Kokemuksia ALKU-valmennuksesta/dieetistÀ?
Eli toi alku.fi-juttu đ onko rahan vÀÀrtti, millaisia ruokia ja onko miten tarkkaa punnitsemista ja laskemista? Onko jotkut kookosvedet yms. kalliit ainesosat vĂ€lttĂ€mĂ€ttömiĂ€?
Harkitsen tÀhÀn osallistumista, koska flÀsÀÀ ja turvotusta on n. kymmenen kiloa liikaa. SelkeÀt ohjeet ja ryhmÀn tsemppi varmaan auttaisi, yksin aina luovuttaa tyyliin tokana dieettipÀivÀnÀ.
Kommentit (36)
Eiks toi oo maidoton ja gluteeniton dieetti? Saako syödÀ vuohenjuustoa, vai onko pelkÀt lehmÀnmaitotuotteet pannassa?
Ihan ÀlyttömÀn rajoittava ja vaativa dieetti, joka kÀytÀnnössÀ estÀÀ normaalin elÀmisen, esim. työpaikkalounaat, dieetin aikana.
Itse tutustuin vÀhÀn, mutta totesin ettÀ ei mun juttu, en jaksa noin outoa ruokavaliota. Jos on innostunut maidottomasta ja viljattomasta paleotyyppisestÀ niin sitten varmaan ok.
Itse laihdutin lopulta ihan vaan lataamalla kÀnnykkÀÀn kalorilaskurisovelluksen (Fatsecret) ja rajoittamalla syödyt kalorit 1400 kcal pÀivÀ, syöden ihan tavallista ruokaa.
Alku-toffeita on eri makuja niin ei kÀy yksipuoliseksi se ruokavalio. Porvoossahan on tuo Alku tehdas.
Onko kukaan kokeillut uuden elÀmÀn alku -ohjelmaa tai hyvinvointistarttia? Joku alkupotku tuohon tammikuulle pitÀisi saada...
Vierailija kirjoitti:
Ihan ÀlyttömÀn rajoittava ja vaativa dieetti, joka kÀytÀnnössÀ estÀÀ normaalin elÀmisen, esim. työpaikkalounaat, dieetin aikana.
Itse tutustuin vÀhÀn, mutta totesin ettÀ ei mun juttu, en jaksa noin outoa ruokavaliota. Jos on innostunut maidottomasta ja viljattomasta paleotyyppisestÀ niin sitten varmaan ok.
Itse laihdutin lopulta ihan vaan lataamalla kÀnnykkÀÀn kalorilaskurisovelluksen (Fatsecret) ja rajoittamalla syödyt kalorit 1400 kcal pÀivÀ, syöden ihan tavallista ruokaa.
Miten oli "ÀlyttömÀn rajoittava ja vaativa"? MitÀ nettisivuja ja Instaa olen selannut, ihan normaaleista raaka-aineista nuo ruuat nÀyttÀisivÀt koostuvan, mutta on valmistettu ilman maitoa tai gluteenia. Tyyliin wokkeja, marjasmoothieita, kanaa+riisiÀ, jauhelihaa ja kasviksia jne. Jotain vÀhÀn erikoisempia juttuja taisi olla mukana (kookosvesi?), mutta ovatko jotenkin pakollisia? Paljonko tuossa kertyi pÀivÀssÀ energiaa ja millÀ jakaumalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oli "ÀlyttömÀn rajoittava ja vaativa"? MitÀ nettisivuja ja Instaa olen selannut, ihan normaaleista raaka-aineista nuo ruuat nÀyttÀisivÀt koostuvan, mutta on valmistettu ilman maitoa tai gluteenia. Tyyliin wokkeja, marjasmoothieita, kanaa+riisiÀ, jauhelihaa ja kasviksia jne. Jotain vÀhÀn erikoisempia juttuja taisi olla mukana (kookosvesi?), mutta ovatko jotenkin pakollisia? Paljonko tuossa kertyi pÀivÀssÀ energiaa ja millÀ jakaumalla?
Energian mÀÀrÀÀ saa itse sÀÀdellÀ, koska ateriakokoja voi sÀÀtÀÀ. Energiajakaumia en ole laskenut, mutta selvÀÀ on ettÀ hiilihydraatista tulee tavanomaista pienempi osa energiasta kun taas rasvasta ja proteiinista suurempi, mikÀ sinÀnsÀ on tÀysin ok.
Voihan tuo olla sun juttu jos sinusta tuollainen ei ole rajoittavaa. Itse tykkÀÀn syödÀ paljon kodin ulkopuolella tai valmista, eikÀ ruokavalion mukaista ole niin helppo saada. Ja kun laihtuminen on mahdollista paljon vÀhemmÀn radikaaleillakin muutoksilla, niin en itse viitsinyt ryhtyÀ. Mutta ei varmasti mikÀÀn huono ruokavalio, jos jaksaa noudattaa ja on tuollaisesta vÀhÀhiilarisesta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energian mÀÀrÀÀ saa itse sÀÀdellÀ, koska ateriakokoja voi sÀÀtÀÀ. Energiajakaumia en ole laskenut, mutta selvÀÀ on ettÀ hiilihydraatista tulee tavanomaista pienempi osa energiasta kun taas rasvasta ja proteiinista suurempi, mikÀ sinÀnsÀ on tÀysin ok.
Voihan tuo olla sun juttu jos sinusta tuollainen ei ole rajoittavaa. Itse tykkÀÀn syödÀ paljon kodin ulkopuolella tai valmista, eikÀ ruokavalion mukaista ole niin helppo saada. Ja kun laihtuminen on mahdollista paljon vÀhemmÀn radikaaleillakin muutoksilla, niin en itse viitsinyt ryhtyÀ. Mutta ei varmasti mikÀÀn huono ruokavalio, jos jaksaa noudattaa ja on tuollaisesta vÀhÀhiilarisesta kiinnostunut.
Ok, kiitos tiedosta! Oletko siis osallistunut ihan maksavana asiakkaana tÀllaiseen valmennukseen? MitÀ muuta hintaan sisÀltyi kuin reseptit/ohjeet ruokavalion koostamiseen? Jostain Facebook-ryhmÀstÀ oli puhetta, oliko se millainen? Mammat kyselemÀssÀ, onko banaaneissa gluteenia vai ihan asiallisia keskusteluja ja sellaista? :D Saiko siis hinnan edestÀ hyötyÀ, vai olisiko sama jos vain haalisi kasan reseptejÀ PinterestistÀ ja vetÀisi omaan tahtiin?
KyllÀ se vaan loppujen lopuksi on helpointa laskea kaloreita ja vÀhentÀÀ hiilarien mÀÀrÀÀ tai ainakin huomioida hiilarien laatu... jos vaan itsekuri riittÀÀ. Itse laihduin muutama vuosi sitten 8-9 kg tammikuusta toukokuuhun ( lÀhtö bmi oli ehkÀ joku 26 ) ihan vaan syömÀllÀ vÀhÀhiilarista ma-pe sekÀ lenkkeilemÀllÀ. Viikonloppuisin en katsellut juurikaan syömisiÀni... jospa taas pystyisi samaan.
"Alun muutos ja motivaatio -osuus tehtÀvineen on ostettavissa erikseen vaikka myöhemmin kevÀÀllÀ, jos koet sen silloin tarpeellisena." (http://www.arenavalmennus.fi/product/alkutalvi)
MitÀ sisÀltÀÀ? Ei kai mitÀÀn aarrekarttojen askartelua ja muuta hömppÀÀ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos tiedosta! Oletko siis osallistunut ihan maksavana asiakkaana tÀllaiseen valmennukseen? MitÀ muuta hintaan sisÀltyi kuin reseptit/ohjeet ruokavalion koostamiseen? Jostain Facebook-ryhmÀstÀ oli puhetta, oliko se millainen? Mammat kyselemÀssÀ, onko banaaneissa gluteenia vai ihan asiallisia keskusteluja ja sellaista? :D Saiko siis hinnan edestÀ hyötyÀ, vai olisiko sama jos vain haalisi kasan reseptejÀ PinterestistÀ ja vetÀisi omaan tahtiin?
MÀ aloitin tuon valmennuksen joo, kauhistuttuani vaa'an lukemaa ja googletettuani dieettejÀ. Mutta tajusin heti ohjeita luettuani ettÀ ei, en pysty tÀhÀn, joten lahjoitin Àidilleni sen valmennuksen. HÀn jaksoi 2 viikkoa noudattaa. Tosin hÀnellÀ on muutenkin vuosikymmenien historia erilaisten dieettien kokeiluuista ja luovuttamisista, ja Cambridge on tainnut olla ainoa jolla sai merkittÀvÀsti painoa pois.
Itse en ole facebookissa enkÀ muutenkaan ryhmÀihmisiÀ, joten en tuohon puoleen tutustunut.
Alku-ruokavaliossa suositaan tosiaan maidotonta ja gluteenitonta joka varmasti monelle sopii, mutta vaikka ihmiselle jolla on lapsia on aika rajoittava. Ruoan esivalmisteluun uppoaa aikaa ja valmisruoka-valinnat jÀÀ vÀhiin. Valmennukseen kuuluu myös psyykepuolen tehtÀviÀ jotka jÀÀ valitettavasti aika pinnallisiksi. NÀin muutaman viikon kokemuksella, paino kyllÀ putoaa hyvin :)
Tulen myös kuulolle ALKU-kokemuksista :)
MÀkin tÀÀllÀ mietin Alkua! Noita erilaisia valmennuksiahan on aika paljon. Alun Kukalta lÀhti Nanna Karalahti ukkonsa kanssa vetÀmÀÀn omaa bisnestÀ (hero?) ja Jutan Fitfarmin nyt tuntee kaikki. Itse olen ollut Fitfrmissa mukana useamman kerran ja kyllÀhÀn nyt kaikissa dieeteissÀ on omat rajoituksensa. Jotenkin tÀÀ Alku tuntuisi lempeÀmmÀltÀ kuin Fitfarmin aamuaerobiset... EttÀ joo, lÀhteekö joku tÀllÀsen keski-ikÀisen naisen kaveriksi palstalta Alkuun?
Suosittelen ennemmin Kaisa Jaakkolan palveluja! Kokemusta on molemmista, mielestÀni Jaakkolan lÀhestymistapa on parempi ja asiantuntevampi eikÀ perustu pelkkiin kieltoihin ja rajoituksiin. LisÀksi Alkua pyörittÀvÀ Kukka Laakso on yhtÀ epÀaito ja silikoninen kuin Jutta Gustafsonkin (molemmat kauniita, ei siinÀ mitÀÀn!!!!) ja se vieroksuttaa ainakin mua, Jaakkolalla on jotenkin inhimillisempi ote. Olen kokeillut molempia :). Jatkan onnistunutta painon pudotusta Optimal Performancen ohjein!
Toi Optimal on liian kallis mulle :(
MitÀ toi hormonidieetti pitÀÀ suunnilleen sisÀllÀÀn? Samaa höpöhöpöÀ kuin veriryhmÀdieetti? KenellÀkÀÀn kokemusta. EipÀs se hinta sen erilaisempi ollutkaan. Nyt sitte pitÀs pÀÀttÀÀ Alku vai tÀÀ toinen?!
Olen kokeillut molempia, Fitfarmia ja tÀtÀ Kukan Alkua. Koin Fitfarmin ohjeet paljon rajoittavimmiksi, syön mielellÀni kasvispainoitteisesti ja Alussa annettiin vaihtoehtoja myös lihalle mitÀ ei ainakaan Fitfarmilla tullut muutamia vuosia sitte.
Vaihtoehtoja oli melko hyvin, annetaan vaihtoehdot esim proteiinista ja rasvoista mistÀ voi itse valita haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Toi Optimal on liian kallis mulle :(
SehÀn on vain 30 euroa kalliimpi kuin Alku. Alku-valmennus "kestÀÀ" 6 viikkoa, Optimal 10 viikkoa, eli tukea saa pidempÀÀn. Mun mielestÀ tuo 6 viikkoa ei vielÀ riitÀ siihen, ettÀ uusista tavoista tulisi rutiinia, mutta ihan varmasti tÀssÀ on eroa. :) Ja Optimal on mun mielestÀ paljonkin monipuolisempi kun siinÀ on materiaalia pidemmÀksi ajaksi ja ihan jo nuo treeniohjelmat kotiin JA salille olisivat (mun mielestÀ) tuon hinnan arvoisia. Mulle tÀrkeintÀ on just se ohjaamisen saaminen kotitreeneihin ja selkeÀt ruokaohjeistukset.
Onnea joka tapauksessa kaikille kaikkiin valmennuksiin ja projekteihin!!!
Mua kans kiinnostaisi!