Kuinka herkästi viette lapsen lääkäriin? Meillä tyttö 14v viidettä päivää kuumeessa
Ja tänään oli jo 38.9 kuumetta. Aikaisemmin 37-38. Ei vaikuta influenssalta. Taidan huomenna käyttää lääkärissä.
Kommentit (20)
Nyt ollut liikeellä (mun 13 veellä myös) inhottavaa kuumeen nostavaa tautia. Ei räkää mutta ääni meni ja kurkku oli kipeä. En silti vienyt vielä lääkäriin vaikka useamman päivän kuumeessa, alle 39 ei ole korkea kuume. Tosin tsekkasin kurkun itse, ei angiinan yms. viittaavaa.
Jos ei vaikuta tavalliselta flunssalta, vie ihmeessä. Jos on selkeästi vain nuhakuumetta, niin en veisi.
Onko flunssainen tai kipuja muuten?
Kuume tuhoaa pöpöjä :)
Pikaista paranemista :)
Yleisvoinnin ja taudinkuvan mukaan. Kovin herkästi en vie. Omista lapsista näen päällepäin, jos on jotakin vakavaa kyseessä, ja sit toki lähdetään.
Aloittajana käyttäisin varmaan lapsen tänään tk:ssa, mieluummin arkena kun pyhät edessä. Varautukaa vaan jonottamaan, koska moni muu tekee samoin.
Eikös 14v. osaa yleensä kertoa tunteeko itsensä kovin sairaaksi. Ja on jo kokenut jokusen flunssan joten osaa verrata.
Tk: n ei kannata mennä, joutuu jonottamaan. Vie yksityiselle.
Minä olisin jo käyttänyt pari päivää sitten.
Argh, minua ärsyttää kun 14-v. sanotaan lapseksi!!! Tulee mieleen väkisin että kyseessä sellainen vähän jälkeen jäänyt tapaus, ei normaalisti kehittynyt teini.
Vierailija kirjoitti:
Argh, minua ärsyttää kun 14-v. sanotaan lapseksi!!! Tulee mieleen väkisin että kyseessä sellainen vähän jälkeen jäänyt tapaus, ei normaalisti kehittynyt teini.
No omille vanhemmilleen ne on lapsia vaikka nelikymppisinäkin. Ja lapsihan tuo on, teini-ikäinen lapsi. Sitäpaitsi murrosikä voi alkaa niinkin myöhään kuin vasta 16-vuotiaana, niin ei tuossa iässä pakko ole kovin kehittynytkään olla.
Veisin kyllä lääkäriin. Tosin yksityiselle. Siellä ei takuulla naureta ulos, jos jo noin monta päivää on ollut kuumetta ilman selkeitä influenssan tms oireita.
Kuume ei muuten todennäköisesti tuhoa pöpöjä, vaan pöpöt muuttavat kehon oletuslämpötilaa korkeammaksi. Tämä voi olla pöpöille eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Evvk mikä sua ärsyttää. Kyllä 14-vuotias on sairaalassakin ihan lastenosastolla.
Lapsi, 10 v., oli kuudetta päivää kuumeessa. Soitin lääkäriin ja siellä sanottiin ettei tarvitse lääkäriä, jos yleisvointi ei huonone. Loppujen lopuksi kuumetta oli melkein kaksi viikkoa mutta lapsi ihan terve. Ainoastaan lämmin. Lääkärissä ei käyty. Nykyään ei enää kolme päivää ole mikään mittari vaan yleisvointi ratkaisee.
Ap varmaan itse lapsestaan näkee voinnin ja 14 vuotias osaa itsekin sanoa onko paha olo tai huimaako. Eikä tuon ikäistä "viedä" lääkäriin, se osaa itsekin käydä.
Meillä 4-vuotias ripulissa viisi päivää. Vointi hyvä, syö ja juo. Välillä kovempia vatsakipuja ja ripuli tulee 2-5 kertaa päivässä. Ei kuumetta. Veisittekö lääkäriin? On saanut alusta asti Precosania ja Osmosalia.
Vierailija kirjoitti:
Ja tänään oli jo 38.9 kuumetta. Aikaisemmin 37-38. Ei vaikuta influenssalta. Taidan huomenna käyttää lääkärissä.
37 onkin todella kova kuume.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi, 10 v., oli kuudetta päivää kuumeessa. Soitin lääkäriin ja siellä sanottiin ettei tarvitse lääkäriä, jos yleisvointi ei huonone. Loppujen lopuksi kuumetta oli melkein kaksi viikkoa mutta lapsi ihan terve. Ainoastaan lämmin. Lääkärissä ei käyty. Nykyään ei enää kolme päivää ole mikään mittari vaan yleisvointi ratkaisee.
Ap varmaan itse lapsestaan näkee voinnin ja 14 vuotias osaa itsekin sanoa onko paha olo tai huimaako. Eikä tuon ikäistä "viedä" lääkäriin, se osaa itsekin käydä.
Joo laitetaan 39 asteen kuumeessa polkemaan fillarilla lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37 onkin todella kova kuume.
37-38 voi olla 37.9
Kyllä mä veisin ihan vaan, jotta tarkastettaisiiin veriarvot, korvat ja keuhkot. Jos ei selkeää nuhaa tai yskää, niin voi olla keuhkokuumekin. Meidän lapsella oli myös kivuton korvatulehdus, kuumetta oli neljä päivää eikä mitään muuta ja kun vein lääkäriin, niin crp oli kohonnut ja korvasta löytyi tulehdus. Itse sanoi että korva ei edes ollut kipeä.
Vie ihmeessä lääkäriin. Yleensähän on se kolme päivää ollut ohjeena paitsi jos on äkillinen kova kuume yli 39 niin olen vienyt ennekuin kolmekaan päivää on tullut täyteen. Ja tietysti jos korvia valittaa niin heti. Hyvä on tarkistaa veriarvot ja korvat ja hengitys ja keuhkot.
Viehän lapsesi lääkäriin.