Työmarkkinatuki
Osaisiko joku fiksumpi valaista vähän tässä asiassa. 13.12 ilmoitin Kelaan työpaikasta.
16.12 ilmoitin Kelaan, että työsopimusta ei voitukaan tehdä, sillä osaaminen ei riittänyt (vielä täytyy muutama kurssi punnertaa läpi). Sain päätöksen 19.12 että työmarkkinatuki on myönnetty 13.12 alkaen, korvaten päätöksen joka oli annettu 15.12 ja oli että työmarkkinatuki on katkaistu.
Nyt katsoin kelan sivuja ja oli mennyt 22.12 lausunto te-toimistolta, että työnhakuni ei ole voimassa, sillä olen ilmoittanut Kelaan olevani työssä (kelan ilmoitus mennyt 21.12). Soitin te-toimistoon, eikä tuohon lausuntoon voi hakea muutosta. Kun sanoin, että olen jo ennen päätöstänne ilmoittanut Kelaan että työttömyys jatkuu, sanoi tämä virkailija että päätöksentekijän päätökseen ei voi hakea muutosta.
Pystyykö siis muutosta hakemaan mistään?
Kommentit (13)
Ei sun välttämättä tarvitse tehdä mitään, kun se uusi lausunto menee sinne Kelaan niin homma on selvä. Odota kunnes uusi lausunto on siellä ja kysy sitten Kelasta uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston lausuntoon voi hakea muutosta muutoksenhakulautakunnalta.
Siis te-toimiston lausuntoon et voi hakea muutosta suoraan, vaan se on tehtävä valittamalla kelan kielteiseen päätökseen.
Ja mitä tästä taas opittiin? Kelaan ja työkkäriin EI ilmoiteta yhtään mitään, ennen kuin on nimet sopimuksessa.
Kelan päätös lakkautuksesta on annettu 22.12. Haenko siis mihin muutosta? Kiitos avusta :) ja 4: todellakaan en enää ilmoita ennenkuin on nimet paperissa!
Vierailija kirjoitti:
Kelan päätös lakkautuksesta on annettu 22.12. Haenko siis mihin muutosta? Kiitos avusta :) ja 4: todellakaan en enää ilmoita ennenkuin on nimet paperissa!
Onko se nyt Kelan vai TE-toimiston lausunto siellä Kelan sivuilla. Tuskin sinä mitään päätöstä olet Kelasta saanut kun et ole varmaan hakenut tukeakaan.
Kelan päätökset: tuen lakkautus 13.12 alkaen annettu 14.12. Kelan päätös tuen myöntämisestä alkaen 13.12 annettu 19.12. Kelan päätös tuen lakkauttamisesta alkaen 13.12 annettu 22.12.
Työvoimaviranomaisen työvoimapoliittinen lausunto annettu 22.12 jossa ei oikeutta työttömyysetuuteen koska Kelalta saadun tiedon mukaan olen töissä 13.12 alkaen. Ja tähän en saanut virkailijan mukaan hakea muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Kelan päätökset: tuen lakkautus 13.12 alkaen annettu 14.12. Kelan päätös tuen myöntämisestä alkaen 13.12 annettu 19.12. Kelan päätös tuen lakkauttamisesta alkaen 13.12 annettu 22.12.
Työvoimaviranomaisen työvoimapoliittinen lausunto annettu 22.12 jossa ei oikeutta työttömyysetuuteen koska Kelalta saadun tiedon mukaan olen töissä 13.12 alkaen. Ja tähän en saanut virkailijan mukaan hakea muutosta.
No mikä se sun viimeinen lausunto sieltä TE-toimistosta oikein on ja onko se jo tullut Kelaan?
No sano sinne Kelaan että et oo töissä, etkä oo koskaan ollutkaan ja ilmottavat siitä TE-toimistoon. TE-toimisto voi sitten tehdä taas uuden lausunnon.
Vierailija kirjoitti:
No sano sinne Kelaan että et oo töissä, etkä oo koskaan ollutkaan ja ilmottavat siitä TE-toimistoon. TE-toimisto voi sitten tehdä taas uuden lausunnon.
Asia selvinnyt. Ilmoitin TE-toimistoon asiasta ja sanoivat että voi voi, työnhakuni on katkaistu kun kela ilmoitti asiasta. Soitin kelaan, josta pyysin yhteydenottoa TE-toimistoon ja ilmoittamaan, että olen olen ilmoittanut kelaan että työttömyyteni jatkuu. Virkalija hetken näperteli jotain, kunnes sitten sanoi että heille ei ole tullut ilmoitusta, että työttömyyteni jatkuu. Kaivoin itse samaan aikaan kelan asiointipalvelusta lähetetyt viestit ja sanoin että on tullut ja kerroin päivämäärän. No, löytyihän se sieltä. Mutta kela ei kuuluma voi tehdä mitään koska työkkäri on antanut lausunnon, jonka mukaan en ole oikeutettu 13.12 alkaen työmarkkinatukeen, koska olen työllistynyt. Ja nainen kelasta sanoi että minun pitäisi varmaan soittaa työkkäriin ja ilmoittautua uudelleen työttömäksi työnhakijaksi, että voisin alkaa saada tukea, mutta tuolta 13.12 alkaen ei ole mahdollista saada sen työkkärin lausunnon takia koska työnhakuni on katkaistu koska kela on ilmoittanut asiasta sen jälkeen, kun minä jo ilmoitin ETTEN työllisty.
Eli tyydyn kohtalooni?
ap
Eiköhän sieltä te-keskuksesta voida tehdä uusi, korjaava päätös. Se on eri asia kuin aiemman päätöksen muuttaminen eli tapahtuu ihan sillä että virkailija kirjottaa päätöksen ja laittaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sieltä te-keskuksesta voida tehdä uusi, korjaava päätös. Se on eri asia kuin aiemman päätöksen muuttaminen eli tapahtuu ihan sillä että virkailija kirjottaa päätöksen ja laittaa eteenpäin.
Onnistuu kuuluma uusi päätös, mutta sitä ei voi tehdä enää menneelle ajalle eli en voi saada etuutta tuolta ajalta 13.12-22.12.
Pitäisikö tästä pyytää ihan kirjallinen selvitys, vai nauhoitetaanko nuo puhelut?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu kuuluma uusi päätös, mutta sitä ei voi tehdä enää menneelle ajalle eli en voi saada etuutta tuolta ajalta 13.12-22.12.
Pitäisikö tästä pyytää ihan kirjallinen selvitys, vai nauhoitetaanko nuo puhelut?
ap
Pitäisi voida tehdä myös menneelle ajalle.
TE-toimiston lausuntoon voi hakea muutosta muutoksenhakulautakunnalta.