Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä ammatti vähän ujolle introvertille?

Vierailija
26.12.2016 |

Jolta ujoudesta huolimatta löytyy sosiaalisia taitoja, ja halu tehdä työtä, jossa voi olla ihmisille apuna/tukena?

Missä ammatissa te muut introvertit työskentelette, ja viihdyttekö työssänne?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei ole synonyymi ujoudelle. Ujous on täysin eri asia. Introvertti ei ole välttämättä ujo ollenkaan.

Vierailija
2/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjänä. Viihdyn hyvin. Olen enemmän ujo kuin introvertti. Koen vieraiden ihmisten seuran ahdistava, koska en pysty rentoutumaan. Vain omat perheenjäseneni eivät rasita minua ollenkaan enkä tarvitse lepoa heistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph. Lasten kanssa ei tarvitse stressata eikä esittää mitään. Ei tarvitse myöskään kärsiä työkavereista. Tämä on mulle ihan unelmatyö, vaikka aikoinaan kouluttauduinkin pitkälle. Haastan aivoni sitten vapaa-ajalla.

Vierailija
4/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti ei ole synonyymi ujoudelle. Ujous on täysin eri asia. Introvertti ei ole välttämättä ujo ollenkaan.

Juuri siitä syystä mainitsin ujouden erikseen. :D - Ap

Vierailija
5/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pph. Lasten kanssa ei tarvitse stressata eikä esittää mitään. Ei tarvitse myöskään kärsiä työkavereista. Tämä on mulle ihan unelmatyö, vaikka aikoinaan kouluttauduinkin pitkälle. Haastan aivoni sitten vapaa-ajalla.

Olen tällä hetkellä lastenhoitaja. Alan vaihto on kuitenkin mielessä, sillä en pidä niin käytännönläheisestä työstä, ja lisäksi työ on mielestäni todella raskasta. Lapsista pidän minäkin.

Kiitos kuitenkin ehdotuksista! - Ap

Vierailija
6/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit pärjätä tosiaan kirjanpitäjänä. Mutta myös esim. henkilökohtaisena avustajana, silloin sulla ois yleensä vain yksi hoidettava.

Vierailija
7/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että pärjäisit missä vaan joka sua kiinnostaa.

Vierailija
8/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätä löytyy opiskella, niin kannattaa mennä yliopistoon ja ruveta tutkijaksi. Aloja on paljon mistä valita. Myös koodari on hyvä vaihtoehto, koska työ on itsekseen tekemistä enimmäkseen.

Vierailija
9/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri kuvailemasi kaltainen henkilö, ja viihdyn erinomaisesti hammaslääkärinä. Palkkakin on ok.

Vierailija
10/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti ja haluaisin olla kirjanpitäjä, olis oikea unelmatyö mulle. Tällä hetkellä olen pankissa asiakasneuvojana ja koen työni aika ahdistavaksi, osittain myös siksi että suurin osa työkavereista on yltiösosiaalisia, rasitun heidän seurassaan valtavasti ja koen huonommuutta kun en ole samanlainen kuin muut. Lisäksi melu ympärillä on jatkuvaa. Työ itsessään on ihan kivaa, tykkään auttaa asiakkaita heidän pulmissaan. En haluaisi olla tällainen introvertti, mutta persoonallisuuttaan ei voi valita.

Vierailija
11/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluinsinööri rakennusalalla. Suosittelen, jos on perusmatemaattiset taidot kunnossa ja jonkinlainen visuaalinen hahmotuskyky. Piirustustaito ei enää ole niin tärkeä kuin ennen, kunhan vähän perusteita osaa, koska suunnittelu tehdään CAD-ohjelmilla. Arkkitehti vois olla hyvä kanssa; itselläni ei siihen asti ollut tarpeeksi lahjoja päästä. 

Vierailija
12/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturinkuljettaja??

Vierailija
13/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä? Myyntikonsultti?

Vierailija
14/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja

Vierailija
15/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea yhdistelmä! Haluat varmaan kohtuullisesti sosiaalisen työn, kun kerrot haluavasi olla apuna ja tukena? Mutta esim. lasten hoito on ehkä liian sosiaalista, ainakin kun se tapahtuu isossa ryhmässä?

Minullakin tuli heti mieleen hammaslääkäri, -hoitaja tai suuhygienisti. Tärkeää ja sosiaalista työtä, kuitenkin vain yksi asiakas kerrallaan ja sekin asiakas on yleensä hiljaa! :D

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan alan!

Vierailija
16/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisteatterissa liikkuva sammal tai portinpylväs.

Vierailija
17/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri

Röntgenhoitaja

Bioanalyytikko

Farmaseutti

Optikko?

Vierailija
18/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hassu harha, tosi asia on introvertit tekee kaikki työt, ekstrovertit juoruilee ja juo kahvia. Joten kyllä introverttejä tarvitaan kaikkialla.

Vierailija
19/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija. Saa hissutella itsekseen.

Vierailija
20/28 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkkitehti ja sopii introvertille, kun ei hankkiudu suoraan asiakkaiden kanssa jatkuvaan kontaktiin. Jonkun toisen töissä hyvä.