Kenen mielestänne kuuluisi istua tässä tilanteessa etupenkillä (repsikan)
Eli meidän joulujärjestelyt menevät niin, että meitä on miehen mummolaan lähdössä miehen autolla
minä, mies, kaksi lastamme ja miehen sisko.
Sisko otetaan kyytiin aiemmin ja pelkään että hän menee "minun paikalleni" ja joudun taakse istumaan lasten kanssa. Tajuaako hän nousta siinä kohtaa kun minä ja lapset nousemme kyytiin? En varmaan kehtaa vaatia häntä siirtymään jos on jo asettunut etupenkille, vai?
Matka kestää kolmisen tuntia eli ei mikään nopea homma.
Kommentit (13)
Siis miten niin et kehtaa siskollesi sanoa, että hopi hopi? :D
En sinuna alkaisi vinkumaan asiasta, varmasti mukavampi hänen matkustaa edessä. Ellet sitten ole tosi lihava niin ettet mahdu takapenkille. Etköhän itse kykene lastesi kanssa takapenkillä olemaan mieluummin kuin tuo miehesi sisko.
Jos haluat istua etupenkillä, pyydät päästä etupenkille. Jos et saa suutasi auki, on moka omasi.
Vierailija kirjoitti:
Se istuu edessä, jolla on levein ahteri.
Järkevintä on että suurimmat istuu edessä ja pienimmät takana. Mutta nyt se etupenkin paikka taitaa olla jonkinlainen arvovaltakysymys.
Kummalla on leveempi perse, ap:lla vai miehen siskolla?
Eikö se nyt ole fiksumpaa että äiti istuu lasten kanssa takana?
Meillä jäi monesti etupenkki tyhjäksi silloin kun oli vasta kaksi lasta, koska äiti istui tosiaan pienten lasten kanssa takana pidemmillä matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole fiksumpaa että äiti istuu lasten kanssa takana?
Meillä jäi monesti etupenkki tyhjäksi silloin kun oli vasta kaksi lasta, koska äiti istui tosiaan pienten lasten kanssa takana pidemmillä matkoilla.
ööö, miksi?
Kyse taitaa olla vain muutamasta tunnista. Eikö tärkeintä ole päästä turvallisesti perille, sivuseikka kuka missäkin istuu , vai mitä ?
Nyt ollaan tärkeiden asioiden äärellä! Ensimmäisen maailman ongelmat, osa..
Mitä. Vitun. Väliä. Jos sulla on joku sairaus (tekonivel, matkapahoinvointia, mitä lie), minkä vuoksi haluat istua tietyllä paikalla, niin varmaan saat suusi auki ja voit pyytää ko. paikan vapaaksi.
Meillä mies sanoisi siskolleen jo ollessaan tätä hakemassa, että mene takapenkille muiden lasten seuraan. Tosin miehen siskolla on ikää 13v.
Ihme nysvölampaita taas liikkeellä.. Kai sä nyt sanot sille siskollesi tai vaikka olis kuka vieraampikin, että tuonne taakse voit istua. Mikseivät ihmiset saa suutaan auki? Jos et kehtaa, niin sitten kärsit. Ei ole taaskaan vaikeaa.
Isoin tai pitkäjalkaisin eteen. Voi olla myös mukavampaa siskolle, kun ei tarvitse olla kylki kyljessä lapsien kanssa.
Meillä pitkillä matkoilla istuu usein toinen vanhempi vauvan/taaperon kanssa takana, on helpompi hoitaa ja tarkkailla lapsen vointia kuin pysähtyä katsomaan, mikä hätänä.
Se istuu edessä, jolla on levein ahteri.