Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsismista kysymys

Vierailija
26.12.2016 |

Eihän narsisti yleensä ole se joka katkaisee välit lopullisesti? Eikö narsisti ole se joka haluaa pitää toista pihtiotteessaan hamaan loppuun asti ja kiusata toista? Olenko ymmärtänyt oikein?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voi katkaista välit ihmiseen, josta hän ei saa enää hyötyä. Hän ei jaksa ylläpitää itselleen turhaa ihmissuhdetta. Kuvioon on voinut tulla hyödyllisempi ihmissuhde tai muuta tekemistä. Narsisti voi saada siitä tyydytystä, että joku jää kaipaamaan häntä ja hän saa olla jättäjä.

Vierailija
2/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille kontrolli on tärkeää, eli hän kylmentää ihmissuhteen näennäisesti ja siten, että sen voi halutessaan lämmittää uudestaan, jos siis voi. Narsistit pelaavat läheisriippuvaisten ystävien ja kumppanien kanssa mielellään hylkäyspeliä, jossa joko vedetään toistuvasti esille hylkäämisen uhka pelotteena tai tehdään pieniä hylkäämisiä rangaistukseksi läheisriippuvaisuuden "tottelemattomuudesta" . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko siis narsisti kun katkaisin välit ihmiseen joka saa minulle aina pahan mielen? Ratkoimme päivästä toiseen hänen ongelmiaan, joita tuntui löytyvän jatkuvasti. Minun olisi pitänyt olla loputon ymmärtäjä. Jos sanoin mielipiteitäni, niin niitä arvosteltiin tai ne olivat muuten vain vääriä mielipiteitä. Aina sain arvostelua osakseni. En vaan jaksanut enää.

Vierailija
4/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis narsisti kun katkaisin välit ihmiseen joka saa minulle aina pahan mielen? Ratkoimme päivästä toiseen hänen ongelmiaan, joita tuntui löytyvän jatkuvasti. Minun olisi pitänyt olla loputon ymmärtäjä. Jos sanoin mielipiteitäni, niin niitä arvosteltiin tai ne olivat muuten vain vääriä mielipiteitä. Aina sain arvostelua osakseni. En vaan jaksanut enää.

Vaikea tietää noin yhtäkkiä. Voi olla niin, että sinä olet hyväksikäytetty raukka. Tai voi olla, että olet marttyyrityyppinen narsisti, joka kuulee arvostelua siellä, missä muut eivät. Tai jotain siltä väliltä. Tai vain tavallinen muodinmukainen typerys, joka ei saa suutaan auki kyselläkseen kohtuuden perään ennen kuin dumppaa toisen kertaheitolla ja vieläpä salaa.

Vierailija
5/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tietää noin yhtäkkiä. Voi olla niin, että sinä olet hyväksikäytetty raukka. Tai voi olla, että olet marttyyrityyppinen narsisti, joka kuulee arvostelua siellä, missä muut eivät. Tai jotain siltä väliltä. Tai vain tavallinen muodinmukainen typerys, joka ei saa suutaan auki kyselläkseen kohtuuden perään ennen kuin dumppaa toisen kertaheitolla ja vieläpä salaa.

Tässä oli olettamuksia aika paljon. Miten niin salaa? Ihan suoraan olen sanonut. Muiden kanssa pärjään mutta en tämän yhden, joten olkoot. Olen yrittänyt vuosikaudet niin hyvällä kuin pahalla ja kaikella siltä väliltä.

Vierailija
6/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti voi katkaista välit ihmiseen, josta hän ei saa enää hyötyä. Hän ei jaksa ylläpitää itselleen turhaa ihmissuhdetta. Kuvioon on voinut tulla hyödyllisempi ihmissuhde tai muuta tekemistä. Narsisti voi saada siitä tyydytystä, että joku jää kaipaamaan häntä ja hän saa olla jättäjä.

Miksi kukaan pitäisi yllä ihmissuhdetta josta ei saa MITÄÄN hyötyä itselleen? Ei edes mitään iloa? Siis saa pelkkää harmia. Sen verran narsistinen pitääkin olla ja osata ajatella itseäänkin vähän että ei pidä yllä ihmissuhdetta joka ainoastaan kuluttaa.

Vierailija
7/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin hyödylliselle ihmissuhteelle on eri kriteerit kuin taviksella. Narsisti voi odottaa saavansa selvää taloudellista hyötyä, ihailua tai itsetuntonsa kohotusta ja vallantunnetta saamalla toisen epävarmaksi ja nöyrtymään hänen edessään.

Vierailija
8/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti harvemmin katkoo välejä tai ainakin yleisemmin narsistiin katkotaan välit. Jos narsisti huomaa läheisen ihmisen yrittävän lähteä suhteesta, josta hän itae hyötyyy niin hän yrittää kynsin ja hampain pitää kiinni tästä suhteesta.

Voi alkaa mielistellä ja käyttäyttyä "hyvin", jottei toinen katkoisi välejä. Jos taas häneen katkotaan välit niin alkaa mustamaalauskampanjat.

Vierailija
9/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä, mutta ilmeisesti kannat huonoa omatuntoa asiasta. Miksi? Teitkö sen jotenkin niin, että et yleensä käyttäytyisi siten ketään kohtaan? Vai onko sinulla ristiriitainen olo, koska kuitenkin toisaalta tykkäät tuosta ystävästä ja teillä on ollut hyviäkin yhteisiä juttuja? Vai haluatko vain nyt nähdä ne huonot puolet ystävästäsi, muttet voi kuitenkaan unohtaa että hänessä on hyviäkin puolia?

Mustavalkoinen ratkaisu ongelmaan jossa on monia muitakin sävyjä ei tietysti aina tunnu mukavalta. Koeta nyt olla rehellinen itsellesi ja myöntää myös oma osuutesi sen kuvion syntymisessä, joka johti siihen että päätit kääntää selkäsi entiselle ystävällesi. 

Vierailija
10/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lainkaan ymmärrä, miksi katkaisin johonkin ihmiseen välit. Jos joku kritisoi, niin en vain pidä yhtyttä. Mutta ei se tarkoita, että katkaisisin välit.

Vierailija
11/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lainkaan ymmärrä, miksi katkaisin johonkin ihmiseen välit. Jos joku kritisoi, niin en vain pidä yhtyttä. Mutta ei se tarkoita, että katkaisisin välit.

Käytännössä sama asiahan tuo on.

Vierailija
12/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä, mutta ilmeisesti kannat huonoa omatuntoa asiasta. Miksi? Teitkö sen jotenkin niin, että et yleensä käyttäytyisi siten ketään kohtaan? Vai onko sinulla ristiriitainen olo, koska kuitenkin toisaalta tykkäät tuosta ystävästä ja teillä on ollut hyviäkin yhteisiä juttuja? Vai haluatko vain nyt nähdä ne huonot puolet ystävästäsi, muttet voi kuitenkaan unohtaa että hänessä on hyviäkin puolia?

Mustavalkoinen ratkaisu ongelmaan jossa on monia muitakin sävyjä ei tietysti aina tunnu mukavalta. Koeta nyt olla rehellinen itsellesi ja myöntää myös oma osuutesi sen kuvion syntymisessä, joka johti siihen että päätit kääntää selkäsi entiselle ystävällesi. 

Eihän nyt välien rikkoutuminen ikinä mukavalta tunnu. Tottakai se harmittaa. Jossain vaiheessa on pakko ajatella itseäänkin. Jos ei riitä omana itsenään millään, niin miksi yrittää vuodesta toiseen kun ei sitä hyväksyntää kuitenkaan koskaan saa?

Vierailija
13/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten katkaisit ne välit? Jos katkaiset vain asiallisesti ja aikuismaisesti asia ok, mutta jos pidät näkyvästi mykkäkoulua, et vastaa tämän toisen suoriin kysymyksiin ja silti hakeudut aina samaan tilaan missä hän on ja menet pönöttämään hänen eteensä erittäin näkyvine mykkäkouluinesi, on todennäköisesti narsisimia sinussa enemmän.

Vierailija
14/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte katkaista välit narsistiin, ehdottomasti kannattaa tehdä se niin, että alatte kertoa elämänne suurista vastoinkäymisistä ja kuinka kaikki kaatuu päälle ja kuinka kaikki on kamalaa ja kuinka on täysin lopussa jne. Silloin pääseek.o. henkilöstä eroon ilman draamaa.

Vierailija
15/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän narsisti yleensä ole se joka katkaisee välit lopullisesti? Eikö narsisti ole se joka haluaa pitää toista pihtiotteessaan hamaan loppuun asti ja kiusata toista? Olenko ymmärtänyt oikein?

Olet ymmärtänyt väärin. Välillä se on n joka katkaisee välit mutta hyvin usein uhri katkoo välit voimaantuakseen kun on tinki tullut täyteen. N mieluusti pitäisi  hänelle hyödylliset henkilöt pihtiotteessa mutta välillä voi  joku hovin jäsen joutua epäsuosioon ja joutua ulos (vrt. uskonsa jättänyt lesta tai jehova joka saa lemput yhteisöstä). Jos henkilö  kyseenalaistaa narsistin tai hänestä ei enää ole hyötyä niin se on soromnoo.

Sun kannattais oikeasti käydä  jossain muualla tutustumassa aiheeseen eikä  heitellä noita tietämättömän typeriä olettamuksia. Please, netti on täynnä tietoa narsismista.Google auttaa.

Vierailija
16/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten katkaisit ne välit? Jos katkaiset vain asiallisesti ja aikuismaisesti asia ok, mutta jos pidät näkyvästi mykkäkoulua, et vastaa tämän toisen suoriin kysymyksiin ja silti hakeudut aina samaan tilaan missä hän on ja menet pönöttämään hänen eteensä erittäin näkyvine mykkäkouluinesi, on todennäköisesti narsisimia sinussa enemmän.

Ihan asiallisesti enkä todellakaan hakeudu samaan tilaan tai mihinkään yhteyksiin. Tämä toinen osapuoli taas yrittää saada yhteyksiä ja kyselee kuulumisia ties kenen kaikkien välityksellä.

Vierailija
17/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole narsisti, sinä vaan uuvuit ja toinen oli  energiansyöjä. Jos ystävyyssuhde ottaa enemmän kuin antaa, kannattaa miettiä mistä syystä sitä jatkaisi. Joskus vaan se ystävä on silleen avun ulottumattomissa ettei  kannata uhrata omaan mielenterveyttään.Se on vähän kuin patistelisi ongelmansa kieltävää alkoholistia kuiville. Siinä sairastuu vaan itse joten itsesuojeluvaisto on tarpeen.

Vierailija
18/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle taas sisälukutaito voisi olla tarpeen. Sitähän juuri tarkoitinkin että eikö uhri yleensä katko välit eikä narsisti. Lueppa ajatuksella uudelleen. Ihmeellisen syyttävä asenne muutenkin. Onko mielialalääkityksesi kunnossa?

Vierailija
19/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Narsisti ei koskaan esitä tuollaista kysymystä.

Vierailija
20/21 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulle taas sisälukutaito voisi olla tarpeen. Sitähän juuri tarkoitinkin että eikö uhri yleensä katko välit eikä narsisti. Lueppa ajatuksella uudelleen. Ihmeellisen syyttävä asenne muutenkin. Onko mielialalääkityksesi kunnossa?

Tämä vastaus siis kommentoijalle 15/18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme