Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko leipäjonossa käyminen noloa?

Vierailija
25.12.2016 |

Onko noloa käydä leipäjonossa jatkuvasti eikä pelkästään tilapäisen kriisin seurauksena, kun talo on palanut tai palkanmaksu viivästyy tms.?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se, että kaikille ei riitä rahakkaita töitä, ei ole yksittäisen ihmisen vika.

Mutta se, ettei osaa käyttää rahoja järkevästi ja tule toimeen vähällä, on yksittäisen ihmisen vika.

Ei sinne leipäjonoon kukaan mene huvikseen seisoskelemaan. Tuossa se menee meidän kulmilla. Huonoissa vaatteissa olevia vanhuksia ja lastenrattaita työntäviä äitejä. Luulen että kunnioitan heitä enemmän kuin sinua järkevine rahoinesi.

Vierailija
22/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa on kuolla nälkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hävettää, että onnistun aina sössimään asiani ja ryyppäämään rahani, olin sitten toimeentulotuella tai töissä. Ja joo, olen niin ylpeä, etten kehtaa mennä ottamaan almuja vastaan (kerran kävin ja se riitti). Toisaalta nolompaa on mielestäni käydä siellä, jos ei ole tosi tarve.

Vierailija
24/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla. En pidä ketään nolona, jotka leipäjonoissa yms. käy.

Itselle voisi olla noloa käydä sellaisessa. Toivottavasti kukaan ei nolostele sen takia. Ihanaa, että apua on ja apua saa, toivottavasti ihmiset osaavat nauttia avusta.

Vierailija
25/25 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se, että kaikille ei riitä rahakkaita töitä, ei ole yksittäisen ihmisen vika.

Mutta se, ettei osaa käyttää rahoja järkevästi ja tule toimeen vähällä, on yksittäisen ihmisen vika.

Ei sinne leipäjonoon kukaan mene huvikseen seisoskelemaan. Tuossa se menee meidän kulmilla. Huonoissa vaatteissa olevia vanhuksia ja lastenrattaita työntäviä äitejä. Luulen että kunnioitan heitä enemmän kuin sinua järkevine rahoinesi.

Kyllä leipäjonoon mennään huvinkin vuoksi, koska jonottaminen on monelle sosiaalinen tapahtuma.

Käyn muuten itsekin leipäjonossa vaikkei ole tarvetta, koska täällä missä asun noin puolen tunnin jonottamisella saa kymmenien eurojen arvosta ruokaa. Tienaan töitä tekemällä n. 14 €/h miinus verot, joten miksi jättäisin hyvän tilaisuuden hyödyntämättä?