Kuinka nopeasti saan laihdutettua 6 kiloa puhdasta läskiä?
Kommentit (27)
Hmm, 176cm ja 65 kg. Kilot tulleet huomaamatta kiirejakson aikana.
Ap
Normaalipainon alarajalla laihduttaminen on hidasta ja työlästä.
Se selviää mielestäni parhaiten, kun käyt kehonkoostumusmittauksessa ennen kuin aloitat laihduttamisen ja esim. 4-6 kk välein laihdutuksen aikana. Terveyskioskeissa- ja/tai terveyskeskuksissa on kehonkoostumusmittarit ja mittaus ei maksa mitään, ainakaan täällä. Kannattaa käydä kyselemässä.
Ap, sulle hyvä paino on 71 kg. Pituus miinus 105, sanoi joku lääkäri joskus.
riippuu myös miten laihdutat. noin hoikalla varmaan 3kuukautta
6 kg läskiä = 45 000 kilokaloria. Jos syöt päivässä 1000 kcal vähemmän kuin kulutat, niin kuuden kilon pudottamiseen menee 45 päivää eli 1,5 kuukautta.
Sama toisin laskettuna: suositeltava painonpudotus on 0,5-1 kg/vko eli kuuden kilon pudottaminen vie vähintään puolitoista kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Se selviää mielestäni parhaiten, kun käyt kehonkoostumusmittauksessa ennen kuin aloitat laihduttamisen ja esim. 4-6 kk välein laihdutuksen aikana. Terveyskioskeissa- ja/tai terveyskeskuksissa on kehonkoostumusmittarit ja mittaus ei maksa mitään, ainakaan täällä. Kannattaa käydä kyselemässä.
En ajatellut, että menisi ihan noin kauan näissä kiloissa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen suositus on pituus miinus sata miinus 10 %.
Mutta aloittaja olikin pelkkä provo.
Vierailija kirjoitti:
Mulle henkilökohtaisesti hyvä paino on alle 60 kg. Silloin mun on hyvä olla ja jaksan paremmin. Ne kilot, jotka treenaaminen toisi sen päälle, ovat eri asia. Näillä pikkulihaksilla alle 60 hyvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
6 kg läskiä = 45 000 kilokaloria. Jos syöt päivässä 1000 kcal vähemmän kuin kulutat, niin kuuden kilon pudottamiseen menee 45 päivää eli 1,5 kuukautta.
Sama toisin laskettuna: suositeltava painonpudotus on 0,5-1 kg/vko eli kuuden kilon pudottaminen vie vähintään puolitoista kuukautta.
Painonpudotus ei ole noin yksinkertaista matikkaa. Ihminen ei ole kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos haluaa saada pois ihan puhdasta läskiä (eikä pelkkiä nesteitä), niin siinä voi oikeasti mennä vähän aikaa. Voithan sä kokeilla mittausta vaikka kuukauden välein? Siinä selviää hyvin millainen tilanne sulla on ylipäätään, eli esimerkiksi onko sitä rasvaa edes noin paljon ylimääräistä ja onko sisäelinten ympärillä liikaa rasvaa :) Se myös motivoi jatkamaan, kun näkee niitä tuloksia muutenkin kuin peilin tai vaa'an kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen suositus on pituus miinus sata miinus 10 %.
Mutta aloittaja olikin pelkkä provo.
Jaa olin? Ihmiset on yksilöitä. Mä olen hentorakenteinen. Tämän löllön alla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos haluaa saada pois ihan puhdasta läskiä (eikä pelkkiä nesteitä), niin siinä voi oikeasti mennä vähän aikaa. Voithan sä kokeilla mittausta vaikka kuukauden välein? Siinä selviää hyvin millainen tilanne sulla on ylipäätään, eli esimerkiksi onko sitä rasvaa edes noin paljon ylimääräistä ja onko sisäelinten ympärillä liikaa rasvaa :) Se myös motivoi jatkamaan, kun näkee niitä tuloksia muutenkin kuin peilin tai vaa'an kautta.
Kyllä mulla ihan rasvaa on. Olin hoikempana kurvikkaampikin. Läski on tasoittanut kurvit :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos haluaa saada pois ihan puhdasta läskiä (eikä pelkkiä nesteitä), niin siinä voi oikeasti mennä vähän aikaa. Voithan sä kokeilla mittausta vaikka kuukauden välein? Siinä selviää hyvin millainen tilanne sulla on ylipäätään, eli esimerkiksi onko sitä rasvaa edes noin paljon ylimääräistä ja onko sisäelinten ympärillä liikaa rasvaa :) Se myös motivoi jatkamaan, kun näkee niitä tuloksia muutenkin kuin peilin tai vaa'an kautta.
Kyllä mulla ihan rasvaa on. Olin hoikempana kurvikkaampikin. Läski on tasoittanut kurvit :(
Ap
Höh :/ älä oo kuitenkaan liian ankara itelles!
Vierailija kirjoitti:
Joo, paitsi että ei. Kysyttiin, että 6kg puhdasta läskiä. Jos pudotat 6kg painostasi, siitä osa on vettä ja osa lihastakin. Et siis ole pudottanut 6kg läskiä. Lisäksi ap on normaalipainon alarajoilla, joten painonpudotus tod. näk. hidasta ja tuskaisaa.
Suositus vauhdiksi 0,5kg per kuukausi, mutta tuolla lähtöpainolla ei mitään järkeä tavoitella kuutta kiloa rasvaa pois, puhuttaisiin kuitenkin 8-12kg massaa pois että saisi kuusi kiloa läskiä pois. Saa toki lähtemään jos otetaan substansseja käyttöön varmaan kuukaudessa kahdessa kun ei syö mitään, mutta mielummin pistä peili piiloon toukokuuhun asti ja käy kyykkäämässä 3-4 kertaa viikossa sekä syö enemmän, järkevästi ja säännöllisesti niin lopputulos paljon parempi kuin vaakaa tuijottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, paitsi että ei. Kysyttiin, että 6kg puhdasta läskiä. Jos pudotat 6kg painostasi, siitä osa on vettä ja osa lihastakin. Et siis ole pudottanut 6kg läskiä. Lisäksi ap on normaalipainon alarajoilla, joten painonpudotus tod. näk. hidasta ja tuskaisaa.
No toki nesteitä ym. lähtee. 6 kg nykypainosta pois.
Ap
Puoli vuotta