavasti tooosi unisena. Hyvä, että sängystä pääsin ylös ja töihin lähtemään. Ois voinut kyllä nukkua vielä vaikka kuinka. Ens viikon loma tulee kyllä niin tarpeeseen, että. Tietty siinä on sitten reissua ja veljenpojan hoitoa, mutta kuitenkin, aaumuisin ei ole töihin lähtöä.

Kohta pitäisi lähteä hakemaan esikoinen hoidosta mukaan ja mennä hammaslääkkäriin. Tekevät hoitosuunnitelman, kun tyttö saa niskavedon yöksi, kun on isänsä puolelta perinyt pienen leuan niin tarttee vähän korjailla tuota purentaa.

Oma(.) voi hyvin ja masukki potkii oikein urakalla. Minä en öisin herää vaikka masussa oisi minkälaiset sambat menossa, muuten kyllä tulee öisin heräiltyä, lähinnä vessaan. Iltaisin meinaa taas närästää niin älyttömästi, että välillä on hankaluuksia sen kanssa. Tietääkö kukaan saako samariiniä ottaa tai mikä muu närästyslääke on sallittua raskausaikana? Apteeksita tietty tietoa saisi, kun sinne joskus selviytyisi.

Jaahas, pitää lähteä kahvin keittoon, meillä toimistonhoitaja sairaana ja minä sitten tuuraan kahvinkeiton osalta´.

Aurinkoista päivää kaikille Kertuille!

-Magpie rv.28+4, tytöt 08/2000 05/2002-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin närästää täälläkin, koitan välttää rasvaista ja esim. ruisleipää ja kovin rankkaa tankkaamista tai kumartelua. En lääkkeistä tiedä, mut itselläni jugurtti ja jätski auttaa.

Eilen oli ketju krampeista ja hommasin siis minäkin magnesiumia, kalkkia ja B1-vitamiinia. Nyt tuntuu vähän, et tulipas musta pillerinpyörittäjä, kun ennestään on rautakin ja monivitamiini(jota en tosin ole säänn. ottanut). Vettä join myös illalla paljon, ja saikin sit rampata vessassa jo puol 12 ekan kerran. Mut eipä vetänyt suonta. Levottomat jalat kyllä taas vaivasi, kuten kuulemma montaa muuta. Noi hivenaineet saattais auttaa siihenkin, toivottavasti.

Tunteet tuntuu kovin taas olevan herkässä. Itku pääsi, kun näin, että koululainen lähtiessään aamulla liukastui ja kaatui painavan reppunsa kanssa! Tuli hiukan sellainen olo, että olenkos hiukan omituinen. Ja eilen itkeskelin vaan onnesta/ilosta, kun oli niin ihana päivä, koko perhe yhdessä touhuttiin ulkona auringon paisteessa. Ja vauvaa kun ajattelee, alkaa myös itkettää. No, kyllähän niitä " täysipäisiä" aikojakin varmasti on vielä tiedossa. Kai tämä sitä vauva-aikaan valmistautumista on, mistä aina puhutaan. Siis että sen takia äiti herkistyy, jotta on herkkä sitten vauvankin itkulle ja tarpeille.

Nyt pitää lopettaa, kun on muitakin hoidettavia itsensä lisäksi.

Summersnow rv26+

Vierailija
4/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enhän mä mihinkään jumppaan kerinnyt, alkaa nää lomalaisen rytmit painaa päälle..no to aamuna uusi yritys!

Heti kun meidän familyn rutiinit rikkoutuu ts. loma, sairaus etc. niin tuntuu ettei ennen klo 12 kerkeä ees hiuksiaan kammata!

Saa nähdä sitten kesällä miten kaikki toimii.

Närästyksstä: älä syö illalla isoja annoksia, tai oikeastaan koko päivän pitäisi syödä pieniä annoksia miel useemmin. Kaikki rasvainen ja käristetty närästää ikävästi. Minusta närästyslääkkeitä saa ottaa esim. rennie ja samarin, mut kysy viel apteekista.

Kun odoti esikoista niin mua närästi kauheesti jouduin loppuraskauden nukkumaan puoliistuvassa asennossa.

Kohta asioille, hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
5/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaik eipä täällä vielä porukkaa oikein käynyt..

Tän pitäs lähteä neuvolaan 20min päästä. Nyt ois se kauan odotettu neuvolalääkärin aika. Hitto mul on ollu koko yön kauheen heikko olo. Tuntunut oikeesti silt et jos nousen ni pyörryn ja kuolen, siis aivan järkyttävän outo/huono olo. Ja jatkuu taas. Kiva et menin sit äsken käymään vessaskin vaik pitäs olla aina käymättä ku menee neuvolaa pissaa purkkii, noh..

Mut tää lähtee nyt laittaa ittensä valmiiks..

Tulee sit myöhemmin kertoo kuulumisia neuvolasta

S@n ja rv 26+5

Vierailija
6/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

närästykseen voi käyttää ainakin rennietä. muista en tiedä. itse ostin sitä jo varastoon, kun on alkanut närästää, mutta vielä ei ole tarvinnut ottaa. otan yleensä lääkkeitä vasta viime hädässä. veikkaan, että viimestään kesällä närästys on sitä luokkaa, että pakko jotain apukeinoja ottaa käyttöön.

mulla on nyt todenteolla alkanut se pesänrakennusvietti. eilen tuli äitiyspakkaus, niin se varmaan laukaisi tämän. heti illalla piti pestä pienimmät vaatteet, tänään sain jo viikattua ne laaatikoihinkin. ja kohta tulee makuupussit ja toppapuvut pesusta. ja mieli tekis jo vaipatkin pestä valmiiksi. pitää nyt yrittää rauhoittua, kun supistelee koko ajan, kun touhuaa. mieskin aamulla sanoi, että mun pitää muistaa ottaa rauhallisesti.

eilen sit pakkauksen haun jälkeen sain päähäni, että pitäähän se turvakaukalokin ostaa. käytiin sit miehen kans hakemassa se, ostettiin gracon autobaby, sellainen jossa on se jalusta. vaikutti ihan kätevältä ja saatiin alennustakin. nyt on hyvä mieli, kun on sekin valmiina.

vaunut ja sänky pitäis vielä laittaa valmiiksi, niin sit ois kaikki. en vaan ehkä ihan vielä niitä kehtaa laittaa, kun vievät kuitenkin tilaa aika paljon. voishan sitä tietenkin noita vaippojakin tehdä lisää, kun kerta vanhoja pyyhkeitä on... pitäis vaan yrittää muistaa, että ei ole mikään kiire noiden kanssa, kun laskettuun aikaankin on vielä yli 3 kk aikaa. nyt on vaan joku ihme hätä päällä, että pitäis muka olla kaikki nyt heti valmiina.

mieskin oli lukenut vau-kirjaa, ja eilen kysyi, että onko mulla jo kassi valmiina pakattuna. no ei ole vielä. eihän tässä mikään kiire ole, ellei vauva päätä tulla jo näin paljon etuajassa. vaikka tekis jo vähän mieli pakata... mut en vielä, vasta sit kun 30 viikkoa on täynnä, sen olen päättänyt.

esikoisesta varmaan kaikki oli jo tässä vaiheessa valmiina. jotenkin ajattelin, että nyt maltan vähän pidemmälle odottaa, mutta enpä näköjään. ehkä luonto on mun kohdalla järjestänyt niin, että laitan jo kaiken tässä vaiheessa valmiiksi, jos vaikka loppuaikana en jaksakaan, tai supistukset tulee taas pahemmaksi... seli seli, olen vaan malttamaton :)

tulipas vähän sekavaa höpinää. toivottavasti saan teiltä edes vähän ymmärrystä, jos vaikka jollakulla olisi samanlaisia fiiliksiä.

mukavaa päivänjatkoa kertuille!

gabriela 26+4

Vierailija
7/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailen taas sieltä toukotoiveiden puolelta, (mulla siis la 29.5-6.6.), uskon että syntyy toukokuussa kuitenkin. no, asiaan...koska siellä mennään pari viikkoa ennen mua niin ajattelin kysellä täältä..

siis vauva kääntyi viikonloppuna perätilaan ja liikkeet " hävis" melkein samantien. minkä verran tunnette liikkeet te joiden vaavi on pt:ssa??? täällä alan olla hieman huolestunu jo kun on ollu niin hiljaista muutama päivä. ja mihin kohdistuu potkut teillä??

Pitäiskö soittaa neuvolaan vaikka ne sit luulee että olen joku hermo-heikki? pelottaa et jotain on menny vääriin..

KIITOS etukäteen!!

my_selene ja neiti rv 29+1

Vierailija
8/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaan heti neuvolaan oman mielenrauhasi takia, jos et ole liikkeitä tuntenut lainkaan tai lähes lainkaan. Voihan olla, et esim. kohduntakaseinään liikkeet ei niin vahvoina tunnu, mut vähemmällä pääsee, kun käy neuvolassa. Kyllä siellä ymmärretään.

Voi sentään teitä pesänrakentajia, kylläpä te olette aikaansaavia! Oikein kateeksi käy. Itse tekisi mieli tehdä yhtä ja toista, mutta aikaansaavuus edelleen heikkoa. Ja sitten jotenkin on sellainen olo, että pitäisi toppuutella itseään, ehkä vähän pelkää kuitenkin. Tuntuu kuitenkin jotenkin epätodelliselta, että 3kk päästä meillä olisi vauva hoidettavana. Mut ehkä pian meen jo imetysliivit ostamaan. Oletteko muut ostaneet jo imetyskamppeita? (liivinsuojia yms.)

summerska

Vierailija
9/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli niin ihana ilma, että mieli piristyi ja tuntuu jo ihan keväältä :) Kävelin pitkään meren jäällä ja oli tosi rentouttavaa.

Eilisistä keskusteluista Venla82- mulla on ollut samoja tuskia kelan papereiden kanssa , kun pitää miettiä omia tuloja..Oon opiskelija, mutta välilä tehnyt ennemän tai vähemmän töitä ja nyt en oo vielä saanut selville, että otanko v.04 verotuksesta vai viim.puolen vuoden tuloista ne ä-rahat. Mutta anyways mun ä-rahat jää kyllä aika minimiin..

Närästyksestä- mulla oli alkupahoinvoinnin aikaan kamala närästys ja otin rennietä. Mutta onneks se lähti ja ei oo ainakaan vielä palannut..Muutenkin nyt mulla ehkä paras kunto koko raskauden aikana, ei mitään vaivoja (paitsi yöllä herään n. 2-3 kertaa vessaan tai tuskakieriskelyyn, kun ei löydy hyvää asentoa)

Onko täällä paljon kerttuja pääkaupunkiseudulta? Musta olis kiva vaikka tutustua ihan netin ulkopuolellakin :) Mulla ei ole lähipiirissä ja ystävissä vielä hirveesti odottajia tai perheellisiä, mutta omat jutut pyörii jo nyt vaan vauvassa. Me asutaan vielä kesäkuuhun asti keskustassa, mutta sitten muutetaan Veikkolaan. Tosin sieltäkin pääsee nopeasti Helsinkiin :)

Hyviä vointeja kaikille!

Anninapa 24+5 (kesäkuun häntäpäässä tullaan!)

Vierailija
10/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt päivä...Ei jaksais sitten niin mitään! Viime yönä oli selkä niin kipee ettei meinannu millään saada nukutuks...Vaihtelin vaan asentoa koko yön. Eilen tosin touhuilin aika paljon joten itseään saa syyttää. Tää päivä pitänee ottaa rennommin.

Mulla on kans toya närästystä vaivana mut en oo lääkkeitä ottanu, en ottanu esikoisestakaan. Mun mielestä samarinia ei saa käyttää, saattaa nostaa verenpainetta. Ihan varma en ole mutta muistaisin näin kuulleeni.

Nyt alkaa neiti hermoilemaan, pitäs vissiin ulos päästä joten tuun myöhemmin uudelleen!

queen rv 28+4

Vierailija
11/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:

Tuntuu kuitenkin jotenkin epätodelliselta, että 3kk päästä meillä olisi vauva hoidettavana. Mut ehkä pian meen jo imetysliivit ostamaan. Oletteko muut ostaneet jo imetyskamppeita? (liivinsuojia yms.)

Mulla kans välillä tuntuu sille,että ei voi olla totta,pian se vaavi on jo täälä! Mihin mun odotusaika on mennyt? En ole kerennyt nauttia yhtään odotuksesta. Vieläkin ihan epätodellinen olo,että on raskaana. Ihmeellisiä ajatuksia mulla ;)

Mä jouduin ostaan ekat uudet rinsikat jo joskus 3kk tienoilla. Mikkään ei mahtunut enää päälle. Ostin sitten silloin sellaiset imetysrintsikat.Nyt olen joutunut tosin ostamaan niihin sellaiset rintaliivien pidennys palat,mutta olen edelleen tyytyväinen rintsikoihin. Samaten ostin silloin aika lähellä toiset trikoiset ihan tavalliset halppisrintsikat alesta. Nyt olen sitten pitänyt myös niitä. Silloin jo mun kuppikoko oli suurentunut 2-3 kokoa. Ensimmäiset liivinsuojat jouduin hakituttamaan tossa jokin aika sitten kun alkoi tihkumaan maitoa rinnoista. Itse en silloin vielä pystynyt lähtemään kaupunkiin niin äiti sitten toi mulle sellaisia. No nyt sitten en ole niitä tarvinnutkaan,kun sitä maitoa ei ole tullutkaan montaa kertaa enää sen jälkeen. No ompahan sitten ainakin valmiina,kun niitä tarvitsee.

Lilli81 29+1

Vierailija
12/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa närästykseen 100% limemehu veteen laimennettuna. Jos ei ole limemehua niin 100% sitruunamehua kannattaa kokeilla. Sen pitää vaan olla aika vahvaa,että se auttaa. Näillä olen pärjännyt ettei ole vielä tarvinnut ainakaan hakea närästyslääkkeitä.

Lilli81 taas

Vierailija
13/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa muiden kirjoituksia.

Neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki ok. Hemoglobiini on vain 107 vaikka olen rautaa popsinut, mutta yleensähän se alkaa nousta taas loppuraskaudessa joten en osaa olla huolissaan siitä. Samoin on näes ollut aikaisemmissakin raskauksissa. Sf mitta on nyt 23 eli jossain keskikäyrällä. En kyllä noihin mittoihin paljoa perusta sillä aikaisemmin ovat olleet välillä jopa yläkäyrällä ja silti vauvat ovat olleen pieniä syntyessään (3kg molemmin puolin täysillä viikoilla).

Gabriela - meillä ollut tuo Gracon Autobaby esikoisesta asti ja oltu tosi tyytyväisiä. Hiukan painavahan se on, mutta mikään ei ole parempaa kuin sen laittaminen autoon. Jalustan takia ei tarvitse auton turvavöiden kanssa sohia ikinä ja aina voi luottaa, että kaukalo on oikein asennettu!

Meillä kyllä vielä vauvan tavarat tiiviisti varastossa. Lähes kaikkeahan meillä jo on ennestään, mutta silti uusia vaatteita tulee ostettua sekä mm. uuden kantoliinan haluan sekä ajattelin tällä kertaa kokeilla kestovaippailua. Juuri myin suuret kasat tyttöjemme pieneksi käyneitä vaatteita jotta saan ostaa lisää uusia... Alennusmyynneistä tulikin kyllä jo ostettua aikalailla.

Jazzimiina rv 26+5 ja tytöt

Vierailija
14/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin on täällä lähiaikoina valitellut supistuksia. Onko ne teillä kivuliaita vai pelkästään kivuttomia kohtua kovettavia supistuksia? Mä oon täällä ihan ymmälläni kun on parin viimeisen viikon aikana tullut tosi paljon noita supistuksia, mutta kivuttomia. Pitäisikö mun huolestua niiden suuresta määrästä? Välillä kävellessä ei tunnu ollenkaan, toisinaan niitä tulee aivan jatkuvasti. Ainahan voin soittaa neuvolaan, mutta oon ajatellut ettei ne voi muuta käskeä kun levätä. Oon myös ajatellut, et pystyn odottamaan neuvolalääkäriin saakka, joka piti olla tänään mut peruuntui...

Eilinen aamu valkeni kuten Krissellä. Mulle soitettiin et lääkäri kipee ja lääkäripula, uutta aikaa ei oo antaa vielä... Tämä puhelu tuli kuitenkin terveysasemalta, sillä neuvolalääkärille ei mahtunut silloin kuukausi sitten kun aikaa varattiin. Eikä suostuta antamaan aikaa muulle kuin omalääkärille! Nyt sitten vain odotellaan.

Supistuksia ja vaihtelevia vatsakipuja lukuun ottamatta olo on ihan kelvollinen. Onneksi närästys on ollut vähäistä, odotan kyllä koko ajan sen paluuta. Alkuraskauden pahoinvointiin nimittäin liitty mukava närästys, joka onneksi hävisi. Taidan minäkin käydä varaamassa Rennietä kaappiin, kiitos vinkistä!

Oon jo unohtanut mistä täällä tänään keskusteltiin. Joku kyseli pääkaupunkiseutulaisista. Tässä ilmottautuu yksi ja on meitä varmasti monia muitakin.

Tämä kiitos tulee vähän myöhään, mutta kiitos kuitenkin viime viikon kantoliinavinkeistä. Mä oon alkanut kallistua rintarepun sijaan kantoliinaan. En taida uskaltaa tilata netistä, pitäis päästä näkemään ja hipelöimään itse. Vois sitten konsultoida myyjääkin.

Pesänrakennusvietille annan luvan purkautua vasta 30. viikolla! Sillä ei kai ole tapana tarttua miehiin ja meillä kaikkea vauvaan liittyvää puuhastelua pidetään kummallisena. Mutta kyllä mä maltan odottaa, nyt on parempi keskittyä muihin juttuihin, kuten graduun...

Terveisin Riinuska 26+

Vierailija
15/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi... Ekaa kertaa tälle päivälle istahdan! Pojalla hassu tapa et aamulla vaan äiti kelpaa mukaan sängystä, isi kyllä saa nukkua. No tänään voi sanoo et hyvä vaan niin... Pyykkiä on tullu pestyä, matot kävi pihalla (tosin mies teki sen), imuroitu, lattiat pesty, olohuoneen järjestys vaihettu, keittiön ja makkarin verhot silitetty, kukkien mullat vaihettu... Ja tajuttoman tyytyväinen olo! Taas jonku aikaa ollukki et pakolliset vaan...

Nyt oottaa pöydällä " postituore" vauva-lehti ja kestovaippatilaus!!! Hieman jännitystä elämään(?) ja eka kirjottelen, ku miesväki nukkuu ja rauhassa saa istua tässä...

LIIVEISTÄ:Taisin ostaa uudet imetysliivit joulukuussa...? Ja esikoisen ajalta on kahet tallessa ja pestäviä liivinsuojia löytyy kaapista kans ennestään... Mut uudet tav. liivit pitäny paritki ostaa ku kuppikoko TAAS kasvanu... Ei kiitos isommaks enää!!!!

Poika oli aamulla ihana, kävi kaapilla, näytti jauhopussia ja sano " inä eipoo" . Se varmaan leipos joka päivä jos vaan äiti viihtis.... Nyt sit huomisaamulle suunnittelen jotain leipomusta. Mulla on tyyli/tapa et jos aamusta en alota touhuamista, en taho saaha koko päivänä mitään aikaseks....

Vauvan juttuja en aio kasailla/läjäillä/pestä tm. ku ootastellaan niinkö löytys omakotitalo ennenku Napura syntyy. Esikoisen aikaan vaatteita pesin varmaan jo 25 viikolla ku saatiin sukulaisilta ja tilaa oli, eikä malttanu olla valmistelematta.... Ja sänky kasattiin rv35-36 ja kassin pakkasin rv37 ja siitä lähtien se kulki autossa mukana... Ja hyvä oliki ku poika synty rv38+5...

Juu, nyt en enää malta vaan lähen tutkiskelemaan minkäslaisia vaippoja sieltä tulikaan... ;))))

Suhmura ja Napura 27+5 ja poika 12/03

Vierailija
16/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolalääkärin tarkastuksessa ja kohdunkaula oli lyhentynyt. Määräs kontrollin viikon päähän ja lepoa. Laitoinkin jo tästä aloituksen, että miten paljon pitää levätä. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja kiinteä. Muuten kaikki arvot oli hyvällä mallilla. Viimeks oli hemppa 117, nyt se oli 139!! Hyvin on Obsidanit auttanut. Neuvolan vaakojen mukaan painoa on tullut 1,7kg, mutta oman vaakan mukaan 3kg. Neuvolassa on kuitenkin aina eri vaatteet päällä. Kotona käyn aamulla ilkosillaan, joten sen pitäisi olla ehkä vähän luotettavampi. Maha kasvaa käyrillä, olikohan sf 22cm. En oikein saanut selvää niiden käsialasta.

Mullakin närästys vaivaa silloin tällöin. Otan Rennietä siihen. Suonenvetojakin on tullut yöllä, niihin auttaa Magnesium. Tosiaan alkaa olla noita pillereitä jos jonkunlaisia. Mut nyt ei tarvii enää syödä rautaa joka päivä. Pari kertaa viikossa kuulemma riittää.

Minäpä taidan tästä lähteä lepäämään kera uuden vauva-lehden. Nyt kun kävi tuolla lääkärissä, niin rupes heti jomottamaan mahaa. Luulotautiseks ne miut kohta tekee.

Tytteli-83 rv 26+6

Vierailija
17/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolilla käyty tänään ja kohdunsuun avautuminen on pysähtynyt!! Ultran mukaan kohdunkaulakin olis kiinni, että tulos oli jopa parempi kuin kaksi viikkoa sitten! Tämä oli kyllä paljon tarkempi tutkimus ja lääkäri jaksoi selittää mulle asiat tarkkaan. Yleensä ne vaan murahtelee vastaukseksi, mutta tämä vaivautui oikein kertomaan kaikkea. Olen NIIN helpottunut tästä käynnistä. Kolmen viikon päästä taas tsekataan. Lääkäri kyllä sanoi, että luultavasti tämä kaveri tulee sitten nopeasti kun tulee, koska on nyt jo ihan lähtövalmiuksissa. Siis pää on jo tosi alhaalla. 34 viikoille kun pääsisi ainakin, niin tosi hyvä.

Tytteli: minä olin ihan levossa tämän 2 viikkoa, kun äippäpolilla käskivät. Ja koska pienikin kävely aiheuttaa kivuliaita suppareita, niin pidin siitäkin taukoa. En nytkään voi hirveästi liikkua kun kipua tulee heti, mutta nyt en enää aio olla ihan makuullani vaan kokeilla jos pystyn vähän enemmän. Itse se pitää kuitenkin kivun mukaan kuulostella...

Sitten vielä painoarviosta, joka oli nyt 1,5 kg ja nyt siis viikko 28 +. Jos tähän malliin kasvaa, niin ei taida 3,5 kiloiseksi jäädä kuten esikoinen...

Anninapa: minäkin olen pk-seudulta, meitä on varmaan suht paljon

t äitimiia rv 28+3

Vierailija
18/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen jo kuudetta päivää kuumeessa, eilen todettiin korvatulehdus, josko jo alkaisi helpottamaan, toivottavasti ei meihin muihin iske. *kopkop* Onneksi mummi on voinut olla hoitamassa, olisi mennyt muuten aika vaikeaksi, mieskin on loppuviikon työmatkalla.

LIIVEISTÄ: Mä jo olen ehtinyt kiitellä sitä, ettei ole tarvinnut vielä uusia liivejä ostaa, muistaakseni kahdesta ekasta käytin jo tässä vaiheessa isompia liivejä. Vanhoja imetysliivejä kyllä jo kaivelin laatikkoon odottamaan, mutta mun puolesta kuppikoon ei tarttis kasvaa kauheasti, on ennestäänkin sen verran isot... Liivinsuojia en ole tarvinnut, kun ei maitoakaan ole herunut. eipä kyllä edellisistäkään herunut ennen kuin olivat syntyneet, mutta sen jälkeen tulikin ihan kiitettävästi. ;)

TAVAROISTA: Meillä suurin osa vauvan tavaroista on varastossa valmiina aikaisempien lasten jäljiltä, uuden sitterin ajattelin kyllä ostaa ja kantoliinan. Vielä ei ole edes ollut hinkua kaivella niitä esille, kumma kyllä. Varmaan vasta äitiyslomalla ne kaivelen vähitellen esille. Onhan tässä vielä aikaa ja tuskin ainakaan etuajassa syntyy. Kaikkea löytyy niin paljon, että äitiysavustuksenkin ajattelin ottaa rahana ja ostaa sen kantoliinan.;) Noi KELAn paperit tuossa odottavat, että täyttäisin viimeiset kohdat ja laittaisin postiin. jotenkin ei ole ollut niin kiire niitä postittaa, kun en sitä pakkaustakaan ota.

GALLUP: Mites muut? Kuinka moni ottaa pakkauksen ja kuka ottaa avustuksen rahana?

Närästystä mullakin on aikasemmista ollut ja silloin olen syönyt tuota Rennietä ja se on auttanut. Nyt ei onneksi vielä närästä. Selkää kyllä särkee ja välillä yöllä herää siihen särkyyn, varsinkin jos on paljon touhunnut edellisenä päivänä. Ja jo nyt yöllä kääntyminen on vaikeaa, apua! vielä kuitenkin niin paljon jäljellä. Mulla tuntuu iskiaslihas olevan jumissa (ja muutenkin alaselkä) ja ajattelinkin, josko sitä voisi vielä hieroa. Onko joku käynyt vielä hierojalla, hierovatko istuvassa asennossa?

Vaaksa ja Tuutikki 26+0

Vierailija
19/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juurikaan ole vielä pesänrakennusta alkanut puuhaamaan. Ikkunat kyllä odottaisi pesijäänsä, mutta ajattelin jättäää sen homman sitten vaikka toukokuulle. EI ole kaapissa kuin kahdet potkarit poitsulle. Sänky laitetaan huomenna tilaukseen, sen toimitusaika on kuulemma n. 4 viikkoa. Rattaista ei oo tietookaan... hoitopöydän ja turvakaukalon saan miehen siskolta, mutta en niitäkään vielä ole arvannut hakea tänne nurkkiin. Jotenkin olen vain niin taikauskoinen, että aattelen että sitten kaikki meneekin mönkään jos liian aikaisin alan pesää tehdä.

Tänään olin uimassa... ja oli taas tosi ihanaa. :) Huomenna on sitten vapaapäivä urheilusta (menen vain töihin) ja torstaina onkin taas bailatino-päivä. Perjantaina täytyy alkaa valmistelemaan itseään juhlakuntoon häitä ja ristiäisiä varten, joihin menemme viikonloppuna.

Ninni rv 24+6

Vierailija
20/26 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nyt ollaan sitten kaikki pienessä flunssassa ja kuumeessa..mullakin oli 38.1 ja ihmeen löysäksi vetää. Esikoisella helpottaa. Tosin silläkin nenä tukossa ja yöt on hankalia. Se on kohta 3h vetäny päiväunia (mikä ei oo normaalia) et tarvis varmaan käydä katsomassa. Ihmeellistä yskääkin..voi voi voi vali vali vali :)

Masussakin hiljasempaa. Potkuja tuntuu..Joku kysy, et miltä tuntuu kun vauva on perätilassa?! Mä en tiedä onko tää vauva ollu sillon perätilassa, kun on tuntunut tuolla alhaalla ja selässä potkut ja potkii tosi lujaa! En tiedä miten päin olisin, kun sattuu..muutenkin liitoskipuja ja potkii just sinne missä kipu on! :( Nyt on kyllä paremmin. Olen tuntenut enemmän potkuja yläpäässä.

Mutta nyt poika heräs. Täytynee mennä. Jos vaikka kans innostuis leipomaan jotain..

Hanna*