Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn vastaanottamisvelvollisuus tiukentuu – töihin 80 kilometrin päähän

Vierailija
24.12.2016 |

Saako työvoimaviranomainen työttömän henkilön autotiedot ajoneuvorekisteristä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan Lähe 80 kilsan päähän julkisilla vaikka löisivät hirteen. 4-6 tuntia työmatkoihin on jo epäinhimillistä.

Vierailija
22/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen vaikka 100km:n päähän kotoa jos töitä löytyy. Tulee vain lapsille aika pitkät päivät päiväkodissa.

Kunta joutuu palkkaamaan pari hoitajaa lisää, että saavat hoidettua pitkät päivät.    :)

Kyllä Helsingistä aina päiväkotipaikkoja löytyy :D

Vaihtoehtoisesti nykyiset päiväkotilapset voivat antaa paikkansa tuleville hoitolapsille. Heidän vanhempansa voivat vuorostaan jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen vaikka 100km:n päähän kotoa jos töitä löytyy. Tulee vain lapsille aika pitkät päivät päiväkodissa.

Kunta joutuu palkkaamaan pari hoitajaa lisää, että saavat hoidettua pitkät päivät.    :)

Kyllä Helsingistä aina päiväkotipaikkoja löytyy :D

Vaihtoehtoisesti nykyiset päiväkotilapset voivat antaa paikkansa tuleville hoitolapsille. Heidän vanhempansa voivat vuorostaan jäädä kotiin.

Joo mutta Helsingin ulkopuolella oli PAKKO hakea lapsi hoidosta ennen viittä. Viideltä loppui hoitoaika, mutta huutoa tuli, jos et ollut varttia vaille hakemassa. Ympärivuorokautisesta hoidosta eivät olleet varmaan ikinä kuulleetkaan.

Vierailija
24/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako työvoimaviranomainen työttömän henkilön autotiedot ajoneuvorekisteristä?

Ajattelitko paska-aivo valehdella ja jatkaa meidän kustannuksella loisimista? Eiköhän tuo niitä saa, jos viitsii vaan kysyä  :-)

Miksi pitäisi väkisin palkata joku 80 kilometrin päästä, kun jokaisella paikkakunnalla on työttömiä pilvin pimein? Tää on vain kikka, jolla yritetään saada joku kieltäytymään töistä ja karenssi päälle, sillä halutaan säästää yhteiskunnan varoja.

Vierailija
25/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä itä- ja pohjoissuomalaisia kermaperseitä. Tiedättekö miten moni pendelöi Helsinkiin vaikkapa Riksusta, Hämeenlinnasta tai Lahdesta ja päivittäin. Ja maksaa teidän makoilemiset. Korvaukset veks kuolleilta paikkakunneilta ja Kepulle porttikielto politiikkaan.

Vierailija
26/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ainakaan tänä päivänä niin vain "tarjota" tai "osoiteta" yhtään kenellekkään, viimeksi nyt joku te-keskus nyt mitään töitä "tarjoaa", korkeintaan raippaa ja karensseja.

Miksi edes puhutaan työn vastaanottamista, kun ei ole edes mitään vastaanotettavaa työtä? Näillä sanavalinnoilla halutaan vaan vierittää työpaikkojen puute työttömien niskoille. Jo pelkkä työtarjous-sana on harhaanjohtava, kaikki tietävät, etttei se ole mikään tarjous, vaan käsky hakea paikkaa. Kunhan vaan yritetään näin luoda mielikuva, että työttömät kieltäytyisivät tarjotusta "työstä".

Vierailija
27/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan ei tarvitse olla kuin 15km jos kyseessä on yötyö pienellä paikkakunnalla - täälläpäin bussi ei kulje 18 ja 6 välillä, työaika olisi ollut 20-04. Ei karenssia.

Vierailija
28/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kasvattaa huomattavasti kauemmaksi, noin 200 kilometriä olisi sopiva. Mitä ne köyhät vapaa-ajalla edes tekee? Jää vähemmän aikaa lisääntyä ja näin köyhät vähenee, kun ei lapset saa enää pahoja vaikutteita köyhistä ja saamattomista vanhemmistaan.

Vierailija
29/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että te-toimisto ei palkkaa niitä autoasentajia, tarjoilijoita tai myyjiä sinne 80 km päähän. Työnantaja palkkaa ja jos jo haastattelussa ilmaisee, että matka on kyllä aika pitkä, niin ei tule valituksi. Ei tarvitse voivotella sitä, pelkkä ilmaiseminen riittää.

Työttömiä on yhä enemmän kuin työpaikkoja, joten ihan turha pelätä, että kukaan ottaa töihin vastentahtoisen työnhakijan.

Tietoihinsa voi laittaa, että ajokortti on, mutta ei autoa käytettävissä.

Nehän vahti jo vuosia sitten ettei puhu työhaastattelussa tahallaan itseään ulos.

Vierailija
30/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vittuillessani loisin juuri sinun kustannuksellasi :D En mene töihin, en lähelle enkä kauas, näi jatkunut jo viisi vuotta ja olen ammattilusmu :D Mene töihn hullu ja raada vaan perse ruvella ja naama kurtussa :D Minä nukun pitkään ja nautin elämästä ja sinä, juuri sinä sen maksat :D

No jaa. Mulla on yli 100000 e vuosipalkka. Sillä elää makeasti ja jää myös sukanvarteen. Sen sijaan sulla tilanne tulee vielä tulevaisuudessa kiristymään. Viimeistään eläkeiässä todennäköisesti haluat tappaa itsesi, koska elämäsi on niin köyhää, ettei sitä kannata elää. Ja se on sulle ihan oikein

Hehheh! Ihan varmasti unelmissasi on tuollainen palkka :D mutta ei se mitään, maksat sitten mulle niistä roposistasi, turhaan fantasioit minun kurjasta tulevaisuudestani, elämä ei ole nimittäin kurjaa nytkään ja vielä vähemmän tulevaisuudessa, takuueläke ja tuet riittää mulle ihan hyvin mutta raada sinä reppana vaan ja voi olla ettet eläkettä näe koskaan vaan vedät itsesi piippuu ja hautaan ennen eläkeikää.

Vierailija
31/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vittuillessani loisin juuri sinun kustannuksellasi :D En mene töihin, en lähelle enkä kauas, näi jatkunut jo viisi vuotta ja olen ammattilusmu :D Mene töihn hullu ja raada vaan perse ruvella ja naama kurtussa :D Minä nukun pitkään ja nautin elämästä ja sinä, juuri sinä sen maksat :D

No jaa. Mulla on yli 100000 e vuosipalkka. Sillä elää makeasti ja jää myös sukanvarteen. Sen sijaan sulla tilanne tulee vielä tulevaisuudessa kiristymään. Viimeistään eläkeiässä todennäköisesti haluat tappaa itsesi, koska elämäsi on niin köyhää, ettei sitä kannata elää. Ja se on sulle ihan oikein

Hehheh! Ihan varmasti unelmissasi on tuollainen palkka :D mutta ei se mitään, maksat sitten mulle niistä roposistasi, turhaan fantasioit minun kurjasta tulevaisuudestani, elämä ei ole nimittäin kurjaa nytkään ja vielä vähemmän tulevaisuudessa, takuueläke ja tuet riittää mulle ihan hyvin mutta raada sinä reppana vaan ja voi olla ettet eläkettä näe koskaan vaan vedät itsesi piippuu ja hautaan ennen eläkeikää.

Niinhän, ethän sä edes osaa unelmoida tällaisista palkoista😊 ei edes ole kovin harvinaista tällä alallani. En tee täyttä työviikkoa, joten en koe raatavani. Verotkin saa helposti kikkailtua kohtuullisiksi.

Tutkimusten perusteella tuollaiset elämäntapaluuserit elävät lyhyemmän elämän kuin muut (luojan kiitos). En sinuna muuten luottaisi, että ne tuet säilyvät nykyisellään. Aikalailla on ilmapiiri nyt jo muuttunut, jatkossa kiristetään varmasti entisestään....

Vierailija
32/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haimme vuosia sitten lastenhoitajaa kotiin. Osa hakijoista oli näitä työkkärin asiakkaita, joiden oli pakko hakea paikkaa.

Eräs hakija soitti ja kertoi, että on kiinnostunut paikasta ja valitteli, kuinka vaikea hänen olisi kulkea matka, kun täytyisi vaihtaa bussia jne. Sen verran negatiivinen kuva jäi, etten edes kutsunut haastatteluun. Työkkäristä soitettiin minulle ja kysyttiin, miksei kyseinen henkilö saanut työtä / päässyt haastatteluun. Kerroin puhelun sisällön ihan rehellisesti, en lisäillyt enkä liioitellut, mutta en myöskään jättänyt mitään kertomatta.'

Ilmeisesti kyseinen hakija sai karenssia, koska soitti myöhemmin uudestaan ja kertoi halukkuudestaan haastatteluun ja kun sanoin, että haastattelut on jo tehty niin alkoi valittamaan, että hänelle tuli tästä nyt karenssia, vali vali.

Eli eipä kannata yhteydenottotilanteessa liikoja valitella esim. kulkemisesta, koska työkkäri valvoo asioita ilmeisen tarkkana.

Tuo tapahtui vuosia sitten. Pian on vuosi 2017 eikä tuollaista peräänsoittoa ehditä tekemään. Edelleenkin pitkä työmatka on asia, jonka saa ja joka kannattaa ilmaista työhönottotilanteessa. On työnantajan harhauttamista, jos ei kerro asuvansa kaukana, koska pitkä työmatka saattaa aiheuttaa sen, että jonain aamuna ei pääse töihin. 100 km matkalla on paljon enemmän vaaranpaikkoja kuin 5 km matkalla.

Vierailija
33/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D olisit käynyt kouluja niin olisi sinullekin iso palkka mahdollinen. Ei kun ai niin, huviksesi kituuttelet pikkutuilla hyvillä mielin ja syöt pöydän alle rikkailta tippuneita leipäpaloja :'D

Vierailija
34/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä itä- ja pohjoissuomalaisia kermaperseitä. Tiedättekö miten moni pendelöi Helsinkiin vaikkapa Riksusta, Hämeenlinnasta tai Lahdesta ja päivittäin. Ja maksaa teidän makoilemiset. Korvaukset veks kuolleilta paikkakunneilta ja Kepulle porttikielto politiikkaan.

Pääkaupunkiseudulla on lyhyemmät etäisyydet ja paremmin järjestetty julkinen liikenne. Myyntiedustajilla tms. saattaa olla esimerkiksi Pohjois-Suomessa puoli maata hoidettavanaan kun pääkaupunkiseudulla paljon pienempi alue.

Vierailija
35/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva uutinen musliminaisille. Siivoushommia on kaikkialla. Heillähän on sosiaaliturva, joten matkalle vaan : )

Vierailija
36/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tapahtui vuosia sitten. Pian on vuosi 2017 eikä tuollaista peräänsoittoa ehditä tekemään. Edelleenkin pitkä työmatka on asia, jonka saa ja joka kannattaa ilmaista työhönottotilanteessa. On työnantajan harhauttamista, jos ei kerro asuvansa kaukana, koska pitkä työmatka saattaa aiheuttaa sen, että jonain aamuna ei pääse töihin. 100 km matkalla on paljon enemmän vaaranpaikkoja kuin 5 km matkalla.

Näkeehän se työnantaja jo CV:stä, että hakija ei asu samalla paikkakunnalla. Ja typerä on se työnantaja, joka ottaa kaukana asuvan, jos lähempänäkin asuvia on tarjolla. Kyllä se työnantaja ymmärtää ihan ilman rautalankaa, että lähempänä asuvalla on paremmat halut jäädä työpaikkaan pidemmäksi aikaa. Ei sitä tarvitse siis erikseen tuoda esiin, että "asun kaukana, matka on hankala, lopetan työt heti jos saan työpaikan kotipaikkakunnalta". Nämä kaikki on itsestäänselvyyksiä, jotka työnantaja hoksaa muutenkin. Sitä haastattelua (jos sinne asti pääsee) ei tarvitse siis mitenkään omatoimisesti torpedoida, välimatka pitää siitä huolen.

Ja oikeesti, olisko se niin kauheaa saada työpaikka, vaikkakin vähän kauempaa? Silloinhan on paremmat mahdollisuudet saada työpaikka jostain lähempää. Työnantajat ottavat avoimeen paikkaan aina mieluummin sellaisen, joka on jo töissä, kun jonkun työttömän, joka ei kelpaa muillekaan. 

Vierailija
37/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti sulla taitaa olla melkosen paha mieli kun kukaan sua ei huoli töihin. Ja koska se hävettää sua, niin uskottelet kaikille ettet ees haluu töitä. Säälittävää.

Vierailija
38/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko täällä jotkut että maassa on pahakin työvoimapula?!?

Vierailija
39/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä aina löydy joku 300 000€ vuodessa ansaitseva juristi, joka pientä korvausta vastaan hoitelee näitä te-toimiston merkonomin kanssa törmäyskurssille joutuneiden asioita.

Onneksi on hyvät vakuutukset ;)

Vierailija
40/65 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai maksetaan työttömyyskorvausta verorahoillanne,no maksetaan kyllä mutta kyllä se työtönkin veronsa niistä korvauksista maksaa joten suut suppuun ei tarvitse länkyttää enää.

https://www.uusisuomi.fi/raha/171723-tyottoman-veroprosentti-ihmetyttaa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän