Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tiistaipäivää Syysihmiset***

14.03.2006 |

Täällä odotellaan, että lääke vaikuttaisi. Otsolla on korva kipeä. Onkin ollut tosi vaisu ja syömätön viime päivät. Lääkäri on varattuna keskiviikoksi, pärjätäänköhän siihen asti?

Yöherämisissä on se huonopuoli, että tulee nälkä :)

Hyvää yötä ja huomenta!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byäääh kuuluu makkarista. Nyt ei Onni tykkää isistä ollenkaan. ----

Piti käydä vaihtaa kakkavaippa, kun isi ei siihen hommaan kelvannutkaan.

T@hti, huvitti ihan sun tarkka huomio mun " salaisuuksista" :) Se kaverin juttu jäi varmaan kertomatta ihan siksi, ettei se ollutkaan niin iso juttu kuin odotin. Kaveri oli löytänyt poikakaverin ja vaikka asia oli tuore, kaverini tuntui olevan vakavissaan ja todella rakastunut. Erikoista siinä oli se, että mies asuu naapurimaassa. No ei siinä mitään, oli se kuitenkin tavallaan iso uutinen ja olen onnellinen, että kaverini on onnellinen.

Mistähän tuo Onni kamala yskä lienee kotoisin. Toivottavasti menee helpolla ohi. Itselläkin on aika hutera olo. Olishan se aikamoinen sattuma, jos tulisin nyt kipeäksi. Vuosi sitten olin kuumeessa myös. Muistan sen siitä, kun piti lähteä sinne miehen työpaikan laskettelureissulle ja se peruuntui kun olin pipi.

Meidän pusupoika on taas vauhdissaan. Onnillahan ei ole koskaan ollut unilelua tai rättiä vaan se tutti. No tutti on vieläkin mutta Onni sai joululahjaksi kummiltaan tuommosen pienehkön nallen, Pentikin tuommonen " vanhanaikaisen" näköinen. Pusuttelun kohteeksi on siirtynyt tuo nalle, aiemmin oli yks isompi. Niin suloisesti kantaa tuota nallea, että yritetään nyt, josko siitä olis uninalleksi.

Tänään Onni on ollut ihanan hyvällä tuulella. Iltasella vähän on kitissyt kun nukkuin " vain" 2h päikyt. Nytpä se lähteekin untenmaille.

T-P

Vierailija
2/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas käyty keskustelemassa ja kuuntelemassa viisaampia:)

Tuntuu tosiaan, että äkkiä tulee kierre siitä, että vaikeuksia lasten kanssa on liikaa. Enkä sano, etten minä itse ois mikään ongelma, mutta ei noi meidän lapset kauhean helppoja useinkaan ole. Itse väsähtää eikä jaksa enää, vaikka oiskin parempia päiviä. T@hti, kiitos huolenpidosta! Ihanaa, kun ihmiset välittää! Ei tää päivä ihan mieltä mustaksi vienyt, vaikka jo siltä tuntui.

Keilin, saa nähdä mitä Vuokatin reissusta tulee:) Pitänee jutella asiasta miehen kanssa, ettei kummallakaan ole mitään suuria odotuksia (eikö sen pitäis tähän mennessä olla jo itsestäänselvää?). Miehellä lomalla menee hermot helpommin, kun ei meinaa tajuta sitä, ettei loma perheen kanssa olekaan mitään lepoa:)

Jotain oli kai vielä mielessä, mutta oma napa paras napa:)

T: Ynis jonka elämä taitaa pyöriä vain itsensä ympärillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan sellanen olo!Oikeesti hatunnosto teiil joilla miehet tekee työmatkoja!nyt mies ollu kaks iltaa putkee pois ja mä oon ihan puhki!Se peruväsymys tietty painaa aina matkassa,mut jotenki tää ilta on aina niin kaoottista ja aina ite saa pinnistellä ettei pimaha täysin..

Onneks laulu- ja lukuhetket menee rauhallisesti!

Typy kerkes taas pestä tukkasa pöntöstä!RAsittaa ku vessan onet pitää ain lukita ruuvarilla ja sit sitä ruuvaria etitää ku jonkun pitää sinne päästä!

Typy on myös keksiny et kesken ruokailun hän tahtoo ruokalapun pois ja ku mä en anna ottaa alkaa itku!

Joka suihkureissulla hän tahtoo käydä makaamaan ja nuolemaan lattiaa...

Että tässä tän hetken top3 ongelmat ;-/

Keilin:Joo no mietitää vielä sitä anoppia..ihanasti sanottu ulkoilee itsenäisesti (tai jotain sinnepäin) ;-))

Sit vielä yks ongelma:äiti soitti,iskällä joku juttu ja tarvis yöpaikan nyt vklna!En yhtää jaksas ketää meille yöks..3vkoo sit olivat ja nyt typy nukkus edes vähän paremmin ja se taas sotkis yöt!No iskä on melkosen vaikee luonne ja sen mielestä täytyy voida tulla yöks koska heki meitä monessa asiassa auttavat!!Ja oikeesti auttavat,ei ole muita...miehen vanhemmat ei juurikaa käy..ja eivät tuu jos vaik lapset kipeinä,jos oikeesti tarvis apua!Ärsyttää niin...

Ja tiiän et mies ei tosiaan taho niitä tänne ku just olivat!

Täytyy mennä syömään....taas!

jatu

Vierailija
4/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikuu mollottaa taivaalla, pitikin nähdä se... Kun olin just juonu ison kupin kahvia vähän ennen ilta seiskaa... Et ei tartte unta luulla saavansa hetkeen... Toi yhtälö on varma unenkarkottaja mulle!

Ankkis: Hmm... " Hieman" (näin lievästi sanottuna) sorahti tuo ettei Lilli ole siis millekään allerginen. Toki mä toivoisin ettei olis mutta muista please ettei negaa näyttävät prick-testit tosiaan sitä välttämättä tarkoita. Yksityisellä muuten otetaan viivästynytkin prick-testin reaktio huomioon! Saati sitten syherö jota Lillille tuli jo siellä testissä...... Siis sellanen punanen jälki joka nousee vasta illalla. Ja maitoaltistus virallisesti munkin mielestä, jos sitä nyt kukaan haluu kuulla ;-) Nimimerkillä " vain munalle allergisen" prickatun Sassan äippä

T-P: Kumpaa yritit kirjoittaa: että et usko onnilla olevan astmaa vai että et usko että EI ole? Kun just oleellisessa kohdassa oli virhe... Terkuin Utale... Onko teillä nyt Flixotidekin käytössä? Ja Ventoline? jos joo ni millä annoksella? Oulusta voisit ettiä jo valmiiksi allergologia, suosittelen! Kysynpä listalta onko kellään vinkkaa hyvää.

Samasta asiasta jatkan mut koti-ongelmasta... Millä ihmeellä mä saisin ton mun miehen lääkäriin ja astma-testiin? Yleensä meen samaan aikaan nukkuun ni en kuule yskimistä ku nukun ku tukki. Mut aika monta kertaa tuo on jo yskiny tuolla reilun puolen tunnin sisällä... Just sellasta kuivaa... Nii ja muitaki oireita siis on. tuo jästi vaan ei tajua. Tai ei taida HALUTA tajuta. Eikä uskoa. ÄRSYTTÄÄ!!! Se on aina sika-väsyny, ei viihdy ulkona pätkääkään (kuumalla tai pakkasella) , urheilee oikeestaan päivittäin mut silti on ihan tööt ku on vähän aikaa pelannu lätkää pakkasella kentällä..... Nii ja saunassa ei pysty olee ku hetken... JNE JNE.......

Äh, taas lyö pää tyhjää...

Tai astmaa ja allergiaa...

Pitäis saada se osa-aikatyö ni pääsis aivot tästä aiheesta edes siks aikaa...

Pitäiskö ottaa kunnon kännit? Auttaisko se? En tiiä ku en ikinä niin tee...

Jos pikkuhiljaa alkas suunnitella nukkumaan menoa.

Sorry aihe.

Ens kerralla muusta. Lupaan.

Kerppu kera nukkuvan, astmasen muun perheen

Vierailija
5/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistai meni kotitöitä tehden...

Vierailija
6/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja reippaasti ennen minua. Kurjaa kun teillä molemmat pienet kipeinä:( Meillä heräsi pieni herra klo 5 ja noustiin ylös puol 6. Flunssaisena tuntuu olo tosi freesiltä.

Minulla ollut samaa vaivaa kuin mistä Ayap mainitsi: kun on vähän aikaa kirjoittamatta, onvaikea taas ryhtyä.

Kunpa nuo vatsataudit ja nuha-yskä-kuume-korvavaivat nyt jo loppuisivat... Meilläkin on oltu kipeinä kukin vuorollaan helmikuun alusta, jos oikein muistan (kunhan itse kuntoudun lauantai-illaksi kun tein jo meny-tilauksenkin).

Jatu: olen monasti myös harmitellut kun täällä ei ole kirppiksen kirppistä. Olen joskus jopa miettinyt että pitäiskö ryhtyä sellaista pitämään, ihan työkseen, mutta ehkä ekaks nää opinnot loppuun...

Tiivii, minäkin hihittelin täällä ääneen autokeskusteluasi:D Meillä ei ole autoa, ja yksi ihan todellinen syy sen puuttumiseen on se, että koska miehellä ei ole korttia, olisi koko homma minun vastuulla, ja sellaista en kestäisi. Lapset ja sellaiset pienet vastuut kyllä kestän, mutta että kokonainen auto???

Montaa asiaa piti kommentoimani, mutten nyt kykene muistamaan. Mukavaa on ollut lueskella harvemmin kirjoittavien kuulumisia. Mimmulille intoa loppurysäykseen, ja T-P:lle onnea muuttoon ja paikkakunnan vaihtoon.

Minä jännitin täällä Ankkiksen kanssa, miten koulussa oli esikoisella mennyt! Helpottavaa, että kaikki sujui hyvin.

Ai niin, meidän pieni kävi neuvolassakin. Pituutta n. 82 ja painoa n. 11 ja puol tai jotain. Tasaista keskikäyrää menee, pää mukaan lukien. Poika pisteli nuppipalapelin palat paikoilleen (lääkäri tosin sanoi, ettei tässä iässä vielä tarvitse, mutta tottahan meidän valtavan älykäs ja lahjakas poikamme osasi:DD) ja rakensi tornia. Kuvahommaan ja nimeämiseen ei osallistunut, oli kai käyttänyt älylliset voimansa tuohon palapeliin. Kaikki oli ok, ja minä hermokimppuna olin tuotakin käyntiä jännittänyt *rasittunut elämään tämän ihmisen kanssa*

simam

Vierailija
7/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastoissa on seitsemän jälkeen muuten tosi hiljaista.

Minulla on miljoona asiaa hoitamatta, joita en saa tehtyä. Kasaantumisilmiö on alkanut. Keksin mielummin sijaistoimintaa, kun tartun asiaan.

Kukkanen ja Poikanen olivat hereillä n. tunnin minun läsnäollessani. Hain porukat uimahallilta (yksityisautoileva mieheni oli mennyt sinne bussilla, miten uskomatonta), kävimme kirjastossa ja saatiin vielä iltapalakin lasten mahaan. Sitten sammuivat kuin saunalyhdyt.

Tekniikkakeskusteluun jatkoa. Mies oli siis viikonloppuna poissa, kun vesilaitoksesta meni sähköt. Osasin ihan itse soittaa appiukolle, joka suunnitteli laitoksen ja korjata sen. Kyllä olin ylpeä!

Tankkaamaan kahvia,

Kukkuu

Vierailija
8/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimissa työsuunnitelmista huolimatta. Pomolta tuli perjantaina ihan mukava tervetuloaposti, mutta työsuunnittelijalta ikävänpuoleinen tylsä meili. Onneksi varsinaiseen työntekoon on vielä muutama kuukausi.

Sairastelijoille pikaparanemista, myös Simamille, jotta pääset herkuista nauttimaan viikonloppuna.

Hauskoja juttuja ollut, kuten T@hden saukko, mutta viikonloppuna en päässyt koneelle kun mies oli " miehittänyt täysillä" .

Eilen anoppi kylässä, joten oli ylipaljon muuta puuhaa...Perinteiseen tapaan.

Jatu: kiva, että pääsette konserttiin!

Liikenteeseen lähdössä, joten palailen...

Keilin

Vierailija
9/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viikonloppuna ollut koneen ääressä kun olimme miehen kanssa parisuhteen virkistys matkalla O oli mummin hyvässä hoidossa. Matka oli ihana, mutta vähän tuli kyllä koti-ikävä. Söimme hyvin, vietimme kahdenkeskistä laatuaikaa hytissä ja nukuimme aamulla pitkään. Muuta emme sitten tehneetkään. Eikä ollut tarkoituskaan : )) No kävimme sentään Tukholman Vanhassa kaupungissa kävelyllä ja istuimme toisena iltana tunnin yö kerhossa katsomassa kun vanhempi väki valssasi.

O oli pärjännyt tosi hyvin. Ei mitään merkkejä siitä että olisi meitä kaivannut. reipas iso poika : )

Nyt tuo reipas poika kyllä hermostuu kun äiti kiinnittää huomionsa johonkin muuhun kuin Häneen...Täytyy lopettaa ja palailla myöhemmin. Tänään ohjelmassa synttärit ja kaakkua, nams!!

Sairaille pikaista paranemista!! Taas kaikkia ikäviä pöpöjä liikkeellä, hus pois!!!

@iti ja O poju 1 1/2v.

Vierailija
10/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurinsessa katsoo Maisaa ja taas on pieni hetki omaa rauhaa.

Missä aurinko? Luin jo, että ensi viikolla toi tulla taas talvisempaa. Saas nährä. Onneksi aamulla ei enää ollut niin kova pakkanen.

Mimmu, piti sanoa, että ymmärrän senkin, jos et jaksa tapaamista! Teillä varmaan riittää puuhaa siellä muutenkin:)

Näppiksen näpyttely sai aikaan hieman valitusta alakerrasta. Täytynee mennä kuivaamaan vähän hiuksia, kun vielä voin...

T: Ynis

Vierailija
11/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muskari peruttu,ope kipee :-( Ku on jotain ohjelmaa ja sit ei ole ni tulee sellanen olo et hö, mitäs nyt?!

Ulos kai...pitäs kyllä kaappeja alottaa siivoilla..Lainaisko Keilin anoppia ni tulis työhön vauhtia ;-))

Kiva @iti et teil oli onnistunu reissu :-)

Ei mitää talvisempaa enää,kyl nyt jo riittää!!!Tarhaa ei pääse enä pulkalla ni sais tulla pyöräily kelit..On tuo matka niin tuskasen hidas kävellen :-/

Tänäänki mies tulee vast kymmenelt ni jotenki pitäs tää päivä kuluttaa...

jatu

Vierailija
12/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulos oli kuten oli odotettukin, eli pitkä rivi nollia. Ei siis allergioita meidän Lillillä. Mutta kontrolliaine, siis se mihin aina nousee paukama, oli ihan hillittömän kokoinen ja levitteli vielä " saarekkeita" sinne muitten pisteitten väliin joten tulosta saivat hetken tulkita. Tulivat siihen lopputulokseen että Lillillä on erityisen herkkä iho. No, senhän minä jo tiesinkin. Äitinsä ihon perinyt, tyttöparka.

Maitopisteeseen ei noussut selkeää paukamaa mutta sellaista punaista syheröä. Jotenkin se siis ärsyttää, mutta allergiaa ei ole. Saatiin aika kolmen viikon päähän maitolatistukseen, ja saatiin myös lupa latistella maitoa kotona edeltä jos siltä tuntuu ja perua sitten vaikka ajan jos maito ei aiheuta oireita. Latistamaan ryhdymme siis.

Voi kurja, PiLe, että Otsokin tuli kipeäksi. Paranemispuhalluksia sinne päin!

Mimmuli, et sinä vaikuttanut yhtään nukkavierulta, korkeintaan ihan vähäsen väsyneeltä, mikä kyllä on täysin ymmärrettävää rakentamisen, työnhaun ja Nöösän hoidon (allergioitten jahtaamisineen) ristitulessa. Ihailen sinua, kun jaksat aina olla niin iloinen ja positiivinen, seurassasi on hyvä olla!

Lilliä alkaa väsyttää eikä vielä ole syötykään, taidetaan mennä katsomaan mitä jääkaapista löytyisi.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
14/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa nimittäin. Kovin vetämätön olo ollut sunnuntaista lähtien, oikeastaan koko viime viikon. Nenää kutittaa ja kolmas aamu, kun kurkku oli kipeä. Ja Onni yskii toista päivää. Mutta on pirteä kyllä.

Kakka jumitti taas ja varmasti se aiheutti 2 pientä itkasua yöllä. Muuten nukuttiin 8 asti! Ja eilenkin veteli 3h päikyt!

Ihanaa @iti, että teillä on ollut onnistunut parisuhdeviikonloppu!!! Voi kun itsekin olis niin uskalias, että tohtis tuollaiseen... Meillä se todentotta tulis tarpeeseen. On vähän niin ja näin nämä asiat taas - ollu jo kauan kauan kauan.

Kuulin tänään aivan mielettömän ihanan ja itkettävän uutisen puhelimessa mutta en voi kertoa sitä vielä teille, kun mies on ainoa, jolle saan kertoa! Piti vaan vähän vihjata:)

Vähän jänskättää ens lauantai aamu. Pitää lähteä Ukkohallaa kohti miehen työporukan kanssa - Onni lähtee myös. Linja-autossa 3h!!! Mitä siitä tulee?!?! Mun pessimistisellä asenteella ei muuta kuin kauhea stressi ja riitaa miehen kanssa, kun panikoin asiasta

Nyt menen ottaan karjalanpiirakoita, juuri uunista otettuja! Ei tosin itseleipomiani, yllätys:)

T-P

Vierailija
15/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että tällä hetkellä tän mamman on taas vaikea ajatella positiivisesti ja pitää hyvää henkeä yllä. Aamu meni ensin hyvin. Puistossa pikkurinsessa vierasti taas kaikkia. Aurinkolaseja ei halunnut (ymmärrettävästi) sovitella. Sain kuitenkin ostettua. Ruokakauppaan ei halunnut eikä sieltä pois. Siinä välissäkin halusi jotain tai ei halunnut jotain. Tarhasta lähtiessä alkaa taistelu rattaisiin menosta ja välillä jo tiputtiin pää edellä alas rattaista (tyttö itse hädin tuskin huomasi sitä). Matkalla huutaa esikoinen melkeen koko matkan ja saan taas oikein raahaamalla raahata rattaita kuormineen kotiin. Hartiat tulee kipeiksi, kun joutuu ihan etukenossa väkisin puskemaan kotiin, vaikka kulkupelinä kevyet matkikset. Huoh!

Ehkä kyse on enemmän siitä, että pysyin itse päättäväisenä kuitenkin, vaikka hermot menikin. Ehkä tää on sitten se hetki, kun pitäis sitten ladata uudelleen sitä hyvää mieltä itselleen. Pieni on sängyssään, isompi murjottaa varmaan sohvalla, kun kielsin piirretyt kiukuttelun takia.

Varmaankin suurin osa ymmärtää, että tälläisten aamupäivien jälkeen on mieli aika mustana. Siinä on vaan se ongelma, että näitä hetkiä on vähän liian usein. Nolottaa myöntää, mutta ehkä reilun viikon kestävä oma hyvä tuuli oli aika harvinaista ja vaikea saavuttaa uudelleen. Päivässä on aina hyviä hetkiä ja paljon, mutta ne vaan meinaa jäädä näiden taistelujen ja kiljumisten jalkoihin loppupeleissä.

Nyt syömään, jos vaikka vähän tulis parempi olo taas...

T: Ynis

Vierailija
16/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: kannattaiskos odotella polikliiniseen altistukseen ja sitten aloittaa maitoaltistus siellä,kun kerta sellaista vaihtoehtoa tarjoavat. menaan et mä kokeilin kotona Vilholle viljat,niin sovittiin lääkärin kanssa,kua aikasemmin ei viitettä että mitään voimakasta välitöntäreaktiota ois odotettavissa. no,viljaatta nukkuin yöt maidotta ja makaronit kun kehissä yöheräily alkoi ihan selkeesti. nyt hoitava lääkäri sitä miestä et pitäis vielä altistaa kerran alkaen poliklinikalla kolmen viikon päästä. menaan sit kyllä tivata eikö tässä nyt olis jo lausuntoihin riittävästi näyttöä. tosin jos teillä ei ole kuin maitoepäily ja aikomus ei ole enää erikoiskorvikkeita laittaa kehiin ei lausuntoasioilla ole niin väliä,kun hoitotukea ette pelkästä maitoallergiasta saa.....noo,tämmösiä pohdintoja.

T-P: älä ole salaperäinen,joko sait mieheltä luvan kertoa meille?

@iti80: hienoa hienoa!!! Meille ois moinen lemmenloma enempi kuin tarpeeseen. Millonkaha sitä ehtis,kun muuttokin lähestyy.

Tällä kertaa jätä oman (.) väliin.

tiivii

Vierailija
17/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa vaan tulla omaa napaa. Tai no, tytön napaa.

Kävimme siis näytillä lastenlääkärillä ja niinhän se sitten on, että tytöllä on korvatulehdus sekä rohinaa oli vasemmassa keuhkossa, oikea keuhko on puhdas. Eli olisiko vähän alkamassa myös keuhkoputkentulehduskin. Saimme siis antibioottikuurin sekä yskänlääkettä.

Tyttö meni juuri päiväunille. Ei ole koko aamuna/päivänä muuta syönyt kuin vähän mehukeittoa sekä jogurttia. On kyllä kovasti juonut. Aamuyön ja aamun aikana joi puolisen litraa maitoa. Kaipa siitä nyt vähän energiaa saa. Ja kunhan lääkekuuri alkaa purra, niin ehkäpä alkaa ruokakin taas maistumaan. Eikös kuumeessa se nesteen saaminen kuitenkin ole olennaisempaa?

Viime yö oli melkoisen väsyttävä. Olemme varmaan koko porukka aivan väsyneitä. Minäkin höpisin lääkärille kaikenmaailman juttuja - ajatteli varmaan että onkohan tuo äiti selvinpäin. No, jos on nukkunut yön aikana noin 3 tuntia pätkissä, niin ei tosiaan selväpäiseltä tunnu.

Eipä muuta tällä erää. Nyt kun tyttö nukkuu, taidan minäkin heittäytyä pitkäkseni.

Paljon paranemissäteitä myös muille sairastaville pikkuisille ja aikuisille tässä pinossa!!

Alli

Vierailija
18/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=========================

SHOWTIME

Tuttavani oli lähdössä kerhosta kolmen lapsensa

kanssa, ja keskimmäinen (2 v.) heittäytyi lattialle

huutamaan. Äiti totesi tyynesti: " Jokaisella

vanhemmalla on oikeus ihanaa-ettei-se-ole-minun-

lapseni -kokemukseen joka päivä. Tänään meidän

perhe tarjoaa." Sitten hän vain odotti, että

kohtaus meni ohi." - Sirpa

====

Näinkin voisi siis suhtautua ;-)

Terkuin Kerppu jolla on lastenvaihtopäivä ystävän kanssa;

mulla on hänen vajaa 3v tyttö ja mun vajaa 5v poitsu on siellä. Kätevää. Kumpikin päästään helpommalla ku omiemme kanssa :)

Vierailija
19/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivi, asia, jota teiltä pimitän ei liity minuun tai mieheen oikeastaan, siis mieskään ei sitä tiedä. Perjantaina ehkä sitten saan kertoa tämän salaisuuden:)

Hei tuosta korvausjutusta allergioiden suhteen. Sorry nyt, otan asian tässä palstalla puheeksi. Että saapiko pelkän vilja-allergian perusteella korvauksia Kelalta? Muistako väärin, että Mimmuli kirjoitteli,ettei sais? Mä kyllä laitoin Kelalle sähköpostia ja meinasivat,e ttä yks vilja pitää altistaa sairaalassa ja sitten saada siitä lääkärin lappu ja että viljattoman ruokavalion pitää olla lääkärin määräämä. Sitten voi saada tukea. Appiukko vielä sitten meinas, että tuosta Onnin astmasta vois saada tukea. No joo-o, mutta kun ei ole tehty moista diagnoosia. Oulussa pitää ottaa tuo asia hoitoon ja katsoa, mitä sen suhteen tapahtuu. MInä nyt ole kyllä ihan varma, ettei tuolla lapsella astmaa ole.

Ynikselle voimia voimia vieneen aamun jälkeen! Vaikka mukanani kulkee vasta tuo yksi lapsi, en tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se, että rattaissa ei haluta istua, sitten ei haluta kävellä ja äiti ei jaksa kantaa ja laittaa sitten lapsen rattaisiin joka huutaa, vinkuun ja kiemurtelee. Plus muutamat muutkin ärsyttävyydet. Mutta nämä on vaan näitä pieniä juttuja, huonoihinkin päiviinhän mahtuu niitä hyviä hetkiä.

No joo, jos laittais pyykit kuivumaan. Onni on nukkunut pian 2h, saa nähdä vieläkö jaksaa tunnin. Ei se mitään ellei nuku, ulos on kiva mennä kun ilma on ihan mielettömän ihana!

T-P

Vierailija
20/28 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mitä enemmän on kirjoitusväliä, sitä vaikeampi on puuhaan ryhtyä. Nyt ryhdistäydyn.

Omaa napaa vain tarjoilen -retale.

Pariin otteeseen olen nyt joutunut laitokselle ja vierailukäynneille Kepsun kanssa. Siinä kyllä tulee hiki. Tänään sessio 8.15-11.45 oli aika työntäyteinen. Ei saamari, olen hullu, mietin kun posotin kotiinpäin kärrit vinossa. Lapsi sammahti. Minun pitäisi lukea torstaiseen tenttiin. Ei vain ole energiaa....

Thankgod meillä on nukuttu aika hyvin. Viimeiset kulmahampaat vaivaavat selvästi, mutta siihen nähden ole tosi tyytyväinen öihin. Illalla olen kyllä usein antanut lääkettä.

Vierastuskin on vähenemään päin. Nyt on jo vieraissa paikoissa riehaantunut ja mennyt halimaan vieraiden ihmisten jalkoja. Ennenkuulumatonta. Kenen lapsi tämä on? :)

Joitakin kertoja olen saanut tytön jo potallekin. Tosin täytyy itse istua samanaikaisesti potalla ja suhista sekä lukea kirjaa. Hmmmm. Ruokapuoli on kääntynyt laskuun. Oma-aloitteinen syöminen on yleensä sormilla närppimistä. Mietin otanko nälätyslinjan (muulloin kuin iltapuurolla) vain syöttelenkö väliin. Taito kyllä olisi. Leikkiastioiden lusikat kyllä menee suuhun ja ruokapöydässä on mukavaa puhallella ruokaa kylmäksi, mutta kun pitäisi syödäkin.

Näin meillä.

Nyt ovi kävin -mies tuli- ja pitää mennä gaffelle.

hk

Lillille lykkistä pyttyyn latistukseen!