Suomen kilpailukykyongelma - Liikaa pomoja?
Onko Suomen työpaikoilla jo liikaa toimihenkilöitä?
Iltalehti uutisoi tänään Ylen raskaasta organisaatiosta. Omalla työpaikallakin toimihenkilöitä on enemmän mitä "duunareita" vaikka työ on laitteiden kokoonpanoa ja koneet ovat vakiomallia eikä niitä tarvitse yksilöidä asiakkaiden mukaan, joten hiukan ihmettelen niiden kaikkien suunnittelijoiden ym. määrää.
Ja tämä ei ollut hyökkäys valkokaulustyöntekijöitä kohtaan. Asiallista keskustelua kiitos.
Kommentit (23)
Meillä alkoi yt ja koskee nimenomaan paperinpyörittäjiä, ei itse työtä tekeviä. Edistysaskel.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sekava aloitus? Olen nimikkeeltäni toimihenkilö, mutta minun työni sisältää 0 % johtamista ja olen suorittavimmassa työnkuvassa mitä yksiköstä löytyy.
Mitä tähän mennessä olen nähnyt olen samaa mieltä mitä 2 kommentoija, pikemminkin esimiehillä on suuri työtaakka ja alaisia on liikaa siihen nähden mihin aika riittää ja voimavarojen pitäisi kohdistua.
Joo, totta. Otsikossa puhun pomoista ja kirjoituksessa toimareista. Ajattelin aluksi varmaan kirjoittaa jotain muuta kuin piti, mut kaiketi pointti tuli ymmäretyksi.
Onko se sitten yleensä niin, et duunareiden mielestä yrityksessä on liika väkeä "toimistossa" ja "toimiston" mielestä heitä on liian vähän duunareihin nähden?
Taitaa olla suurin osa palstailijoista julkisen alan hommissa. Silloin ei voi ymmärtää mistä raha Suomeen tulee.