Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiot viettää aatonaaton?

Vierailija
22.12.2016 |

Mulla on selkeä suunnitelma: kun kello lyö aatonaattona seitsemän, niin tekemättömät hommat saa jäädä tekemättä ja siitä eteenpäin sitten rentoudutaan ja nautitaan joulusta! Miehellä on huomenna vapaa, joten on luvannut siivota aamupäivällä ja lähtee sitten lasten kanssa käymään anoppilassa. Mä pääsen neljältä töistä ja siinä jotakin pientä tarvittavaa ehdin tehdä, mutta illalla ajattelin lukea hyvää kirjaa, juoda glögiä ja syödä suklaata.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun niin pitkään kuin nukuttaa, syön reilun jouluisen aamupalan (joululimppua, luumurahkaa, joulukahvia jne), siivoan perusteellisesti ja vaihdan lakanat.

Kun koti on siivottu, haen varastosta kuusen, koristelen sen ja tyhjennän siinä lomassa muutaman pullon proseccoa. 

Illalla sitten lisää viiniä juustojen ja muiden herkkujen kanssa. 

Olen yksinäinen sinkku ja mielummin krapulassa jouluaattona kuin täysissä sielun ja ruumiin voimissa, jolloin yksinäisyys korostuu. Sinällään tykkään kyllä joulusta ihan hirmuisesti ja nautin siitä, että hyvällä omalla tunnolla saa kotoilla, mutta aatto on jostain syystä minulle aina vähän haikea. Joulupäivänä ei tunnu enää ollenkaan yksinäiseltä ja loppuvapaat on ihania löllöttelypäiviä.

Hyvää joulua sinulle!

Vierailija
22/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siivoilua ja aaton ruokien valmistelua. Leivinuuni pitää lämmittää, että saa kinkun yöksi uuniin. Sieni- ja perunasalaatin ajattelin valmistaa huomenna valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa ja tilaan pizzan. Nukun.

Vierailija
24/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen töihin huomenna bielä

Vierailija
25/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamupäivällä kaupassa ostamassa jouluruuat ja teen etätöitä kotona päivän. Illaksi on tietty leffa varattuna jonka meinaan katsoa. En ole vielä varma söisinkö jo semijouluisia ruokia vai jotain muuta.

Kaikkien työkavereiden ihmetykseksi olen yksin kotona joulun. Ilmeisesti sinkun pitäisi mennä vanhempiensa luokse jos ei kerran omaa perhettä ole.

Vierailija
26/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kinkku uuniin 100 asteeseen. Sitten Fazerille aamiaiselle siskoa tapaamaan, vaihdetaan jouluruokia samalla.

Päivällä kinkun vahtimista ja rosollin ja haukitetriinin valmistamista. Illalla vielä luumut likoamaan vesitilkkaan kanelitangon kanssa.

Vierailija
27/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. Työpäivän jälkeen valmistellaan ne ruuat mitkä voi valmistella ellei mies ole vapaapäivänään kaikkea ehtinyt. Tänään on siivottu se mitä siivotaan, eli imuroitu, pesty vessa ja sauna, raivattu keittiö. Ennen muksun nukkumaanmenoa kaivetaan koristeet esiin.

Sitten vois lämmitellä glögiä ja houkutella miehen peiton alle.

Vierailija
28/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon

Jaan muutamia lahjoja

Siivoan

Kuusi jalkaan ja sisälle

M

Vierailija
29/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ite valita, niin meen naimisiin ja nussin loppupäivän. Mutta todellisuudessa vietän luultavasti peruspäivän suljetulla osastolla, omia rutiinejani noudattaen.

Vierailija
30/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen illalla naapuriin juomaan glögiä. Päivällä varmasti paketoin lahjoja. Mulla on jalka kipeänä, en voi tehdä paljon mitään. Just tajusin, että mun pitää viettää joulunpyhät lähinnä sisällä, kun en voi kävellä enkä ajaa autoakaan toistaiseksi. Voi vitun vittu. Tuntuu, että tulen mökkihöperöksi :(

Vierailija
31/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen perjantai. Töihin ja päiväkotiin. Illalla arkisia askareita ja aattona sitten reissuun.

Vierailija
32/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan normaalin viikkosiivouksen ja vaihdan kissojen hiekat. Pyykkään pyykkikorin tyhjäksi. Keittelen rusinasopan. Käyn viimehetken ostokset ja paketoin viimeiset lahjat. Toivonmukaan klo 17 on valmista näiden osalta. Sitten käyn tätini luona viemässä joulumuistamisen, koira tulee lenkitettyä siinä samalla. Yöksi sitten vielä kinkku uuniin.

Vierailija
33/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä viettää jotenkin? Kuulostaa aivan älyttömältä joidenkin tehtävälistat. Hirvee hössötys parin päivän takia..

Vierailija
34/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman rennosti. Nukun pitkään, ehkä vähän siivoilen aamupäivästä ja voi olla että vielä pitää käydä kaupassa hakemassa jotain. Teen karjalanpaistia ja joulutorttuja. Illalla luen ja siemailen punkkua.

Vierailija
35/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, sit käyn vanhempieni luona, vien lahjat myös veljeni perheelle ja pojan perheelle ja käydään parilla hautausmaalla. Illalla tehdään rosolli ja otetaan laatikot pakasteesta sulamaan, valikoin vähän astioita seuraavan päivän kattaukseen ja noin. Hyvin pitkälti on meillä paketissa jo tää joulu. Ei kun nauttimaan.

Vierailija
36/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoroon töihin menen huomenna, siinä ohjelmaa ihan tarpeeksi. Luulen että kiireinen ilta tulossa kun ihmiset hysteerisesti hamstraa viimeisiä lahjoja...

Vierailija
37/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron ja sopan teko ensin. Osa puurosta porkkanalaatikkoon. Perinteiset laatikot on. Vain maksalaatikko on kaupan, muut teen itse. Naapurin mummulle vien imelletyn per.laatikon, kunhan paistuu valmiiksi. Teen italiansalaatin ja rosollin itse.

Taidan laittaa kiilteen ja vadelmia kakun päälle. Siinä  on muutenkin vadelmaa.

Saunomista illalla. Siivous oli keskiviikkona jo. Tuntuu sujuvan ilman paineita. En ole enää töissä, joten aikaa on tehdä kaikki rauhassa.

Aattona sitten mennään porukalla hartaushetkeen kirkkoon. On hyvä muistaa, miksi joulua vietetään. Mieli on iloinen, eikä yhtään sellainen, kuin svenssonit arvelevat:)

Vierailija
38/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, salille ja sit paistaa karjalanpiirakoita ja juon tuhtia glögiä. Jos aikaa on, menen joulurauhan julistukseen.

Vierailija
39/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tietenkin 8-16.

Vierailija
40/46 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä imuroin, vaihdan lakanat ja pyykkään sekä teen laatikot ja joulun jälkiruoat valmiiksi. Illalla lasten mentyä nukkumaan paketoin lahjat juon glögiä ja varmaan katsellaan jotain leffaa samalla. Viimeiseksi vielä kinkku yöksi uuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän