Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhää perhettä ei kukaan muista

Vierailija
26.12.2016 |

Taas oli perheessämme synkkä joulu. Söimme purkkihernekeittoa keittiössä jouluaattona. Lahjoihin ei ollut varaa. Kukaan ei lähettänyt kirjettä meili. Ihmisistä on tullut hyvin itsekkäitä. On unohdettu yhteiskunnan uhrit: köyhät.

Miksi sinä et antanut perheelleemme yltäkylläisyydestäsi? Tonnilla olisimme saaneet lahjat lapsille, itse olisimme voineet olla ilman. Jos 20 henkilöä olisi antanut kukin 50 €, olisi tonni ollut koossa. Mikä ihmisiä vaivaa, kun ei anneta köyhille rahaa?

Kyyneleet valuen,
Maija, 34

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko jostain apua? On vähän vaikea auttaa, jos kukaan ei tiedä avuntarpeestanne. Tosin tuo tonni lahjoihin saa tämän haiskahtamaan provolta.

Vierailija
2/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kamalaa. Onko sähkölasku jo maksettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta tonnia olen tänäkin vuonna maksanut veroja, joista on tehty tulonsiirtoja köyhille. Enempään en pysty!

Vierailija
4/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisin voinut teitä auttaa kun en ole teistä tiennyt? Kurjaa, että teillä on ollut synkkä joulu. Missäpäin asutte?

Vierailija
5/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni? Parilla sadalla järjestettiin itse joulu perheelle. T. Köyhä opiskelija

Vierailija
6/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltäkylläisyys on kaukana keskituloistenkin perheissä. Kaikki rahat menee mitä tienataan. Meillä ei syöty purkkihernekeittoa, mutta ihan piti miettiä miten saadaan ostettua lahjat omille lapsille, sukulaisten lapsille, kummilapsille, isovanhemmille ym. Rahaa ei ole tällä hetkellä tilillä yhtään, mutta onneksi ruokaa on kaapit täynnä.

Vierailija
7/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta niitä lapsia on jos tonni tarvitaan lahjoihin?

Vierailija
8/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjottiin avustusta. Poikani on hyvin haasteellinen ja saimme apua kaupungilta viime kesänä. Juttelimme yleisesti monta krt ja ennen joulua sitten he soittivat ja kysyivät voivatko tuoda pojallemme joululahjan.

Hän sai 3 !!!!! pakettia, arvo yht varmaan 150 e ja meille tuli 100 e lahjakortti S-markettiin.

Olin että häh.

Tänä vuonna lahjoituksia tuli runsaasti.

Olemme äärimmäisen tyytyväisiä , mutta miksi joku haluaa tonnin, kun tälläkin määrällä sai paljon.

Vierailija
9/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekee lapsia tuollaiseen taloudelliseen tilanteeseen ettei ole varaa kuin purkkihernekeittoon? Haiskahtaa huonolta provolta, mutta itse säästäisin omista menoistani, että voisin tarjota kunnon ruoat perheelleni joulupöydässä. Jouluruoka-aineet eivät ole mitään älyttömän kalliita, kinkku ja kalat sekä juustot ym. Ovat, mutta esim juurekset laatikoihin saa edullisesti. Lisäksi kenenkään lapset eivät tarvitse 1000e:lla lahjoja jouluna.

Vierailija
10/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää joulu jälkikäteen. Nyt on kinkkua tarjolla jopa 0,99/kg ja laatikoita 0,10e/rasia. Halvempaa kuin purkkihernekeitto.

Vierailija
11/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tonnilla lahjat lapsille?" hahahhaha hyvä provo.. mäku olisin ollu onnellinen jos joku olis 20e lahjottanu jouluks

Vierailija
12/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Maija! Minä ja yrittäjämieheni maksoimme juuri veroja hieman yli 400 000 euroa. Nämäkin ovat menneet tulonsiirtona Suomen köyhille, ole hyvä! Siitä on jo 400 perhettä saanut sen tonnin, jota te olisitte kaivanneet pelkkiin joululahjoihin.

T: Kyyneleet valuen, väsynyt maksaja, 42 

Vierailija
13/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen lahjoituksia te kaipaatte? Tehkää töitä niin kuin muutkin ihmiset. Meidän perheessä on tehty aina ihan mitä vain töitä, niin että on saatu kinkkua leivän päälle. Monena jouluna ollaan miehen kanssa tehty joulupukkikeikkaa ja elelty joulun jälkeen kuin herrat. Olemme myös jakaneet postia, siivonneet, myyneet hampurilaisia, tehneet käsitöitä, myyneet nettikirppareilla tavaraa, keränneet pulloja, tarjoneet siivousapua vielä mahdollisten päivätöiden lisäksi. Kerro minulle miksi mitä sinä olet tehnyt? Jos olet kaikkesi yrittänyt ja silti syötte pelkkää purkkihernekeittoa, voi tuoda sinulle 20 euron lahjakortin ruokakauppaan.

Vierailija
14/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, vai että ihan jo tonnilla saisi lapsille lahjat! En ole ikinä sijoittanut tonnia koko sukuni ja ystävien lahjoihin! Ja meillä on iso suku!!!

Seuraavan vuoden homma sinulle ap on opetella leipomaan torttuja ja keksejä. Ne ovat ihan hyviä lahjoja. Lapsille opetetaan pienestä pitäen, että joulu ei ole mikään lahjajuttu, vaan silloin vietetään aikaa tärkeimpien ja läheisimpien kanssa.

Vierailija
15/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilin alusta alkaen, tirskahdin kohdassa "kyyneleet valuen" :D

Ei jatkoon

Vierailija
16/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka ihmeen monta teitä oikein on, jos lapsille saa tonnilla lahjat? 20 lasta? Oma lapseni sai 50 euron edestä lahjoja: tässä oli niin itse antamani, etäisän, isovanhempien kuin kummienkin lahjat. Meillä kyllä syödäänkin hernekeittoa, sitä itse keitettyä, pari kertaa viikossa. Tulee halvaksi ja sillä saa säästöä ruokakuluihin.

Purkkihernekeittoihin meillä on harvoin varaa. Telttareissuillekin kuivataan hernekeitto itse, josta se on sitten nopea keittää ja lämmittää.

Vierailija
17/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Maija! Minä ja yrittäjämieheni maksoimme juuri veroja hieman yli 400 000 euroa. Nämäkin ovat menneet tulonsiirtona Suomen köyhille, ole hyvä! Siitä on jo 400 perhettä saanut sen tonnin, jota te olisitte kaivanneet pelkkiin joululahjoihin.

T: Kyyneleet valuen, väsynyt maksaja, 42 

En usko ennen kuin skannaat todisteen tänne. Miksi valehtelet? Ei kenelläkään täällä kirjoittavalla ole tuollaisia tuloja.

Lapsia on 2. Ja ennen kuin joku älähtää jotsin typerää, niin sanopahan vaan, että olen luvannut lapsille jo kesällä uudet iPhonet jouluna. Otti niin sydämmestä, kun aattona tiesin, että kukaan ei ollut perheellemme joko rahoja tai iPhoneja suoraan antanut.

Soitin useampaan puhelimia myyvään liikkeeseen, että tehtäisiin juttu jonnekin nettisivuille, kuinka liike lahjoittaa hyvän joulumielen osoituksena iPhonet lapsilleni. Vastauksena oli hiljaisuutta ja kieltäytymistä. Yksi liike olisi antanut 50 % alennusta, mutta eihän se mitään antamista ole. Joulumieli on antamista. Mutta vain ahneus vallitsee.

Häpeän Suomea, se on perheeni pettänyt.

Maija, 34

Vierailija
18/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
19/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni joululahjaksi iPhonen 128GB:n muistilla, meni melkein tonni. Ei mitenkään viitsi enää avustaa ketään.

Vierailija
20/24 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tr0l0l00. Jouluun kannattaa köyhän alkaa valmistautua jo tammikuussa.