Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietin painostuksen alaisena joulun Suomessa "lapsen takia". Enää en aio..

Vierailija
26.12.2016 |

Vauva on vajaan vuoden ikäinen ja jäin suomeen koska mies niin kauniisti jaksoi pyytää. Ensi vuonna otan lapsen mukaan reissuun tai jätän miehelle. Kauhea joulu. Anoppilassa nukuttiin liian pienessä sängyssä. Jouluruoka ei oo mun juttu mutta mulle naurettiiin päin naamaa kun ehdotin että tilaan meille sushia jouluksi muiden ruokien lisäksi. En halunnut nirsoilla mutta en oikeasti pidä jouluruoista ja se oli kaikkien tiedossa. Sain appivanhemmilta konvehteja ja glögiä lahjaksi, mies sai puhelimen. Mieheltä sain jonkun koristevalohärpäkkeen, mies minulta lahjakortin kenkäliikkeeseen. Vauva ei tajua joulusta mitään, mutta vauvan takia piti joulu Suomessa olla. Herranjumala että ärsyttää! Mikä helvetin pakko tapakristityillä (jotka ei käy edes joulukirkossa) on viettää kristillistä joulua vaan koska niin on aina tehty? Tämä oli mun viimeinen joulunvietto, piste. Lapsi varmaan itkee aikuisena itsensä uneen kun muistelee niitä stressittömiä pyhiä hiekkarannoilla, ilman huutoa, pitkiä automatkoja sukulaisilta toiselle tai jatkuvaa hössötystä. Jos teitä yhtään ahdistaa joulu, niin älkää viettäkö sitä. Sama se mitä toiset sinusta ajattelee. "lapselle tulee paha mieli -" No ei tule! Jos ope kyselee koulussa mitä petteri teki jouluna niin luuletteko että se katsoo petteriä säälivästi kun petteri sanoo että oli karibialla ja ui meressä? Yhyy voi sua petteri, olipas paska joulu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen.

Vierailija
2/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tärkeintä on että on välittävän ihmisten kanssa olo. Olipa sitten Kartanolla tai kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun sinua stressaa joulu niin oletat että lapselle se on sama. Vaikka kaikki mitä kirjoitit kuulosti ihan hyvältä paitsi tuo liian pieni sänky minkä HOTELLILLA voi korjata.

Tuosta tekstistä minulle jäi olo että sinussa on se vika.

Vierailija
4/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon joten vietin pakanajoulun. Eli toin sisään kuusen jonka koristelin, en omista itse sikaa joten ostin kaupasta kinkun symboloimaan pakanaperinteisiin kuuluvaa uhrieläintä, lisäksi annoin sukulaisille ja ystäville lahjoja vanhan Odinin päivän tavan mukaisesti.

Vierailija
5/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun sinua stressaa joulu niin oletat että lapselle se on sama. Vaikka kaikki mitä kirjoitit kuulosti ihan hyvältä paitsi tuo liian pieni sänky minkä HOTELLILLA voi korjata.

Hotelleja ei ollut lähimailla. Ja sinun tekstistä jäi olo että olet idiootti. Ap.

Vierailija
6/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Eksä esitti oikeudessa asti että koska minä en pysty tarjoamaan lapsille sukujoulua maaseudulla, pitää hänen saada lapset jouluksi. Ei kyllä saanut. 

Vierailija
7/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
8/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotelleja ei ollut lähimailla. Ja sinun tekstistä jäi olo että olet idiootti. Ap.

Samoin. Et voi edes perustella miksi olisin idiootti. ja suomessa on melkeenpä joka kylänpahasessa hotelli. Joten jos ette utsjoen perämetsässä ollut valehtelet ja olet myös tyhmä.

Vierailija
9/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivänsäde

Vierailija
10/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa, kuin Ap katso peiliin. Minä, minä, mut kun minä en tykkää ja sänkykin oli liian pieni.

Mulla on ulkomaalainen mies ja vierailtu vuosia anoppilassa ulkomailla. Lattialla patjoilla nukuttiin viikkoja aina kun kyläiltiin. Ruokakaan ei ole ihan mun makuun. Mutta eipä tullu mieleen itkupillata joka asiasta.

Vierailija
11/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ronskisti vienyt omat ruoat pöytään. Niin tein minäkin koska laatikot ei uppoa. Vein tapaksia ja eri graavikaloja sitten. Ja ensi vuonna ostat kaikille joulukukan :D

Vierailija
12/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, elämä ON kompromisseja. Se on sitä aikuiseksi kasvamista, että ottaa huomioon omat ja toisten toiveet ja antaa sopivassa kohdassa periksi. En ole itsekään jouluihminen, mutta nyt kun on 4 lasta, taloudellisesti on täysi mahdottomuus lähteä joka joulu ulkomaille. Joulu Suomessa maksaa noin tonnin, joulu Gran Canarialla maksoi viime vuonna 5000€. Mieluummin matkustan 2 viikoksi syksyllä tai keväällä pahimman sesongin ulkopuolella ja maksan siitä 5000€ kuin lähden yhdeksi viikoksi pahimpana joulusesonkina ja maksan saman verran.

Vierailija
13/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt niin kamalalta kuulostanut. En minäkään erityisemmin pidä jouluruoasta, mutta jos menen toisten joulupöytään niin en ala esittää toiveita (vaatimuksia?) lisätarjoilusta. Asenne ratkaisee aika paljon.

Muuten kyllä kannatan ehdottomasti sitä, että tekee mitä itse haluaa, myös jouluna, mutta jos kerran valitsit itse suostua jouluun appivanhempien luona niin asenteesi on vinksallaan.

Vierailija
14/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on tänään taas niin urpoja kirjoituksia? Onko niiden takana yksi ainoa tampio vai useampi tampio? Noloja anopinvihakirjoituksia joka tapauksessa. Muista ap lääkkeet, ne helpottavat oloa! :D

Vierailija
15/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niitä pettymyksiä myös ulkomailla. Yhden joulun makasin nuorena thaimaalaisella lääkäriklinikalla kovassa kuumeessa oksennellen. Oltiin reppumatkalla. Nuo kuvitelmat Karibiasta on vähän naiiveja. Sielläkin voi saada pahaa sapuskaa tai mies ei anna mitään joululahjaksi, kun kaikki rahat varastettiin.

Vierailija
16/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö ei ollut joulupöydässä mitään kaloja? Miksi et olisi voinut itse niitä tuoda? Vai maistuuko raakakypsytetty kala sinulle ainostaan riisin ja merilevän välissä?

Vierailija
17/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä josta saa tilattua sushia kotiin mutta jossa ei ole hotellia? Hmmm....

Vierailija
18/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli pitkästä aikaa joulu kotimaassa, ja toivon vaan että oli myös viimeinen. Kyllä nuo kahden kesken ulkomailla vietety joukut ovat ihan omaa luokkaansa rentouttavuudessa.

Vierailija
19/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuule ap sä teet aika ison karhunpalveluksen lapselles/lapsilles jos et anna heille mahdollisuutta viettää perinteistä suomalaista joulua, vaikka se onkin eri perheissä aina vähän eri, mutta se on kuitenkin yhdistävä tekijä kavereitten kanssa.

Sun lapsi alkaa haaveilla valkeasta joulusta ja joulupukista ja suvusta kinkun ympärillä, jos pidät sen visusti joulut jossain hiekkarannalla. Sille se hiekkaranta on sitten se tylsä jokavuotinen perinne kun haave olis oikea joulu.

Vierailija
20/26 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule ap sä teet aika ison karhunpalveluksen lapselles/lapsilles jos et anna heille mahdollisuutta viettää perinteistä suomalaista joulua, vaikka se onkin eri perheissä aina vähän eri, mutta se on kuitenkin yhdistävä tekijä kavereitten kanssa.

Sun lapsi alkaa haaveilla valkeasta joulusta ja joulupukista ja suvusta kinkun ympärillä, jos pidät sen visusti joulut jossain hiekkarannalla. Sille se hiekkaranta on sitten se tylsä jokavuotinen perinne kun haave olis oikea joulu.

Hitsiläinen, meillähän on täällä ajatustenlukija JA joulupoliisi samassa postauksessa.