Saitteko muut haukkuja mieheltänne, hänen tehdessä joulusiivousta ja koti olikin valmiiksi liian siisti..
Minä sain haukut siitä, että olin pitänyt kodin järjestyksessä koko vuoden ja nyt mies ei suurena siivouspäivänään ( ainoana vuodessa) saanutkaan nähdä kunnolla kättensä jälkiä. Eli oli liian siistiä, kun rupesi siivoamaan. No eipä ollut sitä enää sen jälkeen.. Minä kyllä näin ne käden jäljet..
Kommentit (9)
Ei onneksi ole sitä ongelmaa etteikö siivouksen jälki näkyisi.
Ei vaan päinvastoin. Oli kuulemma liikaa töitä että pitäisi jokaisen huolehtia oma osuutensa ettei koti pääse sotkuun. Niin nyt kyllä sano kun joutui siivous puuhiin osittain mun työvuoroja takia. Kun mä oon sanonut että jokainen voisi huolehtia esim. Pyykit koriin ja siivota vessaa jäljiltä yms. Mies sanonut ettei siitä numeroa tarvi tehdä nytpä ite huomasi hah. Siis meillä tosiaan oli siivotaan.
Mitä teilläkö siistiä jo ennen siivousta?
Meillä miehen osuus kodin siisteydestä on raskaiden mattojen kantaminen pesupaikalle ja kuivumispaikalle kesäisin sekä uunin ja saunan pesu jouluisin. Hoitaa molemmat mukisematta. Joskus vie tämän lisäksi keittiön roskapussit ulkoroskikseen ihan pyytämättä.
Lopeta siivoaminen niin on tarpeeksi likaista herralle. Voi sitten saada kunniaa vaikka joka viikko kun itse siivoaa. Suoraan sanoen, miehesi on käsittämätön ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen osuus kodin siisteydestä on raskaiden mattojen kantaminen pesupaikalle ja kuivumispaikalle kesäisin sekä uunin ja saunan pesu jouluisin. Hoitaa molemmat mukisematta. Joskus vie tämän lisäksi keittiön roskapussit ulkoroskikseen ihan pyytämättä.
Ohhoh, jopas on jalo. Mitä ne miehet jokapäiväiset kotityöt on?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan päinvastoin. Oli kuulemma liikaa töitä että pitäisi jokaisen huolehtia oma osuutensa ettei koti pääse sotkuun. Niin nyt kyllä sano kun joutui siivous puuhiin osittain mun työvuoroja takia. Kun mä oon sanonut että jokainen voisi huolehtia esim. Pyykit koriin ja siivota vessaa jäljiltä yms. Mies sanonut ettei siitä numeroa tarvi tehdä nytpä ite huomasi hah. Siis meillä tosiaan oli siivotaan.
Mitä teilläkö siistiä jo ennen siivousta?
Mies ei ole koskaan ymmärtänyt, miksi hänen pitäisi esimerkiksi kerätä sukkansa lattioilta tai pyyhkiä pöytä jos häneltä siihen kaatuu vaikka kahvikuppi. Nämä kuuluu tehdä sen, jolla enemmän aikaa on, eli minun, koska olen vain osa-aikatöissä. Samaan aikaan mies istuu sohvalla kun näitä teen.. En minä viikkosiivouksista valita, tietenkin ne teen koska minulla aikaa on, mutta tuo välinpitämättömyys kaiken suhteen on loukkaavaa jopa. Ja nyt sen lisäksi sain vielä haukut siitä, että olin pitänyt kodin siistinä.. Olisipa ollut jännä nähdä miten mies olisi selvinnyt urakasta jouluna (siis johon minä en saanut osallistua, koska halusi olla kaikkien aikojen siivousguru), jos oikeasti en olisi 365 päivää keräillyt sukkia ja pyyhkinyt pöytiä ja pessyt paskarantuja pöntöstä.. Ihan ok että ne teen, eikä tarvitse kiittää, mutta että oikein pitää haukkua kun olen hommat hoitanut..
Vierailija kirjoitti:
Lopeta siivoaminen niin on tarpeeksi likaista herralle. Voi sitten saada kunniaa vaikka joka viikko kun itse siivoaa. Suoraan sanoen, miehesi on käsittämätön ääliö.
Näin päätän aika useinkin, mutta kun pakko täällä on jotenkin voida elää itsekin ja en vaan pysty kovin montaa viikkoa katsella sitä tavaran ja paskan määrää mitä hän ympäriinsä levittelee. Ja toisaalta, ellen siivoaisi, saisin haukut ja kun olen siivonnut, saan haukut.. Ja hän siis siivoaa ainoastaan yhtenä päivänä vuodessa. Ei minua siivoaminen edes ärsytä, vaan tuo kiittämättömyys kerran vuoteen ja välinpitämättömyys jokaisena muuna päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, jopas on jalo. Mitä ne miehet jokapäiväiset kotityöt on?
Mitkä jokapäiväiset kotityöt? Ei meillä ole mitään jokapäiväisiä kotitöitä. Kerran parissa viikossa imuroidaan ja mopataan ja vaihdetaan lakanat. Minä hoidan asian yleensä, jos pääsen töistä niin ajoissa, ettei vielä voi hakea lasta päiväkodista (on päiväunet tai ruokailu meneillään).
Kesäisin mies leikkaa välillä ruohon, jos en itse ehdi, talvisin kolaa lumet (jos ylipäänsä tulee lunta) ja vaihtaa autoon renkaat. Lisäksi teemme ruokaa viikonloppuisin niin, että toinen la ja toinen su. Minä pääosin hoidan pyykit (1-2 koneelliseta viikossa), mutta mies pesee omat työvaatteensa ja vie ne autotalliin kuivumaan, koska ne haisevat niin kauhealle. Lisäksi mies hoitaa lapsen iltaruokailun ja iltasadun, mutta tätä en katso kotityöksi vaan ihan perhe-elämään kuuluvaksi asiaksi.
Mitä ihmettä kodinhoitotyötä täytyy tehdä joka päivä niin, että on siitä ihan uupunut ja pitää erityisesti vaatia, että se tehdään fifty-fifty?
En kyllä kuuntelis kotonani haukkuja mistään asiasta keneltäkään. Miehenikin on onneksi fiksumpi.