Minun mielijuures on palsternakka!
On erittäin herkullinen juures! Mikä on sinun mielijuures?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Palsternakan kilohinta yli kuus euroa. Ei voi syödä kuin joka toinen joulu.
Kasvatan itse, siemenpussi maksaa 0.40€
Pitäisi muistaakin ostaa palsternakkaa muusin sekaan ja tehdä rieskoja, joku toinen kerta sitten palsternakan tilalle maa-artisokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kylvin niitä viime kesänä, yhtään palsternakkaa en vaan saanu. Ja vaikka oisin saanutkin, niin ei oo kylmäkellarimahdollisuutta. Mutta maksan mukisematta. Missä muuten siemenet 40 senttiä/pussi? Mielijuurekset mulle on juuriselleri ja lanttu.
Vierailija kirjoitti:
Missähän käyt kaupassa, kun viimeksi ostin palsternakkaa Prismasta hintaan n. 2 euroa kilolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kylvin niitä viime kesänä, yhtään palsternakkaa en vaan saanu. Ja vaikka oisin saanutkin, niin ei oo kylmäkellarimahdollisuutta. Mutta maksan mukisematta. Missä muuten siemenet 40 senttiä/pussi? Mielijuurekset mulle on juuriselleri ja lanttu.
Kuulostaa tosiaan turhan halvalta, vähän kalliimmat itänevät paremmin. Palsternakka on tosi helppo kasvatettava, mutta vaatii ravinteikkaan ja muhevan maan, jossa juurella on tilaa kasvaa syvälle. Vaatii myös aikaa, joten kylvetään heti kun mahdollista ja annetaan kasvaa loppusyksyyn asti. Näin saamme palsternakkaa yllinkyllin ja voimme tuhlailla mielijuuresta ruokiimme.
Lisäänpä vielä että itää tosi hitaasti ja kosteuttahan siihen vaaditaan. Joten pitää olla kärsivällinen ja muistaa kastelu.
Juures sesonki on taas alkamassa!
Kyssäkaali