Eikä!!! 23.12. klo 21:00 mies kysyi multa: "Onko meillä joululahjoja lapsille? "
Ihan muina miehinä kysyi kun lapset (4 eri ikäistä) oli laitettu nukkumaan.
Sanoin "On."
Mies: "Tarpeeks?"
Minä: "On. Hei HUOMENNA on joulu!"
Mies: "No hyvä. Muuten mun olis pitänyt mennä huomenna hakeen jotain niille. "
Olin ihan että mitääääh??? :D
Tietty ne on jo hankittu ja pakattu xD
Kommentit (42)
Mun mielestä ei huono heitto mieheltä. Ei lahjoja tarvitse olla liikaa. Huomenna ehtisi hyvin etsiä kullekin lapselle parit lahjat ostamiesi lisäksi. Tuskin hän oletti, etteikö olisi yhtään lahjaa.
Mä eilen monta tuntia paketoin lahjoja pakettiin ja mies oli sen aikaa lasten kanssa. Kauhea kitinä kuitenkin oli sen jälkeen, koska kesti niin kauan ja hän on nyt aivan loppu jne jne. Ei kuitenkaan itse halunnut paketoida. On vaan niin helkutin rankkaa olla mies näemmä.
Onneksi olkoon, sulla on yhtä törppö mies kuin minun eksäni :D
Meille on tulossa joulun aikaan vieraita tosi huonoon aikaan, kivoja ihmisiä mutta liian tiukka aikataulu. Lisäksi sairastuin ja aatonaattoa edeltävänä yönä heräsin neljän tunnin yöunien jälkeen pyörimään että miten ihmeessä jaksan tehdä talossa edes perussiivouksen, tyyliin pissaroiskeet vessasta ja imurointi ja pahimmat sotkut pois. Sitten välähti ekaa kertaa että hetkinen. MIES kutsui meille vieraita toivottomalla aikataululla minulta kysymättä, MIES on ollut viikon lomalla tehden omia juttujaan minun tehdessä joulua ja töitä, miten on MAHDOLLISTA ettei hän ole edes ehdottanut että voisi auttaa kun olen tuskaillut että mien jaksan. Tätä teettää liian monta vuotta kotiäitinä ja freelancena. Kiltisti imuroivat ja moppasivat lasten kanssa kun omasta putkiaivoisuudestani hämmästyneenä esitin tämän kysymyksen väelle.
Olisit vastannut, että ei ole, niin ehkä ensi vuonna mies olisi hankkinut lahjat jo 23.12.
Oisit sanonut että öö, ei ole, etkö ole ostanut? :D ihan vaan sen takia että ois ollut kiva katsoa kun valahtaa kasvoista kaikki väri pois miehellä.
Ei se miehen törppöyttä ole, hän vain varmisti.
On se kumma kun edes tällaisista asioista ei puhuta? Mä ainakin sanoin miehelleni heti ihan vain 'ostin muuten eräälle tällaisen"
Meillä ex-mies oli fiksu. Lähti joka ikinen jouluaattoaamu lahjaostoksille ja säästyi jouluvalmisteluissa auttamiselta, kun no onhan mun pakko lahjat hankkia. Ei ollut koskaan aikaa ennen jouluaattoa hoitaa sitäkään asiaa.
Ihmeellisempää tässä on se miten vähän ilmeisesti keskenänne kommunikoitte.
Onpa erikoinen keskusteluyhteys teillä. Ette edes lasten joululahjoista puhu...?
Mä sanoin miehelle koko viikon että puuttuu hänen isälleen vielä tämä asia, mistä sen saa ja minä en pysty lasten kanssa hankkimaan. Eilen kuudelta töiden jälkeen oli hoo moilasena kun en ollutkaan hankkinut :( lisäksi pyysin häneltä vain patterien ostoa. Ja ainoastaan siksi, ettei anna mun koskaan ostaa kun "hän saa töistä nii paljon edullisemmin". Oli sitten paniikissa ostanut eilen illalla normaali kaupasta yhden paketin niitä. Kun unohti töistä. Että ku vituttaa kun oltais tarvittu enemmän ja olisin hyvin voinut itse niitä ostella tarvittavan määrän. Miksei voi edes yhtä vähäpätöstä asiaa hoitaa kun mä hoidan ihan kaiken muun. :(
Onhan tuo varmaan vähän hassu tilanne. :D Onhan niistä lahjoista voitu puhua, on tuumittu, että vieläkö tänä vuonna legoja, ostetaanko jollekin lapsista puhelin tms. Sitten se osapuoli, joka kuuntelee kevyemmin (jokaisessa suhteessa on se, jolta asioita menee enemmän ohitse) havahtuu viime tipassa, että hei tuliko nää nyt kaikki hoidettua. Kieltämättä se on hupaisaa ja myös ärsyttävää, jos kaikki on jo hoidettu, toisenkin pitäisi se tietää ja sitten kysyy, että onko niitä tarpeeksi.
Meillä se meni niin, että mä oon ääneen ajatellut mitä lapsille vois hankkia. Sitten muutaman päivän päästä mies mainitsi hakeneensa ne mistä puhuin. Hyvä että mainitsi, muuten mäkin olisin voinut eilen alkaa kysellä lahjojen perään.
Meillä mies havahtui kerran aattoaamuna. Syötiin joulupuuroa ja mies yhtäkkiä valahti kalpeaksi ja tekstasi mulle, että onko meillä lahjat. No on lahjat. Olin sinä vuonna testannut kuinka pitkään miehellä menee omatoimisesti havahtua. Oon muutenkin lakannut muistuttelemasta miestä asioista, ei se muuten opi.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin miehelle koko viikon että puuttuu hänen isälleen vielä tämä asia, mistä sen saa ja minä en pysty lasten kanssa hankkimaan. Eilen kuudelta töiden jälkeen oli hoo moilasena kun en ollutkaan hankkinut :( lisäksi pyysin häneltä vain patterien ostoa. Ja ainoastaan siksi, ettei anna mun koskaan ostaa kun "hän saa töistä nii paljon edullisemmin". Oli sitten paniikissa ostanut eilen illalla normaali kaupasta yhden paketin niitä. Kun unohti töistä. Että ku vituttaa kun oltais tarvittu enemmän ja olisin hyvin voinut itse niitä ostella tarvittavan määrän. Miksei voi edes yhtä vähäpätöstä asiaa hoitaa kun mä hoidan ihan kaiken muun. :(
Ja sulle olis kelvannut mihen duunista varastamat patterit??!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan muina miehinä kysyi kun lapset (4 eri ikäistä) oli laitettu nukkumaan.
Sanoin "On."
Mies: "Tarpeeks?"
Minä: "On. Hei HUOMENNA on joulu!"
Mies: "No hyvä. Muuten mun olis pitänyt mennä huomenna hakeen jotain niille. "Olin ihan että mitääääh??? :D
Tietty ne on jo hankittu ja pakattu xD
Kannattaako asua yhdessä kun ette mitään yhdessä teekkään?
Meillä taas mies hankki lapsen kaikki lahjat. Keskusteltiin toki näistä ja mies pyysi minua laittamaan ne piiloon ostettuaan.
Kukin tavallaan. Itse olen menossa tänään vielä hankkimaan lahjoja, osa on jo paketissa. Käyn hautausmaalla ja samalla ostoksilla. Yleensä aattona saa rauhassa ostella ilman ruuhkaa.
Se sentään kysyi. Monen muun av-mamman mies ei edes kysy, olettaa vaan että lahjat ilmestyvät, jos siis edes tulee lahjat mieleen.