Kuinka monta kummilasta teillä on ja paljonko rahaa kuluu vuoden aikana lahjoihin tms?
Minulla yksi kummilapsi ja rahaa kuluu noin 80 €
Kommentit (24)
Ei yhtään. Olen aina kieltätynyt kunniasta.
Yksi toistaiseksi. Varmaan satasen verran menee vuosittain, sisältää synttäri-, joulu- ja nimpparilahjan ja jonkun retken pääsyliput, eväät ym. Ihan omasta halustani annan, en koe olevani lahja-automaatti.
Kahdelle ostan lahjat mutta olen niiden täti muutenkin ja ostaisin lahjat kuitenkin 50-150 per lapsi menee vuodessa riippuen kuinka innostun
Kaksi.
N.300e menee vuodessa yhteen kummilapseen.
4 kummilasta. Jokaiselle joulu ja synttärilaja yht.n40€, eli n.160€yhteensä/vuosi. Enempää ei tule kummilapsia.
Kaksi, jotka ovat jo aikuisia. Parisataa menee lahjoihin.
Yksi kummityttö ja vuodessa rahaa menee noin 30-50€.
Kuusi. Yleensä menee vuodessa n. 200-300 euroa yhteensä kaikkien synttäri- ja joululahjoihin.
Kaksi kummilasta, yhteensä noin 100 euroa eli 25 euroa per lapsi jouluna ja synttäreinä. Mutta ne kertasummat kyllä vaihtelee, riippuu mitä on toivottu tai mitä itse keksin ja mihin hintaan sen sattuu löytämään.
Kolme kummilasta. Jokaiseen menee n. 50-70€/vuodessa. Eli ehkä n. 180-200€ Yhteensä.
3 kummilasta. Lahjan hinta about 40-80 per vuosi per pää. Joskus en ole ostanut ollenkaan. Esim. Tänä jouluna en ostanut yhdelle kun sai meiltä paljon lasten vanhoja leluja ja pyörän.
Täysi-ikäiset 2 ja eipä juuri mitään.
Viisi. Noin tonnin verran menee varmaan vuosittain kummilapsiin. Voi olla pikkuisen enemmänkin. Sisältää joulu- ja synttärilahjat.
Kaksi kummilasta ja lahjoihin jotain 60€/lapsi/vuosi. Harmittaa vain että kiitosta ei ole koskaan kuulunut, eivätkä vanhemmat pidä meihin juurikaan yhteyttä omasta aloitteestaan. Esim. syntymäpäiville ei ole kutsuttu, emme näe lapsia koskaan jos emme itse kutsu itseämme kylään. Aina on sanottu että olisi kiva nähdä. Tuntuu tyhmältä lähetellä lahjoja melkein tuntemattomille lapsille:/
Kuusi kummilasta joista enää kolmea muistan säännöllisesti, muut jo täysi-ikäisiä eikä paljoa olla tekemisissä niin olen lopettanut lahjomisen.
Synttärit ja joulu noin 25 e per nuppi, rippi- ja valmistujaislahjaksi 100 e.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kummilasta ja lahjoihin jotain 60€/lapsi/vuosi. Harmittaa vain että kiitosta ei ole koskaan kuulunut, eivätkä vanhemmat pidä meihin juurikaan yhteyttä omasta aloitteestaan. Esim. syntymäpäiville ei ole kutsuttu, emme näe lapsia koskaan jos emme itse kutsu itseämme kylään. Aina on sanottu että olisi kiva nähdä. Tuntuu tyhmältä lähetellä lahjoja melkein tuntemattomille lapsille:/
Miksi ihmeessä annat lahjoja tuossa tilanteessa?
Kummisuhdekin on vuorovaikutusta, ei yksipuolinen.
Me kutsuimme kummia monta kertaa syntymäpäiville, mutta hän kieltäytyi niin monta kertaa, että lopetimme kutsumisen. Kutsumme muihin aikoihin, ettei hän luule meidän odottavan lahjoja.
Meillä on kolme kummilasta ja synttäri- ja joululahjat ovat maksaneet aina 20-30 euroa, eli vuodessa menee 120-180e. Meille on kunnia olla kummeja.
Yhteensä minulla ja miehellä on kolme kummilasta. Kaksi on jo aikuisia eikä heihin kulu rahaa kuin joulukortin verran. Yksi on teini-ikäinen ja hänen lahjoihinsa kuluu 50-100 euroa vuodessa.
7 kummilasta, joista 3 jo täysi-ikäisiä, enkä niille enää anna lahjaa. 1 kummitytölle en laita lahjaa, koska en ole enää tekemisissä hänen perheensä kanssa. Yritin soitella kesällä sinne päin, mutta ei vastattu. Tytöllä olisi ollut rippijuhla ja olisin halunnut muistaa häntä. Yhdelle kummipojalle en laita enää lahjaa. Laitoin aikanaan kalliitakin lahjoja, mutta pari vuotta sitten palo käpy. Annoin kalliin lahjan ja kumpikaan lapsen vanhempi ei kiittänyt, eikä kiittänyt toki poikakaan, koska vasta 8v. Jälkeenpäin pariskunta arvosteli minun tapaa hoitaa kummiutta koko suvulle, eivätkä nähneet itse tehneen mitään väärää. Siihen loppu se. Yksi kummilapsista on siskoni tyttö, jolle myöskään en laita lahjaa. Hänen äitinsä eli siskoni möi antamani lahjat järjestäen kirppiksellä ja osti tytölleen jotain halvempaa tilalle. Olen kerännyt nyt hänelle omaa nimelläni kulkevaa tiliä, jonka saa käyttöönsä, kun täyttää 18. Jäljelle jää siis yksi 7v. kummipoika, jolle laittanut n. 20-40e arvoisen lahjan jouluisin ja synttärinä.
Yksi ja tänä vuonna meni joku pari kymppiä.