Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se oli sitten viimeinen jouluaatto sukulaisten kanssa!

24.12.2016 |

Pakko tulla avautumaan kun ottaa niin kovaa päähän!

Meillä on siis tapana viettää joka toinen joulu anoppilassa ja paikalla on myös miehen sisko perheineen. Meillä on 2-vuotias lapsi ja miehen siskolla on 9 ja 6-vuotiaat lapset. Miehen siskon lapset ovat joka vuosi tähän mennessä saaneet aivan mielettömän määrän joululahjoja, noin 30 pakettia / lapsi. Tänä vuonna miehen sisko miehineen oli sitten päättänyt, että lapset saavat "vain" rahaa, pari lahjakorttia ja pari pientä pakettia. Olivat siis myös kieltäneet muita sukulaisia ostamasta tavaroita lahjaksi, mutta ei meitä. Tämä tuli tietysti järkytyksenä pilalle hemmotelluille lapsille, jotka ovat tottuneet saamaan monta pakettia ja he rupesivat itkemään kun meidän 2-vuotias sai enemmän lahjoja. Meidän lapsi sai 10 pakettia ja nekin enimmäkseen hyötytavaraa.

Miehen sisko sitten kehtasi moittia kuinka meidän lapsi sai niin monta pakettia, että "ei varmaan jaksa kaikkia avata yhtenä iltana". Miten tekopyhää paskapuhetta ihmiseltä, jonka omat lapset ovat aikaisemmin saaneet mielettömän määrän paketteja joka vuosi. Sitä paitsi miehen sisko ei ollut kertonut meille etukäteen, että tänä vuonna hänen lapset saavat "vain" pari pakettia rahan ja lahjakorttien lisäksi. Jos olisimme tämän tienneet olisimme voineet vaikka jättää muutama meidän lapsen pakettia kotiin.

Taitaa olla jatkossa parempi viettää joulua kotona oman perheen kesken. (Tämä lahjajuttu ei ole ainoa asia joka vituttaa, vaan joka vuosi joku pahoittaa mielensä ja nostaa metelin jostain asiasta jouluna)

Kommentit (55)

1/55 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta. Suku on pahin. Taas yksi todiste siitä. Viettäkää vaan jatkossa Joulu oman perheen kesken, niin säästyy kaikki mielipahalta. Kun kaikkia ei voi miellyttää.

It`s better to be unhappy alone than unhappy with someone - so far.
-Marilyn Monroe-

Vierailija
2/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin sukulaisilla syömässä, pieraisin ja lähdin pois. Ei siinä muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain todennut että " Ai, just tänä vuonnako niitä paketteja voisi olisi pitänyt olla sama määrä kaikilla, miksi ei aikaisempina vuosina? ".

Näistä lahajaeroavuuksista johtuen minusta ei ole kovin hyvä idea että lapsiperheet viettää joulua yhdessä.

A) joku voi pahoittaa mielensä lahjojen määrän tai laadun vuoksi.

B) kuka piru pitää huolen että uudet lapsille ja vanhemille vieraat lelut ei sekoitu ?

Vierailija
4/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain joulunviettoon omien vanhempien ja sisarusten kanssa? Josko olisivat ihanampia luin miehen? 😂

Vierailija
5/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennu olen myös aikoinaan, että oma joulu on paras joulu. Sukuhelvetissä vähintäänkin ahdistavaa, kilpailuviettistä ja riitaista muka hauskaa paskaa. Voimia ap! Typerät sukulaiset olisivat todellakin saaneet ilmoittaa asiasta etukäteen, ei ollu sinun syysi.

Vierailija
6/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset ketjut ovat jotenkin aivan utopistisia. Olemme aina viettäneet sukujouluja, emmekä me serkukset/sisarukset lapsina koskaan vertailleet lahjojen määrää tai laatua, eivätkä meidän lapsemme nykyisin myöskään. Ihmeellistä.

Vierailija
7/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin, eihän tuohon voi muuta sanoa. Ei kukaan noin kehtaisi käyttäytyä ystäviään kohtaan, mutta jotkut ei kasva aikuisiksi tai anna omien perheenjäsenten kasvaa "omaan perheeseen". Sitten kohdellaan toisia samalla tavalla kuin kohdeltiin 15v sitten, eli kälysi varmaan ajattelee että voi heittää mitä vaan veljelleen ja hänen perheelle, samalla tavalla kuin on esim teininä heitellyt. Kun sehän on oma veli, ei sen loukkaantumisesta pidä välittää.

Meillä päätettiin viime vuonna lopettaa sukujoulut. Minun vanhempien luona ei olla jouluja vietetty välimatkan vuoksi, ja miehen vanhempien luona meni viimeksi täysin hermot. Syynä anoppi ja käly, jotka yrittävät omia lapsemme. Aina on sellaista jatkuvaa pientä valtataistelua, kun kiellämme lasta jostain niin selän takana lapsen annetaan tehdä se. Kun lapsen kanssa tulee vaikea tilanne, niin nämä syöksyvät heti tilanteeseen pätemään ja vesittämään vanhempia. Vauva riuhdotaan sylistä, ei ymmärretä vierastamista. Meidän lasten kanssa halutaan tehdä juttuja mitä yleensä vanhemmat tekevät lastensa kanssa, ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta. Halutaan ostaa kaikki tarvikkeet ja vermeet lapsillemme (toki en pahastu, mutta aivan lapsellisesti vetävät herneen nenään kun itse ostamme lapsellemme ensimmäisen pyörän jne.). Hyvä kun saavat suustaan sanottua meitä äidiksi ja isäksi.

Epäilen että anoppi ei aikoinaan nauttinut pienten lasten kanssa olosta ja nyt yrittää ottaa takaisin palasen äitiyttä, sekä käly lapsettomana vauvakuumeisena haluaa leikkiä äitiä meidän lapsillamme. Oli kuulkaa ihana ja rauhallinen joulu tänä vuonna kun sai ihan itse olla kuvissa omien lasten kanssa ja suunnitella kaikki ohjelmat niin ettei täytynyt ottaa huomioon anopin ja kälyn loukkaantumisia milloin mistäkin. Se kun voi tulla ihan vain siitäkin, että lapset haluavat äidin syliin.

Toki siis tästäkin joulusta on jo loukkaannuttu, mutta poissa silmistä, poissa mielestä.

Vierailija
8/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ilo siitä että mulla ei ole koskaan ollut sukulaisia.

Vierailija
9/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitti:

Pakko tulla avautumaan kun ottaa niin kovaa päähän!

Meillä on siis tapana viettää joka toinen joulu anoppilassa ja paikalla on myös miehen sisko perheineen. Meillä on 2-vuotias lapsi ja miehen siskolla on 9 ja 6-vuotiaat lapset. Miehen siskon lapset ovat joka vuosi tähän mennessä saaneet aivan mielettömän määrän joululahjoja, noin 30 pakettia / lapsi. Tänä vuonna miehen sisko miehineen oli sitten päättänyt, että lapset saavat "vain" rahaa, pari lahjakorttia ja pari pientä pakettia. Olivat siis myös kieltäneet muita sukulaisia ostamasta tavaroita lahjaksi, mutta ei meitä. Tämä tuli tietysti järkytyksenä pilalle hemmotelluille lapsille, jotka ovat tottuneet saamaan monta pakettia ja he rupesivat itkemään kun meidän 2-vuotias sai enemmän lahjoja. Meidän lapsi sai 10 pakettia ja nekin enimmäkseen hyötytavaraa.

Miehen sisko sitten kehtasi moittia kuinka meidän lapsi sai niin monta pakettia, että "ei varmaan jaksa kaikkia avata yhtenä iltana". Miten tekopyhää paskapuhetta ihmiseltä, jonka omat lapset ovat aikaisemmin saaneet mielettömän määrän paketteja joka vuosi. Sitä paitsi miehen sisko ei ollut kertonut meille etukäteen, että tänä vuonna hänen lapset saavat "vain" pari pakettia rahan ja lahjakorttien lisäksi. Jos olisimme tämän tienneet olisimme voineet vaikka jättää muutama meidän lapsen pakettia kotiin.

Taitaa olla jatkossa parempi viettää joulua kotona oman perheen kesken. (Tämä lahjajuttu ei ole ainoa asia joka vituttaa, vaan joka vuosi joku pahoittaa mielensä ja nostaa metelin jostain asiasta jouluna)

Aivan järkyttävän määrän lahjoja ovat kyllä saaneet. Mielestäni ihan fiksu veto vähentää lapsilta lahjoja mutta silloin olisi ollut fiksua sopia että kaikkia lapset saavat esim. 3 lahjaa eikä niin että yksi enemmän kuin muuta. Lapset ovat lapsia, he pahoittavat mielensä. Siskosi olisi kyllä voinut pitää suunsa kiinni, mutta toisaalta ihan odotettavaa kun on hemmoteltu tavallaan heitäkin ja kyllä aikuinen reagoi aika samalla tavalla kuin lapsi jos ei osaa kontroloida tunteitaan. Jos heidän kanssaan ei voi sivistyneesti keskustella, viettäkää joulu ihmeessä oman perheen kesken. :)

Vierailija
10/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lasten kanssa halutaan tehdä juttuja mitä yleensä vanhemmat tekevät lastensa kanssa, ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta.

Mitä tällaiset jutut oikein ovat? Vai oletko niin mustasukkainen lapsistasi, että esim. isovanhempi ei saisi syöttää, pukea, tai kuivittaa lasta?

Vierailija
11/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viettänyt sukujouluja kolmeen vuoteen.

Vierailija
12/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ja perheessä vietetään joulu ihan vaan perheen kesken. Käymme saunomassa mummolassa, mutta muuten syödään ja ollaan kotona niin kuin huvittaa. On ainakin rentouttavaa.

Mieheni sukulaiset ovat ihania ja vieraanvaraisia, mutta on aina raskasta sopeutua toisten tapoihin ja odotuksiin.

Älkää ihmiset kasatko jouluun niin paljon stressiä, odotuksia ja sukulaisia. Lukkiutukaa kotiin, laittakaa pyjama päälle, sytyttäkää kynttilä ja syökää hyvin.

Vierailija
13/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suku on pahin, eihän tuohon voi muuta sanoa. Ei kukaan noin kehtaisi käyttäytyä ystäviään kohtaan, mutta jotkut ei kasva aikuisiksi tai anna omien perheenjäsenten kasvaa "omaan perheeseen". Sitten kohdellaan toisia samalla tavalla kuin kohdeltiin 15v sitten, eli kälysi varmaan ajattelee että voi heittää mitä vaan veljelleen ja hänen perheelle, samalla tavalla kuin on esim teininä heitellyt. Kun sehän on oma veli, ei sen loukkaantumisesta pidä välittää.

Meillä päätettiin viime vuonna lopettaa sukujoulut. Minun vanhempien luona ei olla jouluja vietetty välimatkan vuoksi, ja miehen vanhempien luona meni viimeksi täysin hermot. Syynä anoppi ja käly, jotka yrittävät omia lapsemme. Aina on sellaista jatkuvaa pientä valtataistelua, kun kiellämme lasta jostain niin selän takana lapsen annetaan tehdä se. Kun lapsen kanssa tulee vaikea tilanne, niin nämä syöksyvät heti tilanteeseen pätemään ja vesittämään vanhempia. Vauva riuhdotaan sylistä, ei ymmärretä vierastamista. Meidän lasten kanssa halutaan tehdä juttuja mitä yleensä vanhemmat tekevät lastensa kanssa, ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta. Halutaan ostaa kaikki tarvikkeet ja vermeet lapsillemme (toki en pahastu, mutta aivan lapsellisesti vetävät herneen nenään kun itse ostamme lapsellemme ensimmäisen pyörän jne.). Hyvä kun saavat suustaan sanottua meitä äidiksi ja isäksi.

Epäilen että anoppi ei aikoinaan nauttinut pienten lasten kanssa olosta ja nyt yrittää ottaa takaisin palasen äitiyttä, sekä käly lapsettomana vauvakuumeisena haluaa leikkiä äitiä meidän lapsillamme. Oli kuulkaa ihana ja rauhallinen joulu tänä vuonna kun sai ihan itse olla kuvissa omien lasten kanssa ja suunnitella kaikki ohjelmat niin ettei täytynyt ottaa huomioon anopin ja kälyn loukkaantumisia milloin mistäkin. Se kun voi tulla ihan vain siitäkin, että lapset haluavat äidin syliin.

Toki siis tästäkin joulusta on jo loukkaannuttu, mutta poissa silmistä, poissa mielestä.

Kuvittele, lapsen mennessä kouluun hän meni mummon kanssa yhdessä valitsemaan sen ensimmäisen koulurepun 🙄 oli selvästi mummolle iso juttu, itse ostimme ne myöhemmät reput.

Vaikeuksia ymmärtää tätä MINUN lapseni meininkiä.

Vierailija
14/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa on tapana aina jouluna että syntyy vähintäänkin pari tappelua, jossa osapuolet huutavat toisilleen. Onneksi ovat nopeasti leppyvää porukkaa niin kenenkään joulu ei ole vielä ikinä pilalle mennyt. Heille se on normaalia, minulle ei. Itse olen tottunut viettämään joulun tyytyväisenä ja kaikessa rauhassa, ja että stressistä ei ole mitään hyötyä, vaikka kiire olisikin. Kun on joulu ja kiireet ohi niin hermo lepää, mutta ei miehen suvussa. :D

Vierailija
15/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole lapsia.Jos.olisi niin ei tulis mieleenkään lähteä kotoa pois jouluna.

Vierailija
16/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele, lapsen mennessä kouluun hän meni mummon kanssa yhdessä valitsemaan sen ensimmäisen koulurepun 🙄 oli selvästi mummolle iso juttu, itse ostimme ne myöhemmät reput.

Vaikeuksia ymmärtää tätä MINUN lapseni meininkiä.

Kuten kirjoitin, on ihan kivaa ja arvostettavaa että meidän lapsille ostellaan tarvikkeita ja vermeitä, mutta ei ole normaalia (ja tervettä) mielestäni loukkaantua siitä, että äiti ja isä ostavat lapselleen pyörän/vaunut/potan/turvaistuimen/harrastusvälineen/jne. Ei vaan ole.

Jos et näiden eroa ymmärrä, niin ei voi mitään.

Vierailija
17/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lasten kanssa halutaan tehdä juttuja mitä yleensä vanhemmat tekevät lastensa kanssa, ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta.

Mitä tällaiset jutut oikein ovat? Vai oletko niin mustasukkainen lapsistasi, että esim. isovanhempi ei saisi syöttää, pukea, tai kuivittaa lasta?

No mielestäni on normaalia haluta esim syöttää oma vauva, kun tietää ettei.hän vaikka vierastuksen vuoksi syö kunnolla jos toinen yrittää syöttää, samoin kun on ihan ok haluta itse hoitaa oman vauvan vaipanvaihto, mutta sellaisia nyt en tarkoita.

Tarkoitan tyyliin sellaisia, että varataan lapselle kampaaja ja valokuvaus, ja ilmoitetaan siitä ohimennen, "huomenna vien muuten Kirsin kampaajalle ja valokuvaamoon". Ei tuollaisia tehdä kysymättä vanhemmilta, tai saati sitten loukkaannuta kun halutaan ihan itse päättää lapsemme kampaajalla käynneistä. Tämä oli nyt ihan yksi esimerkki..

Vierailija
18/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sukujouluissa oli parasta juuri se, että suvun muut jäsenet ottivat hoitovastuun meidän lapsista!! Ja minä istuin kuin tatti ja nautin täysin siemauksin kaikista tarjoiluista!  Oootteko te nykyäidit ihan pönttöjä, ei ne lapset mihinkään karkaa jos niitä mummot ja tädit muutaman tunnin hoitelee?

Vierailija
19/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sukujouluissa oli parasta juuri se, että suvun muut jäsenet ottivat hoitovastuun meidän lapsista!! Ja minä istuin kuin tatti ja nautin täysin siemauksin kaikista tarjoiluista!  Oootteko te nykyäidit ihan pönttöjä, ei ne lapset mihinkään karkaa jos niitä mummot ja tädit muutaman tunnin hoitelee?

Kyllähän se tarvittu ja halutti hoitoapu on ihan eri asia kuin vanhempien toimiin jatkuva puuttuminen. Minusta on ihanaa helliä lapsenlapsia, mutta en menisi puuttumaan kun vanhemmilla on "kasvatustilanne" päällä. Kyllähän vanhemmat on vanhempia mummolassakin, eivätkä mystisesti muutu seinäkoristeiksi lapsille.

Hyvä hoitoapu on sitä kun viedään lapset pihalle lumitöihin mukaan ja annetaan vanhemmille hengähdystaukoa, ei sitä että revitään vierastava vauva omaan syliin.

Muistan itsekin kuinka pahalta tuntui tuollaiset asiat oman äitini kanssa, joka oli yksi jyrä mitä tuli lapsenlapsiin.

Toivottavasti kaikki viettävät mieleistänsä joulua, oli se sitten suku- tai perhejoulu.

Vierailija
20/55 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kaksi naista toimeen keskenään, vaan valtakamppailu perheiden tärkeydestä ja tulossa olevasta emännän paikasta on käynnissä. Siinä pienikin varomattomasti muotoiltu lause tulkitaan vittuiluksi ja pannaan sen takia välit poikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi