Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HUHTIHURMURIT tiistaina***

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä painan tota enteriä nyt joka päivä...Alkaa olla aivot narikassa:-(

Onko lisää huhtihurmureita syntynyt...Kyllä tuli eilisten vauvauutisten jälkeen sellainen olo, että minäkin haluan ja heti vauvani, tosin edellisetkin on syntynyt viikolla 39, eli taidan joutua tovin odottamaan.

Tänään hulinaa taas, vien muksut eskariin ja tarhaan, sitten kirppispaikkaa tyhjentää, melkein 50 km matkaa, illalla synnärille tutustumaan.. Menee aika nopeammin kun on jotain puuhaa, hyvä niin.

( . ) Liikkeet on muuttunut hiukan rauhallisemmiksi, saas nähä nyt sitte oliko hän eilen vain rauhallisella tuulella..

Mutta nyt matkaan!

Ponnari & Masukki 35+3

Vierailija
2/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä tuli itellekin malttamaton olo kun luki ekan huhtihurmurin syntymästä. koittaispa se hetki pian!

toissailtana jo luulin sen tapahtuvan, mutta taas kerran ne supparit parin tunnin päästä lakkasivat. tosin nyt oli jo huomattavasti kipeempi olo, jospa se siitä lähtis etenemään lähiaikoina. hirmuista menkkajomotusta on ollut parin päivän ajan. no, pe on synnytystapa arvio sittenhän sen taas tietää missä ollaan menossa.

sairaalakassi on viittä vaille valmis. jostain syystä en saa toilettilaukkua aikaseks sinne kasata, kaikki muu kyllä on. pitäs ottaa tänään itteensä niskasta kiinni ja pakata se...

yökin meni pitkästä aikaa niin hyvin ettei tarvinnut herätä kertaakaan. tuli kyllä tarpeeseen nuo unet! kohtahan sitä ei paljon nukutakaan...

juu, mutta nyt on lähdettävä paimentamaan taas noita lapsosia, aurinkoista päivän jatkoa kaikille :)

hope@ rv37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtivä entterisormi sulla ponnari ;)

Ellille lämpimät onnittelut vauvan syntymän johdosta. Minäkin hoen jo joka päivä miehelle, että syntyis jo vauva. Vaikka pitäis vaan yrittää nauttia viimeisistä ajoista kun saadaan olla vielä ihan kahdestaan rauhassa. Kyllä aika menee hetkessä ja kohta meillä on nyytti sylissä.

Tulossa taas aivan ihana ilma mutta saa nähdä viitsiikö tänään ollenkaan pyrkiä lenkille kun eilen kärsin niin " mahtavista" liitoskivuista etten meinannut liikkeelle päästä. Tuli sunnuntaina käveltyä n. tunnin lenkki ja eilenkin muutama kilsa. Tuo kävely ei tee hyvää liitoskivuille. En tiedä sitten uskaltautuisinko hiihtämään merelle. Nyt sais ainakin hyvin rusketusta kun eikös se raskausaikana ota paremmin.

Kävin sitten eilen ostamassa vauvalle sellasen ohuen vanupuvun jota voi pitää kesällä yksistään tai lisänä kesäpuvun alla ja pipoja oon saanut hommattua muutaman kipaleen, kun niistä kans oli pulaa. Minä aina luulen, että meillä on jo kaikki valmiina ja sitten selviääkin, että sitä ja tätä pitäis vielä hommata.

Mitä te muuten käytätte vauvalle patjansuojuksena??? Minä olin ajatellut käyttää sitä muovitettua froteeta mutta jostain luin että ei sais käyttää mitään muovisia. Tosin olin sen aikonu laittaa niin, että tulee vain sille kohtaa, mistä sänky kastuu jos vaippa falskaa (mikäli vauva ei ole kääntynyt sängyssä poikittain, sitä se tuskin ihan alussa kuitenkaan tulee tekemään). Ja syynähän tuohon kieltoon oli tukehtumisvaara. Siis käyköhän tuo muovitettu frotee sitten?

Omassa masussa voidaan hyvin paksusti. Onko teille muuten lääkäri kommentoinut mahaa? Kun mulle sanoi että onpa sievä maha :D no mikä lie sitten sievempää kuin muilla. Ainakin se on vahvasti eteenpäin painottuva.

Kipeitä supistuksia tulee jonkin verran mutta eipä taida vielä olla aivan synnytys käsillä. Hyvä vaan että pehmittää paikkoja valmiiksi jo ennakkoon jos pääsis sitten ite synnytyksessä vähemmällä.

Joku oli eilen (vai oliko se toissapäivänä) kirjottanut että on kipua ylämahassa. Mun terkka sanoi, että joillakin tuntuu närästys kipuna. Mutta kannattaa kyll tosiaan kysyä asiaa neuvolasta niin ei tuu ikäviä yllätyksiä.

lyyli 37+3

Vierailija
4/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on molemmilla ollut muovitettu frotee patjan ja petarin välissä, eikä kumpikaan ole sitä sieltä kaivanut esille niin että olisi ollut vaaraa tukehtua...nuorimmaisella on vieläkin varuilta jos sattuisi vahinko. selitettiinkö sitä tukehtumisvaaraa mitenkään tarkemmin? tuotahan on nimittäin käytetty iät ja ajat...aion kyllä käyttää jatkossakin, muuta keinoa en oikein keksi millä patjan suojaisi

Vierailija
5/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta!! Ollaanko me todellakin jo niin pitkällä?!!? Voi kun meillekkin syntyisi PIAN!:)

Tosin minähän olen niitä häntäpään huhtikuisia...

Eilen käytiin katsomassa miehen veljen pientä neitiä, ikää 3vkoa. Kyllä olikin ihastuttava pakkaus! Ja niin PIENI PYLLY, kun vaippaa vaihtoi!! Ja ihanat pienet varpaat ja sormet, ja vielä se vauvan tuoksu... :) Suloiset pikku tuhisijat... Ja Ellillä jo omansa vieressä!

Eilen en kerennyt koneelle, koko päivä oltiin reissun päällä, äsken tuossa vilaisin pinoa. Minäkin tunnustaudun " turhiksiin" , elikkäs vaikkakaan en ripsaria ja kajaalia enempää käytä, niin mihkään en ilman niitä lähde! Ja kovasti jo haluaisin päästä vetämään päälleni entiset farkut.. Ja niinkin typerä asia, kuin " kuinka pääsen taas mittoihini" , rassaa päätä joka päivä... KÄÄK! Hiukset ovat nyt talven aikana taasen hiukan tummuneet, mutta en ole alannut värjäämään. Kesällä yleensä olen taas sitten aivan blondi, hiusväri muuttuu auringonvalossa niin paljon.

Voi meitä naisia!

Oma olo on ollut hiukan turvonneenlainen mummiloissa vietetyn viikonlopun jälkeen.. Epäilenpä keränneeni VÄHINTÄÄN 2 kiloa ylimääräistä tuon reissun aikana...

Jytkyläkin on vatsassa ollut hiukna hiljaisempi, tosin eilen illalla ja tänä aamuna innostui isukkia potkimaan niin että aivan nauratti! Het kun mies tuli lähemmäs, niin alkoi mahdoton potkinta:)

Mutta nyt suuntaamme perhekahvilaan!

Iloista tiistaipäivää!

tilda 34+2 (elikkäs niitä jälkijunalaisia...)

Vierailija
6/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niin tarkkaan muista sitä mitä siinä luki mutta onhan se ymmärrettävää, että ainakaan pelkkää muovia ei kannata käyttää kun eihän se hengitä yhtään (jotenkin itse vaan ajattelin, että jos se jotenkin tulee yöllä nenää vasten, ettei pysty hengittämään) mutta siinä froteessahan on se muovi alla. Meillä se on kyllä ihan päällimmäisenä, siis lakanan alla, koska ei ole mitään petaria.

Vierailija
7/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi tärkein: ellille oikein kovasti onnea!! myönnän rehellisesti: olen kateellinen, koska haluaisin jo itsekin vaavin syliin ja taispa pinossa olla muutamia ' kypsiä' minun lisäkseni ;)

tänään olen päättänyt olla reipas, mikä tarkoittaa että vihdoin viimein alkaisin tekemään muutamia inhottavia rästihommia. yksi sellainen on keittiössä oleva kaappi, mihin on ajautunut taas puolen vuoden ajan kaikkea ihmeellistä paperia ja irronnutta ruuvia yms. ' todella' säilyttämisen arvoista. se pitäisi siivota..ei kiinnosta. ja sitten pitäisi korjata käsipyyhkeiden ripustinrenksut, tuntuu että kaikista on lenkit ratkennut kerralla. saa nähdä siirränkö sittenkin noita hommia huomiselle ;)

tällaisia aamumietteitä lotalla.. huomenissa on neuvola!

-tänään rv37- (aika paljon!!)

Vierailija
8/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Elli ja koko perhe!!!!

Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin. Olo rupeaa olemaan kyllä tosi kypsä! Ei ole mitään tekemistä. Tai tekemistä olisi, mutta mihin pystyisi. Autollakaan ei uskalla lähteä lähikauppaa pidemmäksi. Jalat jää nivusista puristuksiin, tuntuu ettei veri kierrä. Kaupoissa tulee huono olo ja alkaa pyörryttämään. Kotona ei oikein jaksa noita siivouspuuhia.

Eilen kaatusin kaksi kertaa. Ensin sisällä, jalka petti ja pyllylleen. Illalla liukastuin kun tulin kaupasta, taas pyllylleen. Paikat pikkasen arkoina, vauva kyllä liikkuu ihan hyvin. Torstaina on neuvola. Ei tämä oole mitään kun reilu viikko sitten tein ilmalennon kaapin läpi, selkä edellä. Silloin käytiin kyllä polilla näytillä, kaikki ok. Mies ihmettelee suuresti jos hengissä selvitään loppuun asti. Olen aina ollut tapaturma-altis, nyt vielä tämä tajuton kömpelyys!

Kyllähän sen nyytin jo mielellään ottaisi. Toisaalta mitä pidempään siellä sisuksissa on, sen valmiimpi on. Ainakin näin väitetään. Pienet vauvat syövät paljon tieheämpään. Meidän lapset ovat syntyneet 42+0 ja 41+3. Molemmilla oli suunnilleen se neljän tunnin syöttöväli. Eskoinen nukkui reilu 2viikkoisena yönsä, kakkonen reilu pari kuukautisena. Esikko oli pullolapsi. Nämähän ei kyllä ole mitään vakiojuttuja. Tämä lapsi on varmasti aivan poikkeus, verrattuna sisarustensa helppoon vauvaikään ;) Saisi tehdä poikkeuksen syntymänsäkin kanssa, eikä odotuttaa itseään noin kauan!

Rv 37+0

Vierailija
9/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella tosiaan että näin mekin aletaan pikkuhiljaa jakaantua. Itsellänikin on enää reilut kaksi viikkoa sektioon. Ja paljon asioita olisi vielä tekemättä.

Aamulla oltiin perhevalmennuksessa aiheena synnytys ja lapsivuodeaika. Katsottiin synnytysvideoita ja sitten oli perinteiset kalvosulkeiset. Mukava oli nähdä myös pari sektiovideota niin tietää suurinpiirtein mitä siinäkin sitten tapahtuu. Vähän kyllä vieläkin harmittaa, etten pääse kokemaan alatiesynnytystä, mutta eihän sille mitään voi. Pääasia että lapsi tulee terveenä maailmaan.

Tänään minun on ihan pakko ommella nuo harsot ja sitten aloitella sairaalakassin pakkaamista. Illalla mennään miehen kanssa shoppailemaan loppuja vauvatarvikkeita - kylpyammetta, hoitoalustaa jne. On kyllä viime aikoina ollut sen verran vetämätön olo, että aikomuksista huolimatta ei ole juuri mitään saanut aikaiseksi, mutta pakko ottaa itseään nyt niskasta kiinni. Sitten kun kaikki olisi valmista, olisi niin kiva vaan odotella että aika koittaa...

Mukavaa tiistaita :-) ja jaksamista masujen kanssa...

Vattumato rv 36+5

Vierailija
10/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tänne joskus syksyllä, mutta sitten tuntui työ ja esikoisen hoitelu vievän kaikki mehut ja ehdin pinoja lueskella vasta iltamyöhällä. Mutta nyt menossa toinen äippälomapäivä, onpas mukavaa!

Oon vaan käynyt hurjaa sisäistä keskustelua tytön (2,5v) hoitoon viemisestä ja päätynyt nyt 2 hoitopäivään viikossa. Toisaalta tuntuu pahalle viedä tyttö muualle, kun on itse kotona, mutta toisaalta se siellä hirmu hyvin viihtyy ja pitää tässä kai ajatella omaa ja tulevan vauvelin vointia. Mulla on nimittäin supistellu jotain rv 20 lähtien ja eilen illalla, kun olin koko päivän tytön kanssa puuhaillut, ne olikin jo aika kipeitä ja ikävän tuntusia. Mutta asennoidun silti, että yliajalle mennään, esikoinen syntyi 40+3. Onkos muilla vastaavanlaisia puntarointeja ja miten ootte hoitokuviot ratkaissu?

Olettepas te jo ehtineet laittaa kaiken valmiiksi! Mulla ei oo vielä juuri mitään hankittu tai pakattu ja loppuviikosta vasta tullaan rakentamaan lisäkomero, johon vauvanvaatteet mahtuu. No, kai tässä nyt ehtii aktivoitua, kun loma alkoi.

Ilma on ihana! Pitää lähteä kohta ulkoilemaan!

Cl@ra 34+2

Vierailija
11/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti ensimmäiseksi ettei unohdu... Ellille ja perheelle onnittelut pienestä pinsessasta (kaverin lapsi kun ei osannut ärrää sanoa :))!!! Tuli ihan sellainen olo, että olisi saanut sunnuntaina tulla. Tosin eipä tämä olo ole pahenutunut muttei kyllä parantunutkaan, joten jos vaikka... :)

Aurinko on kadoksissa, kerkesi jo tottua kun monta päivää paistoi putkeen.

Huomenna olisi neuvola taasen. Yksiössä on menossa hetkittäin sellaset hipat, että taitaa yrittää kääntyä pää alaspäin, mutta ei ole vielä onnistunut. Ainakin pää painaa edelleen jommalle kummalle puolelle kylkiluita. Kai ne sitten maanantaina kääntää, jos tarvii... sitten kun vielä tajuaisi jäädä siihen asentoon :)

Pitäisi loput vauva- tavarat asetella paikoilleen ja pinnasänky kasata (isän tehtävä :)) niin sitten olisi kaikki tehtynä. Tosin lämpöä pitää vähän tähän huoneeseen lisätä, kun ei ole kuin lattialämmäitys. Mutta saahan tästä vaikka saunan, kun säätää tuota nappulaa.

Täytyy vissiin poistua askereisiin, huoh!

-viivi_84 ja maha- asukki 35+ 3

Vierailija
12/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Ellille !

Taalla Kreikassa ainakin sanonta ' kevat keikkuen tulee' on pitanyt hyvin paikkansa, ollaan saatu sellaisia sateita, ukkosia ym. ettei paremmasta valia....Muuten sitten viime viikko menikin sangyn pohjalla vatsataudin kanssa kamppaillessa. Onneksi on jo ohi, mutta voimat on vielakin vahissa, eilen tosin paasin kaupungille asti ostamaan sen rintapumpun. Viime synnytyksen jalkeen maito todella ' jysahti' rintoihin ja oli tosi tuskaa saada rinnat sitten pehmenemaan. Mita kokemuksia teilla muilla on rintapumpuista, siis onko helppo kayttaa yms ?

Taalla tulee telkkarissa yksi tosi hyva kokkausohjelma ja sunnuntaina se tuli Helsingista (oli tosin kuvattu viime kesana), oli ihanaa nahda kotiseutuja pitkasta aikaa ja ah! kun rupes tekemaan mieli uusia perunoita ja sillia. No, kunhan vauveli vahan kasvaa niin jos ensi talvena tulisi kaymaan. Toistaiseksi odottelen ensiviikon torstaita ja laakarissa kayntia, jotta paasen kurkistamaan taas tylleroa.

Hyvaa paivan jatkoa kaikille.

Saarad 34+3

Vierailija
13/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo viikon äitiyslomalla!! On niin ihanaa olla lomalla,kun ilmakin on niin aurinkoinen. Paljon on vielä puuhaa ennen vauvan syntymää,toivottavasti ehdin tehdä/ostaa kaikki valmiiksi. Eilen tilasin Brion pinnasängyn, joka saadaan tällä viikolla. Löysin myös suloisen limenvihreän bodyn,jossa lukee ÄIDIN KULTA,pakkohan se oli ostaa! ei ollu hinnalla pilattu->2,90¿.

Oma (.) voi hyvin. Vaavi yrittää tunkeutua ulos vatsanahan läpi...tuntuu,että on vahvistunut kovasti,kun niin lujia potkuja antaa. 3,5 viikkoa enää laskettuun aikaan!! kohta meillä on oma nyytti kainalossa :))

Vielä kun kerettäs muuttaa ennen vauvan syntymää!! Meillä on talonrakennus siinä mallissa,että tässä kuussa pitäisi muuttaa. Vielä kun jaksaisi siivota rakennuspölyt ja liat,kova homma! mut onneks saan apuja.

Lyyli kyseli,että onko lääkäri kommentoinut mahaa. Mulle terkkari sanoi,että mulla on oikein nätti maha. Tuntui mukavalle saada kehuja :) Maha on eteenpäin sojottava,ei ole levinnyt sivuille. Ja monet sanoo,että mulla on pieni maha. Ei kait se iso voi ollakaan,kun vauvakin on mahassa tosi pieni. Lääkäri sanoi syntymäpainoarvioksi 2600-2700kg. Pieni vauva,mutta tosi kova liikkumaan ja hyvin voi ja saa ruokaa.

Nyt pitää lähteä nauttimaan tuosta auringosta,lenkille siis!!

simsku rv 36+3

Vierailija
14/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin minun oma oloni on paikkansa pitävä :)

Eli tarkoitan siis sitä, kun olen ollut viime viikot aivan täynnä virtaa ja tehnyt ja touhunnut, (paitsi lauantaina oli se näköhäiriö-päänsärky) niin neuvolan täti ei lainkaan ihmetellyt, kun arvoja mittaili.

Painoa oli tullut kolmessa viikossa vain 300g, jeejee:) Sitähän on siis muuten kertynyt kyllä...Mutta edelleen luotan siihen että viimeistään kuukausi vauvan syntymästä mahdun kaikkiin omiin vaatteisiini. Niin on käynyt kahdesti aiemminkin, että raskaus tuo kamalasti painoa joka sitten häipyy ihan itsestään. Joku hormonijuttu ilmeisesti, totesi terkkarikin. Nythän minulla on kaikkiaan tullut painoa jo parikymmentä kiloa.

Muuten oli kaikki kanssa todella hyvin, pissa puhdas, verenpaine 110/70, hb 138, vauvan sykkeet tasaisesti siinä 150:n molemmin puolin, niinkuin aina aikaisemminkin. Sf-mitta edelleen omissa lukemissaan, 36cm. Ja sen kyllä huomaa!

Toisilla on seesteinen ja elinvoimainen keskiraskaus, minulla näköjään tämä loppu on parasta aikaa voinnin kannalta. Ainoa, mikä eloa haittaa, on rikkonaiset yöt. Olisi niin ihana nukkua oikein kunnolla, sikeästi, vaikka kahdeksan tuntia putkeen. No, ehkä sitten syksymmällä :)

Ensi viikon perjantaina mennään sopimaan sektioaika, että arvatkaapas vaan kuinka malttamattomana minä odotan ensi viikon perjantaita!

Nyt ruuan laittoon, ollaan pojan kanssa kaksin kotona ja yhdeltä pitää hakea tyttö eskarista.

Aurinkoa päivään kaikille :)

Eusenia 36+1

15/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kerrankin hypätä äkkiä pinoon, sillä nyt sain poitsun nukkumaan päiväunet (eilen ei onnistunut ja olin tosi poikki ja päänsärkyinen koko illan) ja ajattelin ehtiä itsekin lepäämään siinä välissä. Viime yö meni mahtavasti,nukuin 6.30 saakka vessassa käymättä!!! Komensin miehen eilen asentamaan pimentävän rullaverhon poitsun huoneeseen, että nukkuisi aamulla pitempään ja aika hyvin rauhoitti. toivottavasti pitentää päiväuniakin...

Tälle aamulle on meillä jo häärätty, siivoilin vaatehuoneen ja yritin järkkäillä tavaroita koreihin yms. järkevällä tavalla. Miksi nuo vaatehuoneet tehdään aina niin pieniksi ja kapeiksi ??? Järki lähtee kun yrittää saada sinne sitten kaikkea mahtumaan (meillä ei sitten sen lisäksi kaappeja oikeastaan olekaan asunnossa!) Sitten tietysti pyykkikoneen ja kuivurin pistorasiasta meni sulake, onneksi appi kävi tuomassa ja vaihtamassa, eipä olisi varaproppua ollutkaan. Miehelle juuri eilen tuumasin, että joku piristysruiske pitäisi vielä saada että saisi kämpän asennettua hyvään järjestykseen, ja ajattelin että aloitetaan nyt näistä pohjahommista eli vaatehuoneen järkkäilystä jos se vaikka johtaisi vielä verhojen ompeluunkin tässä illan mittaan...

Masuasukki on aktivoitunut kovasti viimeisen viikon aikana. Tänään päästäänkin iltapäivällä neuvolaan kuuntelemaan taas sykkeitä. Hirvittää vaan se puntarille nousu... turvotusta on tullut ainakin lisää, sormet on kuin itikan makkarat :/ Liitoskivutkin alkaa vaivata pahenevassa määrin, yhdella jalalla seisominen ei onnistu ollenkaan ja jalkaa ei saa nostaa kovin paljoa, ettei vihlaise niin turkasesti. No, laskeskelin tässä että mikäli tämä vauva syntyisi samana päivänä kuin isoveljensä (miten epätodennäköistä kuitenkin...) niin tämä syntyisi ensi viikon torstaina!!! Mutta eipä haittaisi vaikka menisikin pitemmälle. Meillä oli aika pikkuinen vauva ja söi tosiaan tunnin-kahden välein en muista edes herraties montako kuukautta. Joten sen puoleen voitaisiin ottaa se miehen tilaama 4-kiloinen hyvin nukkuva tyttövauva ;o)

Mutta nyt päiväunille. Pitää ehtiä kyllä vielä ennen miehen kotiintuloa järkkäillä eteinen kuntoon, sinne heittelin vaatehuoneesta kaikkea pesuun/roskiin/ym. menevää tavaraa ja näyttää muuten TOSI HYVÄLTÄ nyt tuo tienoo :1

tsemppiä kaikille loppusuoralle, pian ne on nyytit meilläkin kainalossa (mies kyllä tuumasi eilen vielä jatkokommenttina näihin ekoihin vauvauutisiin, että voi raukkaparkoja vanhempia - siis meidän omasta ekavauvakokemuksista kumpuavaa myötätuntoisuutta, ei pidä ymmärtää väärin!)

:) eikkuli ja hippuliisa 36+6

Vierailija
16/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellille paljon paljon onnea!! Hui, kun rupesi oikein itseakin jannittamaan uutinen ensimmaisesta huhtivauvasta! :)

Taalla voidaan hyvin, vauva tosin on ottanut tavakseen moyria iltaisin ihan kasittamattoman paljon, siten etta kyljet tuntuu menevat sisaltapain mustelmille! Hauskaa toisaalta seurailla vatsan muodonmuutosta.

Masukommenteista kyseltiin - miulle katilo sanoi 32 viikon tarkastuksessa etta maha nayttaa 24-viikkoiselta, mutta sf mitta oli kuitenkin 32! En ymmarra missa se vauva oikein on; jatkuvasti kuulen etta en edes nayta etta olisin raskaana. Toisaalta kiva kuulla etta ' kannan hyvin' , toisaalta tulee huoli etta kasvaako vauva tosiaan kunnolla - mutta kun tuota painoa on kuitenkin tullut jotain 12kg niin kaitpa se kasvaa! Ilmeisesti pitkana ihmisena vauvalla on tilaa ' piiloutua pituuteen' ; olo on kuitenkin tosi painava!

Tulisipa jo se huhtikuun loppupuoli... :)

Eilen varasimme lennot Suomeen heinakuulle - hieman hassulta tuntui varata vauvalle oma lippu! Mutta se teki hanesta kylla taas ' todellisemman' . Onkos kellaan kokemuksia lentomatkailusta parikuukautisen vauvan kanssa...? Onneksi on suora lento, eli vain 2 ja puoli tuntia - toivotaan etta tulee sujumaan hyvin. Onhan tassa tosin viela aika paljon ' suoritettavaa' ennen matkaa! :)

Nyt paistaa aurinko meilla ihan oikeasti, kylla tuntuu mahtavalta, taidankin lahtea ulos siita nauttimaan.

Iloa ja hyvaa oloa,

Lumsku 33+5

Vierailija
17/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yö kotona vietetty...oli hieman ahdasta kun kaikki neljä samassa sängyssä!:) Taitaa olla ihan sylivauva tämä tyttö.

Pitäisköhän sitä hieman kertoa synnytyksestä!?:)

Vai haluatteko kuulla!?;)

Eli viime torstaina aamulla en jaksanut kärvistellä sängyssä ja nousin kun mies oli lähdössä töihin. Yöllä oli taas niitä kipeitä supisteluja..niitä tavallisia..eikä mitenkään säännöllisiä. Siinä mies sitten meinasi että lähdettäis näytille kun oli kolme vkoa aiemmin jo 1,5cm auki ja kanava hävinnyt. Pelkäsi joutuvansa kätilöksi!:)

No, mummolle soitin ja aikoi tulla kun ehtii...

9 aikaan oltiin synnärillä...kätilö sanoi että katotaan tilanne ja ei se koskaan hukkareissu ole vaikka varalta käy jos siltä tuntuu!!!

Oli siinä ihmettelemistä kun paikat 5cm auki???????? Kätilö tuumasi että nyt synnytyssaliin, ette te enää kotiin lähde...matkaakin 50km!

No..siinä ihmeissään marssittiin saliin odottamaan lääkäriä joka päättää mitä tehdään..otetaanko osastolle vai puhkaistaanko kalvot.

Pari tuntia odoteltiin ja käyrää otettiin..ei supistuksia..vain kamala paineen tunne alapäässä!!!11.30 tuli lääkäri ja kyseli että laitetaanko vauhtia??Mikäs siinä..katotaan kuitenkin mikä tilanne..7cm auki!!! Ei voi olla....missä ne kipeät supistukset!!!! Voitteko kuvitella... en ollut yhtän kipeä!!! 11.35 kalvot puhki..pyysin spinaalin, mutta lääkäri tokas et pyydä sitten kun oot kipeä!!!

Siinä odotettiin kipeitä supistuksia joita ei tullut...vaan alkoipa tuntumaan että vauva tulee NYT!!! Kätilö huikkasi lääkärin takas joka tutki taas kohdunsuun..." ei tässä mitään enää voi laittaa..9cm auki!!" Ja minua nauratti..paitsi kun huomasin että tässähän pitäis alkaa ponnistamaan!!! Sanoin etten uskalla kun ei mitään lievitystä ole!! Lääkäri yritti kohdunkaulan puudutusta ja saikin jotenkin laitettua..klo 11.58... mutta ei se ehtinyt vaikuttaa.. kolme kipeää supistusta..puristin miestä kädestä ja valitin!! sitten alkoi työnnättämään ihan hirveästi..klo 12.03 alettiin ponnistamaan!! voi kamala sitä poltetta ja kirvelyä..tuntui että koko alapää halkeaa, mutta ei voi olla työntämättäkään kun väkisin puskee päätä ulos!! 5 min..kolme työntöä ja tyttö parkaisi ensimmäisen kerran. klo 12.08!!:) Hieman tuntui pahalta kun jäi jotenkin kiinni..käsi oli huonosti ja kätilö joutui vähän repimään vauvaa ulos!!!

Mutta voi sitä käsittämätöntä onnen tunnetta kun vauva nostetaan rinnalle!!! Kaikki kävi niin nopeasti etten itsekään tajunnut... olin siis vain n.10 minuuttia kipeä!!! Kalvojen puhkaisusta ensiparkaisuun kului vain 28min!!!:)

Kätilö naureskeli että mitä laitetaan synnytyksen kestoksi!!?? kun 28 min on melko vähän!:) laitettiin sitten 3h 3min..eli siitä kun tultiin synnärille!!! säännöllisiä supistuksia kun minulla ei ollut ollenkaan!!:)

Tyttö syntyi siis 36+2 ja oli viikkoihin nähden hyvän kokoinen 2945g ja 47cm...mitään ongelmia ei tullut..toki seurattiin sokereita ja keltaisuutta, mutta 5vrk ja päästiin kotiin! paino tosin laski 300g joten pieni prinsessa meillä!!!:)

Onnea kaikille koitokseen..se voi olla myös melko nopea ja kivuton toimitus!!!:)

me jatketaan elämää ja odottelen innolla muidenkin synnytyskertomuksia!!!!:)

elli ja pikkuprinsessa 6vrk <3

Vierailija
18/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumsku kyseli lentamisesta. Esikoisen ollessa n. 3kk lensin taalta Suomeen. Lentoaika oli n. 4 tuntia. Nousun ja laskun aikana kannattaa imettaa tai jos et imeta niin antaa tuttipullosta juotavaa. Etukateen kannattaa myos mainita matkatoimistossa/lentoyhtiolle, etta haluat paikan, jonka eteen sopii vauvan koppa. Meilla matkan aikana neiti nukkui siina melkein koko matkan ja muutenkin sen ikaisen kanssa oli helppo matkustaa, kopassa oli myos helppo vaihtaa vaippa, ei tarvinnut ahtaaseen vessaan menna heilumaan. Muuten kentalla liikkuessa rintareppu oli tosi kaytannollinen.

Vierailija
19/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormi lipsahti enterille...

Pinoudumpa minäkin pitkästä aikaa. Oltiin 5 päivää esikoisen kanssa mummilassa enkä muka ehtinyt koneelle, vaikka mahdollisuus olisi kyllä ollut. Tildan kanssa olen vähän samoissa tunnelmissa, painoa on varmaan tullut noiden päivien aikana lisää 2 kg, kun olin äidin hyvissä ruuissa;)

Viime pe olin sitten ultrassa, ja kyllä vauveli on pää alaspäin, se on nyt uskottava vaan. On vaan sitten melkoinen nyrkkeilijä, kun tunnen pienet nyrkit (joita luulin jaloiksi) tuossa häpyluun päällä ihan selvästi kun sille päälle sattuu. No, hyvä näin.

Olipas Ellillä vauhdikas synnytys;) Mua on pikkuisen ruvennut hirvittämään, kun tuntuu että kaikki ystäväni, jotka ovat synnyttäneet toisen lapsensa viimeisen puolen vuoden sisällä, jakavat Ellin kokemuksen, eli synnytys on ollut niin vauhdikas, ettei ole ehtineet saamaan mitään kivunlievitystä. No, katsotaan miten minulle käy, esikoinen jouduttiin käynnistämään kun supistukset ei vaan tihentyneet lapsiveden menon jälkeen.

Minä en usko pääseväni tositoimiin vielä vähään aikaan, esikoinenkin syntyi 40+6 viikolla, joten eikähän tämäkin yli mene. Olen henkisesti varautunut siihen että joudun kantamaan tätä isoa masua vielä 7 viikkoa! Varattiin viime neuvolakäynnillä loput ajat terveydenhoitajan kanssa ja sinne sitten yksi yliaikaiskontrollikin varmuuden vuoksi;)

Suppareita tulee kyllä useampi päivässä mutta ei kipeitä ollenkaan. Torstaina on lääkärineuvola, joten katsotaan mitä paikoille kuuluu.

Minä olen myös lentänyt esikoisen ollessa 4kk, ja imetys nousun ja laskun aikana toimi hyvin, ei itkenyt korviaan (eikä muutakaan) yhtään. Meidän neiti ei suostunut olemaan siinä lentokoneen kopassa, joten paluulennolla en enää koppaa huolinut ollenkaan, kun se toisaalta vei tilaa. Kantoliina oli kentällä ja koneessa kätevä, meillä oli niin pitkät lennot että piti kuluttaa aikaa käytävällä kävellen.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

Lala76 35+3

Vierailija
20/35 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanaa kuulla ensimmäisen huhtivauvan syntymästä! Niin se vain aika on vierähtänyt, että näitä vauva-uutisia alkaa tulemaan hyvää tahtia varmasti jatkossa. Toivottavasti ei meidänkään vauva enää ihan ylettömiä viipyisi, kun niin jo polttelee vauva-arkeen totuttelu... :) No, huomenna kuullaan lääkärineuvolassa varmaan jotain arviota.

Minulla meni viime yö ihan pipariksi. Heräilin tunnin parin välein, ja nukahtaminen oli todella vaikeaa. Lopulta nousin n. 6.30 ja laitoin pyykkikoneen pyörimään ja söin vähän aamupalaa. Mieskin ihmetteli, että minkä ihmeen takia minä siihen aikaan " yöstä" kukun. Syönnin jälkeen alkoikin kyllä sitten taas mukavasti silmät lupsahdella, joten kömmin takaisin sänkyyn, ja nukuin 10.30 asti! Melko hajanaisia öitä sitä ollaan sitten jo harjoiteltu...

Mies oli nähnyt unta, että vauva oli jo syntynyt. Unessa vauva painoi vajaan neljä kiloa, ja oli 90 cm pitkä!!! Järkyttyneenä kuuntelin, että huh huh, mihinkähän sellainen pitkä ja laiha ruipelo on piiloutuneena! Jospa vauva oikeasti olisi kuitenkin lähempänä sitä 50 cm...

Vauvalla oli eilen varsinainen jumppapäivä, potkuja sateli ihan pitkin päivää niin, että maha vain muljui puolelta toiselle. Liekö vauvankin mielestä ollut mukavaa olla taas vaihteeksi kotona? Nyt sitä saadaankin kotioloista nauttia, sillä eipä tässä enää suuria reissuja jaksa ja voi tehdä. Mukavaa, että vauva on niin reippaana ja muistuttaa olemassaolostaan, vaikka mitenpä tämän valtavan mahan nyt muutenkaan unohtaisi..?

Aurinkoista tiistain jatkoa!

Kissankello 36+5