Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen avustaja ja avustettava

Vierailija
28.12.2016 |

Avustettavani huomauttaa minulle joka avustuskerta jostakin asiasta, joskin asiallisesti, mutta kuitenkin. Tätä on jatkunut kuukausia. Jos avustan siivoamisessa, ei mihinkään pintaan saa jäädä minkäänlaista raitaa pesuaineesta tai rätistä. Imuroin, pesen lattiat, mutta moppi ei saa olla niin likainen siivouksen jälkeen, vaan minun pitää siis imuroida paremmin. Siivousjärjestykseni ei ollut hyvä, joten muutettiin sitä. Jne. En ole ammattisiivooja, olen vain avustamassa..

Avustettava muuten mukava ja aina kiittää käynnin jälkeen, ja on kohtelias, mutta harmittaa kun joku kerta olen tehnyt jotain 'väärin'. Ylireagoinko kun annan tämän vaivata?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jonkinlaista perusinfoa avustajan töistä.

http://www.jhl.fi/portal/fi/tyoelama/ammattialatoiminta/henkilokohtaise…

Ystäväni on neljän eri henkilön avustaja ja tehtävät vaihtelevat tapauskohtaisesti. Yhden kanssa käydään kaupassa, hoidetaan asiointia viranomaisten kanssa ja osallistutaan erilaisiin tilaisuuksiin. Toista tuetaan hänen harrastuksessaan ja toimitaan hänen silminään. Kolmannen kanssa on enemmän työtä muun muassa pukemisessa ja peseytymisessä auttamisessa.

Siivoaminen ja ruuanlaitto hoituu muiden tekemänä. Avustajia voi olla useita vammasta ja sen asettamista rajoitteista riippuen.

Mielestäni työ on varsin vastuullista ja edellyttää tekijältään pitkää pinnaa. Avustettavia on tietty monenlaisia.

Vierailija
22/22 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan avustettavaani. Oikeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän