Voisiko tietokone tehdä työsi?
Itse olen hoitaja, joten en usko, luulen että auttavat työssä jatkossa. Miten sinulla?
Kommentit (19)
Mä odotan ja toivon, että pääsisin hoitamaan lapsia etänä.
lastenhoitaja
Osittain ja siksipä haluaisinkin edetä vaativimpiin työtehtäviin tämän hetkisellä työpaikallani.
Voi ja olenkin huomannut että asiakkaat vähentyneet
T käytetty mutta halpa
Ehkä vois, mutta halvempaa teettää ihmisillä.
Pieneltä osin teoriassa kyllä. Eli enemmän ei, kuin kyllä. T:Optikko
Hoitajan työstähän kone voi tehdä nykyään jo paljonkin, mutta se vaatisi massiivisia satsauksia, johon terveydenhuollossa ei ole varaa. Teoriassa kuitenkin mahdollista.
Mun työssäni osa olisi kyllä korvattavissa koneella, mutta suurinta osaa ei voisi korvata. Toimin IT- alan palvelupäällikkönä.
Teen suunnittelua Cad-ohjelmilla. Kyllä tätä voi aika helposti paljonkin automatisoida ja näin on tapahtunutkin. Itsekin olen työtä kehittänyt eteenpäin tekemällä ohjelmaan sisäisiä sovelluksia työn nopeuttamiseksi.
Teen sosiaalityötä perheissä, joissa on erittäin haastavia tilanteita. Aika paljon pitäisi tietokoneiden kehittyä, ennenkuin niistä tähän hommaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Never.
Rekkakuski.
Never ei taida tässä tapauksessa olla pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Never.
Rekkakuski.
Varmaankin yritit vitsailla. Jo nyt on kehitetty toimivia robottiautoja ja tulevaisuudessa vuosien kuluttua bussit ja muu ammattiliikenne tulee toimimaan täysin koneistetusti. Koneet eivät tee virheitä tai tarvitse lepoaikoja kuten ihmiset.
Ei voisi. Työssäni tarvitaan monipuolisia ja joustavia viestintätaitoja sekä kykyä ratkaista monimutkaisia ongelmia. Työssäni tulee myös kyetä tekemään useaa asiaa samanaikaisesti.
Assistentti
En usko. Luovan alan projektinhallinnassa pitää olla joku ihminen. Tehtävää hoitavalla pitää olla monenlaista osaamista ja vuorovaikutustaitoja, ja joustavuutta kyetä mukautumaan vaihtuviin tilanteisiin nopeasti.
Hankala keksiä työtä jota ei voisi automatiosida, mutta esim. maanviljeliä tai rekkakuski ovat sellaisia hommia joissa ihminen on pitkään halvempaa työvoimaa. Tottakai nykyään kasvihuoneissa, navetoissa ja traktoreissa yms. on paljon automatiikkaa.
Omat talous- ja henkilöstöhallinta hommat voisi aika helpolla koodauksella automatisoida. Mutt en usko senkään olevan todellisuutta alle 20 vuoden.
Ei ihan äkkiä. Mutta joo varmaan joskus.
T. Kaupunkisuunnittelija
Tuskinpa ihan heti.
t. maanviljelijä