***ELOmassujen tiistai-turinat***
Kommentit (27)
eikös se mennyt niin, että kun raskaus on kestänyt 154 päivää, voi pistää ne paperit menemään? Minulla tuo taitaa tulla täyteen tämän kuun lopussa. Mulla on ensi viikolla neuvola ja sovittiin neuvolatädin kanssa, että hän antaa mulle jo silloin kaikki tarvittavat paperit, vaikka vähän etuajassa silloin ollaankin. Mulla tosin on vielä tässä se pikkujuttu, että enpä ole vieläkään töissä kertonut, joten ei niitä papereita voi ennen uutisen paljastamista eteenpäin laittaa....
Hömppägallupista: minusta tuntuu, että minun hömppäjutut tulevat liittymään vaatteisiin, jos huomenna selviäisi, että tyttö on tulossa. Tiedän, että tulen menemään sekaisin noiden vauvanvaatteiden kanssa sitten aikanaan. Niin kävi esikoisenkin kanssa.
Pepper (19+5)
Nimet: Meillä on maisteltu joitakin nimiä jo silloin, kun yritettiin tätä tulokasta saada alulle. Ne hauskat, vähän vanhanaikaiset työnimet tuntuivat lopulta ihan kivoilta. Nyt nuo mietiskelyt ovat jääneet. Välillä toinen väläyttää jonkun nimen, enimmäkseen poikien nimiä on pyörinyt puheissa. Mutta jotenkin ei vaan osaa ajatella sitä asiaa nyt. Ehkä mä odotan, että pääsen näkemään, miltä se nökkönen sitten näyttääkään. Itse haluaisin mahdollisimman suomalaisen nimen, mies taas sellaisen suomalaisen nimen, joka soveltuisi myös kansainvälisempään käyttöön... kun on sukunimi jo hieman mutkikas, niin ehkäpä siksi yksinkertaista etunimeä. Välillä nauretaan pöhköinä jopa ajatukselle siitä, että voisiko lapselle laittaa ihan jonkun muun sukunimenkin kuin mikä itsellä on.. jonka sit vaihtaisi, kun koko perheelle tulee yhteinen sukunimi (ei olla vielä naimisissa). Kaikkee hölmöä sitä tuleekin mieleen 8-/ Meillä nyt leiskautellaan tähän vauvahankkeeseen liittyen muutenkin kaikenlaisia sekopäisiä (lapsellisia) ideoita, jotka vaikuttaisi ulkopuolisesta vähintään typeriltä.
Hömppähankinnoista.. jaa-a. Mitähän hömppää sitä voisi hankkia..? Ehkä se tulee olemaan sitten joku itseä ihastuttava pieni lelu tai jotain. Niitä kun ei varmaan juurikaan tarvitsisi itse hommailla, kun tulee kuitenkin helposti lahjaksi muilta. Mä en ole mikään kovin spontaani shoppailija, joten vaikeuksia teettää saada kaupasta mukaan edes niitä kaikkein tarpeellisimpia tarvikkeita :) Eli ei tosiaan ole mielessä mitään pinnasängyn katoksia tai muita koristuksia, joita tavallaan itse ainakin pidän hieman turhina luksus-juttuina. Hmm, nyt ihan oikeasti vaivaa, kun en edes keksi mitään sellaista turhaketta, jonka olisin vaarassa mennä ostamaan :D Olihan noita kaikenlaisia häkkyröitä lastentarvikeliikkeen kuvastossa, niitä sellasia toimintakeskuksia ja potkupianoja ja ties mitä, mutta semmoisia tuskin tarttuu koskaan matkaan. Olenpas minä tylsä ihminen :D Ehkä mä sitten keräilen jotain ylimääräisiä hoitoöljyjä tai muita tököttejä ihan liikaa ja en saa niitä koskaan mihinkään käytettyä...
Mii-
Ei tule mitään mieleen mitä turhuutta vois tälle neloselle ostaa... kyllä ne turhuudet on tainnu tulla hankittua jo ajat sitten ;) No vaatteet on mulla kans semmosia et niitä pitää ostaa vaikkei oikeestaan tarviskaan. Huomaan joskus lastenvaateosastolla oikein tosissaan miettiväni et tarvisko ne lapset nyt jotain mitä vois ostaa =D Mies on aina TOOOOSI tyytyväinen kun kannan " tarpeellisia" lastenvaatteita kotiin.
Niin se kevät ja raskauden edistyminen näyttää aktivoivan väkeä kirjoittelemaan. Mäkin olen ollut vähän laiska, mut kyllä se vielä tästä...
Liikkeistä: pari-kolme viikkoa on jotain pientä tuntunut, tällä viikolla (rv 18) jo selvempiä tölväisyjä. Yhtään aiemmin ei silti kuin ekassa raskaudessa. Istukan paikasta ei tosin mulla ole muistikuvaa, pitää kysäistä perjantaina neuvolassa. Viimeksi tosin oli puhetta, et istukka vielä " liikkuu" jonkin verran kasvaessaan. Ehtii noita liikkeitä tuntemaan tosiaan myöhemminkin, sit alkaa jo toivoa, et ne loppuis...
Viimeksi käytin mäkin sitä Cocoa butteria, eikä arpia tullut. Nyt ostin kallista Widmerin voidetta ihan hömpän vuoksi, vaikka en juuri tuon rasvauksen voimaan uskokaan.
Vaatepuolella olen jo siirtynyt mammiksiin, tosin mulla oli kivat lantiofarkut tallella edellisestä raskaudesta, nyt ostin kesäksi toiset housut. Paitamuoti on tosiaan sopivaa muutenkin nyt, kun helmat pitenee ja muuthenkin on väljyyttä.
Toi masutuubi vois kyllä olla kätevä. Millasesta trikoosta se kantsis tehdä, onko joku teistä oikea käsityöihminen? Äkkiä sen kai ompelis kasaan parilla saumalla? Vai saiskohan jostain sopivaa putkitrikoota? Oikeaa kokoa on vaan hankala määritellä.
Meillä on nimet vielä ihan hukassa, mut saa nyt nähdä jos neuvolan täti paljastais meille sukupuolen, niin siitähän se varmaan lähtee. Tyttönimiä on jäljellä vaikka huru mycket, pojalle ei niinkään.
Hömppää tai mitään muutakaan vauvalle ei ole tullut ostettua, mut ihan varmasti tulee jotain vielä vastaan. Kaikki pakollinen on jo valmiina, pitää lähinnä keskittyä päivittämään esikoisen tavaroita. Pakkaustakaan en kai ota, kun on viimevuotinen tallella. Kestovaipat kyllä kiinnostais.
Mukavaa tiistain jatkoa!
Ireenen ja katoava napa rv 18+2
Tai siis pariin päivään en oo koneelle kerennyt. Viikonlopun pinon kävin kyvin lukaisemassa silloin mutta en kerennyt kirjoittamaan kun muksut vinkuivat ulos. Äsken luin just maanantai ja tän tiistain pinot.
onnittelut puoliväliin pääsijöille. Mulla olis vielä muutama viikko sinne asti.
rasvauksesta:itselläni on tosi kuiva iho varsinki talvisin ja raskaus aikana korostuu. Eli joka ilta suihkun jälkeen saa rasvata. Luulen että tällä joka iltaisella rasvauksella olis edes jonkun moinen vaikutus raskausarpiin kun mulle niitä ei ole tullut yhdessäkään raskaudessa. Esikoisen aikan rintoihin tuli mutta vaalenivat. Näkyvät ihan imetyksen alkuaikoinat ja häviävät.
Serkuista: Meijän lapsille on tulossa miehen puolelta serkkuja 2. Toinen kesäkuun alussa ja toinen lokakuun puolessa välissä. Siskollani on kova yritys päällä et katotaan koska tärppää.
Mieliteoista: Mehujäät on ihan pop juttu. Niitä menis vaikka kuinka. Toinen on kalaruuat. Kirjolahta uunissa, kalasoppa ym.
Hömppä hankinnoilta tulee varmasti vältyttyä. Eikä niitä tullut esikoisenkaan aikana hankittua kun rahatilanne oli silloin aikas kehno. Vaatteita oon ostanut vähän liiankin kanssa.
Etelän matkailusta: Meillä mies on kova matkustamaan. Mä taas pelkään lentokoneita ihan hulluna mua ei koneeseen saa. Niin mies on kaveriporukalla käynyt etelässä nyt useampana vuotena peräkkäin. Nyt syyslomalla oli veljensä ja meijän poikien 8v ja 5v kanssa. Tyttöjen vuoro on päästä muutaman vuoden päästä kun ovat saman ikäisiä kun pojat oli nyt. En viitsi toista kieltää menemästä kun siirä kerran nauttii.
jotain muutakin kommentoitavaa oli mutta unohdin ihan tyystin. Toisella kertaa sitten.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 17+5
Moi taas kaikille!
Hömppääkin on kiva sitten hankkia vauvalle. Varmaan lähinnä jotain vaatejuttuja tulee ostettua. Ei me välttämättä enää mitään vaatteita edes tarvittais, mutta jotain pientä on kyllä kiva sitten ostaa. Jotain uutta sairaalasta kotiutumista varten vauvalle, ja tietty sitten jotain sukupuolisidonnaista pitää olla. Pojalle jotain farkkujuttuja vaikka ja tytölle jotain hempeää vaaleanpunaista hörhelöä...
MIIkö se puhui rintojen kutinasta? Mulla on sama ongelma, mutta ei liity mulla rintaliiveihin. Tosin tietyissä liiveissä kutiaa herkemmin iho. Mutta kutina on kyllä ihan jatkuvaa.
On muuten kiva, että on paljon kirjoituksia täällä! Tosin sitten mulla ainakin jää helposti kommentoimatta, vaikka olis jotain sanottavaakin, kun loppuun päästessä on unohtanut jo puolet lukemastaan.
LIIKKEISTÄ piti vielä sanomani: Mä olen varmoja liikkeitä tuntenut nyt vajaan 2 viikkoa. Mutta nyt ei ole liikkeitä kuulunut taas eilen eikä tänään, taí siis on ollut jotain möngerrystä, mutta en ole varma siitä, onko se liikkeitä vai vaan mun kuvitelmaa. Eilen kuitenkin oli neuvolassa kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului. Joku niitäkin kyseli, mulla oli 144 / min.
Jamssa rv18+3
Tänään ollutkin huippupino, kevät alkaa aktivoimaan meitä kirjoittelemaan! Kunpa nyt sää suosisi loppuviikon ja tulisi luvattua auringonpaistetta.
Liikkeistä: istukan paikka vaikuttaa selvästi liikkeisiin. Ekassa raskaudessa mulla oli istukka etuseinässä ja se vaimensi selkeästi liikkeiden tuntemuksia. Nyt tämän kakkosen istukka on takaseinässä ja ero on huikea! Tämä siis voi selittää ainakin joillakin, miksei liikkeitä vielä kuulu.
Nyt en muistakaan muuta kommentoitavaa... Laho pää...
Meillä oli eilen esikoisen 3-v synttäri ja juhlitaan vasta ensi viikon viikonloppuna. Kiva päästä leipomaan herkkuja ja valmistelemaan juhlia. Pidän tosi paljon kaikesta ruuanlaitosta ja leipomisesta, mutta jälkimmäistä tulee harrastettua harvoin. En viitsi kovasti " ilman syytä" leipoa, ettei olisi koti täynnä houkutuksia...
Pantteri 20+3