Miksi miehet ovat niin paljon vähempään tyytyväisiä elämässä kuin naiset?
Tarkoitan sitä, että miehelle saattaa riittää yksinkertainen asunto, sopivasti ravintoa joku harrastus ja välillä vähän päihteitä ja se on siinä. Mies on tyytyväinen elämäänsä ja ehkä onnellinenkin. Naiselle tuo ei riitä alkuunkaan. Pitää olla muotivaatteita, matkoja, kulttuuririentoja, shampanja-aamiaisia, sosiaalisia verkostoja jne jne. Mistä tämä ero mielestänne johtuu? Onko kyse siitä, että nainen on ollut ns. keräilijä ja hamuaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat jutut itsellensä, eikä tyydy ikinä mihinkään vaan aina on saatava enemmän?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on yksinkertaisempi ja kuvittelee, että naamioitumalla muuttuu joksikin toiseksi?
Ei se ole yksinkertaisuutta, vaan hyvää sosiaalista tajua. Useimmat naiset vaistomaisesti tajuavat, että ihmissuhteissa merkitystä on vain vaikutelmilla, ja että niihin voi vaikuttaa "naamioitumisella". He tajuavat, että he saavat toisilta mitä kaipaavat esittämällä rooleja, ja koska se on pieni vaiva, he katsovat sen vaivan arvoiseksi.
"Pieni vaiva" jonka useimmiten kustantaa mies. Koska "kaikilla" ystävättärillä on lomareissut, omakotitalot jne...
Jossain oli lausahdus: "If a man could fuck a woman in a cardboard box, he wouldn't buy a house..."
Meillä tilanne päinvastainen. Mies hankkii merkkivaatteita, laittaa hiusgeeliä, tarvitsee paljon omaa aikaa kavereiden kanssa tapaamiseen, harrastaa, haluaa matkustella, haluaa omakotitalon jne.
Minä taas olen tyytyväinen kun töiden jälkeen saa viettää aikaa perheen kanssa, en meikkaa, en harrasta (paitsi ilmaista luonnossa reippailua yms), näen kavereiden kanssa usein lapset mukanani, matkustelen toki mielelläni mutta ei ole välttämätöntä jne.
Miehellä rahaa ei pahemmin jää säästöön kun taas mulla on reilusti säästöjä. Palkkataso meillä lähes sama.