Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille teille jotka ostatte H&M:n rättejä

Vierailija
28.12.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9375182

Enkä ole itsekään viaton. Mutta on tämä väärin.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut tiedossa jo vuosia. Mutta tulee sieltä hikipajoista kalliita merkkituotteitakin eli kannattaa seurata mielummin sitä, miten asuinolot, koulutus ja terveydenhuolto on työntekijöille järjestetty. Monet isot vaateketjut seuraavat noita ja vaativat hyviä oloja.

Miten sinä kuluttajana seuraat hikipajojen työoloja, asuinoloja, koulutusta ja terveydenhuoltoa?

Minulla on sen verran muitakin hommia, että olen havainnut helpoimmaksi seurata vaatteen pesulapusta löytyvää valmistusmaata. Käytän suomalaisia ja Baltiassa tehtyjä vaatteita, espanjalaisia nahkakenkiä ja englantilaisia lenkkareita.

No seuraamalla firmojen eettisiä ohjelmia, lukemalla yhteiskuntavastuuraportteja ja ILO:n tutkimuksia aiheesta. Jokaisella isolla firmalla kannattaa olla yhteiskuntavastuuohjelma koska tuotteet eivät mene kaupaksi kohta ilman sitä. HM muuten petrasi huimasti viime vuosina eettisyyttään kun ongelmat tulivat ilmi.

Minä olen tällainen ysärinuori, joka on aika kauan seuraillut aihepiiriä. Siitä on aika tasan 20 vuotta, kun kuulin ekan kerran H&M:n petranneen huimasti ongelmien ilmennyttyä. Lieneekö niitä ongelmia ollut todella paljon, vai onko välillä pikkuisen repsahdettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan