Olen niin väsynyt, kun viikossa ei ole yhtään täysin vapaata päivää että sais olla vaan
Töiden jälkeen maanantaisin tasojen pyyhintä. Tiistaisin imurointi ja lattioiden pesu. Keskiviikkoisin koko kylppärin pesu ja kissanhiekkalaatikoiden pesu, hiekkojen vaihto. Torstaisin lakanoiden vaihto, pesu ja muutakin pyykin pesua ja viikkausta iltaisin lauantaille saakka. Sunnuntaisin ehkä vapaata, mutta silloin makaan jo ahdistuneena tuskaillen tulevaa työviikkoa. Tietysti kaupassakin täytyy välillä käydä, ja se vasta tuokin ekstra-stressiä. Haluan kotiapulaisen, mutta ei ole varaa palkata :(
Kommentit (27)
Kerran viikossa koko kylppärin pesu? Onks oikeesti tarpeellista, heittelettekö paskaa seinille vai mitä teette siellä?
Jaa noi hommat 2 viikolle, paitsi kisujen sotkut tietenkin siivoat useammin.
Lakanoita ei tarvitse vaihtaa viikottain. Samoin harvennat kylppäreiden pesuja
Miksi ihmeessä teet nuo kaikki viikottain ja vieläpä yksin. Nakita joku kokonaisuudessaan miehelle ja harvenna kertoja.
Itseaiheutettu ongelma. Vähemmälläkin siivoamisella pärjää.
Ennen vanhaan siivottiin 2 kertaa vuodessa. Jouluna ja Juhannuksena! Mikset sinäkin tekisi niin?
Miksi et tee noita asioita samana päivänä niinkun normaalit ihmiset? Ei kylppäriä tarvitse pestä joka viikko. Ja noihin kaikkiin hommiin menee päivästä max 3-4h, sitten muut päivät saat olla vaan.
Itse teet nyt elämäsi itsellesi hankalaksi, muuta asennettasi ja toimintatapojasi niin varmasti alkaa helpottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee noita asioita samana päivänä niinkun normaalit ihmiset? Ei kylppäriä tarvitse pestä joka viikko. Ja noihin kaikkiin hommiin menee päivästä max 3-4h, sitten muut päivät saat olla vaan.
Itse teet nyt elämäsi itsellesi hankalaksi, muuta asennettasi ja toimintatapojasi niin varmasti alkaa helpottamaan.
Koska se vasta stressaavaa olisikin viettää koko ilta töiden jälkeen siivouksen parissa. PAKKO on siivota viikottain kylppäri, koska kissoista tulee karvaa ja laatikot haisee muuten. Ja lakanat on vaihdettava 6-7 päivän välein, koska mies hikoilee ne valuvan märiksi. Nytkin on lakanat vaihdettu tuon takia, ja odottavat pesua (jouluaattona :( ). Itse hän ei laita tikkua ristiin asian eteen, sanoi vain että ei voi nukkua ensi yötä noissa samoissa. Sinkkuna ollessa vaihdoin lakanat pari kertaa kuussa, mutta nyt tuo on jokaviikkoinen urakka :( Ja kämpän pitää olla siisti, ei pölyä ja tavarat järjestyksessä.
Ap
Osta hyvää kissanhiekkaa, niin ei haise. Mustista ja Mirristä 20e, iso säkki ja kestää yhdellä kissalla haisemattomana n. 1,5-2kk ja sitten vasta tarvitsee vaihtaa uuteen. Jätösten putsaus toki päivittäin.
Vaihda parempaan kissanhiekkaan. Tiedän että on houkuttelevaa käyttää sitä halvinta, mutta sittenpä haisette pissalta. Niitä laatikoita ei todellakaan tarvitse viikottain pestä, kun käytätte laadukasta hiekkaa joka sitoo pissan. Kissat voi myös opettaa olemaan potkimatta sitä hiekkaa ympäriinsä.
Miehen hikoilulle voi varmasti tehdä jotain, esim. opetella peseytymään ennen sänkyyn menoa. Käyttääkö hän dedoranttia tai antiperspiranttia? Entä jos hänen alle levitettäisiin pyyhe, joka imisi hiet itseensä? Jos mies on kovin ylipainoinen, laihduttaminen auttaa hikoiluun.
Varmasti ärsyttää jos teet paljon turhaa ylimääräistä työtä, ja jos toinen ei vaivaudu tekemään mitään. Se homma loppuu nyt, rupeatte käyttämään järkeä ja teette asiat fiksummin. Itse siivoan aina vapaapäivisin, eikä siihen mene kuin tunti, yleensäkään ei sitäkään.
No pyydä ainakin miestä itse pesemään hikilakanansa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se vasta stressaavaa olisikin viettää koko ilta töiden jälkeen siivouksen parissa. PAKKO on siivota viikottain kylppäri, koska kissoista tulee karvaa ja laatikot haisee muuten. Ja lakanat on vaihdettava 6-7 päivän välein, koska mies hikoilee ne valuvan märiksi. Nytkin on lakanat vaihdettu tuon takia, ja odottavat pesua (jouluaattona :( ). Itse hän ei laita tikkua ristiin asian eteen, sanoi vain että ei voi nukkua ensi yötä noissa samoissa. Sinkkuna ollessa vaihdoin lakanat pari kertaa kuussa, mutta nyt tuo on jokaviikkoinen urakka :( Ja kämpän pitää olla siisti, ei pölyä ja tavarat järjestyksessä.
Ap
Osta parempaa kissanhiekkaa. Everclean ei haise. Hikoileva mies opetelkoon myös vaihtamaan lakanat ja siivoamaan. Tyhmähän sä olet jos yksin kaiken siivoat! Mä käskisin valittajan tarttumaan itse moppiin. itseaiheutettuja ongelmia siis.
Kissanhiekkalaatikoita ei tarvitse pestä kuin joskus jos kunnon laatikko ja laatu hiekkaa.
Osta XXL tai Jumbo kissanhiekkalaatikko ja täytä sinne 20 litraa Ever Clean hiekkaa.
Ei taatusti haise.
Ei meidän kylppärissä ole karvaa ja meillä kolme ragdoll kissaa ja niillä vasta sitä pitkää karvaa on eikä meidän laatikot haise koskaan.
Pesen ne kolmen viikon välein.
Halpa hiekka ja liian vähän hiekkaa laatikossa niin siinä se on eli eu haise.
Siivoamiseen menee ehkä 20 minuuttia päivässä. Ei voi olla noin hankalaa.
En ole mikään Provo-Pirjo, vaan ongelma on mulle todellinen. Sinkkuna en niinkään välittänyt mihin kuntoon kämppä jäi , kun syöksähdin paikalliseen iltaelämään. Päivät meni töissä, joten mitä väliä miltä himassa näytti. Löysin sitten miehen, joka siitä välittää ja käskyttää siivoamaan. Mielestäni liikaa.
Ap
Mies käskyttää siivoamaan? Anteeksi, miksi olet suhteessa? Takaisin sinkkuelämään, hop!
Jaxuhali