Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen junassa - kirja. Kuka lukenut?

Vierailija
27.12.2016 |

Mä luin kolmessa illassa. Oli aika jännä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja oli aivan järkyttävän huono kirja! Jos tämä on "kaunokirjallisuuden" tila nykyään, niin en enää ihmettele näitä mammojen tekstejäkään tällä palstalla.

Vierailija
2/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viihdyttävä kirja oli, ei mitään elämää suurempaa. Ihmettelen vain, miksen tullut ajatelleeksi loppuratkaisua itse, jälkiviisaanahan voi todeta että koko kuvio oli päivänselvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin . Ei ollut kovin jännä, aika ennalta-arvattava. Lars Keplerillä paljo parempia

Vierailija
4/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin kuka murhaaja on, niin siinä kirjan puolessa välissä erään puhelinkeskustelun päätteeksi. Siis kun kirjan päähenkilö puhui murhaajan kanssa.

Vierailija
5/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden puhutuin trilleri on kuin Hitchcockin elokuva: huikean ovela, yhtä aikaa tunteisiin vetoava ja hyytävä.

Rachel matkustaa joka päivä samalla paikallisjunalla. Junan ikkunasta hän alkaa seurata radanvarren talossa asuvaa pariskuntaa. Hän nimeää heidät Jessiksi ja Jasoniksi ja kuvittelee mielessään heille täydellisen onnen, kuin vastakohdan omalle sotkuiselle elämälleen. Kunnes eräänä päivänä hän näkee jotakin, mikä muuttaa kaiken. Pian sen jälkeen Jess katoaa. Rachel haluaa auttaa, mutta samalla hän tulee kietoutuneeksi yhä kohtalokkaammalla tavalla pariskunnan elämään.

Vierailija
6/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja oli ahdistava.

Vierailija
7/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen junassa perustuu viime vuonna julkaistuun samannimiseen Paula Hawkinsin kirjoittamaan bestselleriin. Kirjaa pidettiin niin hyvänä, että DreamWorks osti sen oikeudet jo ennen kuin kirja ilmestyi kauppoihin.

Elokuvan tarina etenee verkkaisesti kolmen hyvin erilaisen naisen näkökulmasta. Rachel (Emily Blunt) on viinan takia muistikatkoksista kärsivä ja itsesäälissä vellova alkoholisti, Anna (Rebecca Ferguson) on Rachelin ex-miehen (Justin Theroux) uusi vaimo, ja Megan (Haley Bennett) naapuruston nuori villikko, joka katoaa mystisesti. Rachel ryhtyy selvittämään sekavaa tapausta Annan miehen, Scottin (Luke Evans) kanssa. Hiljalleen naisten elämät kietoutuvat keskenään erittäin hitchcockmaisella tavalla.

Nainen junassa on yksi lähivuosien kylmimpiä psykologisia trillereitä. Yksikään elokuvan päähahmoista ei ole mukava tai millään tavoin samastuttavissa. Jos näistä ihmisistä etsii uutta esikuvaansa, päätyy varmuudella erilaisiin ongelmiin.

On mielenkiintoista seurata naiskolmikkoa näin erilaisissa rooleissa, vaikka kyynisempi katsoja voisi kutsua esimerkiksi Bluntin työskentelyä Oscar-patsaan kalasteluksi.

Eikä siinäkään ole oikeasti mitään väärää, koska nimenomaan näyttelijäsuoritukset ovat tärkeitä psykologisissa trillereissä – ja tämä porukka on piesty todella kylmääviin suorituksiin.

http://www.episodi.fi/elokuvat/nainen-junassa/

Vierailija
8/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs voisi olla sen murhaajan diagnoosi? Kertoiko kirja narsistista?

Vierailija
9/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden puhutuin trilleri on kuin Hitchcockin elokuva: huikean ovela, yhtä aikaa tunteisiin vetoava ja hyytävä.

On pyhäinhäväistys verrata tuota roskaromaania jännityksen mestarin tekeleisiin. Niistä ei voi puhua samana päivänäkään. Paljonko sait provikkaa promotekstistäsi?

Vierailija
10/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päähenkilön mbti-tyyppi on? ISFP?

Vierailija
11/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja olin todella pettynyt. Keskinkertaista huonompi tekele. En ymmärrä suitsutusta. Luen todella paljon, joten vertailupohjaa löytyy.

Vierailija
12/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika tylsä. Oli tylsää lukea aina jokaisen tyypin versio tapahtuneesta. Ja mitä järkeä oli sotkea se punatukkainen mies koko kuvioon? Odotin, että sillä olisi ollut joku parempi rooli kirjassa. Sitkeästi luin kirjan loppuun, kun oli niin hehkutettu huikeaa loppuratkaisua. Loppu suorastaan lässähti ja oli vähän petetty olo, että siinäkö se nyt oli.

Vierailija
13/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan jännä muttei mitenkään erikoinen. Mun mielestä vaikutti ihan epäuskottavalta varsinkin se päähenkilön ja leskimiehen suhde.

Vierailija
14/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtä hyvä kuin Gone girl?

Vierailija
15/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo,paljon paskempi kun gone girl

Vierailija
16/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini haukkui tylsäksi, mutta luin sen kuitenkin itse, ja yllätyin positiivisesti. Minusta se oli hyvä.

Jännärinä olisi ehkä voinut olla jännittävämpi, mutta itselleni jäi pitkäksi aikaa mieleen Rachelin hahmo, samalla aikaa raivostuttavana ja sympaattisena. Mielestäni hyvä kuvaus alkoholismista, joka sopivasti nivoutui murhamysteeriin.

Vierailija
17/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja oli ihan ok.

Ei nyt kuitenkaan kannattaisi Lars Kepleriin verrata, kuten joku edellä teki.

Vierailija
18/23 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/23 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli loppuratkaisu?

Vierailija
20/23 |