Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä ammatti vähän ujolle introvertille?

Vierailija
26.12.2016 |

Jolta ujoudesta huolimatta löytyy sosiaalisia taitoja, ja halu tehdä työtä, jossa voi olla ihmisille apuna/tukena?

Missä ammatissa te muut introvertit työskentelette, ja viihdyttekö työssänne?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti voi työskennellä missä ammatissa tahansa, kun vain sitten huolehtii omasta jaksamisesta lataamalla akkuja omassa rauhassa.

Vierailija
22/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti. Heistä on myös pulaa. Jos olisin nuorempi, hakisin noihin opintoihin. Tosin hakijoita paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päätä löytyy opiskella, niin kannattaa mennä yliopistoon ja ruveta tutkijaksi. Aloja on paljon mistä valita. Myös koodari on hyvä vaihtoehto, koska työ on itsekseen tekemistä enimmäkseen.

Tutkijan työ voi olla ujolle tosi raskasta, koska oma työ on jatkuvasti suurennuslasin alla ja alttiina arvostelulle ja kritiikille. Työhön kuuluu myös paljon suhteiden rakentamista/ylläpitoa yhteistyökumppaneihin ja kollegoihin sekä seminaareissa esiintymistä.

Vierailija
24/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjastonhoitajan työ oli aivan liian uuvuttavaa, liikaa ihmisiä, opastuskäyntejä kouluryhmille ja päiväkotilapsille, kiirettä ja hälinää. Mistähän tuollainen mielikuva on tullut, että kirjastossa saisi tehdä töitä yksin hiljaisuudessa?

Vierailija
25/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöpsykoterapeutti. Painopiste asiakkaassa.

Vierailija
26/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toimittaja. Sopivasti sosiaalisuutta ja yksinoloa. Toisaalta nyt töitä on vaikea saada ja pitäisi myydä itseä, mikä voi olla rankkaa.

Vierailija
27/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon introvertti ja ammatiltani talousassistentti. Ihan sopivaa mulle.

Vierailija
28/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusinsinööriksi opiskelen. Lähes kaiken kouluun liittyvän teen tietokoneella, ja työelämässä tulee menemään samoin. Pakollisen pahan ryhmätyön joutuu tekemään, ehkä esimiestehtävissä enemmän ihmisten parissa. Mutta ei mitään sellaista ylitsepääsemätöntä. Jos haluaa, voi viikon tai parinkin varmasti istuskella tietokoneen ääres aivan itsekseen.