Muita joille vuosi 2016 on ollut elämän pahin?
Neljä päivää jäljellä ja hirvittää. Toivottavasti mitään pahaa ei enää tapahdu. Tänä vuonna olen menettänyt koko omaisuuteni, monta ystävää sekä itsekunnioitukseni, niiden asioiden lisäksi joita en julkisella palstalla halua puida. Loistavia artisteja on kuollut jatkuvasti, ja tuttavien ja sukulaisten elämät ovat olleet täynnä sairautta ja kuolemaa.
Löytyisikö täältä vertaistukea?
Kommentit (32)
No siinä mielessä joo, että olen tavannut elämäni rakkauden. Paha vaan, että olen ollut 12 vuotta naimisissa toisen kanssa.
Tässä aikajärjestyksessä tän vuoden saldo: Vaikea työuupumus, äidin vakava sairastuminen, vesivahinko remontteineen, lapsen sairastuminen syöpään.
On ollut parempiakin vuosia. Mutta toisaalta kaikki nämä asiat ovat edelleen tavalla tai toisella kesken ja taival niiden kanssa jatkuu ensi vuonnakin niin että ehkä ensi vuodesta tulee vielä pahempi?
Ja on ollut toki paljon hyvääkin: nämä ihmiset, läheiset jotka kulkevat rinnalla.
Kiitos teille kanssakokijoille. Ihan hirveän isoja asioita on moni joutunut käymään läpi. Kyllä me kaikki näistä selviydymme. Tuolla edellä kommentti "ota vastaan jatkossa se, mitä elämä vielä voi sinulle antaa" on hyvin lohduttava.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vuosi on ollut elämäni pahin. Jäin leskeksi vain 35 vuotiaana ja nyt olen 3pienen lapsen yksinhuoltaja. Että raskasta on ollut. Ensin kuolemansairaan miehen hoitaminen, sitten tuli se pahin kuolema, hautajaiset, perunkirjotukset ja kaikenmaailman paperintäyttelyt. Sitä ei voi käsittää miten paljon siihen liittyy asioita mitä pitää sitten yksin hoitaa. Mutta jotenkin olen järissäni pysynyt ja ollut pakko vaan jaksaa kun lapsiakin on.
<3
Vierailija kirjoitti:
Tässä aikajärjestyksessä tän vuoden saldo: Vaikea työuupumus, äidin vakava sairastuminen, vesivahinko remontteineen, lapsen sairastuminen syöpään.
On ollut parempiakin vuosia. Mutta toisaalta kaikki nämä asiat ovat edelleen tavalla tai toisella kesken ja taival niiden kanssa jatkuu ensi vuonnakin niin että ehkä ensi vuodesta tulee vielä pahempi?
Ja on ollut toki paljon hyvääkin: nämä ihmiset, läheiset jotka kulkevat rinnalla.
Vaikea vuosi sinulla takana, hyvin vaikea. Voimia paljon sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Paskat vuodet 2015 ja 2016 jolloin tutustuin Ahdistukseen, Suruun ja Ikävään. Jäivät asumaan, perkeleet.
Ehkä niillä(kin) on oma tarkoituksensa? Vievät johonkin eteenpäin? Johonkin? Voimia. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on vaikeita vuosia. Suosittelisin käymään ihan kaikki asiat läpi, mitä on tapahtunut, mistä kaikki on johtunut, miksi tapahtui mitäkin. Joillekin voi löytyä selityksiä, joillekin ehkä ei. Ja sitten suosittelisin ihan vaikka huokaisemaan, että tässä kuitenkin ollaan, ja suunta tästä eteenpäin vaan. Yritä ottaa opiksi kaikesta, ja mieti mitä elämä on sinulle opettanut. Ota vastaan jatkossa se, mitä elämä vielä voi sinulle antaa.
Kiitos kommentista. Ehkä tämän tilanteen kestämistä helpottaa se, että tietää vuoden 2016 olleen vaikea muillekin. Luin aloitusviestini uudelleen ja siitä saattaa saada kuvan, että olen tehnyt jotain pahaa ja sen vuoksi menettänyt rahani, ystäväni ja itsekunnioitukseni. Sellaisesta ei onneksi tai valitettavasti ole kyse.
Huonoa tuuria, odottamattomia katastrofeja, monien tekijöiden summia. Osaan asioista olisin voinut ehkä vaikuttaa itse, mutta suurin osa vaikeuksistani tuntuu siltä kuin ne olisi tänä vuonna vain kaadettu päälleni, yksi toisensa jälkeen. On vain otettava vastaan ja selvittävä päivä kerrallaan ja toivottava että asiat järjestyvät.
Okei, kunpa ensi vuosi olisi armollisempi. Kunpa se olisi helpompi ja valoisampi. <3
Voimia teille vaikeuksien kanssa painiville!!
Vierailija kirjoitti:
Täällä. Olen sairastanut syövän (diagnoosi heti tammikuun alussa), joutunut sen takia keskeyttämään raskauden, läheinen on kuollut ja lopuksi erosin miehestäni muutama viikko sitten. Ei enää enempää, kiitos.
<3
Mä sain potkut tänä vuonna, mutta ei tunnu juuri missään, sen verran ikäviä asioita koin 2013 ja 2014.
Musiikilla on jokin ihmeellinen lohduttava voima, kuunnelkaa vaikeuksien keskellä sellaista musiikkia, joka lohduttaa. <3
Paskat vuodet 2015 ja 2016 jolloin tutustuin Ahdistukseen, Suruun ja Ikävään. Jäivät asumaan, perkeleet.