np-ultraan vai ei?
Hei!
Odotan ensimmäistä ja minulle nämä ultrat sun muut on hiukan vielä hämärän peitossa. Eli voisitteko kertoilla tosta np-ultrasta? Kannattaako siihen mennä ja mitä yleensäkin sieltä voi saada selville? Neuvolassa puhuivat kahdesta maksetusta ultrasta, rakenne ja oisko toinen lääkärin ultra. Mut on jo ultrattu kahdesti. Eka neuvolassa ter.hoitaja katsoi että sydän sykkii ja on kohdun sisäpuolella ja nyt lääkäri, että on jalat ja kädet. Mittas pää-perämitan ja sanoi että vastaa viikkoja. Selventäkääpä minulle näitä asioita, kun täältä tietoa uskon helpoiten löytäväni. " Tänkiu"
Kommentit (3)
np-ultrasta kertovalle nettisivulle:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;32;660;546;570;1121;807;1135;3909;…
Kun odotin esikoista (syntyi 01/04) Jyväskylässä, siellä tarjottiin automaattisesti ainoastaan alkuraskauden ultra. Ne seikat, mitkä monessa kaupungissa katsotaan siitä niskapoimusta, otettiin siellä verikokeella. Rakenneultrassa kävin yksityisellä, kun oli pakko rauhoittaa mieltä ja kurkistaa pitkästä aikaa, miten masussa voidaan. Nyt asutaan Tampereella, ja raskaus on aivan alussa. Oon odottavalta kaverilta kuullut, että täällä saa valita np-ultran ja rakenneultran väliltä. Sitä en tiedä, onko siihen verikokeeseen mahdollisuutta täällä. Jos on, valitsen rakenneultran ja pohdin vielä sitä, että raaskinko mennä alkuraskauden ultraan nyt yksityiselle.. Muuten en tiedä sitten yhtään..
siis tavallisesti tehdään vain kaksi ultraa jos kaikki sujuu hyvin. ensimmäinen on np-ultra= niskapoimu ultra ja toinen rakenneultra.