Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja hoitaa lomat naapureidenkin lapsia

Vierailija
05.07.2008 |

Moi!

Olen ammatiltani opettaja ja olen pitkään kesällä lomalla. Tästä on aiheutunut se, että koululaiset kerääntyvät päivittäin isolla joukolla meille. Ei siinä mitään, pidän lapsista ja on ilo, että lapsillamme on kavereita, mutta onhan se aikamoista menoa ja meteliä koko ajan.

Kavereiden vanhemmat vielä töissä ja ymmärrettävästi pienet koululaiset hakeutuvat sinne, missä on aikuisia ja seuraa.

Usein odottavat jo pihassa meitä, jos olemme vaikka kaupassa käyneet.

Mitenkähän kannattaisi toimia? Minusta olisi reilua, että vanhemmat kysyisivät asiasta, että onko ok ja moneltako voi tulla jne.

Pillimehuja ja jäätelöä kuluu, kun en raski olla tarjoamatta, kun omilleni annan. Myös askartelut ja pelailut tarkoittavat sitä että teen sitten koko porukan kanssa..

Pitäisi varmaan itse mennä muualle lomalle ;-)

Miten te muut kotona kesää viettävät olette asian hoitaneet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samassa tilanteessa mutta kyllä sääliksi käy tilanteesi.

Vierailija
2/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää reissussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäkin mielessä, että selvittäisin vastuukysymykset sen varalta, jos jollekin näistä lapsista sattuisi jotain esim. teidän pihalla.

Vierailija
4/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa asia puheeksi, sopia pelisäännöt ja vaikka maksaa, jos sinulle muutoin sopii syöttäminen ja askarteluttaminen. Mutta sinun on vaikea ottaa asiaa puheeksi niin että sävy olisi oikea (vanhempien mielestä siis).

Ehkä voisit kirjoittaa kaikille vanhemmille yhteiskirjeen: "Matti, Maija, Liisa ja Lassi viettävät aika usein päiväänsä meidän lastemme kanssa. Tavattaisiinko tiistai-iltana meidän pihalla, vaikka kuudelta, jos se teille sopii, ja sovitaan vähän, minä päivänä lapset voivat leikkiä yhdessä jne." Tuosta myös näkyisi, kuinka iso lössi teille majailee.

Vierailija
5/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja, ja kyllä meille kerääntyvät koko naapuruston lomailevat alle kouluikäiset, jos en yhtään laita rajoja vierailuille. Olen opetellut sanomaan, että "nyt ei sovi tulla" ja iltaisin en viihdytä tai paimenna yhtään ketään. Muuten en jaksa. Ehdotan sinullekin, että laitat vähän rajoja sille, kuka saa tulla ja koska, tai ainakaan et ryhdy viihdytyspalveluksi koko kylän lapsille. Samoin tarjoiluita voi rajoittaa, niin teen itsekin.

Vierailija
6/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan sinun ei tarvitse keksiä mitään reissuja, ettei lapset valloita kotianne ja pihaanne. Juttelen kotona asiasta.

Vierailija
7/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea myös tuo puheeksiotto vanhempien kanssa. Olen vain ihmetellyt että eivätkö itse tajua kysyä kohteliaasti. Olen vanhempiin joutunut olemaan yhteyksissä mm. lapsen päänsäryn, poistettujen tikkujen yms. vuoksi.

Pitäisi varmaan alkaa tylymmäksi ;-) Meillä taitaa olla liian kivaa,,

Itsekin taidan liikaa heitä huomioida,,

Onneksi en ole alkanut ruokaa tarjoamaan vaan ohjaan kotiin syömään (lämmittävät itse mikrossa reippasti ruokansa). Ihania lapsia ovat ja kivoja.

ap

Vierailija
8/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Itä-Suomesta päin :-) Tarkemmin en viitsi kertoa.

Vierailija
9/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit aivan kuin minun elämästäni. Otin asian puheeksi lasten vanhempien kanssa. Osa taivasteli ja oli aidosti pahoillaan. Eivät olleet tajunneet tilannetta. Osa oli kuulemma puhunut jo lastensa kanssa ennen loman alkua, että meille ei sitten saa " pesiytyä" koko päiväksi. Kuitenkaan tilanne ei muuttunut miksikään. Lapset ovat pihallamme jo ennen kuin heräävät. Käyvät kodeissaan syömässä luonaan ja tulevat heti takaisin.

;Meillä on varmaan kans liian kivaa. Tai seuraa tai jotain mitä kouluikäiset kaipaavat. Kurjaa vain mutta totuus on, että meidän on aina poistuttava kotoa jos haluamme olla omalla porukalla päivisin.

Vierailija
10/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse alle kouluikäisistä niin kyllä on ihme vanhempia!

Vierailija
11/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset muutenkin aivan ihanista viesteistä - aina ei oikein tiedä kuinka suhtaudutaan, kun tänne kirjoittaa .-)

Ja ovat jo koululaisia, sekä meillä että naapureiden lapsille, mutta pieniä koululaisia 1lk-3 lk. eli lapsia aivan siinä mielessä.

ap

Vierailija
12/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan halpoja jätskejä ja pillimehuja ja niitä tarjoan ja ruoan tarjoan kavereille vaan jos on yksi kaveri kylässä, jos useampi niin pyydän vaan oman lapsen syömään.. eikö teillä lapset voisi mennä naapuriin iltaisin jos päivisin on teillä, saisit säkin taukoa.

Vierailija
13/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta saan siinä omat lapseni tyytyväisiksi, eikä tarvitse notkua leikkipuistossa koko päivää.

Vierailija
14/14 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äidit tulevat usein kysymään pääseekö Maijat ja Kallet myös leikkiin mukaan (3v-6v). Joudun kieltäytymään jos äidit ei tule myös mukaan tai ainakin pihalle seuraamaan omia lapsiaan. Olen kertonut äideille, etten voi alle kouluikäisiä ottaa tähän koska teen työtä ja minulla saa olla valvottavana vain 4 lasta. Toiset sen ymmärtävät mutta eivät kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä