Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä joulun pakkoeristäminen on rikollista!

Vierailija
24.12.2016 |

Törkeää, että tämä yhteiskunta pysäytetään täysin yhden joulujuhlan takia. Olkoonkin, että monet haluavat viettää sen kotiin perheen pariin eristäytyen vapaaehtoisesti, mutta ei ihme, ettei kaikkien pää meinaa kestää tätä pakkoeristämistä. On monia yksinäisiä ja köyhiä, joiden liikkuminen paikasta toiseen on kiinni julkisesta liikenteestä. Kaikki yhteiskunnan jäsenet pakotetaan kauppojen ja liikenteen sulkemisella valitsemaan oma sijaintinsa pahimmassa tapauksessa pariksi vuorokaudeksi putkeen alkaen jouluaattona puolen päivän aikaan jopa tapaninpäivään asti (Helsingissä sentään osa kaupoista auki ja liikenne alle vuorokauden seisahduksissa). Tietysti ihminen voi möllöttää yksin torpassaan vaikka viikon vapaaehtoisesti ja hamstrata ruokaa, mutta yhteiskunnan taholta pakottaminen siihen on moraalisesti arveluttavaa. On monia, joille joulu ei merkitse mitään. Työntekijöitä varmasti riittäisi ja jos palveluja olisi joulunakin ehkä joulun viettotavat muuttuisivat monipuolisemmiksi. Ihmiset pakotetaan olemaan eristyksissä joko sukulaisten kanssa pari päivää putkeen tai yksin. Ei ole mitään mahdollisuuksia edes viettää päiviä toisin, kun liikenne on pysähdyksissä ja mihinkään et pääse vapaasti. Jos haluaisit tavata ketään tänä iltana joutuisit käytännössä yöpymään jos joku huolisi yövieraaksi. Tuo joidenkin asenne palvelutyössä on ihan väärä. Ajatellaan oikeutta omaan vapaa-aikaan automaattisesti tiettyinä päivinä. Ei puhettakaan, että mahdollistaisi kenties monelle muulle joulun ja muun elämän vapaan viettämisen työnsä kautta. Juhlapäivä se on työssäkin. Mitä jos lääkärit sanoisivat myös että sori vaan mä haluan kotiin omaa perhettä rakastamaan. Pärjäilkää te muut luuserit! Tällaiset kriittiset yhteiskunnan palvelut kuten julkinen liikenne pitäisi lailla säätää sellaiseksi, että ihmisillä on oikeus liikkua vuoden jokaisena päivänä ilman että tarvitsee maksaa itseä kipeäksi taksikyydeillä. Kaupat eivät ole vain shoppailua varten, vaan mahdollisuus olla ylipäänsä ihmisten ilmoilla, kokea että tämä yhteiskunta on elossa, ne ovat myös kohtaamispaikkoja niille, joilla ei ole ketään. Mikään ei ole ankeampaa kuin jouluaatto ja joulupäivä, kun et pääse kotoasi kauemmas kuin mihin jaksat itse kävellä ja ulkona ei näy ketään. Koska kuka siellä ulkona edes liikkuisi kun missään ei ole mitään elon merkkiä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako.

Vierailija
2/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole takseista koskaan kuullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vuodatus kappaleisiin, niin ehkä jaksan lukea sen.

Vierailija
4/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut köyhistä? Kuukausikortissa pitäisi olla vähintäänkin joulualennus, jos palvelua ei voi käyttää päivään pariin.

Ap

Vierailija
5/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vietä joulua läheistesi kanssa?

Vierailija
6/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut köyhistä? Kuukausikortissa pitäisi olla vähintäänkin joulualennus, jos palvelua ei voi käyttää päivään pariin.

Ap

Koska sinä olet köyhä niin kymmenien ihmisten pitäisi tehdä töitä jouluna? Säästä. Joulu tuskin tulee sinulle yllätyksenä. Aloita vaikka jo tammikuussa.

Vierailija
7/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole edes lunta, mene fillarilla. Sillä mä liikun, jos pitää keskustan (kodin) ulkopuolella asioida. Ei oo niin vaikeeta.

Vierailija
8/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, siksi pakenenkin ulkomaille aina jouluksi ja juhannukseksi kun Suomessa kaikki pakolla pysäytetään useaksi päiväksi. Ihan älytöntä. Asutaan kuitenkin yhdessä maailman maallistuneimmista maista ja silti kumarretaan jotain kristillistä kalenteria. No kaljaa tietenkin aina saa, muu tekeminen ja ostaminen vain tehdään mahdottomaksi - baarityöntekijän sopii siis kyllä olla töissä, mutta muiden työaikaa *suojellaan* niin maan pirusti...

On muuten hyvät säät täällä Portugalissa!

Vierailija
9/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa en ole itse köyhä tällä hetkellä. En kyllä vietä jouluakaan. Ilmeisesti ne Hurstinkin joulujuhlat olivat jo puolilta päivin käytännön syistä, että köyhä porukka pääsee sinne julkisilla ja takaisin kotiinkin kohtuullisin kuluin? Omassa kodissa olen oman perheen kesken, koska ei ole muitakaan vaihtoehtoja. Mielestäni kaupat voisivat viikonloppuisinkin olla auki ainakin klo 21 asti ja sunnuntaisinkin aueta ennen puolta päivää.

Ap

Vierailija
10/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on kamalaa, jos ei voi paria päivää olla rauhassa itsekseen. Lue kirja tai tee rästitöitä. Voit myös ennakoida tulevaa: muuta palvelujen äärelle, jos se on ongelma.

Vierailija
11/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt käytössä pyhävuorot, ja kaupatkin ovat auki joka päivä. Mikään ei pysähdy. Tänä vuonna on vain yksi ns. vapaapäivä, kun tapani osuu maanantaille. Miksi se on sinulle ylivoimainen?

Mutta nyt kun meillä on paljon toisuskoisia maahanmuuttajia ja kuuleman mukaan hirveästi ateistejakin, joiden ei edes pitäisi viettää joulua, niin ehkä tässä ihan lähivuosina saadaan palveluja myös kristillisten juhlien aikaan normaalisti sinun kaltaisillesi ihmisille.

Vierailija
12/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on kamalaa, jos ei voi paria päivää olla rauhassa itsekseen. Lue kirja tai tee rästitöitä. Voit myös ennakoida tulevaa: muuta palvelujen äärelle, jos se on ongelma.

Kannattaisiko ennemmin ajatella asiaa kaikkien yhteiskunnan jäsenten näkökulmasta eikä vain vedota minun tarpeisiini? Ymmärrät varmaan sen, ettei kaikki Suomen ihmiset voi tehdä sitä valintaa, että sulloutuu niille muutamalle alueelle, missä kaikki on aina vieressä. Asunkin tällä hetkellä ihan parhaiden palvelujen lähellä, 24/7 kauppoja on kävelymatkan päässä ja liikenne toimii kohtuullisesti. Olen etuoikeutettu. Ap

Vierailija
13/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja telkkari on taas täynnä lahjotushössötysohjelmia. Huoh.

Vierailija
14/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites kun minä haluan kulkea öisin, kun muut nukkuvat. Tehdäänkö siis niin, että julkisen liikenteen työntekijät ovat öisin töissä minun takiani, vai saanko alennusta kausilipusta tai vaihtoehtoisesti valtiolta taksirahaa kulkemiseeni? Onhan se nyt kohtuutonta, että minut lukitaan kotiini kahdeksaksi tunniksi öisin ja toki päivällä en pääse, kun silloin nukun.

= äly hoi älä jätä.

Vierailija
15/15 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kyllä auto, jolla pääsen paikasta toiseen, että ihan sama onko julkista liikennettä vai ei. Mutta inhottaa se, ettei kaupat ole normaalisti auki.