Rekrytointipäällikön terveiset työnhakijalle: älä IKINÄ puhu nettopalkasta missään yhteydessä
Jos sinulta kysytään palkkatoivetta, oleta kysymyksen tarkoittavan AINA bruttopalkkaa, joten voit vastata AINA bruttona. Jos vastaat nettopalkkatoiveen tai kysyt, onko palkka netto vai brutto, sinua pidetään automaattisesti idioottina, jonka pitäisi suorittaa päivittäiset askareet holhoojan valvonnassa.
Kiitos ja näkemiin.
Kommentit (42)
Entä jos se vaan oli niin pieni, se toive?
Mutta jos rekrytoija kertoo esimerkiksi että alkupalkka on sitten 3000e kuukaudessa, niin tuota voi kyllä keventää varmistamalla että onhan kyse nettopalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Nordea nosti taas palvelumaksuja, joten lopetin pankkipalvelut. Tästä lähin nostan palkkani käteisenä, niin ei tarvi maksella pankeille. Mitä se netto nyt sit on?
Oisko kannattanut olla avainasiakas, sillä niistä maksuista pääsee eroon. Oisit ottanut vaikka vähän sijoituslainaa ja pari rahastoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos rekrytoija kertoo esimerkiksi että alkupalkka on sitten 3000e kuukaudessa, niin tuota voi kyllä keventää varmistamalla että onhan kyse nettopalkasta.
Jep, jos haluaa tehdä itsestään idiootin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on netto ja brutto?
Ilmeisesti et ole työelämässä... Toinen on työnantajan maksama summa jossa verot yms, toinen se mikä näkyy tilillä (yksinkertaistetusti sanottuna). Päättele itse kumpi on kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Aika kehno "kevennys" tai ainakaan viimeistään sen jälkeen ei palkkaneuvotteluissa oteta tosissaan.
Jos jotain tuohon suuntaan erehtyy lipsauttamaan, niin kannattaa vetää varman päälle ja vakavoittaa tilanne tyyliin: "no, leikki leikkinä, vakavasti puhuen minulla oli kyllä hieman toisenlainen summa mielessä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea nosti taas palvelumaksuja, joten lopetin pankkipalvelut. Tästä lähin nostan palkkani käteisenä, niin ei tarvi maksella pankeille. Mitä se netto nyt sit on?
Oisko kannattanut olla avainasiakas, sillä niistä maksuista pääsee eroon. Oisit ottanut vaikka vähän sijoituslainaa ja pari rahastoa.
Ööö... palvelumaksujen sijaan maksaa sitten korkoa ja hallinnointipalkkioita ja merkintämaksuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksoit sitten tulla tänne avautumaan aiheesta...
Olen välipäivät töissä (käyn läpi älyvapaita työpaikkahakemuksia) ja puran tässä aikani kuluksi vähän sähköposteja, ettei ole sitten töissä niin hoppua. AP
Eli teet vapaa-ajalla töitä ? Mistä näitä idiootteja tulee
työnhakijan terveiset rekrytointipäällikölle: sinua pidetään joka tapauksessa idioottina joten ihan sama mitä möläyttelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen välipäivät töissä (käyn läpi älyvapaita työpaikkahakemuksia) ja puran tässä aikani kuluksi vähän sähköposteja, ettei ole sitten töissä niin hoppua. AP
Eli teet vapaa-ajalla töitä ? Mistä näitä idiootteja tulee
Aika monella on käytössä kokonaistyöaika, joten sinänsä aivan sama milloin töitä tekee.. Ehtii sitten välipäivinä paremmin alennusmyynteihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kerro meillekin noista työhakemuksista.
Jos tuosta jää kiinni palkkaaminen, niin minä en ainakaan menisi siihen firmaan duuniin. Johto varmaan yhtä pihalla kuin rekry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kerro meillekin noista työhakemuksista.
Niin just. Voitais vähä jeesaa sua. Jäis sulle enemmän aikaa niihin aleihin. Tai hei, sähän voit rekrytä itses kovapalkkaiseen duuniin.
Työnhakijat hoi, välttäkää sellaisia rekrytointipäällikköjä, jotka kirjoittelevat vauva.fi-palstalle. Älkää IKINÄ hakeko sellaisten firmojen palkkalistoille. Huh!
Eipä ole nettopalkkoja kyselty, paitsi kerran pankissa ja silloin meinasi tippua leuka lattiaan. Sekä minulta, että pankkineidiltä kun sanoin että enpä tiedä nettopalkkaani, mutta bruton tiedän.
Automyyjät, kiinteistövälittäjät, rekrytointipäälliköt.. samaa porukkaa? Entisiä mäkihyppääjiä sun muita.
Vierailija kirjoitti:
Automyyjät, kiinteistövälittäjät, rekrytointipäälliköt.. samaa porukkaa? Entisiä mäkihyppääjiä sun muita.
Itseasiassa siltä vähän tuntuu.
Sääliksi käy rekrytointipäälikköä, kun joulupäivän iltana tekee työtä ja roikkuu av:lla.
Mitä muuta rekrytointipäälikkö tekee kuin vastaa työvoiman hankinnasta. Luulisi ettei paljon ole ollut hommia viime aikoina muualla kuin Uudenkauoungin autotehtaalla ja näppäräkätisen kasaajan palkkatoiveen muoto ei näppäryydestä paljon kerro.
Nii-in eli menee sormi suuhun, kun ei voi laskea.