Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn vastaanottamisvelvollisuus tiukentuu – töihin 80 kilometrin päähän

Vierailija
24.12.2016 |

Saako työvoimaviranomainen työttömän henkilön autotiedot ajoneuvorekisteristä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

€€€€€€€€€€€€€€€€€

Vierailija
42/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois kasvattaa huomattavasti kauemmaksi, noin 200 kilometriä olisi sopiva. Mitä ne köyhät vapaa-ajalla edes tekee? Jää vähemmän aikaa lisääntyä ja näin köyhät vähenee, kun ei lapset saa enää pahoja vaikutteita köyhistä ja saamattomista vanhemmistaan.

Mistä sinä kenenkää palkkaa tiedät, voi olla hyväpalkkainenkin työ 200 km:n päästä ja siitä hyvä jäädä äitiyslomalle isolla äitiyspäivärahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että te-toimisto ei palkkaa niitä autoasentajia, tarjoilijoita tai myyjiä sinne 80 km päähän. Työnantaja palkkaa ja jos jo haastattelussa ilmaisee, että matka on kyllä aika pitkä, niin ei tule valituksi. Ei tarvitse voivotella sitä, pelkkä ilmaiseminen riittää.

Työttömiä on yhä enemmän kuin työpaikkoja, joten ihan turha pelätä, että kukaan ottaa töihin vastentahtoisen työnhakijan.

Tietoihinsa voi laittaa, että ajokortti on, mutta ei autoa käytettävissä.

Mutta minkä ihmeen takia tällainen pakko sitten on pitänyt kehitellä?

Eihän tuossa ole kertakaikkiaan mitään järkeä. Yhtälaillahan te-toimisto voisi kysyä ilman pakkoakin, että kiinostaisko tällainen työpaikka 80 kilometrin päässä ja jos ei kiinnosta niin ei sitten ja homma olisi sillä selvä. 

Vierailija
44/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vai maksetaan työttömyyskorvausta verorahoillanne,no maksetaan kyllä mutta kyllä se työtönkin veronsa niistä korvauksista maksaa joten suut suppuun ei tarvitse länkyttää enää.

https://www.uusisuomi.fi/raha/171723-tyottoman-veroprosentti-ihmetyttaa…

Jestas et oikeesti voi olla noin tyhmä.

Vierailija
45/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen työterveyshuollossa pääkaupunkiseudulla ja kyllä on paljon niitä henkilöitä, jotka oikeasti haluavat tehdä töitä ja kulkevat pitkänkin matkan töihin. Monet jopa asuvat pääkaupunkiseudulla kimppaasunnoissa viikot, jotta pääsevät töihin. Ymmärrän toki, jos pieniä lapsia ka tukiverkkojen ei ole, mutta usein asiat voidaan järjestää jollakin tavalla.

Olen maalta lähtöisin ja jos olisin itse jäänyt pikkukylään nuorena, niin siellä edelleen olisin ilman töitä.

Oikeasti en ymmärrä tällaista vinkumista, että 80 km olisi pitkä matka töihin.

Kimppakyytejä järjestellään, jos ei omaa autoa ole käytössä.

Suomessa höösätään ihan liikaa näitä ns. vapaaehtoisesti työttömiä!!!

Vierailija
46/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme todellakaan ole työttömiä siksi, että emme lähtisi vapaaehtoisesti yli 80 km:n päähän töihin vaan siksi, kun ne työt tekee sielläkin joku muu! Ei siis ole edes 800 (kahdeksan sadan) kilometrin päässä tarjolla työtä.

Edelliseen työpaikkaani oli matkaa noin 500 km.

Vierailija
47/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vittuillessani loisin juuri sinun kustannuksellasi :D En mene töihin, en lähelle enkä kauas, näi jatkunut jo viisi vuotta ja olen ammattilusmu :D Mene töihn hullu ja raada vaan perse ruvella ja naama kurtussa :D Minä nukun pitkään ja nautin elämästä ja sinä, juuri sinä sen maksat :D

No jaa. Mulla on yli 100000 e vuosipalkka. Sillä elää makeasti ja jää myös sukanvarteen. Sen sijaan sulla tilanne tulee vielä tulevaisuudessa kiristymään. Viimeistään eläkeiässä todennäköisesti haluat tappaa itsesi, koska elämäsi on niin köyhää, ettei sitä kannata elää. Ja se on sulle ihan oikein

Hehheh! Ihan varmasti unelmissasi on tuollainen palkka :D mutta ei se mitään, maksat sitten mulle niistä roposistasi, turhaan fantasioit minun kurjasta tulevaisuudestani, elämä ei ole nimittäin kurjaa nytkään ja vielä vähemmän tulevaisuudessa, takuueläke ja tuet riittää mulle ihan hyvin mutta raada sinä reppana vaan ja voi olla ettet eläkettä näe koskaan vaan vedät itsesi piippuu ja hautaan ennen eläkeikää.

Niinhän, ethän sä edes osaa unelmoida tällaisista palkoista😊 ei edes ole kovin harvinaista tällä alallani. En tee täyttä työviikkoa, joten en koe raatavani. Verotkin saa helposti kikkailtua kohtuullisiksi.

Tutkimusten perusteella tuollaiset elämäntapaluuserit elävät lyhyemmän elämän kuin muut (luojan kiitos). En sinuna muuten luottaisi, että ne tuet säilyvät nykyisellään. Aikalailla on ilmapiiri nyt jo muuttunut, jatkossa kiristetään varmasti entisestään....

Sun harhat ne vaan syvenee :D Sinä onneton duunari tienaat sen hikisen pari donaa kuussa ja raadat taas ensi viikolla naama norsunveellä onnettoman palkkasi eteen mutta mä en :)) Ihan moninkertainen käytännön kokemus on että kaltaisesi katkeroituneet ja kaunaiset persereiät kuolevat ironisesti melkeimpä heti eläkkeelle päästyään. Kyllä ne tuet säilyvät ihan yhteiskuntarauhankin takia, siinäkään ei toiveesi toteudu ja jos ei säilyisi ei sinunkaan pienikään omaisuutesi olisi turvattua vaan kaikki lähtisi ja vietäisiin vaikka pakolla. Ei muuta kuin kohti uutta vitutus ja raadanta vuotta sinulle onneton idiootti, minä nautin :))

Vierailija
48/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auton omistaminen vaikuta asiaan. Olen autoton ja ajokortiton ja järkevä te-toimiston virkailija on etsinyt töitä kotikaupungistani (asun kohtuullisen matkan päässä keskustasta). V-mäinen virkailija voi etsiä minulle työpaikan 80 km päästä koska työnhakualue ulottuu sinne saakka.

Missä on sellainen te-toimisto ja siellä sellainen virkailija, joka etsii kenellekään yhtään mitään työtä mistään?

Mulla tulee lähiaikoina täyteen 700 työttömyyspäivää, eikä minulle mitään ole etsitty. Muutama kopio MOL:n sivulla avoimessa haussa olevasta ja jo käytännössä täytetystä julkisesta paikasta on tullut.

Vierailija
49/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vai maksetaan työttömyyskorvausta verorahoillanne,no maksetaan kyllä mutta kyllä se työtönkin veronsa niistä korvauksista maksaa joten suut suppuun ei tarvitse länkyttää enää.

https://www.uusisuomi.fi/raha/171723-tyottoman-veroprosentti-ihmetyttaa…

Jestas et oikeesti voi olla noin tyhmä.

Työttömien veron "maksaminen" on huono vitsi.Voitte sanoa sitä veroa korvausten alentamiseksi.

Vierailija
50/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain 80km! Täältä meiltä käsin ei vain lähdetäkään mihinkään noin vain ajamaan talvisin, jos raja olisi 100km ei viereiseen kylään pääsisis monena talvisena päivänä lainkaan (jäiset mäet, lunta kasaantunuttielle ja auraa ei näy...). Toinen potentiaalinen kylä jossa on työpaikkoja on 50 kilometrin päässä, se nyt on vielä kohtuullista.

Hyvin on otettu pohjoisen ihmiset huomioon etäisyyksissä, tiet kun ei ole täällä priimakunnossa :D

Vierailija
51/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vittuillessani loisin juuri sinun kustannuksellasi :D En mene töihin, en lähelle enkä kauas, näi jatkunut jo viisi vuotta ja olen ammattilusmu :D Mene töihn hullu ja raada vaan perse ruvella ja naama kurtussa :D Minä nukun pitkään ja nautin elämästä ja sinä, juuri sinä sen maksat :D

No jaa. Mulla on yli 100000 e vuosipalkka. Sillä elää makeasti ja jää myös sukanvarteen. Sen sijaan sulla tilanne tulee vielä tulevaisuudessa kiristymään. Viimeistään eläkeiässä todennäköisesti haluat tappaa itsesi, koska elämäsi on niin köyhää, ettei sitä kannata elää. Ja se on sulle ihan oikein

Hehheh! Ihan varmasti unelmissasi on tuollainen palkka :D mutta ei se mitään, maksat sitten mulle niistä roposistasi, turhaan fantasioit minun kurjasta tulevaisuudestani, elämä ei ole nimittäin kurjaa nytkään ja vielä vähemmän tulevaisuudessa, takuueläke ja tuet riittää mulle ihan hyvin mutta raada sinä reppana vaan ja voi olla ettet eläkettä näe koskaan vaan vedät itsesi piippuu ja hautaan ennen eläkeikää.

Niinhän, ethän sä edes osaa unelmoida tällaisista palkoista😊 ei edes ole kovin harvinaista tällä alallani. En tee täyttä työviikkoa, joten en koe raatavani. Verotkin saa helposti kikkailtua kohtuullisiksi.

Tutkimusten perusteella tuollaiset elämäntapaluuserit elävät lyhyemmän elämän kuin muut (luojan kiitos). En sinuna muuten luottaisi, että ne tuet säilyvät nykyisellään. Aikalailla on ilmapiiri nyt jo muuttunut, jatkossa kiristetään varmasti entisestään....

Sun harhat ne vaan syvenee :D Sinä onneton duunari tienaat sen hikisen pari donaa kuussa ja raadat taas ensi viikolla naama norsunveellä onnettoman palkkasi eteen mutta mä en :)) Ihan moninkertainen käytännön kokemus on että kaltaisesi katkeroituneet ja kaunaiset persereiät kuolevat ironisesti melkeimpä heti eläkkeelle päästyään. Kyllä ne tuet säilyvät ihan yhteiskuntarauhankin takia, siinäkään ei toiveesi toteudu ja jos ei säilyisi ei sinunkaan pienikään omaisuutesi olisi turvattua vaan kaikki lähtisi ja vietäisiin vaikka pakolla. Ei muuta kuin kohti uutta vitutus ja raadanta vuotta sinulle onneton idiootti, minä nautin :))

No hei jos ne tuet kerran säilyvät automaagisesti ennallaan ja vastikkeettomina, niin mitä te täällä vingutte ja ulisette?:'D Hyvä jos pystyt nauttimaan elämästäsi perseaukisena, minä tuskin siihen pystyisin.

PS. Jos tarpeeksi levottomat ajat alkaisivat ja yhteiskuntarauha olisi uhattuna, akateemisena ihmisenä saisin töitä helposti ulkomailtakin.

Vierailija
52/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auton omistaminen vaikuta asiaan. Olen autoton ja ajokortiton ja järkevä te-toimiston virkailija on etsinyt töitä kotikaupungistani (asun kohtuullisen matkan päässä keskustasta). V-mäinen virkailija voi etsiä minulle työpaikan 80 km päästä koska työnhakualue ulottuu sinne saakka.

Missä on sellainen te-toimisto ja siellä sellainen virkailija, joka etsii kenellekään yhtään mitään työtä mistään?

Mulla tulee lähiaikoina täyteen 700 työttömyyspäivää, eikä minulle mitään ole etsitty. Muutama kopio MOL:n sivulla avoimessa haussa olevasta ja jo käytännössä täytetystä julkisesta paikasta on tullut.

Tossa ajassa olisin opiskellut uuden tutkinnon enkä odotellut.

Vierailija
53/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei jos ne tuet kerran säilyvät automaagisesti ennallaan ja vastikkeettomina, niin mitä te täällä vingutte ja ulisette?:'D Hyvä jos pystyt nauttimaan elämästäsi perseaukisena, minä tuskin siihen pystyisin.

PS. Jos tarpeeksi levottomat ajat alkaisivat ja yhteiskuntarauha olisi uhattuna, akateemisena ihmisenä saisin töitä helposti ulkomailtakin.

Eihän kukaan muu täällä vinkunut kuin sinä 😂 Eikä tarvitse elää persaukisena kuin sinun mielikuvituksessasi, totostakin tuli reilu 8000€ viime viikolla kympin sijoituksella, eikä tarvinut raataa 😁

Vierailija
54/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin työmatka 72 km suuntaansa. Ei ole kukaan määrännyt, vaan ihan itse hain töitä. Aluksi ei ollut omaa autoa, kuljin siis julkisilla (bussi tai juna-bussi-yhdistelmä). Siinä kului aikaa jopa 1,5 tuntia kodista töihin ja sama takaisin. Onneksi on liukuva työaika, niin pystyi hyödyntämään työajaksi bussiin sopivasti (esim. kun työaika olisi oikeasti loppunut klo 16 ja bussi lähti 5 min. kävelymatkan päästä vasta 16.35, pystyin tekemään palkallista työaikaa klo 16.25 asti). Nykyisin ajan pääasiassa omalla autolla, oikeastaan vain liukkailla talvikeleillä julkisilla. Verottaja maksaa silti kaikki korvaukset halvimman julkisen mukaan!

Vierailija
55/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tapahtui vuosia sitten. Pian on vuosi 2017 eikä tuollaista peräänsoittoa ehditä tekemään. Edelleenkin pitkä työmatka on asia, jonka saa ja joka kannattaa ilmaista työhönottotilanteessa. On työnantajan harhauttamista, jos ei kerro asuvansa kaukana, koska pitkä työmatka saattaa aiheuttaa sen, että jonain aamuna ei pääse töihin. 100 km matkalla on paljon enemmän vaaranpaikkoja kuin 5 km matkalla.

Näkeehän se työnantaja jo CV:stä, että hakija ei asu samalla paikkakunnalla. Ja typerä on se työnantaja, joka ottaa kaukana asuvan, jos lähempänäkin asuvia on tarjolla. Kyllä se työnantaja ymmärtää ihan ilman rautalankaa, että lähempänä asuvalla on paremmat halut jäädä työpaikkaan pidemmäksi aikaa. Ei sitä tarvitse siis erikseen tuoda esiin, että "asun kaukana, matka on hankala, lopetan työt heti jos saan työpaikan kotipaikkakunnalta". Nämä kaikki on itsestäänselvyyksiä, jotka työnantaja hoksaa muutenkin. Sitä haastattelua (jos sinne asti pääsee) ei tarvitse siis mitenkään omatoimisesti torpedoida, välimatka pitää siitä huolen.

Ja oikeesti, olisko se niin kauheaa saada työpaikka, vaikkakin vähän kauempaa? Silloinhan on paremmat mahdollisuudet saada työpaikka jostain lähempää. Työnantajat ottavat avoimeen paikkaan aina mieluummin sellaisen, joka on jo töissä, kun jonkun työttömän, joka ei kelpaa muillekaan. 

Autonasentajat ei ihmeemmin CV:tä esittele. Ja jos hakemuksia on satoja, ei siellä katsota, missä hakija asuu. Joku voi asua nyt 500 km päässä, mutta haluaa muuttaa työpaikkakunnalle, joten hakemustilanteessa työn ja kodin etäisyyden katsomisesta ei ole mitään hyötyä. Vasta haastattelussa selviää, miksi sitä työtä hakee.

En itse tiedä, olisiko kamalaa, jos työpaikka olisi jossain kauempana. Nykyinen työmatkani (ollut jo yli 15 vuotta) on 110 km suuntaansa täällä eteläisessä Suomessa, joten en ole koskaan miettinyt, kannattaisiko hakea töitä vähän kauempaa, jotta pääsisi sitten lähemmäs kotia töihin.

Vierailija
56/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei jos ne tuet kerran säilyvät automaagisesti ennallaan ja vastikkeettomina, niin mitä te täällä vingutte ja ulisette?:'D Hyvä jos pystyt nauttimaan elämästä si perseaukisena, minä tuskin siihen pystyisin.

Eihän kukaan muu täällä vinkunut kuin sinä 😂 Eikä tarvitse elää persaukisena kuin sinun mielikuvituksessasi, totostakin tuli reilu 8000€ viime viikolla kympin sijoituksella, eikä tarvinut raataa 😁

Ilmeisesti itse olet tyytyväinen, ja hyvä niin. Mutta eihän 8000 eurolla pitkään elä

Vierailija
57/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti toi 80 kilometriä on aivan älyttömän lyhyt matka. En käsitä ettei tuota kasvatettu suuremmaksi.

Vierailija
58/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei jos ne tuet kerran säilyvät automaagisesti ennallaan ja vastikkeettomina, niin mitä te täällä vingutte ja ulisette?:'D Hyvä jos pystyt nauttimaan elämästä si perseaukisena, minä tuskin siihen pystyisin.

Ilmeisesti itse olet tyytyväinen, ja hyvä niin. Mutta eihän 8000 eurolla pitkään elä

Kyllä sillä ihan mukavasti kuukausia pärjää, kun päiväraha tulee tietyti myös eikä tuo ainoa voitto totosta ollut, tosin aiemmin tullut muutaman satasen voittoja mikä on myös hyvä lisä.

Vierailija
59/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta eikös kilometrikorvauksetkin pudonneet sopivasti?

Kilometrikorvauksista en tiedä eikä asia minua koske, kun ei niitä minulle makseta, mutta ovatko työmatkavähennykset muuttuneet jotenkin?

Millä tavalla aloituksen kysymys liittyy aiheeseen?

Ensinnäkään työvoimaviraisilla on tuskin aikaa alkaa selvittämään sellaista asiaa, vaikka tietäisi auton rekisterinumeron. Toiseksi sillä ei ole mitään merkitystä työhönmenoon, onko autoa ja ajokorttia, vai ei kumpaakaan.

Minulle on viimeksi "osoitettu" eli käytännössä minut valittu johonkin paikkaan työkkärin kautta vuonna 1984, ja sitä edellinen kerta oli vuonna 1977. Jonkun verran tässä on ehtinyt työkkärissä asioida ennen kuin sillä lyötiin ovet säppiin. Nähtäväksi jää, palataanko nyt sitten entiseen malliin, eli pitää käydä silloin tällöin näyttäytymässä.

Vierailija
60/65 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa ajassa olisin opiskellut uuden tutkinnon enkä odotellut.

Kyllä minä olen jo opiskellut uuden tutkinnon. Sillä taisin päätyä ojasta allikkoon. Nyt akateemiselle tutkinnolla on jokaiseen paikkaan kymmeniä päteviähakijoita. On myös lisäopintoja, mutta niiden vuoksi viimeistään olen ylikoulutettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä