Köyhän perheen äiti kertoo olevansa työttömänä omasta tahdostaan
Hienoa, että jollain on varaa valita tekeekö työtä vai ei.
http://m.iltalehti.fi/jaakiekko/201612222200044830_jk.shtml?_ga=1.30588…
Kommentit (5)
Ja sinä Joonas et joulunakaan keksi ketään muuta kadehdittavaa kuin köyhän perheen työtön äiti?
Keliakian, diabeteksen ja epilepsian kanssa voi elää suht normaalia elämää. Sen takia ei tarvitse vanhemman jäädä pois töistä. Kulkeeko se äiti siellä koulussa sen muksun kanssa?
Myös liikuntaharrastukset voi valita niin, että ne eivät maksa paljon. Ei ole pakko valita kalliita seuroja ja kalliita lajeja. Lasten tulee elää vanhempien tulotason mukaan, ei niin että varattomat vanhemmat yrittävät antaa lapsilleen keskiluokkaisen elämän.
Aina jaksan ihmetellä tuotakin, ettei ole varaa jouluruokiin. Laatikot ja rosollin saa todella halvalla.
Taaskaan ei ollut oikeasti köyhä perhe, vain saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä Joonas et joulunakaan keksi ketään muuta kadehdittavaa kuin köyhän perheen työtön äiti?
En keksi. Teen pitkää työpäivää, olen väsynyt ja minustakin olisi ihana hengailla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi. Teen pitkää työpäivää, olen väsynyt ja minustakin olisi ihana hengailla kotona.
Käy irtisanoutumassa heti joulun jälkeen tiistaina. Kaikki työttömyystuet ovat myös sinulle haettavissa ja olet niihin oikeutettu kuten muutkin kansalaiset.
Työhösi (vaan työkyvyttömyyseläkkeellähän oikeasti olet) löytyy varmasti sinua pätevämpiä tekijöitä Suomen työttömien joukosta.
Vaan suutasihan sä siinä pelkästään soitat. Mihinkään muuhun et kykyne. Paitsi kadehtimaan vähäosaisia, joka on täysin sairasta.
Minäkin olin aikoinani puoli vuotta omasta tahdosta työtön, tosin työttömyys venyi ja oli pakko lähteä uudestaan opiskelemaan, että työtä lopulta löytyi.
Ei kyllä oltu köyhä perhe ja saatu mitään avustuksia.