Minun mielijuures on palsternakka!
On erittäin herkullinen juures! Mikä on sinun mielijuures?
Kommentit (29)
No minulla mieli juures puna juuri se on hyvää ja kivan värinenkin vielä joskus tulee ostettua kaupasta
Vierailija kirjoitti:
No minulla mieli juures puna juuri se on hyvää ja kivan värinenkin vielä joskus tulee ostettua kaupasta
Punajuuri on kanssa hyvä juures! Minä teen siitä usein bors-keittoa ja tulee todella herkullista!
Peruna ehdottomasti monikäyttöisyytensä vuoksi. Inhokki on lanttu.
Palstenakka, mukulaselleri ja punajuuri.
Kertokaa mitä kaikkea teette palsternakasta? Oon laittanut sitä keittoihin ja käyttänyt uunijuureksena mutta vinkkejä kaivataan lisää..
Palsternakka ollut pitkään, uutena kyssäkaali. Punajuuri on myös hyvää.
Minun lempijureKSENI, sinun lempijuureKSESI.
Vierailija kirjoitti:
Minun lempijureKSENI, sinun lempijuureKSESI.
Tunge sinun possessiivisuffiksit perseeseen! Täällä on asiapitoinen ja tärkeä juureskeskustelu menossa ja sinä tulet pilaamaan sen!
Mielijuures on uusi lempisanani. <3 (ohis)
Palsternakka kuulostaa hienolta. Sellainehan aatelisnimikin on kuin von Palsternak.
Palsternakka on hyvää muusin joukossa.
Samoin porkkanan ja sipulin kanssa juureslaatikossa, liemenä kerma.
Mielijuurekseni on tällä hetkellä porkkana.
Ostin maaliskuussa 2015 palsternakan mutta se katosi. Löysin sen heinäkuussa 2015 sänkyni patjan ja päädyn välistä juuri kun olin valitsemassa palokunnan numeroa, koska epäilin että talossamme on kaasuvuoto.
Pitää ostaa toinen palsternakka joskus.
Palsternakan kilohinta yli kuus euroa. Ei voi syödä kuin joka toinen joulu.
Käytän mielijuuresta eli palsternakkaa :-) keitoissa, sosekeitoissa, uuunijuureksissa, pannujuureksissa, sämpylöissä, kasvispihveissä, vuoka- ja pata- ja laatikkoruoissa ja hmmm.. eipä tule muuta mieleen. Samoin siis kuin porkkanaa.
Pidän palsternakasta mutta hyviä on myös lanttu, porkkana ja punajuuri. Näistä tehdään meillä usein uunijuureksia.
Mustajuuri on paras. Sitä tosin ei saa joka paikasta.
Varmaankin selleri :)
Palsternakkaa pitääkin kokeilla.